Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis in maart!!

Discussie gestart

Denise

Hoi,

Hier een nieuweling op het forum. Ik heb al aardig wat info van het forum afgehaald (en ben jullie dus erg dankbaar voor al die info!!)
Wij hebben begin maart een ticket naar San Fransisco geboekt.We willen dan in drie weken van San Fransisco via de kust naar LA rijden (LA gaan we zelf niet bezoeken), via de parken (oa. Joshua Tree, Grand Canyon, Zion, Bryce) naar Las Vegas en van daaruit door Death Valley, Seqoia en Yosemite weer aan te komen in San Fransisco. Daar willen we dan de laatste dagen doorbrengen en dan helaas weer terug naar huis vliegen. We vliegen met KLM en hebben drie weken autohuur bij Alamo geboekt.

Is deze route goed te doen in  maart (ik weet dat de Tioga pas afgesloten is), maar hoe zit het met het weer in de andere parken. Ligt er veel sneeuw? Heb je sneeuwkettingen nodig. Ook alle andere tips zijn natuurlijk erg welkom!!

Groetjes Denise
#1 - 24-10-2005, 14:28 uur

Vegas

Hallo Denise,

Mooie reis, wel een behoorlijke afstand lijkt me.
Als het te veel is zou ikzelf niet richting LA rijden, maar vanuit SF naar Yosimithe en dan verder richting de andere parken en weer terug naar SF.

Je zegt het al, the Tioga pas zal dicht ziten. De route bovenlangs Yosimithe is ook erg mooi. ik heb ook voor een gesloten pas gestaan en moesten dus eromheen, achteraf een van de mooiste stukken van de route.... en dat was half april (2001)

Je hebt geen sneeuwketting nodig.
De wegen zijn perfect begaanbaar.
In de andere parken zul je niet echt veel sneeuw tegenkomen, hoewel het wel wat fris zal zijn.
#2 - 24-10-2005, 14:48 uur

Jez

Hallo Denise,

Mooie reis, wel een behoorlijke afstand lijkt me.
Als het te veel is zou ikzelf niet richting LA rijden, maar vanuit SF naar Yosimithe en dan verder richting de andere parken en weer terug naar SF.


Valt toch wel mee, die afstanden? Ze doen er 3 weken over! Nee hoor, lekker op de Highway 1 beginnen, die is schitterend!

Verders ben ik nog nooit in maart geweest, dus kan je verder niet helpen.. Succes met de rest van de voorpret!

Groetjes, Jez
#3 - 24-10-2005, 20:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Denise

Bedankt voor de snelle reacties!

We willen wel heel graag die kustweg van San Fransisco naar LA rijden, dus die gaan we er waarschijnlijk ook wel inhouden. Verder zijn we gewend om op vakantie kilomaters te maken, dus dat moet wel lukken. We willen verder wel wat wandelen, maar geen hele grote tochten maken en gewoon veel rijden en al rijdend van al het schoons genieten. Tuurlijk stoppen we wel genoeg om ook te voet rond te kijken, maar die stops zullen niet heel lang zijn.

Volgende vraag: bij welke parken moeten we langer blijven en welke parken zijn snel te bezichtigen?

#4 - 25-10-2005, 13:56 uur

Vegas

Afstand valt inderdaad wel mee voor 3 weken.
Voor Grand Canyon, Zion, Bryce moet je zeker een hele dag uittrekken.
Als je er vroeg in de ochtend bent kun je in 1 dag aardig wandelen en zien.
Je kunt altijd besluiten of je ergens nog een dag extra wilt blijven.
Maar als ik je reactie zie mbt het autorijden en weandelen lijkt me 1 dag per park wel ok.

Als je tijd hebt zou ik ook Arches erbij pakken.
Dat vind ik persoonlijk ook wel een erg mooi park.
#5 - 25-10-2005, 20:14 uur

Jez

Dat laat ik graag helemaal aan jezelf over. Ik denk dat iedereen dat anders ervaart. Zorg dat je een schema met ruimte hebt, zodat je ergens waar het je bevalt langer kunt blijven en ben je snel uitgekeken dan rij je lekker door. Alles is natuurlijk ook weersafhankelijk. Wij hebben tijdens onze laatste vakantie een NP laten zitten vanwege het slechte weer, maar hadden daardoor elders weer meer tijd.

Wij rijden ook altijd erg veel (laaste trip was 5000 km); ik maak altijd een planning waarbij we ca. 250-300 miles per dag rijden. Soms rijden we verder dan geplanned, soms minder ver.
#6 - 25-10-2005, 20:16 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez


Voor Grand Canyon, Zion, Bryce moet je zeker een hele dag uittrekken.


