Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alweer een Rondreis Advies welkom

Discussie gestart

Marianne

Je hebt het over de Nevada Trail, maar de wandeling naar de Nevada Fall heet de Mist Trail. Zoals gezegd loopt de Mist Trail langs de Vernal Fall (hij krijgt zijn naam van het opspattende water) en de Nevada Fall.
De Panorama Trail loopt van Glacier Point naar Happy Isles. Dat laatste is ook begin-/eindpunt van de Mist Trail. Het laatste stuk van de PT loopt langs de Mist Trail of langs de John Muir Trail.
Ik zie dat op het kaartje van de vallei de Mist Trail wel aangegeven staat, maar niet genoemd wordt. Ik heb hem op bijgaand kaartje rood gemaakt. In geel de PT met voor het laatste stuk de route langs de Mist Trail.



Zie hier voor de PT.

Marianne
#46 - 07-08-2011, 18:26 uur

marjoleinBB

Kijk nu is het me helemaal duidelijk heel erg bedankt voor je moeite  >:D
Ga het kaartje gelijk even uitprinten .
#47 - 07-08-2011, 18:49 uur

Marianne

Hier staat het oorspronkelijke kaartje, die is wellicht van betere kwaliteit. Je krijgt bij de ingang van het park een krantje met allerlei informatie en een kaart van het hele park en van de vallei.

Marianne
#48 - 07-08-2011, 19:27 uur

allard

Citaat
We dachten bij moab dan zijn we al een stuk opweg naar CR.

In het kader van jouw route zou het ook mijn keuze zijn. Het geeft je zeker een uur voorsprong in je schema voor de volgende dag.Het vroege licht is mooi op de San Rafael Swell rechts van je en de Henry Mountains aan de horizon voor je. Vroeg op de dag is ook een mooi tijdstip om Goblin Valley te bezoeken. De relatieve koelte zal je wandelingen ten goede komen. Op de route naar Capitol Reef heb je de zon in de rug. Dat rijdt het mooiste.

En voor wie het budget een rol speelt: Logies in Green River (Een Interstate Service Plaats) is doorgaans stukken goedkoper dan in Moab. Zeker indien in Moab veel drukte te verwachten is.

Of je veel mist aan "sfeer" in Moab? Tja, dat is nogal subjectief en ik wil je derhalve niets adviseren. Mijn partner en ik hebben al heel wat afgereisd, wij zijn steden liefhebbers pur sang, maar over één ding zijn we het hartgrondig eens: Voor leuke plaatsen moet je niet in Amerika zijn. (Een paar uitzonderingen daargelaten). Allemaal ontworpen om zo makkelijk mogelijk met je auto je pakje sigaretten te kunnen halen. Moab bezochten we voor het eerst in 1992. Toen had het nog wel een paar kenmerken van de eerste sobere Mormonen nederzetting die aan de overkant van de Jordaan/Colorado was gesticht. Momenteel is het een drukke toeristenplaats met heel veel van hetzelfde. Veel motels, veel standaard eettenten en veel winkels met toeristenkitsch. Als je pech hebt (tenminste als je dat zo ziet) is de stad ook nog nog eens bomvol met allemaal luidruchtige 4x4 voertuigen. Moab is een perfecte uitvalsbasis voor het vele moois in de omgeving maar, naar onze mening, niet veel meer dan dat.

Groet, Allard



#49 - 07-08-2011, 19:51 uur

Dirc

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of andere (ervaren) Amerika reizigers de mening over Moab delen met Allard......
Zeker omdat hier een hele dag extra geplanned heb staan in mijn route.
#50 - 07-08-2011, 22:52 uur

Hans B

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of andere (ervaren) Amerika reizigers de mening over Moab delen met Allard......
Zeker omdat hier een hele dag extra geplanned heb staan in mijn route.

Moab heeft zeker enkele leuke souvinirwinkel en aardige restaurantjes, maar voor de rest zou ik adviseren zo veel mogelijk tijd in Arches / Canyonlands door te brengen.
#51 - 08-08-2011, 08:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Ok,

Maar als ik naar mijn planning kijk (sorry voor het misbruik van het topic  ;D) heb ik op aanraden een complete dag canyonlands en arches ingeplanned en vervolgens een complete dag puur Moab.
Nu met bovenstaande info van Allard vraag ik me af wat ik die dag ga doen (wellicht gewoon niets en lekker uitrusten) want zoals ik begrijp hoef ik niet speciaal voor Moab in Moab te blijven.

Ik zou dus kunnen beslissen al een klein beetje richting capitol reef te rijden op dag 8 zodat ik er op dag 9 op tijd ben.


Citaat
Dag 7 (21 juni): Canyonlands & Arches
Dag 8 (22 juni): Moab
Dag 9 (23 juni): Moab – Capitol reef
#52 - 08-08-2011, 09:09 uur

marjoleinBB

@ Dirc
Dan doen je toch 1 hele dag voor canyonlands  / dead horse point state park en een hele dag voor arches als ik een beetje goed heb geinformeerd kun je je in beide parken goed een dag vermaken .Mischien dat de kenners er anders over denken ?

@ Marianne Bedankt voor het kaartje

@ Allard  voor onz zijn het ook gewoon overnachtingsplekken meer niet .
En klopt inderdaad green river scheelt kwa prijs wel .
Hebben toch wel een budget .
#53 - 08-08-2011, 10:11 uur

Hans B

@ Dirc
Dan doen je toch 1 hele dag voor canyonlands  / dead horse point state park en een hele dag voor arches als ik een beetje goed heb geinformeerd kun je je in beide parken goed een dag vermaken .Mischien dat de kenners er anders over denken ?

