Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Californïe

Discussie gestart

Niels

Hey,

Wij (4 volwassenen, 1 kind (17 jaar)) gaan deze zomer voor het eerst naar de Verenigde Staten, en gaan daar een auto-rondreis maken. (De oh zo bekende Western Classics-rondreis!)

We hebben daarvoor een reisplan gemaakt, en hopelijk kunnen jullie op- en aanmerkingen geven!

===

Dag 1:   Aankomst 20:00 in San Francisco Airport
Dag 2:   Airport -> Yosemite NP
Dag 3:   Yosemite NP
Dag 4:   Yosemite NP - Sequia NP
Dag 5:   Sequia NP – Death Valley
Dag 6:   Death Valley – Las Vegas
Dag 7:   Las Vegas
Dag 8:   Las Vegas – Zion NP
Dag 9:   Zion NP – Bryce NP
Dag 10: Bryce NP – Monument Valley
Dag 11: Monument Valley – Grand Canyon NP
Dag 12: Grand Canyon NP
Dag 13: Grand Canyon NP – Palm Springs o.i.d. (tussenstop Grand Canyon NP – San Diego)
Dag 14: Palm Springs – San Diego
Dag 15: San Diego
Dag 16: San Diego – Los Angeles
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles – San Simeon o.i.d. (tussenstop Los Angeles – San Francisco)
Dag 19: San Simeon o.i.d. (een kust plaats)
Dag 20: San Simeon - San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco – Amsterdam (vroeg in de ochtend)

====
Zoals ik erbij heb gezet, staan de overnachtingen tussen LA - San Francisco en Grand Canyons NP - San Diego nog helemaal open.

We hebben de overnachtingen in Yosemite NP en Grand Canyon al geregeld.

Heeft iemand tips voor overnachtingen in de overige Parken (hoeft niet per sé in het park te zijn) en voor LA, San Diego en San Francisco?

Groeten,
Niels
#1 - 02-02-2007, 19:41 uur
« Laatst bewerkt op: 02-02-2007, 20:01 uur door Niels »

Hans B

Hoi Niels,

je rondje ziet er goed en rustig uit.
Een overnachtingstip zou kunnen zijn, zoek iets een uurtje rijden van bv Grand Canyon (Williams) is vaak meer plek, goedkoper en 's morgens 'maar' een uurtje rijden.
Rijden is een plezierige ervaring in tegenstelling tot hier in Nederland.
Ik rij nu in een camper rond, voordien één keer met auto in motels. Toen heb ik elke keer in een Best Western geslapen. Redelijk motel, redelijke prijs. Een BW-wereldgids is ook in Nederland te verkijrgen, wellicht is vlak bij je in de buurt wel een BW. Je kunt dan op basis van de plaatsen waar een BW is je eindplaats bepalen. Reserveren kan tevoren, maar ook per dag van BW naar volgende BW. Natuurlijk zijn er ook nog 10tallen andere motelketens (heb geen aandelen). Super6, Motel8, Travelodge, etc.. etc.. zoek op internet en er is genoeg.
succes, Hans
#2 - 02-02-2007, 19:53 uur
« Laatst bewerkt op: 02-02-2007, 20:07 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bonnie

Ten eerste, mooie reis! Ik heb een vergelijkbare reis gemaakt van 21 dagen.

Als ik naar je route kijk, is wat mij echt opvalt dat je maar 1 dag in Las Vegas bent. Dat is wel erg weinig voor deze bizarre stad. Misschien zijn steden niet zo je 'ding', dat zou natuurlijk kunnen. Ik ben zelf 'maar' 2,5 dag in Las Vegas geweest (omdat de natuur ons meer trok) maar ik heb NOG LANG niet alles gezien en meegemaakt. Het is gewoon TE groot en toch wel erg bizar om eens mee te maken. 

Ook ben je 1 dag in LA. Om de stad te zien is dat best te doen, maar dan kun je niet meer naar iets als studio's en parken. Zelf ben ik in de universal studio's geweest.

Het is uiteraard een kwestie van keuzes maken. Wij hebben de stad San Diego niet bezocht (alleen sea world) en daarmee win je een dag. We hebben de kustroute maar een klein stukje gereden (san francisco - monterey) en daarmee win je ook weer 2 dagen. Wij hebben ook seqouia NP niet gedaan omdat je in het zuidelijke puntje van Yosemite ook een seqouiabos hebt, vast minder mooi, maar wij wilden zo onze dagen sparen. Nogmaals, smaken verschillen, en het is puur een kwestie van keuzes maken.

Een echte tip qua overnachten: bij monument valley ligt 1 motel. Wij konden toen een kamer krijgen voor 179 euro. Vlakbij ligt een camping en op die camping hebben ze 3 CABINS. Voor 45 dollar hadden we een mini-huisje, midden op een camping. Prachtig uitzicht, tussen de camperende mensen. Na 2 weken in motel was het een heerlijk 'buiten' gevoel. Met toch de luxe van een lekker bed, droog slapen en een tv'tje. Groot is het niet maar wij vonden dat een echte aanrader. Het heette Gouldings Lodge.

