Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Denver - Denver (32 dagen)

Discussie gestart

USA2012

Na een rondreis eind jaren 90 door Californië, wordt het in juli/augustus 2012 weer tijd om naar de Verenigde staten te vliegen. Dit maal wordt het natuurschoon in mid-/zuidwesten aangedaaan. Getweeën zullen we met een tentje en een Standard SUV (bijv. Jeep Grand Cherokee) een maand rondtrekken, waarbij we soms ook in een hotel slapen. We zijn 'ervaren' reizigers (kamperen daargelaten >:D ) en houden ervan om het 'tempo' er tijdens een reis in te houden. We willen tijdens deze trip graag de mooiste  'natural wonders' te bezoeken in mid/zuidwesten. Onze planning laat zien dat we daarvoor ongeveer 7500km moeten afleggen.

Dag Route Afstand/Reistijd/Snelheid volgens MS Streets & Trips
1  Utrecht -> Amsterdam -> Reykjavik -> Denver International Airport -> Denver (Hotel)
2  via US-40, US-34 -> Rocky Mountains NP (Moraine Park Campground) 242/4:16/57
3  Bear Lake, Rocky Mountains NP -> Cheyenne (Hotel) 173/2:37/66
4  -> Wild Life Loop -> Custer State Park (Bismark Lake Campground, alternatief?) 502/7:48/64
5  -> Crazy Horse -> Mount Rushmore NM -> Badlands NP (Cedar Pass Campground) 197/3:13/61
6  via 240, US-14 -> Devils Tower NM -> Sheridan (Hotel, tips?)   582/6:12/94
7  -> Bighorn Canyon NRA -> Cody (Ponderosa Campground, alternatief?) 324/4:08/78
8  Via Chief Joseph Highway, Beartooth Highway -> Tower Fall -> Mammoth Hot Springs -> Yellowstone NP (Madison Campground) 278/3:36/77
9  -> Old Faithfull -> Yellowstone NP (Madison Campground) 56/0:50/67
10 -> Norris -> Canyon Village -> Lake Village -> Yellowstone NP (Madison Campground) 153/2:15/68
11 -> Grant Village, Yellowstone NP -> Grand teton NP (Jenny Lake Campground) 141/1:58/72
12 -> Rock Springs (Hotel) 325/4:29/72
13 -> Dead Horse Point SP -> Moab (Cabin, Canyonlands Campground) 610/7:14/84
14 -> Arches NP -> Moab (Cabin, Canyonlands Campground) 57/1:08/50
15 -> Canyonlands NP -> Green River (Hotel) 271/5:05/53
16 via Goblin Valley Road -> Little Wild Horse Canyon -> Capitol Reef NP -> Cannonville (Campground Bryce Valley Koa) 377/6:15/60
17 -> Bryce Canyon NP  (North Campground) 49/1:09/43
18 -> Zion NP (Watchman Campground) 184/2:49/65
19 -> Las Vegas (Hotel bij/aan de Strip, tips?) 265/2:29/107
20 Las Vegas (Hotel)
21 Las Vegas (Hotel)
22 -> Hoover Dam -> Grand Canyon NP (Mather Campground, alternatief?) 500/5:28/91
23 -> Coal Mine Canyon -> Horseshoe Bend -> Page (Page Lake Powell Campground, alternatief?) 266/5:33/48
24 -> Antelope Canyon - Page (Page Lake Powell Campground) 20/0:23/52
25 -> Monument Valley Navajo Tribal Park -> Goosenecks SP -> Canyon de Chelly NM (Cottonwood Campground) 437/4:58/88
26 via Buffalo Pass -> Farmington (Hotel) 180/3:00/60
27 -> Bisti Wilderniss Area -> Kasha-Katuwe Tent Rocks NM -> Santa Fe (Rancheros de Santa Fe Campground) 440/5:18/83
28 Santa Fe (Tips?) (Rancheros de Santa Fe Campground, alternatief?)
29 -> Taos Pueblo -> Great Sand Dunes NP -> Pueblo (Hotel) 530/6:38/80
30 -> Colorado Springs -> Nederland -> Denver (Hotel) 313/3:21/93
31 Denver (Tips?) (Hotel)
32 -> Denver International Airport -> Reykjavik
33 -> Amsterdam -> Utrecht

