Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Amerika Zuid-west met o.a. New Mexico 2018

Discussie gestart

AndreH

Wij willen met vieren een trip door het zuidwesten maken met de auto. Een aantal vragen hebben wij over onderstaande reis(grove indeling).
Is dit een haalbaar schema? Wat is aan te raden Springdale - Moab -Page  of Springdale - Page - Moab en vervolgens Santa Fe?
Missen we belangrijke dingen? Tips, m.n. over New Mexico? Muziek in New Mexico?
Een andere overweging is om de reis andersom te maken, wij willen namelijk begin oktober naar een muziekfestival in San Francisco, en dan is het de vraag of we SF beginnen en vervolgens in oktober reizen via Yosemite etc. of dat we in september eerst richting San Diego gaan en dan naar boven reizen.  Hoe is het klimaat in de maanden sept/okt??

Voorlopig  schema:
Dag 1 San Francisco (o.a. bezoek aan driedaagsfestival, hardly strictly bluegrass)
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco
Dag 5 San Francisco – Yosemite
Dag 6 Yosemite – Lonepine (Tioga pas – Mammoth lake – Monolake)
Dag 7 Lonepine - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas – Springdale (Zion)
Dag 10 Springdale(hier vanuit bezoek Bryce)
Dag 11 Springdale (hier vanuit bezoek Monument Valley)
Dag 12 Springdale – Page
Dag 11 Page (Antilope valley – Horseshoe bend)
Dag 12 Page – Moab (Arches – Canyonland)
Dag 13 Moab
Dag 14 Moab – Santa Fe
Dag 15 Santa Fe
Dag 16 Santa Fe – Las Cruces
Dag 17 Las Cruces
Dag 18 Las Cruces – Tucson
Dag 19 Tucson
Dag 20 Tucson – Phoenix
Dag 21 Phoenix
Dag 22 Phoenix – San Diego
Dag 23 San Diego (Joshua tree park bezoek)
Dag 24 San Diego
Dag 25 San Diego
Dag 26 San Diego – Santa Barbara of Ventura
Dag 27 Ventura - San Francisco

Graag jullie visie???
#1 - 22-10-2017, 17:13 uur

Dirc

Welkom op het forum!
Kijk ook eens naar de diverse voorbeeldroutes hier op het forum. @Cees A  gaat je nog voorzien van een linkje denk ik  :)

Qua periode zou ik eindigen in SF. Anders is je hele reis in oktober en de kans dat je dan de Tioga Pass nog kunt rijden is niet zo groot. Alhoewel dit in de regel pas november is.

Heb je je route al uitgezet in google maps?  Je rijdt bijvoorbeeld eerst 4 uur naar Yosemite Valley (neem ik aan?) en vervolgens ruim 4 uur naar Lone Pine. Waar haal je dan de tijd vandaan om ook iets te zien van Yosemite? Bijvoorbeeld Glacier Point of een andere mooie wandeling?
Ik neem aan dat je van Lone Pine door Death Valley naar Vegas wilt? Rij dan de Scenic Road. Dat kost je wel wat meer tijd maar dan heb je ook wat.
Van Springdale 'even' Bryce bezoeken zit er niet in. Je bent al minstens 4 uur aan het rijden. Nu leert de ervaring dat dit wel langer kan duren. Monument Valley is al helemaal geen optie. Dit is namelijk ruim 4,5 uur rijden. Dus even op en neer is meer dan 9 uur puur rijden.
Waarom niet Springdale - Bryce - Page?
Monument Valley is eerder bereikbaar via Page onderweg naar Moab. Echter, ik zie dat je in 1 dag al van Page naar Moab denkt te rijden en dan ook al Arches EN Canyonlands mee wilt pakken? Deze rit is al ruim 5 uur zonder pauze. Arches zelf kost je ruim 0,5 dag en Canyonlands ook, ervan uitgaande dat je naar een nabij Moab gelegen deel wilt. Moab kun je dus, als je deze zaken wilt zien, beter 2 dagen blijven.
Vanaf hier wordt het nog meer haasten in je route. Van Moab naar Sante Fe ben je minstens 6.5 uur aan het rijden.
Santa Fe naar Las Cruces wederom 4 uur zonder pauzes.
Las Cruces naar Tucson ook. Je hebt daarna maar 1 hele dag in Tucson.
Vervolgens blaas je weer in een halve dag rijden naar San Diego vanuit Phoenix.

Kortom als je het zo leest zie je dat je bezig bent met nogal een haastklus. Is het niet slimmer om je route in te korten door wat zaken te laten vallen en je te richten op 1 deel? Je zou beter het uitstapje naar Moab of Tucson kunnen laten vallen of beide. Je hebt per plek toch minstens 2 dagen nodig vind ik die je nu ook al niet hebt. Laat je die vallen, dan heb je wat tijd over om elders in je route wat rust te creλren. Je kunt dan bijvoorbeeld bij Phoenix via Joshua Tree naar San Diego.
#2 - 22-10-2017, 19:08 uur

Cees A

Bij het doornemen van je route vroeg ik me af met welke uitgangspunten je deze route hebt gemaakt.
Het gevolg van je arbeid is in ieder geval een schema waar wel e.e.a. over te vertellen is.

