Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis in de Winter

Discussie gestart

PBa

25 januari vliegen mijn vrouw en ik naar Amerika om daar een rondreis te maken. We gaan eerst 4 dagen naar New York en vliegen daarna door naar LA. Daar hebben we een auto gehuurd en we willen een rondreis maken van 19 dagen.

Dit is grofweg ons schema:
4 dagen New York
4 dagen LA (waarvan 1 dag reizen vanuit NY)
2 dagen Las Vegas
2 dagen Flagstaff (Grand Canyon)
4 dagen om vanuit flagstaff naar San Francisco te rijden, dus o.a. voor Death Valley en wellicht Yosemite)
3 dagen San Francisco
1 dag Carmel
1 dag Santa Barbara
1 dag LA

Kan iemand mij tips geven ten aanzien van het weer. Wellicht is Yosemite geen goeie optie rond die tijd. Wat voor'n weer is het dan in LA, Las Vegas en San Francisco?

Heeft iemand nog andere tips wat we minimaal gezien moeten hebben.


#1 - 30-12-2004, 16:53 uur
Reisverslag New York en Zuidwest USA: http://www.reisverslag.info

Ebelix

Je hebt een mooie route uitgestippeld. Het weer zal in LA en Las Vegas wel in orde zijn. Overdag zon met een temperatuur van 15 graden tot 25 graden. 's avonds en 's nachts daar en tegen kan het flink koud worden. Neew voor de zekerheid maar warme kleren mee. San Francisco zal het niet warm zijn. Temperatuur onder de 15 graden. NY is het heel erg koud.

Vertel ons eerst waar je van houdt. Hou je van natturschoon of wil je juist de pretparken bezoeken.

4 dagen LA vind ik persoonlijk erg lang. Kan je beter besteden aan Bryce Canyon NP en Zion NP in Utah. Je maakt dan een rondje van LV via Utah naar de Grand Canyon.

Route 1 is ook erg leuk om te rijden.

Laat maar weten waar je van houd en wij geven wel tips die het beste bij jou aansluiten.    
#2 - 30-12-2004, 17:36 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

PBa

We hebben heel erg zitten dubben of we juist veel moesten gaan bekijken of alles wat we wilde zien goed bekijken. Het grootste nadeel van veel rondreizen uit het boekje vinden we dat de nadruk meer op het reizen ligt dan op de gebieden die je bezoekt.

4 Dagen LA is 1 dag reizen vanaf NY naar LA, daarnaast willen we een dagje rondkijken (Hollywood, Beverly hills, heb bekende BayWatch strand (je moet toch minimaal David Hasselhof iemand hebben zien redden als je in LA bent toch?  ;) ) Een dagje Universal Studios en de derde dag moeten we nog bepalen.

2 Dagen Las Vegas is 1 dag reizen van LA naar VG en 1 dag rondkijken in LV. We zijn niet echt gokkers, dus 1 dag lijkt ons voldoende.

2 Dagen flagstaff is 1 dag heen 1 dag rondkijken in de Grand Canyon. Onderweg willen we de Hover Dam gaan bekijken.

Dan hebben 4 dagen nog niet gepland. We zitten te denken aan Death Valley en Yosemite.

Daarna 3 dagen San Francisco, waarvan we nog maar 1 dag ingevuld hebben, namelijk Alcatraz...

Dan in 3 dagen naar LA met slaapadressen in Carmel en Santa Barbara. O.a. 17 mile drive en bij Carmel zit een mooi aquarium zag ik ergens.

De laatste dag vliegen we weer naar huis.

Ons lijkt het erg leuk om bijvoorbeeld Yosemite te bezoeken, maar we twijfelen nogal over het weer. Ik las ergens dat sommige watervallen juist in Februari erg mooi schijnen te zijn.

Wat we ook niet goed weten is of we bijvoorbeeld sneeuwkettingen e.d. nodig hebben als we richting de Grand Canyon rijden. In Yosemite schijnen ze in de winter verplicht te zijn.