Bij de planning hebben we uiteraard al veel gebruik gemaakt van dit forum, maar we zijn natuurlijk benieuwd wat jullie er van vinden. Voor ons is nog wel een groot vraagteken, welke trail het meest de moeite waard is op al de plekken die we bezoeken. Dus mocht je ideëen hebben, laat het weten! Verder zijn we benieuwd of je met de warmte in juli/augustus nog prima kan kamperen met een tentje (in de schaduw). In Moab hebben we vanwege de warmte een cabin gepland staan.
#1 - 04-10-2011, 16:47 uur

Old Faithful

Allereerst hartelijk welkom op het forum van usa4all.

Jullie gaan een lange en ongetwijfeld mooie reis maken. Jullie schrijven dat jullie "ervan houden het tempo er tijdens een reis in te houden." Ik zou er zelf waarschijnlijk voor kiezen iets weg te laten en het op sommige plaatsen wat rustiger aan te doen. Anders zou het voor mij te druk worden, zeker met het regelmatig opzetten en afbreken van een tent.

Ik zou kiezen voor een extra nacht in South Dakota. Daar is veel te zien met o.a. Custer S.P., Wildlife Loop, Iron Mountain Road, Needles Highway, Wind Cave N.P., Mount Rushmore N.M., Crazy Horse, Badlands N.P. en de beroemde winkel in Wall.

Verder vind ik dag 16 heel ambitieus met een bezoek aan Goblin Valley S.P, Little Wildhorse Canyon, Capitol Reef N.P en je zult ook langs de prachtige Ut12 een paar keer willen stoppen om van de prachtige uitzichten te genieten. Ik zou hier een overnachting in Torrey plannen en niet meteen doorrijden naar Bryce.
Zion verdient m.i. ook een extra overnachting. Als je verder niets aan de planning wilt veranderen, zou ik toch  zeker aan het einde van dag 17 al de twee uurtjes naar Zion rijden. Bryce N.P. is een park dat desgewenst in een halve dag bezocht kan worden door de uitzichtspunten te doen. Voor Zion geldt dat veel minder.

Je zou het dorp Nederland - naar mijn bescheiden mening niet echt een toegevoegde waarde, hoewel de Peak to Peak Highway wel een mooie weg is - ook op dag 2 kunnen doen op weg naar RMNP.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 05-10-2011, 13:33 uur
Groet,

Old Faithful

mikie

op het laatst van je reis kan je in Colorado Springs een uitstapje maken naar Cripple Creek, ga voor een goudmijn tour
hardstikke leuk en 750feet naar beneden in een echte mijnlift
ook manitou springs met een ritje naar Pikes Peak met de Cog Railway (14.115 ft)

veel plezier met het plannen, mikie
#3 - 05-10-2011, 20:18 uur

USA2012

Allereerst hartelijk welkom op het forum van usa4all.
Dank je!

Citaat
Jullie gaan een lange en ongetwijfeld mooie reis maken. Jullie schrijven dat jullie "ervan houden het tempo er tijdens een reis in te houden." Ik zou er zelf waarschijnlijk voor kiezen iets weg te laten en het op sommige plaatsen wat rustiger aan te doen. Anders zou het voor mij te druk worden, zeker met het regelmatig opzetten en afbreken van een tent.

Ik zou kiezen voor een extra nacht in South Dakota. Daar is veel te zien met o.a. Custer S.P., Wildlife Loop, Iron Mountain Road, Needles Highway, Wind Cave N.P., Mount Rushmore N.M., Crazy Horse, Badlands N.P. en de beroemde winkel in Wall.
Dat zijn inderdaad een paar hoogtepunten in SD, waar we nog niet naar gekeken hebben. Eens kijken of we daar een extra nacht kunnen plannen. In ieder geval zal ik met de route rekening houden met de mooie scenic roads.