Zie, daar ga je al........... wij hadden het in een halve dag wel gezien in de Grand Canyon (we hebben geen wandelingen gemaakt, alleen met de shuttlebus gegaan) en tegen de tijd dat we bij Zion kwamen, waren we aardig "canyon-moe"............... Smaken verschillen dus!

Wat betreft Arches; is zeker mooi maar je moet er wèl stevig wandelen en klauteren. Mocht je toch die kant uit gaan, dan is Mesa Verde zeer zeker ook een aanrader; is  behoorlijk anders dan de canyon-parken die je in deze omgeving hebt.
#7 - 25-10-2005, 20:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Matthijs en Rian


Citaat

Zie, daar ga je al........... wij hadden het in een halve dag wel gezien in de Grand Canyon (we hebben geen wandelingen gemaakt, alleen met de shuttlebus gegaan) en tegen de tijd dat we bij Zion kwamen, waren we aardig "canyon-moe"............... Smaken verschillen dus!

Citaat

Hey Jez,
Zoals je wellicht gelezen hebt willen we ook naar USA. Zou je zeggen dat wanneer je niet zo heel veel waarde aan alle canyons hecht, je bij bezoek van 1 canyon achtig NP eigenlijk wel genoeg gezien hebt? We willen naar Red rock canyon (bij LV) en misschien Valley of Fire SP. Zou dat al indrukwekkend genoeg zijn of is Grand Canyon gewoon een must... of iets voor later als meer tijd voor hebben?
#8 - 26-10-2005, 08:52 uur

Chi Sin X

Zie, daar ga je al........... wij hadden het in een halve dag wel gezien in de Grand Canyon (we hebben geen wandelingen gemaakt, alleen met de shuttlebus gegaan) en tegen de tijd dat we bij Zion kwamen, waren we aardig "canyon-moe"............... Smaken verschillen dus!
Wij zouden het ook op een halve dag gezien hebben als we daar niet gewandeld zouden hebben en gewoon de shuttle bus genomen hebben.  Ik zou er ook niet meer terug gaan, of het zou zijn om naar beneden te gaan.  Lijkt me super.
Tegen Zion hadden we hetzelfde gevoel.

Arches is een heel mooi park, maar ik zou er minstens een dag voor voorzien, want je kan er heel mooie wandelingen doen.
Voor Yosemite zou ik het meeste tijd voorzien, daar is eigenlijk zoveel te zien en te doen, dat je er op een dag niet geraakt.
Citaat
We willen naar Red rock canyon (bij LV) en misschien Valley of Fire SP. Zou dat al indrukwekkend genoeg zijn of is Grand Canyon gewoon een must... of iets voor later als meer tijd voor hebben?
Wij hebben die canyons niet gedaan.  Maar de Grand Canyon is gewoon zo spectaculair omdat het zo megagroot is.  Het lijkt me dat dat een klasse op zichzelf is.  (maar die andere canyons zijn zeker ook een bezoek waard)
#9 - 26-10-2005, 10:56 uur

Vegas

Citaat
We willen naar Red rock canyon (bij LV) en misschien Valley of Fire SP. Zou dat al indrukwekkend genoeg zijn of is Grand Canyon gewoon een must... of iets voor later als meer tijd voor hebben?

Red Rock en Valley of Fire zijn mooi hoor... maar naar mijn bescheiden mening is de Grand Canyon toch echt een must. Zeker als je voor het eerst gaat. Door zijn omvang is het gewoon geweldig.
Wij hebben er toen een wandeling gemaakt. Niet zo'n hele dag-hike ofzo, gewoon uurtje of 2 rondwandelen.
Die shuttel bus is pas sinds kort volgens mij. Die heb ik in 2001 niet gezien.

Zion heb ik ook verschillende wandelingen gemaakt.
Aan de oost ingang zit een hele moiie, niet te lange wandelroute, met adembenemende vergezichten.

Zion en Grand Canyon zijn toch behoorlijk verschillende parken om te zien en te ervaren. Net zoals Bryce weer heel anders is.
Ik kan me persoonlijk niet zo in vinden dat je canyon moe wordt na 2 of 3 parken, juist omdat ze zo verschillend zijn.
Ik moet er toch niet aan denken om op vakantie te gaan naar West USA en dan thuis te vertellen dat je alleen maar langs de Grand Canyon gereden bent zonder even een kijkje te nemen.

Een must dus....

