Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Denver - Denver september 2011

Discussie gestart

Swissdutchie

Als je bang bent voor hoogteziekte of als je misschien zelfs al slechte ervaringen gemaakt hebt met hoogteziekte, dan lijkt het me inderdaad verstandig, om Rocky Mountain NP op het laatst te doen. Wij zijn echter al verschillende keren op grote hoogte geweest en hebben daar maar weinig problemen mee gehad. Bovendien zijn wij inderdaad bang, dat we - als we de route omdraaien - door sneeuw evt. bepaalde routes niet meer kunnen rijden. Vandaar dat wij Rocky Mountain NP aan het begin van onze vakantie bezoeken.
#16 - 01-02-2011, 22:44 uur



snoodaard

ik ben 2 jaar geleden door het park gereden eind september, toen viel er natte sneeuw op het hoogste punt van de pas(rock cut denk ik).Maar in Denver was het wel 30° of zo.Dit jaar heb ik toch 2 dagen uitgetrokken om wat meer op mijn gemak te zijn.
#17 - 02-02-2011, 19:44 uur

Swissdutchie

Een portie geluk hoort er natuurlijk ook altijd bij. Het weer laat zich nu eenmaal niet vooraf plannen. Een sneeuwbui en tijdelijke stremmingen van wegen door het weer is in de bergen ook midden in de zomermaanden mogelijk, maar de waarschijnlijkheid hiervoor neemt in de herfst natuurlijk toe. Vandaar dat we er toch voor kiezen om Rocky Mountain NP in het begin van de reis te doen. Of het uiteindelijk een goede beslissing blijkt, zullen we helaas pas achteraf weten.
We hebben helaas maar twee overnachtingen in Estes Park en dus eigenlijk maar één volle dag. Dat is natuurlijk niet veel, zeker als je zoals wij ook nog graag wandelt. Maar ja, meer hebben we gewoonweg niet of we moeten ergens anders dagen gaan schrappen en dat willen we liever niet. We willen op dag twee van onze reis wel zo snel mogelijk van Denver naar Estes Park reizen, om misschien 's middags alvast een klein stukje van het park te kunnen meepikken. Dag drie is dan helemaal voor Rocky Mountain NP gereserveerd. Een op dag vier zullen we ook nog een groot gedeelte van de dag in het park blijven. We willen op die dag namelijk de Trail Ridge Road rijden en het park aan de andere kant uitrijden. Ik hoop daarom, dat we uiteindelijk bij elkaar opgeteld toch bijna twee volle dagen in het park zullen hebben.
#18 - 03-02-2011, 09:38 uur



ruud

Hoi Franzisca
Ik ken natuurlijk jullie exacte dagplanning niet, maar voor de dag Cody - Sheridan zou ik adviseren de prachtige route door de Bighorn Mountains te nemen.
Vanaf Cody de 14A naar Powell - Lovell - Dayton - Ranchester - Sheridan.
Je zult er geen spijt van krijgen.
Ruud
#19 - 03-02-2011, 14:58 uur

Ko-mar

Wij zijn vorig jaar ook gestart in Denver en begonnen met RMNP. Wij waren op 15 en 16 september in RMNP, en zijn op 7 oktober nog in Estes Park geweest. Alle dagen prachtig zonnig weer gehad. Boven op de trail ridge road was het al wel koud, maar wel droog met zon. Op de nacht van 8 op 9 oktober had het gesneeuwd hoog in de bergen.
Dit jaar eindigen wij met RMNP, we zullen daar dan de eerste week van oktober zijn wij hopen dan ook gewoon maar weer op goed, droog weer.
Het is natuurlijk nog steeds een kwestie van geluk hebben.

P.s. Wij vertrekken dit jaar net als jullie ook op 11 september, maar vliegen op San Francisco.
#20 - 03-02-2011, 17:04 uur

Swissdutchie

Hoi Ruud,
De 14A door de Bighorn Mountains staat al op onze planning. Toch bedankt voor de tip! Waar ik nog niet helemaal over uit ben, is of we ook nog een kleine omweg naar Bighorn Canyon zullen doen. Zijn jullie daar al wel eens geweest en zo ja, was het de moeite waard?

Hoi Ko-mar,
Wat grappig dat jullie ook op 11 september starten. Waar gaat jullie route langs? Wie weet komen we elkaar nog ergens tegen?
En wat het weer betreft zal ik voor jullie duimen, dat het dit jaar weer net zo mooi zal zijn als vorig jaar. Ik moet toegeven, dat ik nog nooit zo ver zuidelijk in de Rockies ben geweest. Ik ken echter wel de Canadese Rockies en daar hebben we in september al verschillende keren te maken gehad met sneeuwbuien en vorst. Gelukkig echter nog nooit zo erg, dat het ons reisschema ernstig belemmerde (geen gestremde wegen of zo iets). Ik hoop, dat we ook dit jaar geluk zullen hebben, wat dat betreft. Als de Trail Ridge Road gestremd zou zijn, zou dat toch wel een domper op de feestvreugde zijn. Maar ja, het weer laat zich nu eenmaal niet plannen en dat is ook goed zo.
Groetjes en alvast heel veel plezier,
Franziska
#21 - 03-02-2011, 21:28 uur