Citaat
Verder vind ik dag 16 heel ambitieus met een bezoek aan Goblin Valley S.P, Little Wildhorse Canyon, Capitol Reef N.P en je zult ook langs de prachtige Ut12 een paar keer willen stoppen om van de prachtige uitzichten te genieten. Ik zou hier een overnachting in Torrey plannen en niet meteen doorrijden naar Bryce.
We willen graag de Scenic Drive helemaal volgen. Dat betekent dat je halverwege Ut12 uitkomen (voorbij Torrey). Of zou je toch de hele Ut vanuit Capitol Reef adviseren? We willen de overnachting inderdaad dichter bij Capitol Reef hebben (bijv. Escalante SP).

Citaat
Zion verdient m.i. ook een extra overnachting. Als je verder niets aan de planning wilt veranderen, zou ik toch  zeker aan het einde van dag 17 al de twee uurtjes naar Zion rijden. Bryce N.P. is een park dat desgewenst in een halve dag bezocht kan worden door de uitzichtspunten te doen. Voor Zion geldt dat veel minder.
We willen graag de Bryce Amphitheater bij sunset zien. We gaan de volgende ochtend wel vroeg naar Zion. Om daar de gehele dag te hebben en ook de dag erna ('s avonds pas richting Las Vegas).

Citaat
Je zou het dorp Nederland - naar mijn bescheiden mening niet echt een toegevoegde waarde, hoewel de Peak to Peak Highway wel een mooie weg is - ook op dag 2 kunnen doen op weg naar RMNP.
Daar gaan we ook alleen naar toe als we tijd 'over' hebben.

Citaat
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Gaat met behulp van dit forum vast helemaal goedkomen!  ;)
#4 - 05-10-2011, 23:40 uur

USA2012

op het laatst van je reis kan je in Colorado Springs een uitstapje maken naar Cripple Creek, ga voor een goudmijn tour
hardstikke leuk en 750feet naar beneden in een echte mijnlift
ook manitou springs met een ritje naar Pikes Peak met de Cog Railway (14.115 ft)

veel plezier met het plannen, mikie
Bedankt voor de tips! We voegen het toe aan het programma.
#5 - 05-10-2011, 23:41 uur

Old Faithful

Bedoel je met "Scenic Drive" misschien de Burr Trail Road? Ik heb die zelf nooit gereden. Je vindt op deze prachtige site een beschrijving. Ik denk niet dat deze route tijdwinst op zal leveren i.v.m. Ut12.

In jouw planning staan twee overnachtingen bij Bryce. Een zonsondergang blijft dus mogelijk als je 's avonds al richting Zion rijdt.
Door 's avonds al naar Zion te gaan kun je de auto bij het hotel laten staan en met de shuttlebus naar het park gaan, daardoor voorkom je eventuele parkeerproblemen als het parkeerterrein vol is.
#6 - 06-10-2011, 01:12 uur
Groet,

Old Faithful

USA2012

Dat is inderdaad een bijzonder informatieve site. Ik had nog niet naar de beschrijving van Scenic Drive gekeken. Deze Scenic Drive maakt trouwens geen onderdeel uti van de Burr Trail Road.

Citaat
Als je weer verder rijdt, kan je aan de linkerkant van de weg de rotsformatie Egyptian Temple zien liggen. Je bent nu vlak bij het einde van de Scenic Drive. Je kan nog verder rijden via twee onverharde wegen. Naar rechts gaat de slecht begaanbare Pleasant Creek Road, die voorbij het gelijknamige riviertje alleen geschikt is voor auto's met vierwielaandrijving.
Dit nodigt niet echt uit met een tweewiel aangedreven SUV. 1smile  Dus dan is het denk ik verstandiger om de Ut12 te nemen.
#7 - 06-10-2011, 09:02 uur

Rent your tent usa

Ik zelf ben "smitten" van het plaatsje Ouray in Colorado. Er is een prachtige KOA camping net buiten het plaatsje. Het dorp heeft Hot Springs en een plaatjse verderop heeft de stoomtrein. Mocht je van plan zijn naar Santa Fe te gaan, kun je ook de Hot Springs in Ojo Caliente bezoeken en mijn eigen favoriet is Taos. Ik kom daar elk jaar. Mochten jullie in een hotel slapen dan is El Pueblo heel geschikt en schappelijk. Jullie weten dat jullie ook een complete tent uitrusting met alles erop en eraan kunnen huren via mijn webpagina? Ik kwam van de zomer op dit idee omdat we Nederlanders met een tentje in Ouray troffen die verder niets hadden aan enig comfort. Ik kampeer elk jaar in Amerika (woon in TX).  Rond Taos zijn veel Hot Springs au naturel waar je heen moet wandelen.
#8 - 06-10-2011, 20:41 uur

USA2012

Aangezien we een klein tentje willen gebruiken, gaan we ter plekke even een tentje kopen.

