Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste keer naar west amerika :D graag jullie hulp

Discussie gestart

Marianne

Ik ben niet echt enthousiast over de route; van Sequoia zie je niet veel zo. Waar overnacht je? Ik zou de skywalk vergeten. Dat is een dure tourist trap. Het geld dat je daarmee bespaart kun je gebruiken om ergens een betere overnachtingsplaats te nemen. Zonder Skywalk kun je een nacht minder LV doen en die gebruiken voor bijvoorbeeld Zion. En wat wil je in Cedar City doen? Dat ligt absoluut niet op je route.
Als je goedkoop wilt overnachten kun je beter gaan kamperen, daar heb je het al eens over gehad. Jammer dat je nergens bent ingegaan op de tips die hier gegeven zijn.
Waar overnacht je bij Yosemite?
Wat een roadbook betreft: het is handig om te weten waar je overnacht. Als je verder weet waar je informatie kunt vinden (in de parken in de visitor centers bijvoorbeeld) ben je al een heel eind. Bij de ingang van de parken krijg je ook een krant met informatie en een kaart van het park.
Als je een laptop of smartphone bij je hebt kun je ook ter plekke nog dingen opzoeken en je kunt ook veel documenten opslaan, dan kun je er ook off line bij.
Wij maken een excel-overzicht met per dag de overnachtingen, en geplande activiteiten. Dat is een of twee A-4tjes. 140 pagina's lijkt me wat veel van het goede, maar als je dat prettig vindt om het zo uitgebreid te doen moet je dat natuurlijk gewoon doen.

Bekijk je route nog eens goed, lees je goed in, dan heb je de meeste dingen wel in je hoofd zitten. Bedenk per park wat wandelingen of andere activiteiten. Veel tijd heb je nergens, dus 1 of 2 wandelingen is het maximum. Kijk van te voren welke je het meest aanspreken en hoeveel tijd die kosten. Je kutn daarvoor op mijn wandelsite kijken.

Marianne
#16 - 24-07-2015, 18:43 uur

NMP

Hi Him
Net als Marianne ben ik ook weinig enthousiast over de route. De eerste keer is altijd moeilijk en spannend.

Citaat
1. Afstand
hierin een print screen van Google maps met de routes en adressen
Tip 1: Koop de eerste dag een TomTom in de VS. Voor $100 heb je er wel eentje scheelt ook veel papier ! 

Citaat
Do 10 sep: Las Vegas (Hoverdam & Sky Walk
Tip 2: Vergeet die Sky Walk, echt niet doen.

Citaat
- Bodie Ghoste town bezoeken
Tip 3: Zeker doen als je tijd hebt. Ik heb jaren geleden een filmpje gemaakt waar ook een stukje Bodie op staat. Hier is de link: https://www.youtube.com/watch?v=Y-BNH_I8SLI

Citaat
Do 3 sep: Sequino -> San Fransisco (193 mile)
Tip 4: Tel hier maar 80 mile bij op !

Citaat
Ma 7 sep: Mammoth lake   -> Las Vegas (385 mile)
Tip: 5 Zoek Ancient Bristlecone Pine  eens op !!! En ga daar eens heen onderweg naar LV

Citaat
Wo 2 sep: Los Angeles   -> Sequoia (222 mile)
Do 3 sep: Sequino -> San Fransisco (193 mile)
Vr 4 sep: San Fransisco
Za 5 sep: San Fransisco  -> Yosemite (189 mile)
Tip 6: Vergeet Seqouia deze trip maar rij via de kust in 2 a 3 dagen naar San Francisco

Tip 7: Koop een tent en wees vrij in waar je gaat slapen. State Parks en National Parks zijn geweldig, veilig en goedkoper !!

Groet
MarcoP

PS: Kijk je afstanden nog eens goed na en 1 mile = 1,6km :)
#17 - 24-07-2015, 21:49 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Him

Ik heb al een tomtom gekocht van USA/canada op mijn telefoon dit moet dan wel voldoende zijn denk ik. Mijn draaiboek is waarschijnlijk meer dan voldoende.

