Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Denver-Denver

Discussie gestart

jbs8

Hallo,
Twee jaar geleden hebben we al een rondreis gemaakt van San Fransisco naar Los Angeles (gezin met twee kinderen, 18 en 19 jaar oud). Dit jaar willen we weer met de camper op pad. Ik heb globaal een schema van onze reis gemaakt. Ik hoor graag of jullie nog ideeλn, opmerkingen o.i.d. hebben.

Dag 1 (3 augustus) Amsterdam – Reykjavik – Denver   
Dag 2 (4 augustus) Denver – Rocky Mountain National Park   
Dag 3 (5 augustus) Rocky Mountain National Park   
Dag 4 (6 augustus) Rocky Mountain National Park – Custer State Park   
Dag 5 (7 augustus) Custer State Park   
Dag 6 (8 augustus) Custer State Park   
Dag 7 (9 augustus) Custer State Park – Hot Springs Park   
Dag 8 (10 augustus) Hot Springs Park – Cody – Yellowstone   
Dag 9 (11 augustus) Yellowstone   
Dag 10 (12 augustus) Yellowstone   
Dag 11 (13 augustus) Yellowstone   
Dag 12 (14 augustus) Yellowstone – Grand Teton – Jackson   
Dag 13 (15 augustus) Jackson – Vernal   
Dag 14 (16 augustus) Vernal – Dinosaur – Moab   
Dag 15 (17 augustus) Moab   
Dag 16 (18 augustus) Moab   
Dag 17 (19 augustus) Moab – Monument Valley National Park   
Dag 18 (20 augustus) Monument Valley National Park   
Dag 19 (21 augustus) Monument Valley National Park   
Dag 20 (22 augustus) Monument Valley National Park – Durango   
Dag 21 (23 augustus) Durango – Great Sand Dunes   
Dag 22 (24 augustus) Great Sand Dunes – Garden of Gods – Castle Rock – Denver   
Dag 23 (25 augustus) Denver   
Dag 24 (26 augustus) Denver   
Dag 25 (27 augustus) Denver – Reykjavik – Amsterdam   

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Groeten,

Mylena




#1 - 01-06-2014, 17:32 uur

Hans B

Hallo Mylena,
ziet er uit als een prachtige route.
Alleen zou ik niet weten waarom je 2 dagen in Monument Valley verblijft, maar misschien heb je er een speciale bedoeling mee.
Normaal is een ½ dag met bv jeep tour en sunset voldoende.

Misschien dat Mesa Verde nabij Cortez (Durango) iets kan zijn.
#2 - 01-06-2014, 20:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Voor Monument Valley (het is geen national park) is 1 overnachting inderdaad voldoende. Je zou in plaats daarvan wat meer tijd uit kunnen trekken voor Yellowstone of Grand Teton. Of voor een bezoek aan Mesa Verde.
Wat is Hot Springs Park? Ik zie in Wyoming iets, maar dat ligt niet echt op de route van Custer naar Cody.
Ik weet niet of er al iets vastligt of dat je de dagen Denver nog kunt aanpassen. Dan is beginnen met een dag Denver misschien wel zo handig omdat je dan iets kunt wennen aan de hoogte voordat je naar RMNP gaat.
Kijk voor het eerste deel eens in ons 2004-verslag, en voor Yellwostone, Moab en Mesa Verde naar ons 2008-verslag. Vorig jaar deden we onder andere Garden of the Gods, Great Sand Dunes en Moab.

Marianne
#3 - 01-06-2014, 20:07 uur

Peter B

Van Custer Stae Park is een dagtrip naar Badlands National Park de moeite waard.
Hou wel rekening met de Sturgis Ralley (ca 100.000 Harley's) bij Deadwood 4 t/m 10 augustus.
Ik ben de route van Custer State Park naar Yellowstone gereden maar dan via Devils Tower en de Big Horn Mountains. Veel  mooier als via Thermopolis.
Vanaf Cody kun je de Chief Joseph Highway nemen naar Cooke City.
Overnachting tussen Jackson en Vernal is ook mogelijk in de Flaming Gorge Recreation Area de Lucerne Campground.
Vanaf Moab kun je rijden via Natural Bridges en Gooseneck State Park
Voor Monument Valley is een overnachting genoeg, ik zou die tijd gebruiken voor Mesa Verde en de omgeving Durango - Silvertone

Groetjes
Peter
#4 - 01-06-2014, 22:35 uur

Cees A

Ook ik vraag me af wat je al die dagen in Mon.Valley wil doen.
In plaats van Mon. Valley zou je van Moab ook via Black Canyon of the Gunnison naar Durango kunnen rijden.
Eventueel kun je ook nog Colorado nat. mon. meenemen.
Info Col.nat.mon. :  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/colorado-national-monument/colorado-national-monument.html
Black Can.o.t.Gunnison:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/colorado/blackcanyonofthegunnison/blackcanyonofthegunnison.html

Peter heeft ook een punt met z'n opmerking over de Sturgis Bike Week.
Door het grote aantal bezoekers aan die Bike Week verdubbelt in die week zo ongeveer het aantal inwoners van South Dakota en zullen hotels en campgrounds in de Black Hills "goed bezet" zijn. 
Hou daar rekening mee.