Groeten Bonnie
#3 - 02-02-2007, 20:26 uur

Marianne

Mooie route. Ik vind het wel jammer dat jullie maar zo weinig tijd te hebben voor Sequoia en Kings Canyon NP. Die parken verdienen meer tijd. Een alternatief kan zijn om vanuit SF via de zuidingang Yosemite binnen te gaan en daar de Mariposa grove te bezoeken. Waar overnacht je in Yosemite?

Als je in Death Valley wilt overnachten (is heel bijzonder, zeker doen) zou ik ook van te voren reserveren. Stovepipe Wells is betaalbaar, Furnace Creek is een stuk duurder.

Marianne
#4 - 02-02-2007, 21:29 uur

SpaceAce

Dag 18: Los Angeles – San Simeon o.i.d. (tussenstop Los Angeles – San Francisco)
Dag 19: San Simeon o.i.d. (een kust plaats)
Dag 20: San Simeon - San Francisco

Dag 18: Los Angeles – Pismo Beach / San Luis Obispo / Morro Bay / San Simeon
Dag 19: Pismo Beach / San Luis Obispo / Morro Bay / San Simeon - Monterey
Dag 20: Monterey - San Francisco

De overnachtingsplek van dag 18 op dag 19 is eigenlijk afhankelijk wat je van plan bent om te gaan bekijken/doen.
Zie hieronder voor een met leuke tussenstops langs deze mooie kustweg.

- Santa Barbara (bv de Mission)
- Solvang (een Deens stadje)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- De rots Morro Rock
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Koffie bij Nepenthe
- Big Sur
- Point Lobos R.P.
- Carmel
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De boardwalk bij Santa Cruz

Ik adviseer je om in ieder geval even naar deze internetlinkjes te kijken en zo te bekijken wat jullie wel leuk lijkt om te bekijken en welke vooral niet. Zo kun je een goed beeld krijgen waar je ongeveer zou willen overnachten.

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier met de voorpret :)
#5 - 03-02-2007, 08:54 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Niels

Ten eerst; hartelijk dank voor de vele tips!

Een alternatief kan zijn om vanuit SF via de zuidingang Yosemite binnen te gaan en daar de Mariposa grove te bezoeken. Waar overnacht je in Yosemite?

Aangezien we eigelijk net iets te laat waren met boeken, zitten we nu in een Best Western hotel/motel in Oakhurst (zuidelijk van Yosemite Park). In de Grand Canyon zitten we wel ín het park.

Nogmaals; bedankt voor alle tips en info!

Andere tips/info zijn natuurlijk (nog steeds) van harte welkom!

Groeten,
Niels
#6 - 03-02-2007, 17:36 uur
« Laatst bewerkt op: 03-02-2007, 17:38 uur door Niels »

Niels

Furnace Creek lijkt ons een geschikte plaats om te overnachten in Death Valley.
Nu heb ik nog een vraag: Hoe zit dat met huurauto's en Death Valley?
Mag je met een huurauto van Alamo door Death Valley rijden?

Want ik lees op internet dat er restricties bij bijv. Campers zijn
#7 - 11-02-2007, 13:33 uur

Marianne

Hallo Niels,
Met een huurauto door Death Valley is geen probleem, en als je zoals jullie vanuit het westen komen, zul je waarschijnlijk ook niet eens de airco uit hoeven te zetten, hoewel dat wel wordt aangeraden. Hou gewoon goed de temperatuur in de gaten, en zorg voor voldoende water (koelwater is voor noodgevallen op verschillende plaatsen in het park  beschikbaar). Wij hebben de airco de afgelopen zomer niet uit hoeven te zetten, ook niet tijdens de klim richting Lone Pine.

Reken op een lange dag vanuit Sequoia naar Death Valley. Je zou ook kunnen overwegen om via de Tioga Pass te rijden. Ik vind dat een prachtige route. Vanuit Oakhurst kun je in Yosemite makkelijk de Mariposa Grove bezoeken. In plaats van Sequoia zou je dan nog een overnachting bij bv Lee Vining of Mammoth LAkes kunnen doen.

Nog wat overnachtingstips: Springdale bij Zion heeft meerdere goede motels. Gewledig, maar redleijk duur, is de Desert Pearl Inn (ruim genoeg voor 5 personenen op 1 kamer). Andere mogleijkheden: Pioneer Lodge of CLiffrose Lodge.
In LA hebben wij overnacht in de Orchid Suites, ligt gunstig en is lekker ruim.
Wordt het toch Sequoia, dan is in het park Grant Grove een mooie locatie. Hier staan cabins, wij hadden er vorig jaar een met 3 doubles. Zie http://www.sequoia-kingscanyon.com/cabins.html

Wat de overnachting in Yosemite betreft: je ziet heel vaak dat er op het laatst wat vrij komt. Anders zou ik het in El Portal proberen, dat ligt gunstiger tov de belangrijkste bezienswaardigheden in het park.