In het weekend natuurlijk weer genoeg tijd gevonden om eens naar de route te kijken. We willen een nachtje extra in South Dakota blijven en ook een nachtje extra in de Grand Canyon.

Dus dan ziet de route er zo uit:
Dag Route
01 Amsterdam -> Denver
02 -> Rocky Mountains NP
03 Rocky Mountains NP -> Cheyenne
04 -> Custer State Park
05 Crazy Horse -> Mount Rushmore NM -> Badlands NP
06 Badlands NP -> Rapid City
07 Rapid City -> Cody (reisdag)
08 -> Yellowstone NP
09 Yellowstone NP
10 Yellowstone NP
11 Yellowstone NP -> Grand teton NP
12 Grand teton NP
13 Grand teton NP -> Moab (reisdag)
14 Arches NP
15 Canyonlands NP -> Green River (Hotel)
16 via Goblin Valley Road -> Little Wild Horse Canyon -> Capitol Reef NP
17 Capitol Reef NP -> Bryce Canyon NP
18 Bryce Canyon NP -> Zion NP
19 Zion NP -> Las Vegas (in de avond)
20 Las Vegas (Hotel)
21 Las Vegas (Hotel)
22 -> Hoover Dam -> Grand Canyon NP
23 Grand Canyon NP
24 Grand Canyon NP -> Coal Mine Canyon -> Antelope Canyon -> Page
25 -> Monument Valley Navajo Tribal Park -> Goosenecks SP -> Canyon de Chelly NM
26 Canyon de Chelly NM -> Farmington
27 -> Bisti Wilderniss Area -> Kasha-Katuwe Tent Rocks NM -> Santa Fe
28 Santa Fe
29 -> Taos Pueblo -> Great Sand Dunes NP -> Pueblo
30 -> Colorado Springs -> Nederland -> Denver
31 Denver
32 -> Denver International Airport -> Reykjavik
33 -> Amsterdam
#9 - 10-10-2011, 08:12 uur

Old Faithful

Je zet er nog steeds heel behoorlijk de sokken in.  ;)
De extra overnachting in South Dakota is naar mijn mening een goede beslissing, evenals die bij Capitol Reef N.P. :afro:

Het is wel jammer dat je nu nog maar één stop hebt tussen South Dakota en Yellowstone. Van Rapid City naar Cody is 630 km en m.n. het, overigens prachtige, stuk door de Bighorn Mountains schiet niet erg op. Reken op 7 tot 8 uur, zonder pauzes. En dan heb ik een ritje door Spearfish Canyon, een bezoek aan Devils Tower en aan Canyon Overlook in Bighorn Canyon N.R.A. nog niet meegeteld.
Is Cheyenne een must? Van Estes Park naar South Dakota is weliswaar ook een heel eind, maar ik zou dat liever in één dag rijden dan van South Dakota naar Cody, zeker als je onderweg Scotts Bluff niet aan wilt doen. Het is natuurlijk ander, als je plannen hebt in Cheyenne.
In mijn ogen verdient in Cody het Buffalo Bill Historical Center (5 musea in één:  Buffalo Bill, Greater Yellowstone Natural History, Plains Indians, Western Art en Firearms) een bezoek van minstens een halve dag.

Waar verblijven jullie in Grand Teton N.P.? Uitgaande van Jackson, is in mijn ogen de reis naar Moab in één dag eigenlijk niet te doen. De meeste forumleden doen dat in twee dagen met vaak een overnachting in Salt Lake City of Vernal. Als je die extra dag nergens kunt (of wilt) vinden, zou je aan het einde van dag 12 alvast een stuk richting Moab kunnen rijden.

