Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis denver-yellowstone-monumentvally-denver

Discussie gestart

eefergo

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om in juni van dit jaar met onze 2 kinderen ( 1.5 / 4.5 jaar) een goede 3 weken door amerika te trekken. Het wordt onze 2e amerika-trip en deze keer met kinderen.

Ik ben benieuwd wat jullie van onze route vinden.( We gaan 'm rijden met een camper.) is dit te doen met kids. Er zitten flinke reisdagen tussen, maar ik heb ook geprobeerd om vaker voor wat langere tijd op één plek te blijven.

04-06-2010 aankomst Denver 
05-06-2010 Rocky Mountains NP (Estes)
06-06-2010 Overnachting in Rocky Mountains NP
07-06-2010 Overnachting in Rocky Mountains NP
08-06-2010 Buffalow
09-06-2010 Yellowstone (oostingang Cody
10-06-2010 Overnachting in Yellowstone 
11-06-2010 Overnachting in Yellowstone
12-06-2010 Overnachting in Yellowstone
13-06-2010 Overnachting in Yellowstone 
14-06-2010 Grand Teton 
15-06-2010 Overnachting in Grand Teton
16-06-2010 Overnachting in Grand Teton
17-06-2010 Salt Lake City
18-06-2010 Moab 
19-06-2010 Overnachting in Moab
20-06-2010 Overnachting in Moab
21-06-2010 Monument Valley 
22-06-2010 Overnachting in Monument Valley 
23-06-2010 Overnachting in Monument Valley 
24-06-2010 Mesa Verde 
25-06-2010 Overnachting in Mesa Verde
26-06-2010 Colorado Springs
27-06-2010 Denver 
28-06-2010 denver
29-06-20101 terugvlucht


Alvast bedankt voor de Tips!!
#1 - 20-01-2010, 16:17 uur

Tet14

Hi en welkom op het forum.
Nou dat is een prachtige route en je neemt overal lekker de tijd voor.
Een paar opmerkingen. Om te beginnen  zou ik de route omdraaien en aan het einde van de reis RMNP plannen. Dan ben je aan de hoogte gewend en ook de weersomstandigheden zullen in je voordeel werken (warmer in het zuiden, koeler in het noorden)
CS naar Mesa Verde is een heel stuk. Daar zou ik 2 dagen voor nemen en bv Great Sanddunes NP bekijken, Pagosa Springs, Durango met zijn Durango Silverton RR. Er kan best een dag van Yell en GTNP af. Ook 3 nachten bij Monument Valley is aan de ruime kant, terwijl je nog gemakkelijk een dag aan Moab zou kunnen  toevoegen.
In Buffalo kom je niet op weg naar Cody (of vanaf Cody). Wellicht een overnachting in Casper en tenminste een nacht in Cody. Je wil beslist de Buffalo Bill Museums hier zien.
Mooie route dus, maar wat denk je van het idee om deze om te draaien?
Tet
#2 - 20-01-2010, 16:34 uur

eefergo

Ik heb er nog niet aan gedacht de boel om te draaien en dat kan makkelijk, want er ligt, buiten de vlucht en camper, nog niks vast. Ik wilde eerst een paar dagen in Estes park bliven, zodat de kids bij kunnen komen van de reis en we rustig beginnnen, maar als we wat langer nemen om vanaf denver naar mesa verde te komen ( dus kortere afstanden komt die rust er ook wel. is er misschien ergens en leuke plek om evt. 2 nachten te verblijven tussen mesa verde en Denver??

Evelien
#3 - 20-01-2010, 16:53 uur

Hans B

Goed idee om het om te draaien.
Denk er om dat je boven 10.000ft last van hoofdpijn kunt krijgen ivm iets minder zuurstof in de lucht.
Zeker als je snel van zeenivo daar naar toe gaat.

Wij hebben vorig jaar Mesa Verde - Denver gedaan.
Wij zijn via Durango - Silverton - Montrose - Gunnison NP - Salida - Buena Vista - Fairplay (285) - Denver.
Wij vonden dit een erg mooie route.
Waar je 2 nachten zou kunnen staan, kan ik je niet adviseren.
Wij rijden elke dag een stukje en 'boondocken'.
#4 - 21-01-2010, 08:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Hans heeft je een schitterende route gegeven tussen Denver en Durango en de ervaren RVers draaien hun hand hier niet voor om maar houd wel rekening met steile en bochtige wegen over 550, deel van San Juan Skyway, tussen Ouray en Durango, voor een gedeelte  Million Dollar hw genoemd. Niet alle onervaren RVers zullen dit een prettige route vinden. De route via Walsenburg-Alamosa-Durango gaat over Wolf Creek Pass. Hier zijn ook wel bochten en je moet de pass over maar wel gemakkelijker rijden. 2 nachten Durango is geen straf. Wij vinden dit een aardig plaatsje.
Tet
#5 - 21-01-2010, 09:43 uur

