Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis colorado-south dakota-wyoming

Discussie gestart

vakantieliefhebber

In augustus hebben wij met ons gezin (kids bijna 5, 9 en 13) een motorhome gehuurd en een route uitgestippeld. Dit is voor ons de tweede keer en we hebben er super zin in, graag wat advies.

 :) dag 1  denver ophalen motorhome rijden naar Hill City (SD)
 :) dag 2  Hill City (KOA Hill City en autohuur)
 :) dag 3  Hill City (Mount Rushmore)
 :) dag 4  Hill City (Custer State Park)
 :) dag 5  Hill City - Buffalo (rit van 4 uur)
 :) dag 6  Buffalo - Cody (rit van 4 uur)
 :) dag 7  Cody
 ???dag 8 Cody - Jackson (rit van 7 uur)
 :) dag 9  Jackson (KOA Jackson of Virginian RV Resort? Jackson Hole)
 :) dag 10 Jackson
 :) dag 11 Jackson
 ???dag 12 Jackson - Lander of Rawlins
 :) dag 13 Lander/Rawlins - Estes
 :) dag 14 Estes
 :) dag 15 Estes
 :) dag 16 Estes - Denver (inleveren motorhome)
 :'(dag 17 terug naar huis

Wij willen heel graag een goede rodeo bezoeken, weet iemand waar wij dit het beste kunnen doen. Ze worden namelijk overal gehouden, welke is de leukste. Onze reis begint de 12e augustus.

Routes opgezocht via Trip Tik AAA en Mc.Nally. Een probleempje de ze geven een verschillende route aan van Cody naar Jackson.
De een dwars door het park de ander via omweg Lander???
Ook twee verschillende routes om van Buffalo naar Cody te rijden
via Alt 14/Sheridan of 16/Worland.
Op de kaart lijkt het allemaal zo simpel, ik hoor hier en daar dat je er rekening mee moet houden met de steile smallere gedeeltes. Aangezien wij een grote busstyle huren kan iemand mij a.u.b. adviseren welke route beter/veiliger is?
Wij verheugen ons heel erg op deze reis, het plannen is al super.
Alvast bedankt.


#1 - 07-03-2005, 13:43 uur

Chiefram

Het plannen is inderdaad een van de leukste onderdelen van de vakantie. Gelukkig kun je van de voorpret langer genieten dan het moment van de vakantie zelf...  :-\

Het lijkt mij een schitterende vakantie, zeker met een motorhome. Alleen kan ik je niets adviseren, ik ben nog nooit in SD geweest, maar dat komt nog wel.

Het enige dat ik je kan vertellen is dat je je niet moet verkijken op de afstanden, want op de kaart lijkt het inderdaad allemaal simpel, maar in werkelijkheid kan het wel eens totaal anders uitpakken. Zo hebben wij namelijk een keer een 'tussendoor' weggetje genomen, om zodoende we weg af te snijden. Nou, dat tussenweggetje bleek een rit te zijn van 7 uur (!!) met alleen maar opgedroogd zand om ons heen en niets en niemand te zien! Ik vond het kicken omdat ik wel van dit soort warme uitgedroogde en verlaten gebieden hou (gelukkig hadden we een volle tank), maar mijn vrouw was volledig in paniek met als gevolg: ruzie!   :-[

 ;) :D

Ik kan niets anders dan jullie een hele fijne vakantie toewensen!
#2 - 07-03-2005, 15:35 uur

