Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis 60 dagen

Discussie gestart

Rianne89

Mijn vriend en ik zijn van plan om 60 dagen rond te reizen in Amerika. Nu hebben we de onderstaande reis bedacht waar we graag wat tips over willen. We vertrekken waarschijnlijk volgend jaar halverwege mei en willen weten of de reis een beetje realistisch is en wat we eventueel anders zouden kunnen doen.

1: NL – San Francisco
2 – 3: San Francisco
4: San Francisco – Yosemite
5 – 6: Yosemite
7: Yosemite – Sequoia
8: Sequoia – Lake Isabella
9 – 10: Lake Isabella
11: Lake Isabella – Death Valley
12: Death Valley – Las Vegas
13 – 15: Las Vegas
16: Las Vegas – Zion
17: Zion – Bryce Canyon
18: Bryce Canyon – Salt Lake City
19: Salt Lake City
20: Salt Lake City – West Yellowstone
21 – 22: Yellowstone
23: Yellowstone – Grand Teton
24: Grand Teton
25: Grand Teton – Idaho Falls
26: Idaho Falls – Provo
27: Provo – Moab
28: Moab – Mesa Verde
29: Mesa Verde – Monument Valley
30: Monument Valley – Page
31 – 32 : Page
33: Page – Grand Canyon
34: Grand Canyon
35: Grand Canyon – Phoenix
36: Phoenix
37 : Phoenix – Joshua Tree
38: Joshua Tree – Palm Springs
39: Palm Springs – San Diego
40 – 42: San Diego
43: San Diego – Los Angeles
44: Los Angeles
45: Los Angeles – Ventura
46: Ventura
47: Ventura – Morro Bay
48: Morro Bay
49: Morro Bay – Monterey
50: Monterey
51: Monterey – San Francisco
52: San Francisco
53: San Francisco – New York
54-60: New York
#1 - 28-04-2010, 00:30 uur

Yessica

Heerlijk zeg 60 dagen rondtrekken in Amerika!  :)

Maar voor een rondreis van 60 dagen vind ik dat je op sommige plekken toch wel te snel weer vertrekt.
Ik zou bijvoorbeeld in Zion een nacht extra blijven. Misschien ook in Moab? En Phoenix een hele dag lijkt me wat te veel van het goede. Ik houd ook heel erg van Amerikaanse steden maar in Phoenix vond ik niet zo veel te beleven hoor. Misschien zou je in plaats daarvan Sedona kunnen doen of zo. (is geen must, maar dat vond ik leuker en mooier dan Phoenix)
Volgens mij kan de opbouw ook beter, qua route, maar daar moet ik nog effe naar kijken als ik meer tijd heb  ;)

Ga je met een camper of huurauto?

Veel plezier met je voorbereidingen!
#2 - 28-04-2010, 07:30 uur



Ine

Helaas op sommige plaatsen veel te gehaast.
Die San Francisco of 2 dagen op de heen of op de terugreis, splitsen is zonde van je tijd.
Je hebt een volle dag nodig voor Sequioa, idem voor Zion.
Yellowstone is ook erg krap.
Om alleen voor 1 nacht naar Moab te rijden is veel te weinig. In Moab heb je minstens 2 dagen - dus 3 nachten nodig.
Aan de andere kant 2 nachten Phoenix, breng die dagen elders door en sla Phoenix over. daar mis je niets aan. Doe dan bijv. Seonda.
Rij vanuit Sedona meteen naar Joshua Tree.
Aan de kustweg kan je eventueel weer een dag schrappen, die je in de route hier boven kunt gebruiken.
Een huurauto voor 60 dagen zal neit meevallen, vaak moet je die na 30 dagen terugbrengen.
ii
#3 - 28-04-2010, 08:15 uur

Hans B

Rianne,
in voorgaande jaren heb ik zelf ook enkele langere reizen gemaakt.
Misschien heb je wat aan de dag indelingen die in mijn reisverslagen staan.
Het is te bereiken door het 2e bolletje aan te klikken onder de foto van mijn camper.
Onder reisverhalen kies je 2001.
Wij zijn vanuit LA vertrokken, maar verder is het min of meer dezelfde route.