Dus al met al hebben we een groot aantal dagen die nog ingevuld moeten worden. Er is zoveel te zien, dat het gewoon erg lastig is. Onze voorkeur gaat wel uit naar de steden, we zijn echte sportievelingen (dus geen raften of lange wandelingen door onherbergzaam gebied)
#3 - 30-12-2004, 19:43 uur
Reisverslag New York en Zuidwest USA: http://www.reisverslag.info

Loek

Met 4 dagen in LA zou ik geen raad weten.  Ik ben er meestal na een paar uur al uitgekeken, maar ieder z'n meug.  Het is een ontzettend uitgestrekte stad dus een auto is wel nodig.  Kijk uit voor de mindere buurten zoals South Central, Compton, Watts, East LA etc.

In Las Vegas kun je jezelf wel amuseren, ook al ben je geen gokker.  Even alle hotels op de strip afstruinen om te zien wat ze bieden duurt al zeker een dag.  En als je in Vegas bent moet je natuurlijk een show zien, dat hoort erbij.  Hooverdam is niet zo ver rijden van Las Vegas, dus een bezoek aan de Damkun je doen als je in Vegas bent.

Yosemite in January zal wel een uitdaging zijn, veel wegen gesloten vanwege het weer.  Het nabij gelegen Sequoia NP is ook er mooi, maar eveneens beperkt die tijd van het jaar.  Ik was er de laatste keer eind Mei in Yosemite en de watervallen waren toen nog op hun top.  Death Valley is het altijd warm, maar je zult om de Sierra's moeten rijden om er te komen wat de meeste passen zijn dicht.

Alcatraz is leuk maar vult niet je hele dag.  Ga ook even naar Pier 39, van alles te zien ook zeehonden die daar rondhangen.  Als het niet te mistig is kun je wat foto's maken van de Golden Gate bridge.  San Francisco bekijken is het leukst lopend.  Je kuiten doen wel zeer van alle steile wegen, maar je ziet zo het meest.  Loop even het kronkelige Lombard Street omhoog dan weet je wat ik bedoel.  ;)

Loek

#4 - 30-12-2004, 21:35 uur

Jez


Loop even het kronkelige Lombard Street omhoog dan weet je wat ik bedoel.  ;)

Loek



Sadist! Dat heb ik dus 1 x gedaan, omdat het wel erg lang
duurde voordat "onze" auto naar beneden kwam. Als ik
eraan terugdenk, voel ik het nog in mn kuiten  :'(
#5 - 30-12-2004, 22:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PBa

En als je in Vegas bent moet je natuurlijk een show zien, dat hoort erbij.  

Heb je nog een specifieke tip. Ik zag op diverse sites dat je bijvoorbeeld bij het Treasure Island hotel een piratenshow kan bekijken. Heb je nog andere tips?

Daarnaast vinden we het lastig om onze planning is San Francisco vol te krijgen. Inmiddels hebben we op ons lijstje staan:
- Alcatraz
- pier 39
- Cable cars
- Fisherman's Warf
- Union Square
- Goldengate bridge

Is dit voldoende voor 3 dagen of heeft iemand nog een leuke tip?
#6 - 02-01-2005, 15:43 uur
Reisverslag New York en Zuidwest USA: http://www.reisverslag.info

Jikkie

Hallo,

In Las Vegas moet je absoluut een bezoekje brengen aan Freemont Street in downtown Las Vegas. Hier wordt 's avonds elk half uur een gratis lichtshow gegeven. Dit is echt een spectaculair gebeuren, wat je echt gezien moet hebben. Wil je alle hotels, zeg maar gerust bezienswaardigheden want dat zijn de hotels, op je gemak bekijken zou ik minimaal 2 dagen uittrekken. Uiteraard is Las Vegas by night ook iets wat je moet beleven.

In San Francisco is het Golden Gate Park ook een aanrader. Hier kun je met de auto doorheen rijden en er zijn volop mogelijkheden om te stoppen en te genieten van alles in dit park. In Down-town SF kun je lopend door China Town en Little Italy naar Union Square. Als je het centrum in gaat, ga dan met de bus. Dit is goedkoop en heel gemakkelijk. Parkeren in het centrum is erg duur en je vindt er bijna geen vrije plek.