Marianne
#8 - 11-02-2007, 13:50 uur

YvonneTD

Hoi Niels,
Wij hebben 2x in de Cliff Rose Logde geslapen (http://www.cliffroselodge.com). In één woord "Geweldig". Het ligt dicht bij de ingang van Zion NP maar dat is niet het belangrijkste aangezien er een shuttle rijdt in heel Springdale. Eigenlijk kan ik niet goed uitleggen waarom het zo'n geweldige motelletje is want waarschijnijk is de BW in Springdale goedkoper maar toch.....
Veel plezier met plannen maken,
Yvonne
#9 - 11-02-2007, 23:19 uur

Niels

Bedankt!

Nu heb ik tog nog een aantal vraagjes m.b.t. San Francisco.

We hebben al een aantal hotels geboekt van onze rit. Aangezien de prijzen van de hotels in het centrum zelf vrij hoog zijn, is het dan te doen om een hotel te nemen aan de rand van SF? Hoe is het parkeren (kosten/veiligheid etc.)? Hoe is het openbaar vervoer? (Wat ik hier zoal gelezen heb is het goed in SF)

En heeft iemand nog tips voor hotels aan de rand van SF, of een betaalbaar hotel in het centrum zelf?

M.v.g.
Niels
#10 - 24-02-2007, 20:35 uur

Niels

Bedankt!

Nu heb ik tog nog een aantal vraagjes m.b.t. San Francisco.

We hebben al een aantal hotels geboekt van onze rit. Aangezien de prijzen van de hotels in het centrum zelf vrij hoog zijn, is het dan te doen om een hotel te nemen aan de rand van SF? Hoe is het parkeren (kosten/veiligheid etc.)? Hoe is het openbaar vervoer? (Wat ik hier zoal gelezen heb is het goed in SF)

En heeft iemand nog tips voor hotels aan de rand van SF, of een betaalbaar hotel in het centrum zelf?

M.v.g.
Niels
#11 - 24-02-2007, 20:38 uur

Marianne

hallo Niels,

Je zou kunnen overwegen om dicht bij het vliegveld te gaan zitten. Wij overnachten altijd in de BW El Rancho Inn. Is een erg aardig motel waar ze ook suites hebben (zitkamer, 2 slaapkamers, keukentje en overal tv). Niet echt goedkoop trouwens. Je parkeert daar wel gratis. Ik denk dat er in de buurt van het vliegveld wel goedkopere motels zijn.
Vanuit El Rancho Inn reden wij altijd naar Daly City en daar stapten we op de metro naar Union Square. Er is nu bij El Rancho Inn een shuttle naar een BART station (kan ook met de auto natuurlijk).

Met z'n vijven ben je natuurlijk in de trein/metro ook wel aardig wat geld kwijt, en het lijkt me ook wel lekker om in het centrum te zitten.
Misschien zit hier iets betaalbaars bij:
http://www.broadwaymanor.com/
http://www.sftownhousemotel.com/thhome.shtml
http://www.hotelastoria-sf.com/
http://darakananda.com/Grant%20Hotel/index.html

Marianne
#12 - 25-02-2007, 09:35 uur

Veusy

En heeft iemand nog tips voor hotels aan de rand van SF, of een betaalbaar hotel in het centrum zelf?



Na heel goede commentaar te hebben gelezen, o.a. op dit forum, heb ik het Adante Hotel geboekt in centrum San Francisco. 89 USD per nacht, taxen niet inbegrepen.
Het Hotel ligt op Geary Street.  Ik heb ervoor gekozen om mijn huurwagen pas op te halen wanneer ik SF zal verlaten.
Dus eens ik land op de luchthaven, neem ik een shuttle dienst naar mijn hotel. Die kan je op voorhand boeken trouwens.

Maar ik heb ook al gezien dat er hotels zijn in SF, ook niet zo duur, die gratis parkeren aanbieden.

Hans
#13 - 25-02-2007, 11:01 uur

Veusy

En heeft iemand nog tips voor hotels aan de rand van SF, of een betaalbaar hotel in het centrum zelf?

M.v.g.
Niels
Na heel goede commentaar te hebben gelezen, o.a. op dit forum, heb ik het Adante Hotel geboekt in centrum San Francisco. 89 USD per nacht, taxen niet inbegrepen.
Het Hotel ligt op Geary Street.  Ik heb ervoor gekozen om mijn huurwagen pas op te halen wanneer ik SF zal verlaten.
Dus eens ik land op de luchthaven, neem ik een shuttle dienst naar mijn hotel. Die kan je op voorhand boeken trouwens.

Maar ik heb ook al gezien dat er hotels zijn in SF, ook niet zo duur, die gratis parkeren aanbieden.

Hans
#14 - 25-02-2007, 11:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15