Dirc is al uitgebreid ingegaan op op het probleem Springdale als uivalsbasis voor Bryce en Mon.Valley.
Mon.Valley willen bezoeken vanuit Springdale geeft m.i. aan dat je niet hebt gekeken hoever beiden uit elkaar liggen.
Bryce bezoeken vanuit Springdale zou theoretisch kunnen maar, net als Dirc, vind ik dit geen aanrader.

Vervolgens zou ik een hele rij parken/plaatsen kunnen opsommen waar je (veel) tijd tekort gaat komen.
Ik hou het bij een paar voorbeelden want Dirc heeft het meeste al vermeld. 
De oppervlakte van Yosemite is (en dat moest ik eventjes opzoeken) 3027 km².
Nou hoef je niet iedere km² van dat park te verkennen, maar een ½ dag uittrekken voor dit grote park is wel heel mager.
Hoewel Zion kleiner is dan Yosemite geldt voor zion eigenlijk hetzelfde. ½ dag voor dit park is gewoon te weinig.

Ik zou zeggen, dump dit schema in het ronde archief onder je bureau en ga terug naar "de tekentafel".
Ga bij jezelf te rade waarom je naar een bepaald park of plaats rijdt en wat je daar eigenlijk wil gaan zien en doen.
Zoek uit hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt en reserveer daar dan ook voldoende tijd voor.
Ik ben bang dat je, hoe dan ook,  flink zal moeten gaan schrappen ........................

Kijk ook eens goed hoever al die plaatsen die je wil bezoeken uit elkaar liggen.
Bereken op Google Maps de afstanden en vooral de rijtijden.
Bedenk dat die rijtijden pure rijtijden zijn en exclusief plas-, rust-, lunchpauzes en andere stops.
Tel dus nog maar gerust flink wat tijd bij die berekende rijtijd.

Om te zien wat er in de parken en steden allemaal te zien en te doen is zou je eens bij onze voorbeeldroutes kunnen kijken.
Voor jou zijn vooral de zuid-west route en de Arizona-New Mexico van belang.
Lees de informatie onder die routes eens goed door.
Je kunt, al dan niet met onze hulp, eventueel stukken uit beide routes aan elkaar plakken om op die manier een eigen route te maken.
Linkje: ---> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/?PHPSESSID=knfct49gsbhu24ledv5g2blcs4
#3 - 22-10-2017, 22:11 uur

AndreH

Dank voor jullie duidelijke reactie(s)! Wij gaan terug naar onze "tekentafel" en wanneer we jullie voorstellen/aanpassingen besproken hebben kom ik graag terug op het forum om wederom jullie mening te vragen. Voor zover bedankt.
#4 - 23-10-2017, 13:19 uur

AndreH

Inmiddels wat aanpassingen gedaan, dus wederom graag jullie mening!

dag   plaats   reistijd   km      
1   San Francisco            
2   SF            
3   SF            
4   SF - Yosemite   3.20 uur   315      
5   Yosemite            
6   Yosemite - Lonepine   4.00 uur   320      extra dag??
7   Lonepine - Las Vegas   4.30 uur   367      
8   Las Vegas            
9   Las Vegas - Springdale   2.50 uur   255      
10   Springdale            
11   Springdale - Bryce   1.50 uur   137      
12   Bryce            
13   Bryce - Page   2.40 uur   243      
14   Page            
15   Page?            
16   Page - Sedona   2.50 uur   255      
17   Sedona            
18   Sedona            
19   Sedona - Tucson   3.30 uur   373      
20   Tucson            
21   Tucson            
22   Tucson - Joshua tree   6.00 uur   650      
23   Josha tree - San Diego   2.50 uur   257      
24   SD            
25   SD            
26   San Diego - Santa Barbara   3.10 uur   346      
27   Santa barbara - LA            
28   LA - Nederland            
#5 - 13-11-2017, 18:04 uur

Cees A

Wow, dat moet een flinke "tekentafel" job zijn geweest om een routeplan zo rigoureus te hervormen.   :D  Complimenten !   :afro:

Ik vroeg me wel af wat je die 2 dagen in Page wil gaan doen. Misschien plannen om mee te loten voor de Wave ?
Zelfde met die 2 dagen Sedona. Wat zijn je plannen in Sedona ?
#6 - 13-11-2017, 18:59 uur

Dirc

Dagje Sedona en dagje Page naar Vegas?
Voor de rest een hele verbetering!
#7 - 13-11-2017, 20:22 uur

Terpies

Voor Bryce heb je aan een ochtend meer dan genoeg, tenzij je echt uitgebreid wilt gaan hiken. Je zou daar een dag kunnen winnen, door 's ochtends Bryce in te gaan en 's middags door te rijden naar Page.
#8 - 20-11-2017, 14:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15