Het gedeelte van Canyon de Chelly tot Great Sand Dunes ken ik onvoldoende om daar iets over te zeggen. Wij reden vorig jaar na Monument Valley via Mesa Verde N.P., Million Dollar Highway en Black Canyon Of The Gunnison terug naar de Rocky Mountains.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#10 - 10-10-2011, 15:45 uur
« Laatst bewerkt op: 10-10-2011, 15:47 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

USA2012

Je zet er nog steeds heel behoorlijk de sokken in.  ;)
De extra overnachting in South Dakota is naar mijn mening een goede beslissing, evenals die bij Capitol Reef N.P. :afro:
:)

Citaat
Het is wel jammer dat je nu nog maar één stop hebt tussen South Dakota en Yellowstone. Van Rapid City naar Cody is 630 km en m.n. het, overigens prachtige, stuk door de Bighorn Mountains schiet niet erg op. Reken op 7 tot 8 uur, zonder pauzes. En dan heb ik een ritje door Spearfish Canyon, een bezoek aan Devils Tower en aan Canyon Overlook in Bighorn Canyon N.R.A. nog niet meegeteld.
Is Cheyenne een must? Van Estes Park naar South Dakota is weliswaar ook een heel eind, maar ik zou dat liever in één dag rijden dan van South Dakota naar Cody, zeker als je onderweg Scotts Bluff niet aan wilt doen. Het is natuurlijk ander, als je plannen hebt in Cheyenne.
In mijn ogen verdient in Cody het Buffalo Bill Historical Center (5 musea in één:  Buffalo Bill, Greater Yellowstone Natural History, Plains Indians, Western Art en Firearms) een bezoek van minstens een halve dag.
Is Spearfish Canyon echt aan te raden? Uiteraard wil ik ook minimaal een halve dag in Cody verblijven, maar het lukt mij niet om daar ergens tijd voor te vinden. Cheyenne is absoluut geen must, maar leek mij een handige stop richting Estes Park. Dan kun je 's avonds namelijk alvast een stuk rijden richting Estes Park.

Citaat
Waar verblijven jullie in Grand Teton N.P.? Uitgaande van Jackson, is in mijn ogen de reis naar Moab in één dag eigenlijk niet te doen. De meeste forumleden doen dat in twee dagen met vaak een overnachting in Salt Lake City of Vernal. Als je die extra dag nergens kunt (of wilt) vinden, zou je aan het einde van dag 12 alvast een stuk richting Moab kunnen rijden.
In Grand Teton willen we overnachten bij het Jenny Lake Campground. Ik denk dat we de tweede dag 's avonds alvast naar Rock Springs rijden. Wat is eigenlijk de mooiste route tussen Grand Teton en Moab?

Citaat
Het gedeelte van Canyon de Chelly tot Great Sand Dunes ken ik onvoldoende om daar iets over te zeggen. Wij reden vorig jaar na Monument Valley via Mesa Verde N.P., Million Dollar Highway en Black Canyon Of The Gunnison terug naar de Rocky Mountains.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Dat gaat helemaal goed komen.
#11 - 11-10-2011, 09:12 uur

Old Faithful

Ik vond Spearfish Canyon een leuke weg om te rijden, mooier dan de Interstate in ieder geval. Het gemis is in mijn ogen echter ook weer niet geweldig groot als je die weg niet rijdt. Het kost je een uurtje extra en je zou in de verleiding kunnen komen om ook nog in Deadwood te stoppen. Als je bij je plan blijft om in één dag naar Cody te rijden, zou ik Spearfish Canyon letterlijk links laten liggen.
Wij reden echter in twee dagen van Custer naar Cody. Naast Spearfish Canyon brachten wij toen ook een bezoek aan Devils Tower en Bighorn Canyon N.R.A. Zeker Devils Tower, maar ook Canyon Overlook,  had ik niet graag willen missen. Bovendien waren wij 's middags al in Cody, zodat wij die dag het Buffalo Bill Historical Center al konden bezoeken. De kaartjes zijn overigens de volgende dag ook nog geldig.