Heb je een huurauto dan kun je ook nog langs Alamo Square (postcard row) rijden en Lombard Street. Tip: ga 's morgens vroeg (voor 10.00 u) dan vermijdt je de file-vorming bij Lombard Street.
Als je over de Golden Gate Bridge rijdt, heb heb je een grandioos uitzicht op de brug en over SF. Sla direkt rechtsaf zodra je over de brug bent. Je kunt dan ook nog onder de weg door naar een hoger gelegen heuvel waar je ook een geweldig uitzicht hebt op Alcatraz.

Als je van L.A. naar Flagstaff rijdt kom je ook een stukje route 66 tegen. Op zich is dit niet heel erg bijzonder maar er zijn een paar hele leuke bezienswaardigheden op dit stukje weg. Daarnaast is het natuurlijk ook een bepaald nostalgisch gevoel.

3 dagen L.A. (inkl. 1 dag reizen) is op zich voldoende om alles te bekijken, tenzij je natuurlijk graag naar Disney World of de filmstudios wilt. In L.A. zijn er verschillende bezienswaardigheden zoals; Hollywood, Beverly Hills, Rodeo Drive, Venice Beach, Monica Beech

Info. over de nationale parken kun je vinden op: http://www.nps.gov
Als je meerdere Nationale Parken bezoekt kun je het beste bij het eerste NP een pas aanschaffen. Je betaald dan 1x $ 50,00 die je ("gratis") toegang verschaft tot alle NP. De pas is een jaar na aanschafdatum geldig.

Oja, als je van Las Vegas naar de Grand Canyon rijdt zou ik ook overwegen om de Nationale Parken Zion en Bryce aan te doen. Je kunt hier gewoon met de auto doorheen rijden en met name Bryce is een aanrader !!

Groet, Jikkie

#7 - 02-01-2005, 18:38 uur

PBa

Bedankt voor alle tips. Freemont street in Vegas ziet er erg mooi uit (heb het even op gezocht), daar gaan we zeker even kijken.

Is er iemand die bij Universal Studios de Vip tour heeft geboekt? Deze is erg prijzig ($135,- p.p.), maar lijkt ons ook erg mooi. is er iemand die hier iets over kan vertellen?

Daarnaast willen we misschien een georganiseerde rondrit maken door LA. (Mijn vrouw wil graag de huizen van de sterren zien) Is dit iets (het klink mij namelijk nogal saai in de oren)

Ik kwam ook ergens Big Sur tegen, kan iemand mij vertellen wat daarmee bedoelt wordt (17 mile drive?)
#8 - 04-01-2005, 07:43 uur
Reisverslag New York en Zuidwest USA: http://www.reisverslag.info

marvi

Hoi,

Wij hebben vorig jaar een tour gedaan in Warner bros Studios. Dit is een rondleiding met kleine groepjes in een wat ingetogen sfeer. Als het meezit kun je ook nog een opname van een film/serie bijwonen (op afstand). Wij konden vorig jaar de Gillmore girls in actie zien. Deze tour vond ik een echte aanrader omdat hij ook elke keer weer anders is. En deze tour kostte geen $135.

Hopelijk heb je hier iets aan.

#9 - 04-01-2005, 09:56 uur

marvi

Oja,

Nog vergeten:
De tour langs huizen van bekende sterren vond ik zelf niet zo bijzonder. Wat ik wel leuk vond was een premiere van een film bij te wonen. Dan zie je de sterren tenminste echt.
Op de site www.seeing-stars.com kun je zien welke premieres er plaats zullen vinden.
#10 - 04-01-2005, 09:57 uur

Ebelix

Bedankt voor alle tips. Freemont street in Vegas ziet er erg mooi uit (heb het even op gezocht), daar gaan we zeker even kijken.

Is er iemand die bij Universal Studios de Vip tour heeft geboekt? Deze is erg prijzig ($135,- p.p.), maar lijkt ons ook erg mooi. is er iemand die hier iets over kan vertellen?

Daarnaast willen we misschien een georganiseerde rondrit maken door LA. (Mijn vrouw wil graag de huizen van de sterren zien) Is dit iets (het klink mij namelijk nogal saai in de oren)

Ik kwam ook ergens Big Sur tegen, kan iemand mij vertellen wat daarmee bedoelt wordt (17 mile drive?)