Wij hebben besloten om toch niet in een tent te gaan slapen. Wij hebben dit nog nooit eerder gedaan en omdat VS voor ons als nieuw was wilden wij dit er niet bij gaan doen.

Alle hotels zijn al geregeld alleen op dag 2 hebben wij nog niets:

Di 1 sep: Amsterdam ->Los Angeles
Wo 2 sep: Los Angeles   -> Sequoia (222 mile)
Do 3 sep: Sequino -> San Fransisco (193 mile)

Jullie raden ons dus aan om sequoia over te slaan en via de kust door te rijden naar San Fransisco? Ik kan namelijk de reuzenbomen ook is Yosemite zien, toch?

De reden dat wij naar Cedar City gaan is omdat wij hier na een dagje zion hier zullen overnachten. De volgende ochtend rijden wij dan via Dixie Forest naar Bryce.

Wij hebben gelezen dat je in Yosemite en zion met een shuttel bus door het park kunt. Dit is dan ook de reden dat wij niet langer dan 1 dag in de parken willen blijven. Ik kan me voorstellen dat de parken schitterend zijn maar wij zijn niet echte wandelaars.

bv zion:
1e busstop: Zion Museum
2e busstop: Canyon Junction
3e busstop: Court of the Patriarchs Viewpoint
4e busstop: Zion Lodge
5e busstop: The Grotto   
Grotto Trail
6e busstop : Weeping Rock
7e busstop: Big Bend
8e busstop: Temple of Sinawava
Riverside Walk

Wij hebben wel al een aantal Hike routes geselecteerd die wij willen lopen.

Tussen Mammoth lake en Las Vegas hebben wij een aantal plaatsen geselecteerd die we willen zien als hier de tijd voor is, namelijk:
-   1. Alabama Hills bezoeken; de locatie van veel oude filmopnames.
-   2. Father Crowley
-   3. Stovepipe Wells
-   4. Furnace Creek
-   5. Devil’s Golfcourse
-   6. Badwater Basin
-   7. Zabriskie Point

Op die dag moeten wij ong 600 km rijden. Als wij vroeg in de ochtend vertrekken en laat in de avond aankomen in Las Vegas zal hier toch wel voldoende tijd voor zijn?
 

Wat is de reden dat de route jullie niet aanspreekt? Ik kan begrijpen dat als je meerdere malen hier bent geweest dat je precies weet hoe of wat. Alleen was het voor ons erg moeilijk om de boel uit te stippelen. Wij kennen niemand die hier is geweest en hebben alles uitgestippeld aan de hand van de forum en andere routes op deze forum.

Ik begrijp dat ik soms grote afstanden moet rijden. Alleen is dit de eerste en misschien wel laatste keer dat wij in deze regio zo’n reis kunnen maken (Wij hebben besloten om eens in de 3 jaar een rondreis te gaan maken en iedere keer willen wij een andere stuk van de wereld zien). Dit is dan ook de reden waarom wij zo veel mogelijk willen zien. 
#18 - 25-07-2015, 10:11 uur

Cees A

Uit de reacties hierboven spreekt weinig enthousiasme over je route.  Ik moet eerlijk bekennen dat ik het zelf ook anders aan zou pakken.
Dat komt dan echter voornamelijk omdat ik andere ambities heb en andere dingen wil doen tijdens een verblijf in/bij nationale parken dan jij.
N.a.v. de laatste zinnen in je laatste bericht wil ik nog dit zeggen: Bedenk dat "overal geweest zijn" iets heel anders is dan "veel gezien hebben"

Ik zal me echter verder onthouden van niet ter zake doende commentaar en me beperken tot hoofdzaken zoals haalbaarheid.
Dat in jullie route de meeste nationale parken vooral "op doorreis" en vanachter een autoruit bekeken zullen worden weet je waarschijnlijk, of hopelijk, zelf ook wel.
Let op:  De in je routeplan vermelde afstanden zeggen niet alles. 
100 mijl over een snelweg gaan (veel) sneller dan diezelfde 100 mijl over een bochtige bergweg achter een paar langzame campers die je niet kunt inhalen.

