Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Dakota's, Montana, Wyoming

Discussie gestart

Vegas

Mmmm, deze route ziet er inderdaad ook wel erg aantrekkelijk uit.
Zo te zien gaat deze route meer door Noord Montana.
Die van mij doorkruist meer Noord Wyoming.

Hoe ziet route met nr's 16 t/m 20 er uit?
Ik bedoel kwa natuur/landschappen ed?
#16 - 17-11-2005, 15:12 uur

Jez

Dit is wel het stuk waar ik nog over twijfel, dwars door Montana. Dus als iemand deze weg al gereden heeft...... Misschien dat ik ter plekke er toch een stuk snelweg ingooi (I-94 East).

Ik moet nog uitzoeken wat er precies te beleven valt. Op mijn kaart van National Geographic staan alle bezienswaardigheden aangegeven. Die zoek ik tzt op internet op, kijk of ze me leuk lijken en die noteer ik als opties voor onderweg. Zien we dan wel of we er zin in hebben.

Punt 16 is Glacier NP. In elk geval kom je met deze route door 2 indianen reservaten en langs het Charles M. Russell National Wildlife Refuge (waar ze overigens wel een kortere naam voor mogen verzinnen  ;D ), met de Fort Peck Dam. Da's de groene vlek onder Malta.
Ook kom je langs Bowdoin NWR, met "Sleeping Buffalo Hot Springs". Maar ik moet dus nog gaan googelen of dit alles de moeite waard is.

Ik wil in elk geval uitkomen bij Beach, North Dakota, om naar het Theodore Roosevelt te kunnen. Volgens mijn kaart is de route langs Lake Oahe mooi om te rijden, en zo komen we dan in South Dakota uit. Da's punt 20.
#17 - 17-11-2005, 15:56 uur
« Laatst bewerkt op: 17-11-2005, 16:04 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Vegas

OK, ik zal ook eens kijken in mijn gloedje nieuwe Rand McNally Road Atlas and Travel Guide 2006.... souvenier van zwagertje uit New York!!

Als ik meer weet post ik het hier.
#18 - 17-11-2005, 17:54 uur

Mississippi

Mijn threat was verplaatst naar "reizen door het westen?


Volgens de laatste inzichten hoort jouw route inderdaad onder 'Reizen in het Noorden'. Zal ik het weer verplaatsen?



p.s.: ik heb €560 betaald, alles inclusief voor mijn retourticket naar Denver via KLM. Vertrek 17 mei, retour 7 juni.


Prima prijs !     Hoe / Waar / Wanneer heb je dat geboekt ?

#19 - 18-11-2005, 16:51 uur

Vegas

Dag Mississippi,

Laat de threat maar lekker staan, maakt verder niet uit hoor.

Het ticket heb ik medio Juni dit jaar online geboekt via de site van KLM.
Je kunt 11 maanden vantevoren een ticket bestellen, dan heb je de meeste kans op de goedkope tickets van de betreffende vluchten.
Ik heb dus zodra het kon geboekt..... hoe eerder, hoe goedkoper tegenwoordig!
#20 - 18-11-2005, 17:10 uur

Pieter79

Jez, kun je mij aub een link geven van de site waar je je route mee kunt plannen?? (Net zoals dat kaartje dat je gepost hebt op de vorige pagina)
Alvast bedankt!
#21 - 18-11-2005, 18:55 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Oei, dat heb ik hier gewoon op de computer staan. Ik werk met "Microsoft MapPoint North America". Ik vind het persoonlijk een erg fijn programma (gebruik ook de Europa-versie), o.a. omdat je op adres-nivo kunt zoeken, zo gedetailleerd is het. Hopelijk kan iemand (ik bedoel hier natuurlijk de detailhandel  ;) ) je aan de software helpen.
#22 - 19-11-2005, 13:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Vegas

De route gaat vanaf Glacier naar North Dakota via Route 2, dwars door Montana zie ik.
Wie heeft die route al eens gereden en wie kan er iets meer over vertellen.

Op de kaart ziet deze route er vrij vlak en saai uit, maar of dat ook echt zo is??
De route van Jez spreekt me erg aan. Ik ga volgend jaar naar Glacier vanaf Yellowstone en wilde daarna terug via Idaho en noorden van Wyoming, langs Cody en Devils Tower etc naar Dakota.

Nu twijfel ik een beetje.
Welke route is mooier/beter/ etc.
#23 - 19-11-2005, 16:50 uur

Jez

Hoi Vegas!

Ik heb zojuist deze site gevonden, over de route 2 door Montana:
http://www.roadtripusa.com/us_2/montana.html
Maybe that helps..............

Hier nog eentje met foto's van de omgeving van Glasgow, Montana: http://www.glasgowmontana.com/gallery/albums.php

En nog 1; ik kwam er achter dat deze weg de Hi-Line wordt genoemd, en daar is een website over: Montana Hi-Line

Ik word steeds enthousiaster over deze route!
#24 - 20-11-2005, 13:02 uur
« Laatst bewerkt op: 20-11-2005, 14:37 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Dank je Jez, nu weet ik tenminste waar ik naar moet zoeken!
#25 - 20-11-2005, 13:21 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Vegas

Leuke sites, ziet er goed uit allemaal.
Volgens mij is het erg "small town" allemaal en een erg rustig gebied.
Weids en verlaten.
Op zich spreekt me dat wel aan.
Ik ga me in ieder geval wat meer verdiepen in de Hi-Line route.

Toch lijkt me de route door noord Wyoming/Zuid Montana ook wel erg mooi en afwisselend.
Devils Tower, Cody, Beartooth Pass, de Bighorn Mountains, Deadwood, Black Hills... kom je allemaal langs via mijn route.....
Klinkt toch ook wel goed he!

Ach ja, we zien wel tegen die tijd.
Alles is mogelijk.
Misschien heb ik na een ruime week mountains en parken juist wel behoefte aan de "deserted places" langs route 2.
#26 - 20-11-2005, 16:08 uur

Traveller

Het weer is inderdaad een beetje mazzel hebben: wij hadden in juni in Yellowstone sneeuw en in de badlands van North Dakota 30 graden.
Ook een aanrader is het Craters of the Moon N.P. in Idaho. Echt de moeite waard om daar te kijken en nog geen dag rijden vanuit Yellowstone N.P. Je waant je even in een heel andere wereld daar!
#27 - 21-11-2005, 12:21 uur

Jez

Het Craters of the Moon lijkt me ook heel interessant! Ikzelf wil die bewaren voor een andere rondreis (door California-Nevada-Idaho-Washington-Oregon-California) (2008 ???) , maar misschien kan Vegas iets met deze tip...........
#28 - 21-11-2005, 12:36 uur
« Laatst bewerkt op: 21-11-2005, 12:37 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Ook een aanrader is het Craters of the Moon N.P. in Idaho. Echt de moeite waard om daar te kijken en nog geen dag rijden vanuit Yellowstone N.P. Je waant je even in een heel andere wereld daar!

Dank je voor deze tip. Staat nu ook op onze lijst  ;)
#29 - 21-11-2005, 20:58 uur

Vegas

Ja, zeker een goeie tip. Dit park ligt op mijn route en ga ik zeker aandoen.
Ik heb wat foto's gezien in de reisgids en het ziet er onaards uit.
#30 - 21-11-2005, 21:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15