Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis 3 weken per camper aug/sept

Discussie gestart

caroline10

Goedendag,

Wij gaan 3 weken met een camper van San Francisco naar San Francisco. Globaal weten we wat we willen maar de vraag is of het haalbaar is en wellicht hebben jullie ook wel aanvullende tips.

San Francisco (fischermans wharf, Alcatraz, fietsen over GoldenGate, Sonoma vally, Napa) - route 101 - Los Angeles (disney, Hollywood studios) Grand Canyon (heli vlucht)  Painted Dessert - Monument valley (jeeptour) - Moab (hummertour)- Capitol reef - Bryce Canyon - Zion NP - Hoover Dam - Las Vegas - Death Valley - Yosemite NP -Lake Tahoe - San Francisco.

camper via Road Bear C23-25 of El Monte C22

Tips?
Caroline
#1 - 13-02-2011, 17:37 uur

Marianne

Hallo Caroline,

Het lijkt me wel een beetje veel, maar je kunt het beste de route eens van dag tot dag uitschrijven. Pak dan een routeplanner er bij en kijk hoe lang je onderweg bent. Wanneer gaan jullie? In de zomer mag je met een camper niet door Death valley. En is die 3 weken echt voor het rondreizen of gaan daar die dagen SF ook nog van af?
Willen jullie tussen SF en LA de kustrote nemen? Dat is Hwy 1, niet de 101. Dan zul je daar minimaal 1 tussenstop moeten nemen. Ik denk dat Moab wat te veel wordt, maar het hangt er ook van af wat je verder in de parken wilt doen. Lake Tahoe zou ik overslaan, die tijd kun je beter ergens anders gebruiken.

Marianne
#2 - 13-02-2011, 18:03 uur

hdeweert

Hallo Caroline
Schrijf jou route eens dag voor dag uit geef aan wat je denkt te gaan zien en doen op die dag samen met de af te leggen afstand.
 Vanuit zion naar de Hoverdam rijden en dan weer terug naar Las Vegas is niet logies. Ook Painted Dessert ligt niet direct in de route .
succes
Harm
#3 - 13-02-2011, 18:08 uur

Jez

Mochten jullie met z'n 2-en gaan, dan lijkt me de route die jullie willen rijden handiger met een auto ipv een camper.
#4 - 13-02-2011, 18:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tet14

Welkom op het forum
Ik ben bang dat je een reis van 4 weken wil doen in 3 weken.
#5 - 13-02-2011, 22:26 uur

caroline10

Hallo allen,

Dank jullie wel voor het meedenken. Wij hebben nog eens gekeken over wat we wel en niet zouden willen doen. We hebben nu het volgende plan.
dag 1 Vliegen naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 camper en dan via Hooverdam naar Zion
dag 4 Zion
dag 5 Bryce
dag 6 - 7 Moab (jeep tour)
dag 8 Monument Valley
dag 9-10  Lake Powell
dag 11 grand Canyon (heli vlucht)
dag 12 Barstow
dag 13-14  Santa Monica
dag 15 Santa Barbara
dag 16 Monterey
dag 17-18  Yosemite
dag 19 San Francise (camper inleveren)
dag 21 naar huis

daar zowieso 1 nacht verblijven. Dan camper ophalen en naar Zion.
#6 - 27-02-2011, 12:10 uur

Hans B

Caroline,
Na je veranderingen ben ik het nog steeds eens met TET.
Ik zou dit zeker niet in een camper doen.
Jij moet veel mijlen rijden en dan ben je in een camper toch een stuk langzamer.
Een snelle (race)auto is beter.
Sorry ik kan er even niets anders van maken.
#7 - 27-02-2011, 19:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Het is denk ik iets minder veel dan het lijkt. Als je het anders opschrijft is beter te zien hoeveel tijd je hebt.

dag 1 Vliegen naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Zion (vergeet de Hooverdam, kost je te veel tijd en bij Page heb je voldoende tijd om de Glen Canyon dam te bekijken)
dag 4 Zion
dag 5 Zion -Bryce
dag 6 Bryce - Moab (lange dag en veel te zien onderweg)
dag 7 Moab (jeep tour)
dag 8 Moab - Monument Valley
dag 9 MV - Page
dag10 Page/Lake Powell
dag 11 Page - Grand Canyon (heli vlucht)
dag 12 GC - Barstow (weinig tijd voor de GC, en waarom Barstow?)
dag 13 Barstow - Santa Monica
dag14  Santa Monica
dag 15 Santa Barbara (waarom niet iets verder naar het noorden?)
dag 16 Monterey (een volle dag hier?)
dag 17 Monterey - Yosemite
dag 18  Yosemite
dag 19 Yosemite - San Francisco (camper inleveren)
dag 21 naar huis

Het kan wel zo, maar je mist SF. En zo hier en daar gaat het wel snel. Als je bij Moab een jeeptocht gaat maken blijft er geen tijd over voor Arches. De GC is ook krap, je wilt het toch niet alleen vanuit de lucht zien?
Jammer dat je zo heen en weer rijdt naar Yosemite - is relatief saai, je mist de Tioga Pass.

Marianne
#8 - 27-02-2011, 23:52 uur

Tet14

Ik zou om te beginnen Moab voor een andere reis  bewaren.
#9 - 28-02-2011, 11:00 uur

caroline10

we hebben nog eens goed gekeken naar de route en skippen wat. Lake powel en nog wat. Zodra we weer wat meer duidelijkheid hebben laat ik het weten.
Tot zover bedankt allen voor het meedenken.
#10 - 17-06-2011, 20:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15