#10 - 26-10-2005, 11:16 uur

Kinneret

Strongly agree.. Het is echt niet zo dat al die canyons hetzelfde zijn, zeker niet Brice,Zion en Grand Canyon. Het zijn echt totaal verschillende parken. Allemaal veel variatie, vooral Zion is afwisselig.
#11 - 26-10-2005, 19:00 uur
« Laatst bewerkt op: 26-10-2005, 19:01 uur door Meinthebox »

Jez

Ik vind ook wel dat je de Grand Canyon moet hebben gezien! Dat is zo'n aparte (en mooie) ervaring, dat moet je met eigen ogen gezien hebben.

Maar wat ik maar wil zeggen: iedereen ervaart het anders (blijkt nu alweer), dus vind ik niet dat ik (of iemand anders) kan zeggen hoeveel tijd je ergens moet besteden. Vooral niet als je voor de 1e x gaat.

Ik kan je alleen mijn ervaring vertellen: wij hebben relatief weinig tijd in de parken doorgebracht, maar dat komt ook omdat wij geen hele stukken kunnen wandelen. De meeste tijd hebben we doorgebracht in de Grand Canyon en Mesa Verde, maar dat was max. een halve dag. Onze parkenroute was: Joshua Tree, Grand Canyon, Monument Valley, Mesa Verde, Canyonlands, Arches, Bryce en Zion. Tegen de tijd dat we bij Zion waren, hadden we het wel gehad met al die rotsen en canyons. Net zoiets als de 10e kerk............ Terwijl ik er best nog een keer naartoe wil, hoor; het is er zeer zeker erg mooi!
#12 - 26-10-2005, 22:35 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Matthijs en Rian

Wij hebben niet mogelijkheid alles te zien wat we willen zien in de tijd die we hebben in zw amerika. We willen vooral Yosemite niet missen, net als death valley. Daarnaast willen we nu al wel een typische canyon/rots achtig park erbij zien. Een echte tocht langs de parken kan nu niet, maar willen we wel in toekomst wellicht eens doen als we er voldoende tijd voor hebben.
Daarom mijn vraag, is voor eerste indruk dan een kleiner park nabij LV niet slimmer/tijdsefficienter ( :o ) dan ca. 3 dagen kwijt te zijn om bij Grand Canyon te komen, fatsoenlijk te bezoeken, en terug op onze "route" te komen.
#13 - 27-10-2005, 13:36 uur

Jez

Hoi! Zion ligt het dichtst bij Las Vegas en is zeer zeker ook de moeite waard. Persoonlijk denk ik dat het zelfs prettiger is als je "maar" 1 canyon-park bezoekt tijdens deze trip, ipv z er allemaal inproppen; dan weet je het ook des te meer op de jusite waarde te schatten!

Ik weet niet meer precies hoe jullie route loopt, maar als je in 1 reis naar San Francisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion en Los Angeles gaat, heb je volgens mij een hele mooie, gevarieerde trip die je een heel goed beeld geeft van al het moois dat Amerika te bieden heeft!

Kun je voor de volgende x zien wat je het meest is bevallen en je dan daar meer op concentreren!

Groetjes, Jez
#14 - 27-10-2005, 13:43 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

BbimmerR

Hoi Denise,

Wij hebben in Maart dit jaar bijna dezelfde route gedaan, ook in 3 weken. Ik zou zeker nog San Diego op het lijstje toevoegen. De route is zeer goed te doen. Wij hadden in die 3 weken 5500 kilometer gereden. Het rijden daar is echt een genot, ik zou zo meer kunnen rijden dan die 5500 km.

Het weer is goed te doen in maart, maar kan erg verschillen per regio. Zelf hadden wij temperaturen van 10 tot 35 graden. In de parken lag er soms sneeuw, in mijn geval was dat: Yosemity en Bryce. Vreemd genoeg lag er sneeuw, maar gevoelsmatig was het ongeveer 15 tot 20 graden. De enige nadelen van die sneeuw was dat bijna alle trails waren afgesloten in Bryce en dat de Tioga pass was afgesloten. Voordeel is, dat er erg veel smeltwater is en dus heel veel en grote watervallen.

Achteraf gezien had ik mijn reis iets beter moeten plannen, dit was voor ons erg moeilijk, omdat wij nooit eerder een soortgelijke reis hadden gemaakt. Wij hadden de route te snel afgeraffeld, omdat wij dachten dat we anders in tijdsnood kwamen. Dus mijn tip: Neem echt tijd voor de parken en eventueel steden, loop 1 of meerdere trails in de parken en geniet van die mooie natuur.

Hier kun je foto's vinden van mijn reis:
http://www.imol.nl/cpg/index.php?cat=3

Als je nog vragen hebt, dan horen wij het wel!

groeten,

Bimmer
#15 - 28-10-2005, 09:01 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15