Loek

Je schrijft dat je op dag 1 de RV ophaalt en meteen doorrijdt naar South Dakota.  Bedoel je de dag van aankomst? Denk je niet dat dat een beetje optimistisch is na een vlucht van 10+ uur en een tijdsverschil van 8 uur.  Je valt al na een half uur achter het stuur in slaap.  Ik rij zelf weleens naar de Black Hills in SD met een gewone auto en reken maar op een uur of 6 rijden zonder veel rustpauzes.   Ik zou het wat rustiger aan doen.  Ga je de dag na aankomst weg, dan is het al wat beter.  Neem anders nog een dagje om Denver en omgeving te bekijken, of rij de eerste dag naar Rock Mountain NP en overnacht daar, dat is niet zover weg.  De rit naar SD vanaf Denver is vrij saai het eerste stuk.  Ik zou via Ft. Larimie rijden en daar even de stoppen om in het fort zelf de sfeer van de Oregon Trail te proeven.  Het mensen op het fort lopen in die periode in de klederdracht rond van de pioniers.  Je ziet er ook "dronken" cowboys die de toeristen "lastigvallen"   ;)

#3 - 07-03-2005, 17:47 uur

vakantieliefhebber

bedankt voor je reactie. Het is niet zo dat we met het vliegtuig aankomen en meteen het motorhome op kunnen halen. Dit mag trouwens niet eens van de maatschappij na een internationale vlucht. Nee we gaan de dag erna, we overnachten eerst in het Holiday Inn Denver en via afhaalservice de volgende ochtend vertrekken wij. Leuk de tip over het fort, zal het zeker opnemen in de planning.
#4 - 07-03-2005, 19:18 uur

vakantieliefhebber

bedankt Chiefram voor je reaktie. Ben al weken bezig, met het zoeken van goede RV-parks, ik wil niet altijd terugvallen op Koa. Het lukt allemaal aardig. Dat van die afstanden, daar ben ik bekend mee. Wij zijn namelijk vaker in de great U.S.A. geweest. Zelfs is mijn oudste dochter er geboren(Californie). Deze vakantie is nieuw gebied voor ons, verder hebben wij zo een beetje de westkust gehad. Weet jij toevallig iets over de Cody - Jackson route door Yellowstone?
#5 - 07-03-2005, 19:25 uur

Mississippi

Nee we gaan de dag erna, we overnachten eerst in het Holiday Inn Denver en via afhaalservice de volgende ochtend vertrekken wij.

Op de eerst dag ben je waarschijnlijk de hele ochtend bezig met het ophalen van de camper. Je moet een stapel papieren invullen en je krijgt natuurlijk instructies over het gebruik van de technische installaties van de camper. Daarna nog boodschappen doen en lunchen. Meestal is het al na 1 pm voor je echt op weg bent.

En dat bij een z.g. "early pickup" service van de verhuurder.

#6 - 07-03-2005, 19:27 uur

Chiefram

Weet jij toevallig iets over de Cody - Jackson route door Yellowstone?

Ja en nee. We hebben vanuit Fort Collins, CO destijds (ik geloof in 2000) gereden naar Yellowstone en hebben het plaatsje Jackson gepasseerd. Ik herriner me dat het een hele mooie route was door een groen bergachtig gebied. Sterker nog, omdat alle hotels vol waren in verband met de bosbranden destijds aan de westkust (iedereen was naar een veiliger oord geevacueerd) hebben we noodgedwongen in die bergen in de auto moeten slapen. En geloof me, dat was echt donker, 's nachts! LOL!

#7 - 07-03-2005, 20:00 uur

vakantieliefhebber

Mr. Missisipi. Ja, ik weet het. We hebben echter geen haast en zullen waarschijnlijk later in de avond pas aankomen op plaats van bestemming. Ik heb er nog aangedacht om nog een overnachting er tussen te plannen, maar er is onderweg niet echt veel te doen. Het is ook zonde gezien de rest van de reis om ergens de tijd te verliezen. Het zal wel even doorbijten zijn die eerste dag, maar ja dan hebben we een paar dagen rust.... nou ja rust.
#8 - 07-03-2005, 20:00 uur

vakantieliefhebber

Chiefram, is die route ook goed te doen met een grote motorhome. Ik zie mezelf en aanhang nou niet echt relaxed over steile, smalle weggetjes rijden en elke 5 minuten de adem inhouden of dat wel goed gaat. Kijk haast hebben wij niet, ik geloof dat alles redelijk goed is ingedeeld. Het moet ook te doen zijn met zo'n groot ding. Wij rijden hier ook niet elke dag in. Snap Je?
#9 - 07-03-2005, 20:03 uur

Chiefram

Ja hoor, het is een normale geasfalteerde weg, schitterend door een mooi natuurgebied en geen vreemde weggetjes die moeilijkheden zouden kunnen veroorzaken.