De Vip tour bij Universal is zeker de moeite waard. Je komt op plaatsen waar andere bezoekers niet komen. (echte soundstages ipv de stages die met de tour aandoet) Je krijgt overal voorrang enz. enz.

Het is veel geld maar dat is het ook wel waard.

Rondrit in LA is niet zo moeilijk. In elk hotel vind je rekken vol met folders over tours door de stad en het bezoeken van de sterren (je ziet er overigens geen 1) Meer kans heb je op Rodeodrive en omgeving.

Big Sur ik zo snel niet wat dat is.
#11 - 04-01-2005, 10:18 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Big Sur ligt aan de Highway-1 (grote aanrader!!!) en daar is verder weinig te beleven. De 17-mile drive begint net na Monterey en is zeker de moeite waard. Je hebt daar de "meest gefotografeerde boom ter wereld". Als je van plan bent om van Frisco naar LA te rijden (of andersom) zou je zeker over die Highway-1 moeten gaan. Ongeveer op deze weg werden wij definitief verliefd op Amerika!

Ik vind de Vip-tours akelig duur voor wat je te zien krijgt: niets. Ja, grote huizen, maar die kun je zelf ook wel vinden. Persoonlijk vind ik het leuker op Venice of Santa Monica Beach rond te kijken, o.a. naar alle "cookoos"  ;D
#12 - 04-01-2005, 21:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Wij konden vorig jaar de Gillmore girls in actie zien.

Ik ben groot fan van de Gilmore Girls!!! Hoe is het je gelukt juist een show van deze serie bij te wonen? Oh, ik herinner me opeens een neefje die bij NBC werkt; binnenkort maar eens bellen........
#13 - 04-01-2005, 21:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jaimy

De Tioga Pass loopt door Yosemite op een paar  1000 meter hoogte van de ene kant ( zeg maar Mammoth Lakes ) naar de andere kant ( El Portal ) echt een fantastische weg alleen helaas open vanaf mei t/m september.
Als het goed is zijn ze Treasure Island aan het verbouwen en gaat het Piratenthema weg maar zeker weten doe ik het niet.( zou je even op de site moeten kijken )
Highway van San Francisco naar Los Angeles is mooier denk omdat je dan echt aan de kust rijd
Bij Big Sur is Julia Pfeiffer State Park een aanrader.Dit is weggetje naar een waterval op het strand.
Verder voor info over de 17 mile drive ( de naam zegt het al 17 mijl vol met zee, droomhuizen, golfbanen, meren,stranden etc )
http://www.montereyinfo.org/?p=4614.
Monterey Aquarium is wel mooi om even heen te gaan,zowieso Montery is een  leuk stadje , mooi haventjes, mooie omgeving maar hoef je persoonlijk niet te lang te blijven.
San Francisco vond ik de meest geweldige stad tesamen met Las Vegas en in Los Angeles heb ik me ook zeker vermaakt in Universal, de Walk of Fame /Hollywood, leuke tour gedaan daar.Heb hier  in Santa Monica geslapen en vandaaruit tours geboekt naar o.a. dus Universal en de Dodgers.Bryce en Zion zijn ook fantastisch in de sneeuw maar het kan ook te veel gesneeuwd hebben .De mooie trails wandelen word zowieso wat moeilijk. Kan er nog uren over praten net als meer mensen hier ..

groetjes en succes met plannen Jaimy
#14 - 04-01-2005, 22:11 uur
« Laatst bewerkt op: 04-01-2005, 22:11 uur door Jaimy »

Makki

Kan iemand mij tips geven ten aanzien van het weer. Wellicht is Yosemite geen goeie optie rond die tijd. Wat voor'n weer is het dan in LA ?
:( We zijn zojuist terug de Kerst te vieren in LA. Het weer was er uitzonderlijk ... slecht !
De regen viel er met bakken uit de hemel. Wel temperaturen van rond de 18°.
Hopelijk (daar ben ik van overtuigd) wordt het weer de volgende dagen beter.

#15 - 05-01-2005, 17:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15