Ko-mar

Wij starten in San Francisco en eindigen in Denver. Onze route staat hier Wij komen pas 6 oktober in Denver aan via RMNP. Jullie gaan naar boven, Yellowstone, zag ik, dus we gaan elkaar niet tegen komen.
Wellicht op schiphol, maar dat ligt eraan hoe laat jullie vliegen  ;D
#22 - 03-02-2011, 21:38 uur

Swissdutchie

Mooie route Ko-mar! Er zitten heel wat plekken in, die wij ook nog graag een keertje zouden willen bezoeken, maar waar we tot nu toe nog niet aan toe gekomen zijn  :(. Maar ja, er moet ook nog iets te wensen over blijven voor een volgende keer, niet waar?
Wat de vlucht betreft: Wij vertrekken 's morgens om 9 uur al richting Newark en van daaruit verder naar Denver. We vliegen Continental. En jullie?
#23 - 03-02-2011, 23:02 uur



Old Faithful

De 14A door de Bighorn Mountains staat al op onze planning. Toch bedankt voor de tip! Waar ik nog niet helemaal over uit ben, is of we ook nog een kleine omweg naar Bighorn Canyon zullen doen. Zijn jullie daar al wel eens geweest en zo ja, was het de moeite waard?
Wij bezochten de Bighorn Canyon op 30 augustus j.l. bij prachtig weer. De omweg is inderdaad niet groot. Wij vonden Horseshoe Bend, beneden aan het meer, een mooie plaats voor een picknick. Wij hebben daar geluncht. Een stukje verder is Devil Canyon Overlook met een spectaculair uitzicht over de canyon. Wij zagen daar ook nog enkele roofvogels rondcirkelen.
Bij mooi weer is Bighorn Canyon m.i. zeker een bezoekje waard.
#24 - 04-02-2011, 01:30 uur
Groet,

Old Faithful

Ko-mar

Citaat
Wat de vlucht betreft: Wij vertrekken 's morgens om 9 uur al richting Newark en van daaruit verder naar Denver. We vliegen Continental. En jullie?
Wij vertrekken om 9.50 uur met de KLM

Wij willen graag julllie rondje nog een keer doen, misschien inderdaad de volgende keer  ;D
#25 - 04-02-2011, 16:46 uur

Swissdutchie

Bedankt voor de informatie betreffend Bighorn Canyon Old Faithful! Als we genoeg tijd hebben en het weer is mooi, dan zullen we de kleine omweg zeker wagen. We zien het straks ter plekke wel.

Ko-mar jullie vertrekken dus kort na ons. Misschien komen we elkaar op Schiphol nog tegen. In elk geval wens ik jullie alvast heel veel voorpret en plezier toe!
#26 - 04-02-2011, 16:54 uur



mjh

hoi Franziska,

Vorig jaar hebben we bijna identiek dezelfde route gevolgd.Heb je nog wat tips nodig voor overnachtingsplaatsen ,eetgelegenheden enz.. vraag maar.Waar je zeker een omwegje voor moet maken tussen Sheridan en RApid city is de Devil's Tower nm. Echt de moeite en je kan er prachtig wandelen. Vernal zou ik overslaan als ik van jullie was,er is nog weinig te zien in Dinosaur nm.DE rangers geven alleen in de voormiddag een korte rondleiding, echt niet de moeite.

groetjes mj
#27 - 06-02-2011, 23:16 uur

Swissdutchie

Hoi mj,
Devil's Tower stond inderdaad ook al op ons lijstje. We zullen daar dan ook zeker een stop maken. Als je nog tips hebt voor leuke accommodaties in Cody, Sheridan / Buffalo en de Black  Hills, dan zijn die uiterst welkom.
Ik weet dat de Quarry in Dinosaur NM nog steeds gesloten is, maar wij waren eigenllijk van plan om de zuidingang te nemen en naar Harpers Corner te rijden, van waaruit je een mooi uitzicht op de canyons daarzo moet hebben en waar je ook een korte wandeling moet kunnen doen. Maar het zou kunnen, dat we uiteindelijk toch voor kiezen om vanuit Steamboat Springs direct Wyoming in te rijden en via Lander en Dubois naar Grand Teton te gaan rijden. Maar het is nog niet zover. Dat kunnen we later nog beslissen.
In elk geval bedankt voor de tips!
Groetjes,
Franziska
#28 - 06-02-2011, 23:42 uur



ruud

Hoi Franzisca

Ik lees dat jullie ook naar Devil's Tower in NO Wyoming gaan en van daaruit naar Rapid City SD.
Ik wil je adviseren die route te doen via Spearfish canyon een prachtig natuurgebied waar bovendien Dances with Wolves is opgenomen. Je kan hier prachtige wandelingen maken van ongeveer een uur dus lekker om even de benen te strekken.
fijne vakantie, Ruud.
#29 - 12-07-2011, 13:11 uur

Swissdutchie

Hallo Ruud,
Bedankt voor de tip. Ik had al ergens iets over Spearfish Canyon gelezen, maar wist niet of dit wel de moeite van een korte stop waard zou zijn. Dus wel! Als we er tijd voor hebben, zullen we Spearfish Canyon in ons reisschema opnemen. In elk geval nogmaals bedankt voor de tip.
Groetjes,
Franziska
#30 - 13-07-2011, 13:10 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15