Maar ik zeg er wel eerlijk bij dat wij met een SUV deze toch hebben gedaan en dat is heel iets anders dan wat jullie van plan zijn. Misschien dat daardoor smalle weggetjes enzo of moeilijk te bereiden wegen niet waren opgevallen als wanneer we deze rit met een motorhome gedaan zouden hebben.

Maar nogmaals, het is een natuurgebied met geasfalteerde wegen, dus ik voorzie echt geen problemen met een motorhome. Er rijden er daar immers honderden van rond in datzelfde gebied.

#10 - 07-03-2005, 20:08 uur

vakantieliefhebber

Goed om te horen, het zal dan waarschijnlijk toch deze route gaan worden. Heb je ook advies voor een rodeo. Op onze route zijn er meerdere Buffalo, Cody, Jackson. We willen ook niet elke rodeo aflopen, want die tijd willen wij gebruiken voor andere leuke dingen.
#11 - 07-03-2005, 20:16 uur

Chiefram

De enige rodeo (en dat schijnt de belangrijkste of grootste van Amerika te zijn) die ik ken, wordt een keer per jaar in Cheyenne, WY gehouden. Ben even de naam kwijt, wacht... ik 'google' even voor je...

Oh ja, hier heb ik hem: Frontier Days...
Zie: http://www.cfdrodeo.com/

Ik moet trouwens ergens nog een zelfgemaakte foto hebben van Jackson ergens op mijn harde schijf. Als ik hem vind, dan plaats ik het hier voor je...

;-)
#12 - 07-03-2005, 20:55 uur

Loek

Er zijn wel andere leuke rodeo's maar die zijn eerder in het jaar.  In januari heb je in Denver bij de National Western Complex de Stock show en rodeo: http://www.nationalwestern.com/nwss/home/index.asp?rpg=/nwss/rodeo/rodeoschedule.asp

en in Juli in Greeley de independance day stampede: http://www.greeleystampede.org/
(deze vind ik persoonlijk het leukst)

In augustus loopt het seizoen eigenlijk al op zijn einde, ik weet niet waar je dan nog een goeie rodeo kunt vinden
#13 - 07-03-2005, 21:04 uur
« Laatst bewerkt op: 07-03-2005, 21:04 uur door Loek »

vakantieliefhebber

Ik zal zeker even op deze sites kijken. Het zal waarschijnlijk dan toch een van die "elke avond" rodeo's worden in een van die plaatsjes. Augustus is voor dit soort dingen helaas inderdaad niet echt de goede tijd. Bedankt voor jullie reakties. Voor vandaag hou ik het voor gezien. Zal zeker mocht ik nog wat te vragen hebben van de week nog even de site bezoeken. Voor nu bedankt.
#14 - 07-03-2005, 21:10 uur

Inge

hoihoi!

het lijkt erop dat je Yellowstone bijna helemaal overslaat  :o; klopt dat?
Yellowstone is een groot park en de afstand Jackson - Yellowstone is eigenlijk te groot om ook nog in het park zelf iets te zien. 2 dagen is wel het minimum om iets van Yellowstone op te kunnen snuiven. Ik neem aan dat er ook in het park campings zijn.
De wegen daar zijn aan de smalle kant; maar ik heb veel RV's zien rijden, dus dat zal niet echt een probleem zijn denk ik. Ik kan me niet herinneren dat er veel heel bochtige weggetjes waren; maar hier en daar moet je natuurlijk wel een berg op en af.

groetjes
Inge
#15 - 10-03-2005, 16:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15