Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis in de Winter

Discussie gestart

Jikkie

De georganiseerde rondrit door Hollywood/Beverly Hills LA vond ik tegenvallen en daarbij ontzettend duur !
Je rijdt in een busje ca. 1,5 uur een route met 1 fotostop (met bord Hollywood op achtergrond). De huizen van de bekende sterren zijn amper zichtbaar omdat er hekken of bomen voor geplaatst zijn, daarbij ging het commentaar van de reisleider zo snel en was het zo onduidelijk dat je niet eens ziet wie/waar woont.
De volgende keer zou ik zelf op m'n gemakje met een auto door BH rijden.
#16 - 05-01-2005, 21:38 uur

PBa

Is Monterey Aquarium  het geld waard? Ik zag dat het $20,- kost p.p., dat vind ik behoorlijk wat voor even rondkijken.

Wij hebben een hotel geboekt midden in Hollywood. We hebben daar geen huurauto, die halen we pas op als we uit LA vertrekken. Ik neem aan dat alles goed bereikbaar is met het openbaar vervoer.

Heeft iemand nog een tip om van de luchthaven naar je hotel te komen in New York en Los Angeles? Is een taxi het beste of zijn er nog (goedkopere) alternatieven

#17 - 06-01-2005, 10:52 uur
Reisverslag New York en Zuidwest USA: http://www.reisverslag.info

Jez

Openbaar vervoer in LA? ik weet niet of dat wel een goed idee is. Zelf zou ik dat nooit doen (vooral niet 's avonds) en ik denk ook niet dat je het ov daar kan vergelijken met het ov hier. Ik weet niet waar je allemaal naartoe wilt in LA, maar bedenk wel dat LA immens groot is (tenminste, LA County) en het is gewoon het gemakkelijkst, veiligst en goedkoopst om er per auto rond te kijken.
#18 - 06-01-2005, 11:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PBa

We hebben een hotel op Hollywood blvd. We willen naar Universal Studios, een dagje rondkijken (stranden e.d.) en misschien nog een georganiseerde citytour.

Daarnaast moeten we vanaf het vliegveld naar hollywood
#19 - 06-01-2005, 13:08 uur
Reisverslag New York en Zuidwest USA: http://www.reisverslag.info

Ebelix


Heeft iemand nog een tip om van de luchthaven naar je hotel te komen in New York en Los Angeles? Is een taxi het beste of zijn er nog (goedkopere) alternatieven



In New York kan je het beste de taxi nemen. Is een vaste prijs. Komt alleen nog tol en fooi bij. In New York kan je ook nog gebruik maken van shuttlebusjes en de trein

Je hebt absoluut in LA een auto nodig. Zonder auto ben je nergens in LA. Het openbaar vervoer in LA is een drama en zeker 's avonds niet aan te bevelen. LA is zo uitgebreid dat je zonder auto nergens komt.
#20 - 06-01-2005, 13:06 uur
« Laatst bewerkt op: 06-01-2005, 13:07 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Loek

In New York kan je het beste de taxi nemen. Is een vaste prijs. Komt alleen nog tol en fooi bij. In New York kan je ook nog gebruik maken van shuttlebusjes en de trein


Ik zou in New York de subway gebruiken.  Vanaf JFK met de airtrain naar Jamaica Station en vervolgens de subway naar downtown.  Kwa tijd kan de taxi daar niet mee concureren, en het is veel goedkoper ($7)

Loek
#21 - 06-01-2005, 18:44 uur

PBa

De subway geeft me alleen niet zo'n veilig idee... is het verantwoord om met je koffers e.d. de metro te gebruiken?
#22 - 06-01-2005, 21:14 uur
Reisverslag New York en Zuidwest USA: http://www.reisverslag.info

Bakvet

Wie van jullie heeft er echt ervaring met het openbaar vervoer in LA? Ik slaap meestal in een hotel waar de bus en Metro Rail voor de deur stoppen. Iedere keer denk ik weer: "Je bent GEK om voor 70 dollar per dag een auto te huren. En vervolgens bij allerlei pretparken kilometers om te moeten rijden en vele dollars kwijt te zijn aan parkeergeld. Terwijl een dagkaart Metro-bus maar $3 kost. Je bent dan natuurlijk wel twee tot drie keer zo lang onderweg.

Het komt allemaal A) doordat ik op vakantie en dus lui ben en B) een auto met boodschappen doen verdomd handig is. Daarom neem ik telkens niet die bus.

De indruk die ik er vanaf mijn hotel van heb is dat het perfect loopt en uitstekend op tijd rijdt. Je moet alleen bereid zijn om tussen de Latino's en AfricanAm's bij de halte te gaan staan. Daar heb ik geen moeite mee, het zijn allemaal mensen die van of naar hun werk onderweg zijn. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met de Metro door Downtown L.A. Voordat ik daar doorheen ga reizen ga ik eerst aan 10 locals vragen of het wel verstandig is.

De metro is in elk geval super onhandig om naar Hollywood te reizen. Eerst moet je de shuttle-bus van LAX naar MetroRail nemen en dan nog twee keer overstappen. En dwars door Downtown LA heen. Er is vast wel een busroute waarvoor je maar een keer hoeft over te stappen.

Maar ik denk dat je naar het hotel het beste een taxi kan nemen of zo'n Airport Express Shuttle.
#23 - 06-01-2005, 21:23 uur
« Laatst bewerkt op: 06-01-2005, 21:40 uur door Bakvet »

Bakvet

Is Monterey Aquarium  het geld waard? Ik zag dat het $20,- kost p.p., dat vind ik behoorlijk wat voor even rondkijken.



Ik vond het mooi. Het is een hoop geld. Je moet er wel heen gaan met de instelling: Monterey Bay is vergeleken met de rest van de Pacific Coast een "meer" uniek stukje oceaan. Ze doen hun best om daar iets van te laten zien. Die Oceaan-route is leuk en prachtig, maar je kan niet onderwater kijken. In het MB aquarium kan dat wel. Het is niet groot, na twee of drie uur heb je er wel genoeg van.
#24 - 06-01-2005, 21:52 uur

Loek

De subway geeft me alleen niet zo'n veilig idee... is het verantwoord om met je koffers e.d. de metro te gebruiken?

Ik had er eerst ook mijn twijfels over maar ik was er in December en heb me in de subway geen moment onveilig gevoeld.  Dit was heel ander zo'n 10 jaar geleden.  New York is een stuk opgeruimd sindsdien

#25 - 08-01-2005, 21:21 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15