Marianne

Tussen Mesa Verde en Denver is Colorado Springs een prima stop, en je kunt ook nog een overnachting bij Great Sand Dunes maken.
Ik weet niet of je je al verdiept hebt in de mogelijkheden bij Mesa verde, maar ik kan me voorstellen dat het met kleine kinderen wat minder interessant is. Het is erg leuk om een tour te maken, maar met zo'n gids zal het voor de kinderen misschien te lang duren. Je zult ook wat moeten klauteren.
Ik ben zelf bezig om een route doorColorado te maken, als ik nog wat leuks voor kinderen tegekom zal ik het melden!

Marianne
#6 - 21-01-2010, 16:30 uur

Hans B

Het zal jullie vast niet overkomen, maar wat een drama afgelopen jaar toen we de betaalde guided walk Cliff Palace hadden in Mesa Verde en enkele kleine kinderen (0 - 5 jr) in de groep hadden. Ladder af, ladder op en maar janken. De park ranger heeft deze mensen weggestuurd.
Het Spruce Tree House is zonder gids en kun je zelf doen, maar is wel een behoorlijk stuk naar beneden.
Om in Mesa Verde te komen moet je een klein uur rijden vanaf Cortez, dan omhoog de bergen in naar 8000ft en vervolgens over het plateau  naar achteren rijden, kost nogal wat tijd voordat je er bent. Bij het visitor center moet je tickets kopen als je een 'guided walk' wilt, daarna rij je nog verder naar achteren over het plateau en komt uiteindlijk op het verte punt waar de parkeerplaats is. Een ticket is niet bij de huizen zelf is niet te koop.
Succes.
#7 - 21-01-2010, 20:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

eefergo

Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties  :afro:, ik ga ze zeker meenemen.Ik heb de graet sand dunes al gecheckt, dat lijkt me een leuke plek om een paar nachten te blijven ( zand en water wat willen kids nog meer) en ook Durango staat voor 2 nachten op de planning.
Marianne, wb de kinderen, zowel bij de sand dunes als bij mesa verde kunnen kinderen "junior rangers"" worden. Ze moeten dan een boekje ophalen waarinn van alles van het park staat en door opdrachten te doen kunnen ze een echte badge krijgen. Dit kan, blijkbaar, bijna in ieder NP. Dit lijkt me ideaal voor de oudste om geinterreseerd te blijven in een park wat we bezoeken. En het is natuurlijk hardstikke leuk om een aantal van die badges mee naar huis te kunnen nemen!  Misschien ook een idee voor jou kinderen?

Evelien
#8 - 21-01-2010, 20:43 uur

Hans B

Ik weet niet of de jongste er nog té jong voor is, maar wij hebben onze kids een "National Parks Pasport" gekocht.
De bedoeling is om daar de stickers in te plakken van de parken, maar die zijn er veelal niet.
Wat er altijd wel is, is een stempel van het park, hebben ze bij elk visitor center.
Onze kids hebben na een aantal jaren het paspoort al overvol.
#9 - 21-01-2010, 21:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Marianne, wb de kinderen, zowel bij de sand dunes als bij mesa verde kunnen kinderen "junior rangers"" worden. Ze moeten dan een boekje ophalen waarinn van alles van het park staat en door opdrachten te doen kunnen ze een echte badge krijgen. Dit kan, blijkbaar, bijna in ieder NP. Dit lijkt me ideaal voor de oudste om geinterreseerd te blijven in een park wat we bezoeken. En het is natuurlijk hardstikke leuk om een aantal van die badges mee naar huis te kunnen nemen!  Misschien ook een idee voor jou kinderen?

Evelien

Ha, ha, die van mij zijn al te oud voor het Junior Ranger Programma, maar ze hebben er al diverse keren aan meegedaan. En we hebben ook boekjes met stempels, we bezoeken elk visitor center dat we kunnen vinden.
Ik hoop dat je overal leuke rangers treft; in Bryce kreeg de jongste (ze was toen 7) geen badge omdat ze niet alle opdrachten gedaan had - ze hadden weliswaar meer gedaan dan nodig was, maar de rangertalk ontbrak (ze verstond toen nog te weinig engels daarvoor) en de ranger die de badge moest uitdelen was onvermurwbaar (zie ons 2002 verslag, 31 juli).  :(
In RMNP heeft de jongste wel een badge ontvangen, zie ons 2004-verslag.

Marianne
#10 - 21-01-2010, 22:30 uur

Tet14

Ontslaan die hufter. Yikes!
#11 - 21-01-2010, 22:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15