Iets anders waar je rekening mee moet houden is dat de Needles Hwy en Iron Mts Road niet toegankelijk zijn voor (wat grotere) campers.
In die wegen zitten een aantal nauwe tunneltjes.
Zie voor de afmetingen van die tunneltjes deze kaart:  http://gfp.sd.gov/state-parks/directory/custer/docs/custer-map.pdf
Omdat foto's meer zeggen dan centimeters, zie bovenste foto van dit document:  http://www.eriktrautman.com/posts/black-hills-riding-the-needles-highway

Je tijd in Colorado Springs is wat krap.
Pikes Peak en de Air Force Academy, en dan met name de bijzondere kapel, is zeker een bezoek waard.
Info kapel:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/air-force-chapel/air-force-academy-chapel.html
Ten oosten van Col Springs liggen dan nog de Calhan Paint Mines. Ook best leuk.
Info Calhan Paint Mines: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/calhan-paint-mines/calhan-paint-mines.html

#5 - 02-06-2014, 10:33 uur

jbs8

Bedankt voor de reacties! Genoeg om over na te denken. Ik zal alles even bij langs gaan.
#6 - 02-06-2014, 11:12 uur

Old Faithful

Inderdaad 3 nachten Monument Valley.  ???

Er zitten enkele behoorlijk lange rijdagen in, zeker met een camper. Van Estes Park naar Custer is een kleine 600km en met een auto ongeveer 8 uur rijden. Met een camper zal dat langer zijn. Van Hot Springs - inderdaad, wat bedoel je met Hot Springs park? - via Cody naar Yellowstone is met een auto al een uurtje of 11. Wij deden dit stuk in 2010 met twee tussenstops: in Buffalo en in Cody. Daardoor hadden wij ook tijd voor Devils Tower, Bighorn Mountains met Bighorn Canyon en Beartooth Pass.
Je zou kunnen overwegen het rondje andersom te doen en zo de Sturgis Rally te vermijden. Volgens mij wil je dan daar niet zijn. Bovendien wordt het waarschijnlijk moeilijker en duurder een overnachtingsplaats te vinden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#7 - 02-06-2014, 11:34 uur
Groet,

Old Faithful

jbs8

Beste allemaal,
Met behulp van jullie tips heb ik de route op enkele punten aangepast:

Dag 1 (3 augustus) Amsterdam – Reykjavik – Denver
Dag 2 (4 augustus) Denver – Nederland – Rocky Mountain National Park (camper ophalen)
Dag 3 (5 augustus) Rocky Mountain National Park
Dag 4 (6 augustus) Rocky Mountain National Park – Custer State Park
Dag 5 (7 augustus) Custer State Park
Dag 6 (8 augustus) Custer State Park
Dag 7 (9 augustus) Custer State Park – Buffalo
Dag 8 (10 augustus) Buffalo – Cody – Yellowstone 
Dag 9 (11 augustus) Yellowstone
Dag 10 (12 augustus) Yellowstone
Dag 11 (13 augustus) Yellowstone
Dag 12 (14 augustus) Yellowstone – Grand Teton
Dag 13 (15 augustus) Grand Teton - Jackson – Vernal
Dag 14 (16 augustus) Vernal – Dinosaur National Monument – Moab
Dag 15 (17 augustus) Moab
Dag 16 (18 augustus) Moab
Dag 17 (19 augustus) Moab – Goosenecks State Park - Monument Valley
Dag 18 (20 augustus) Monument Valley – Mesa Verde National Park
Dag 19 (21 augustus) Mesa Verde National Park– Durango
Dag 20 (22 augustus) Durango – Great Sand Dunes
Dag 21 (23 augustus) Great Sand Dunes – Garden of Gods
Dag 22 (24 augustus) Garden of Gods – Castle Rock – Denver
Dag 23 (25 augustus) Denver (camper inleveren)
Dag 24 (26 augustus) Denver
Dag 25 (27 augustus) Denver – Reykjavik – Amsterdam   

Ik zit nog in over de route van Custer State Park naar Yellowstone. Is dag 8 te ver rijden?  We kunnen er geen extra dag tussen plaatsen, omdat we op deze dag een reservering hebben in Yellowstone.

Wat betreft de Sturgis Bike Week, het lijkt mijn vader erg leuk om dit een keer mee te maken. We kunnen de route ook niet omdraaien vanwege reserveringen. Om deze reden kunnen de dagen naar Denver ook niet aangepast worden.

Ik heb de dagen in Monument Valley aangepast (dat willen we toch wel heel graag zien) en ik heb meer tijd voor de route naar Denver ingepland.

Tot slot, Cees, bedankt voor de tip over  de Needles Hwy en Iron Mts Road.

Wat denken jullie hiervan?

Groetjes,

Mylena
#8 - 02-06-2014, 17:45 uur

Hans B

dag 8 Buffalo via de 16 naar Worland en Cody (Buffalo Bill museum) wil prima.
Vanaf Cody reken op een extra uur rijden.

Sturgis lijkt mij ook geweldig om mee te maken.
Zorg dat je reserveringen hebt.

Monument Valley helemaal prima zo.
En de overige dagen zijn goed gevuld.

Geniet ze.
#9 - 02-06-2014, 19:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jbs8

Fijn, bedankt!
#10 - 03-06-2014, 10:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15