Het idee van Marco om in plaats van door Sequoia via Hwy 1 langs de Californische kust naar San Francisco te rijden is het overwegen waard.
Halverwege die rit zou je in bijvoorbeeld Morro Bay kunnen overnachten.

Alternatieve overnachtingsplaats voor Mammoth Lakes is Bishop (ligt 1 uur verder rijden t.o.v. Mammoth lakes)
Voordeel van Bishop is dat er veel hotels zijn en dat je de volgende dag 1 uur dichter bij Death Valley zit

Skywalk moet je vergeten.  400 km heen en weer rijden vanuit Las Vegas voor een (dure) toeristenval is zonde van de tijd.
Lees eens wat reviews over die Skywalk.

Cedar City als overnachtingsplaats tussen Zion en Bryce moet je echt gaan wijzigen.  Cedar City ligt helemaal uit de richting.
Om het in Nederlands perspectief te plaatsen:   Dit is alsof je Breda en Eindhoven gaat bezoeken en tussendoor in Amsterdam overnacht.
De afstanden Breda-Amsterdam en Amsterdam-Eindhoven komen overeen met de afstanden Zion-Cedar City en Cedar City-Bryce.
Logischer zou zijn als je in dit voorbeeld in of bij Breda zou overnachten of ergens tussen Breda en Eindhoven. Vind je zelf ook niet ?
Nou, zo is het in Amerika niet anders.
Beter is overnachten in Springdale (ligt tegen de ingang van Zion) of in het goedkopere Hurricane (ligt op 30 min van Zion)
Desnoods ga je naar Kanab (ligt min of meer tussen Zion en Bryce)


#19 - 25-07-2015, 10:29 uur
« Laatst bewerkt op: 25-07-2015, 14:01 uur door Cees A »

Marianne

Wij hebben besloten om toch niet in een tent te gaan slapen. Wij hebben dit nog nooit eerder gedaan en omdat VS voor ons als nieuw was wilden wij dit er niet bij gaan doen.
Zo moeilijk is het niet hoor.  :)

Jullie raden ons dus aan om sequoia over te slaan en via de kust door te rijden naar San Fransisco? Ik kan namelijk de reuzenbomen ook is Yosemite zien, toch?
Ja, in de Merced grove (zie ons 2015-verslag) of in de Tuolumne Grove.
Je kunt natuurlijk toch door Sequoia rijden want daar zijn de sequoia's wel talrijker en indrukwekkender. Bekijk het eens met googlemaps hoeveel tijd je dan hebt vanuit LA en waar je het beste kunt overnachten.

De reden dat wij naar Cedar City gaan is omdat wij hier na een dagje Zion hier zullen overnachten. De volgende ochtend rijden wij dan via Dixie Forest naar Bryce.
Bekijk ook dit eens op googlemaps; je kunt veel beter (en mooier) via de 9 en de 89 van Zion naar Bryce rijden.

Wij hebben gelezen dat je in Yosemite en zion met een shuttle bus door het park kunt. Dit is dan ook de reden dat wij niet langer dan 1 dag in de parken willen blijven. Ik kan me voorstellen dat de parken schitterend zijn maar wij zijn niet echte wandelaars.
De shuttlebus in Yosemite rijdt in de vallei. Handig om van de ene trailhead naar de andere te gaan of van je accommodatie (waar overnacht je eigenlijk?) of parkeerplaats naar een trailhead, maar het is niet echt bedoeld om de vallei te bekijken.
Bekijk eens onze reisverslagen om een indruk te krijgen van Yosemite, bijvoorbeeld ons 2013- of 2015-verslag.
Zion Canyon kun je niet met de auto doen. Daarom moet je de shuttlebus nemen. Vanuit de shuttlebus heb je wel een mooi uitzicht maar je ziet pas echt iets van het park door uit te stappen en een of meerdere (korte) wandelingen te maken.o