Ik zou er zelf de voorkeur aan geven om de route wat in te korten om alle voor mij interessante zaken langs die route te kunnen bezoeken. Iedereen maakt daarin echter zijn of haar eigen keuzes. Je gaat, hoe dan ook, een geweldige reis tegemoet.
#12 - 11-10-2011, 12:15 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Ik ben het eens met Old Faithful, het is nog steeds een volle ronde, zelfs voor iemand die graag tempo maakt.
Je geeft zelf al aan dat je niet weet waar je de halve dag voor Cody vandaan moet halen.
Ik zou eens beginnen met een ideaalplaatje: begin met dag 1 en vul het in zoals je denkt dat het zou moeten zijn. Je zult dan vermoedelijk geen tijd hebben voor het laatste stuk, maar dat hoeft toch niet erg te zijn? Is het niet prettiger om een gedeelte op je gemak te kunnen ontdekken, in plaats van heel veel dingen slechts oppervlakkig te zien?
Je zou het stuk in Colorado en New Mexico (deels) voor een andere keer kunnen bewaren, misschien in een periode dat het daar ook wat minder warm is.

Als ik kijk waar je nog wel een dag extra zou kunnen gebruiken, dan kom ik op het volgende (en dan vergeet ik ongetwijfeld nog heel veel) :
- 1 dag South Dakota (je kunt op weg naar South Dakota ook nog een stukje Nebraska meenemen)
- 1 dag tussen SD en Cody
- 1 of 2 dagen Yellowstone (met tijd voor de Beartooth Highway, spotten van wildlife, wachten op de uitbarsting van een geiser, een rangerwandeling, paardrijden, etc)
-  een extra dag Moab (om te mountainbiken, te raften, de Shäfer trail te rijden, etc), of 1 dag tussen Grand Teton en Moab (ik vond de I70 mooi om te rijden, zie mijn 2008-verslag)
- 1 dag Capitol Reef (om te wandelen of wat trails te rijden)
- 1 dag Zion (om te wandelen - je hebt er zeer sportieve mogelijkheden, maar ook heerlijk als rustpunt op de mooie camping in het park)
- 1 dag Page (voor Horseshoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon Dam. em om Antelope Canyon op het beste moment van de dag te kunnen doen - ochtend voor de Lower, rond het middaguur voor de Upper)

Nu ben ik al bijna in Denver denk ik.  ;)

Nu wordt het misschien wat te veel als je al deze dagen toevoegt, maar zeker als je kampeert is het erg lekker om ook tijd te hebben om eens op je gemak te barbecuen, en boodschappen te doen etc. Wij hebben nog nooit het idee gehad dat we ergens te lang zaten, wel dat we te weinig tijd hadden voor veel dingen.

Misschien heb je nog iets aan mijn 2004- en 2008-verslag.

Marianne



 
#13 - 11-10-2011, 17:32 uur

Hans B

Reizen is een kwestie van keuzes maken.
Een ik ben het eens met de voorgaande schrijvers.
Je route is wel heel erg ambitieus.
Ik zou proberen er toch een deel uit te halen.
En meer te genieten van de dingen die je wel bezoekt dan er langs te racen.
#14 - 11-10-2011, 20:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

USA2012

Wederom bedankt voor de tips. We hebben besloten om in het gedeelte tot Las Vegas drie extra dagen te nemen en het gedeelte vanaf Las Vegas bepalen we dan grotendeels op de ervaring van de eerste drie weken.

Dag Route
01 Amsterdam -> Denver
02 -> Rocky Mountains NP
03 Rocky Mountains NP
04 -> Custer State Park
05 Crazy Horse -> Mount Rushmore NM
06 -> Badlands NP
07 Badlands NP -> Buffalo
08 -> Cody
09 -> Yellowstone NP
10 Yellowstone NP
11 Yellowstone NP
12 -> Grand teton NP
13 Grand teton NP -> Rock Springs
14 -> Moab
15 Arches NP
16 Canyonlands NP
17 Dead Horse Point SP -> Green River
18 -> Capitol Reef NP
19 Capitol Reef NP -> Bryce Canyon NP
20 Bryce Canyon NP -> Zion NP
21 Zion NP
22 Zion NP -> Las Vegas (in de avond)
23 Las Vegas
24 Las Vegas
25 -> Hoover Dam -> Grand Canyon NP
26-30 Afhankelijk van de eerste drie weken
31 -> Denver
32 -> Denver International Airport -> Reykjavik
33 -> Amsterdam

Dit ziet er toch al een stuk rustiger uit.  >:D
#15 - 13-10-2011, 10:29 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15