Nee hoor, de verschillende plekken in Arches liggen zo uitgestrekt dat je daar wel twee dagen voor kunt uittrekken. Zeker als je gaat wandelen (Delicate Arch, Double-O-Arch), iets wat je zeker moet doen.

http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/hiking.htm
#54 - 08-08-2011, 10:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Mooi,

Dus Moab is in principe puur de overnachtingsplek.
#55 - 08-08-2011, 11:09 uur

Tet14

Ook wij kwamen begin jaren negentig al in Moab en vonden het helemaal niets.  Wij logeerden toen al in Green River. Ik moet toegeven dat vooral het kleine centrum van Moab verbeterd is en we hebben wel eens 3 dagen in een town house gelogeerd bij Moab maar Moab is nog steeds niet onze favoriete plaats. Wel de omgeving natuurlijk.
Verleden jaar hebben we nog eens in Green River gelogeerd in wat vroeger een Best Western was maar nu River Terrace Inn heet.  Echt een geweldig hotel met grote kamers en een gratis ontbijt waar  een echte kok de eieren staat de bakken. Een leuk zwembad en een tuin aan de rivier met zitjes en parasols.
Hier zijn de reviews voor dit hotel: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g57000-d73080-Reviews-River_Terrace_Inn-Green_River_Utah.html
Je kan ook prima eten in Green River in bv het restaurant naast het hotel maar ook bv in Ray's Tavern. Ziet er niet uit van buiten maar schijn bedriegt.  Green River is ook beroemd om zijn meloenen. Je vindt ze overal langs de kant van de weg. Tegenover River Terrace Inn is het Powell Museum. Zeer interessant en ze vertonen hier een 15 m durende soort 3d film. Alleen deze film is al interessant genoeg om te bezoeken.
Verder is er niets in Green River.  Een dorp langs de interstate.  Voor jullie wellicht niet interessant maar er is ook een golfbaan....
Onnodig te zeggen dat ik dus een verblijf in Green River kan aanbevelen.
Tet
#56 - 08-08-2011, 14:08 uur

Dirc

Altijd leuk om te vergelijken.....


MarjoleinDirk
Dag 1Aankomst PhoenixAankomst Phoenix
Dag 2Phoenix - Grand Canyon
Montezuma Castle
Oak Creek Canyon (evt.)
Sedona (evt.)
Slide rock sp
Grand Canyon
Phoenix - Williams
Montezuma Castle
Oak Creek Canyon (evt.)
Sedona (evt.)
Slide rock sp
Williams
Dag 3Zonsopkomst
Halve trail
Zonsopkomst
Halve trail
Grand Canyon
Dag 4Helikopter
Desert view
Navajo Bridges
Marble Canyon
Lees Ferry
Horseshoe bend (evt.)
Page
Desert view
Cameron Trading Post
Bitter Springs
Navajo Bridges
Marble Canyon
Lees Ferry
Page
Dag 5Horseshoe bend (evt.)
Upper of lower canyon
Glen Canyon dam
Page
Horseshoe bend
Antelope Canyon
Monument Valley
Dag 6Monument Valley
Goosenecks
Mexican Hat
Mexican Hat
Goosenecks
Muley Point
Natural Bridges
Dead horse SP (evt.)
Canyonlands (evt. needles)
Dag 7Moki Dugway
Muley Point
Needles
Moab
Canyonlands (zonsopkomts)
Dead horse SP (evt.)
Arches NP
Dag 8Canyonlands
Moab
Moab
Dag 9Arches
Green river
Moab
Capitol reef
Dag 10Capitol reef
Hickman bridge
Scenic drive
Panorama point Goosenecks overlook
Torrey
Capitol reef
Escalante
Bryce
Dag 11Capitol reef
Escalante
Bryce
Navajo trail / queens garden trail
Bryce
Checkerboard Mesa
Zion
Dag 12Bryce
Zion
Zion
Dag 13ZionZion
Valley of Fire
Las Vegas
Dag 14Zion
Las Vegas
Las Vegas
Dag 15Las Vegas
Death Valley
Bishop
Las Vegas
Death Valley
Dag 16Bishop
Bodie
Tioga pass
Yosemite
Death Valley
Alabama Hills
Mono Lake Tufa
Lee Vining
Dag 17Yosemite trailsLee Vining
Bodie
Yosemite
Dag 18YosemiteYosemite
Glacier point
Panorama trail
Dag 19Yosemite
San Francisco
Yosemite
Mariposa Grove
Oakhurst
Dag 20San Francisco
Amsterdam
Oakhurst
San Francisco
Dag 21-San Francisco
Alcatraz
Golden Gate
Fishermans
Dag 22-San Francisco
Amsterdam
#57 - 11-08-2011, 10:04 uur
« Laatst bewerkt op: 11-08-2011, 21:07 uur door Dirc »

marjoleinBB

@Dirc ..Bedoel je niet marjolein  ipv Marianne..
Zo  ja , Wij gaan 1 september 2011 en aangezien de route's op elkaar lijken  laat ik nog wel even weten hoe het was .
Mischien heb je er wat aan  :)
#58 - 11-08-2011, 19:19 uur

Dirc

Whoops, Aangepast  :)
#59 - 11-08-2011, 21:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15