Wat is de reden dat de route jullie niet aanspreekt? Ik kan begrijpen dat als je meerdere malen hier bent geweest dat je precies weet hoe of wat. Alleen was het voor ons erg moeilijk om de boel uit te stippelen. Wij kennen niemand die hier is geweest en hebben alles uitgestippeld aan de hand van de forum en andere routes op deze forum.
Er zijn al dingen aangegeven die niet ideaal zijn. Hoe lang je overal wilt blijven is jullie keuze, maar dingen als Skywalk of een overnachting in Cedar City zijn af te raden.
Je hebt hier veel tips gehad maar je moet je zelf natuurlijk ook wat inlezen. Ik heb echter het idee dat je niet veel met de tips gedaan hebt, je kwam al snel met een min of meer definitieve route.
Zo nu en dan grote afstanden rijden is niet zo erg maar je zult toch wel wat tijd nodig hebben om iets te zien. Dat je ooit terug zult komen is maar de vraag, je bent nog jong genoeg, en zelfs als je niet terug zou komen is dat geen reden om maar aan alles voorbij te rijden.

Wat vind je van het idee om de Skywalk over te slaan en een dag minder as Vegas te doen?

Kijk ook eens in ons 2015-verslag en ons 2004- en 2006-verslag voor het stuk tussen Mammoth Lakes en Las Vegas.

Marianne
#20 - 25-07-2015, 14:12 uur

Henkvdz

Cedar City als overnachtingsplaats tussen Zion en Bryce moet je echt gaan wijzigen.  Cedar City ligt helemaal uit de richting.
Om het in Nederlands perspectief te plaatsen:   Dit is alsof je Breda en Eindhoven gaat bezoeken en tussendoor in Amsterdam overnacht.
De afstanden Breda-Amsterdam en Amsterdam-Eindhoven komen overeen met de afstanden Zion-Cedar City en Cedar City-Bryce.
Logischer zou zijn als je in dit voorbeeld in of bij Breda zou overnachten of ergens tussen Breda en Eindhoven. Vind je zelf ook niet ?
Nou, zo is het in Amerika niet anders.
Beter is overnachten in Springdale (ligt tegen de ingang van Zion) of in het goedkopere Hurricane (ligt op 30 min van Zion)
Desnoods ga je naar Kanab (ligt min of meer tussen Zion en Bryce)
Economisch en qua kilometers heb je helemaal gelijk echter, enige jaren geleden hebben wij ook geslapen in Cedar City [niets te beleven] en zijn via de Cedar Break [ik meen dat het de 14 was] naar Bryce  Canyon gereden. Een schitterende weg, mooie uit- en vergezichten over een 11.000 ft pas en door leuke hillbilly dorpen. Echt heel bijzonder.
Groet Henk
#21 - 26-07-2015, 11:53 uur

Hans B

Is inderdaad een schitterende route via Cedar Breaks

Afgelopen mei was het niet sneeuwvrij en konden we er niet heen.
Vorig jaar was ik er in augustus, toen regende het zo erg dat van CBNM niks te zien was.

We gaan vast nog een keer een poging wagen.
#22 - 26-07-2015, 20:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

EnncUsa

Als je de eerste keer naar Amerika gaat heb je zowiezo een wereldvakantie. Geniet ervan en laat het ook een beetje over je heen komen.
iedereen zou het anders doen omdat we allemaal andere interesses hebben. Ik zelf vind dat je een beetje lang in Vegas blijft maar als je dat graag wilt, zeker doen! ik hoop en verwacht dat je een fantastische tijd hebt, haal uit de tips wat je kunt gebruiken maar trek je eigen plan.
Have fun! ... En vergeet niet veel foto's te nemen.
#23 - 23-08-2015, 14:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15