Hans
#4 - 28-04-2010, 09:06 uur
« Laatst bewerkt op: 28-04-2010, 09:08 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Rianne89

Bedankt voor de info!

We gaan met een huurauto.
We gaan zeker verder met puzzelen.
En Hans ik zal zeker je reisverslag lezen zodra ik wat meer tijd heb  >:D
#5 - 28-04-2010, 09:31 uur

Tet14

Dat is een mooie reis, maar niet erg handig ingedeeld.
In mei zou ik eerst naar New York gaan en ook Washington DC inpassen. Je hebt hiervoor geen huurauto nodig.
Dan vanaf San Francisco eerst naar het zuiden, dan naar het oosten en dan naar het noorden naar Yellowstyone en GTNP.  Van Yellowstone zou je dan via Lake Tahoe en Yosemite weer naar SF kunnen. In mei is Tioga Pass bv nog gesloten. Dus eigenlijk de heetste streken eerst en de koelste streken het laatst. Mei-juni-july.
Wat betreft de huur auto. Hertz heeft een maximum huurperiode van 62 dagen. Alamo heeft 56 dagen. Andere verhuurbedrijven zou je moeten navragen maar hebben kortere periodes voor zover ik weet. Ik zou eerst eens checken bij een reisbureau vwb fly/drive. Vaak is dat de voordeligste optie.
Met 7 weken voor het westen zou je je route een stuk rustiger kunnen maken.
Tet
#6 - 28-04-2010, 10:42 uur

Marianne

Wat heerlijk om 60 dagen te hebben!
Ik moet zeggen dat ik wel wat verbaasd ben dat je met 60 dagen tot je beschikking toch eigenlijk nergens echt heel veel tijd hebt. Ik zou daar nog eens goed naar kijken, want je zult erg veel indrukken opdoen, en dan is wat meer tijd op 1 plaats toch wel eens lekker.
Je hebt al wat goede tips gehad. SF niet in tweeën splitsen sluit ik me bij aan, en Moab verdient zeker meer tijd.
Probeer inderdaad Yosemite op het laatst te doen zodat de Glacier Point Road en de Tioga Pass open zijn, je hebt er dan veel meer mogelijkheden. Het klinkt gek, maar reserveer zo snel mogelijk, desnoods neem je het wat ruim en annuleer je later wat nachten. Juni is prime time voor Yosemite met de watervallen op hun mooist, dus ook erg druk. De best betaalbare accommodatie (zoals een cabin with bath in Curry village)  is heel erg snel weg. Je kunt een jaar van te voren reserveren, dus je hebt nog even om er over na te denken.
Meer tijd voor Lake Isabella dan voor Sequoia begrijp ik niet, ik zou meer tijd voor Sequoia nemen. Neem ook meer tijd voor Yellowstone, minimaal 3 dagen als je alles op je gemak wilt bekijken. Em kijk naar accommodatie in het park, dat scheelt ook wat heen en weer rijden.
Ook meer tijd voor Zion nemen, het is een heerlijk park om even tot rust te komen. Kijk ook eens of het mogelijk is om Capitol Reef in de route op te nemen. Het kan soms ook handig zijn om een ander vertrekpunt te kiezen.De dagen aan de kust zouden wat minder kunnen, dus daar zou je wat tijd kunnen winnen.
Kijk ook eens goed naar de volgorde. Ik ben ook een voorstander van NY in het begin. Na zo’n lange reis met zoveel natuur, is het een hele omschakeling om opeens in de drukte van de stad terecht te komen.

Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag voor delen van de route.

Marianne
#7 - 28-04-2010, 19:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15