Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis in september New York-Los Angeles-Las Vegas

Discussie gestart

blijdeburg

In september hebben wij een ticket geboekt voor het traject  New York-Los Angeles-Las Vegas
Wij gaan eerst 3 dagen naar New York en vervolgens 3 dagen naar Los Angeles incl Disneyland.
Tussen Annaheim en Las Vegas heb ik de volgende route gepland.
Is dit een haalbare route in deze toch wel korte periode? Zijn er op deze route parken die niet gemist mogen worden ?
Graag advies
               miles
5-sep   Anaheim   Phoenix   via Joshua Tree NP   372
6-sep   Phoenix   Tucson         116
6-sep   Tucson   Tombstone         71
7-sep   Tombstone   Globe         176
7-sep   Globe   Payson   via Apache trail   80
7-sep   Payson   Sedona   rockstate park      87
8-sep   Sedona   Holbrook   route 66      119
10-sep   Holbrook   Gallup   route 66      97
10-sep   Gallup   Santa Fe   route 66      199
11-sep   Santa Fe   Taos         71
12-sep   Taos   Cortez   Mesa Verde      245
13-sep   Cortez   Tuba city   Coalmine canyon   182
14-sep   Tuba city   Kanab   Grand Canyon/north rim   157
15-sep   Kanab   St Georg   Zion NP      81
15-sep   St Georg   Las Vegas   Hoover Dam      123
               
               
#1 - 17-03-2010, 22:38 uur

Marianne

Hallo, welkom op het forum!
Aan de route te zien vermoed ik dat dit niet je eerste keer in Amerika is, aangezien je toch wat minder bekende dingen in de route hebt staan. Misschien is het handig om aan te geven wat je allemaal al hebt gedaan en waar je belangstelling naar uit gaat.
Het NM-deel ken ik niet, verder dan 1 voet in NM ben ik nog niet gekomen. ^-^

Ik heb het idee dat je vrij weinig tijd hebt voor Mesa verde. Wil je dit bekijken op weg van Taos naar Cortez? Denk er aan dat je dan alleen aan rijtijd al een uur of 6 kwijt bent en dan heb je nog geen cliff dwelling gezien. Je zult een tour moeten boeken om optimaal van het park te kunnen genieten (zie ons 2008-verlsag). Als je in het park zelf overnacht heb je meer tijd, ook om de volgende ochtend nog iets te doen.

De rit van Tuba City naar Kanab via de GC is ook een flinke rit, met nauwlijks tij om het park te zien. Ik vraag me af of dat de moeite waard is. Als je nog nooit in Page bent geweest zou dat een aardig alternatief kunnen zijn (Antelope Canyon). Onvergelijkbaar, maar wel erg mooi.
Voor Zion zou ik een overnachting in Springdale aanraden, dan kun je eventueel ook de volgende ochtend nog het park in.

Marianne
#2 - 18-03-2010, 09:47 uur

Tet14

Ik zie 2x6 sept. 3x 7 sept. 2x 10 sept en 2x 15 sept. ?????????? Maar we begripen je wel hoor ;)
9/5: Anaheim via Joshua Tree NP naar Phoenix. Joshua Tree neemt tijd dus dat wordt een lange dag.
9/6: Phoenix-Tucson-Tombstone. Voor Tucson heb je heel wat tijd nodig. Minstens een volle dag voor Az Sonora desert, Saguaro NP en Mission San Xavier del Bac en nog veel meer plaatsen. Tombstone neemt tenminste een uur of 3 dus alweer heel veel hooi op je vork.
9/7: Tombstone-Apache Trail (niet via Globe maar via Apache Junction) naar Payson en dan nog naar Sedona. Miomiomi, waar begin je aan? En wanneer wil je www.visitsedona.com doen?   
9/8: Waarschijnlijk eerst Sedona en dan naar Holbrook. Stop even in Winslow voor Standing on the Corner en een kop kofiie bij La Posada. Onderweg zijn nog Walnut Canyon NM en Meteor Carter en dan is er ook nog Petrified Forest NP achter Holbrook. Veel van R66 zie je niet onderweg. Die is vervangen door I40 tenzij je heel goed gaat zoeken.
9/9: Kan ik niet vinden...
9/10: Via Gallup naar Santa Fe. Ook hier is weinig van R66 te zien en wat je ziet loopt parallel aan I40 en de trein loopt er ook nog langs. Om nog iets van The Plaza in Santa Fe te zien zou ik zo snel mogelijk naar Santa Fe rijden van Holbrook, maar het is een rare kronkel in je route. Ik zou NM helemaal overslaan dit keer en nog eens terugkomen. NM is in grootte de 5de staat van de USA. Je kan bv van Holbrook via us191 en Canyon de Chelly naar Mesa Verde maar dan heb je ook maar kort voor MV zelf.
9/12: Taso-Mesa Verde Cortez. Daar heeft Marianne al over gescreven en dat onderstreep ik nog maar eens.
Na Mesa Verde zou ik via Monument Valley naar Page gaan en daar overnachten. Zo bizonder is Coalmine nu ook weer niet, zeker niet in vergelijking met Monument Valley . Van Page via North Rim naar Zion kan wel maar het wordt een lange dag. want je wil toch wel enige tijd aan de rim zijn denk ik.
Ik zou deze hele  route nog eens heroverwegen.
Tet
#3 - 18-03-2010, 12:17 uur

blijdeburg

Marian/Tet
Dank  :afro:voor jullie snelle reactieop mijn voorlopige route.
Wij gaan vor de vierde keer naar de VS en hebben al een deel van Arizona gezien. Ons plan is nu het zuidelijk deel en een deel van New Mexico te bezoekn.
Wij willen vooral Joshua Tree NP zien, omdat wij een vorige reis dit park niet hebben kunnen bezoeken en verder vooral Mesa Verde, Taos en Santa Fe.

Page, National Monument en  de south rim van de Grand Canyon hebben wij in 2006 bezocht.
#4 - 18-03-2010, 13:05 uur

Tet14

Als Mesa Verde een van je hoofddoelen is zou ik er ook tijd aan besteden. Een halve dag is een absoluut minimum en ik zou dan  proberen in de Far View Lodge te logeren in het NP. Van MV is het nog een uur rijden naar Cortez.
Ik neem aan dat Tucson en Tombstone ook niet mogen worden overgeslagen. En je wil ook over Apache Trail gaan rijden. Van Phoenix doe dat dan eerst en daarna via Globe naar Tucson plus overnachting. Halve dag Tucson misschien en dan naar Tombstone.  Bisbee is een oud mijnstadje even verder op en je hebt ook nog Chiricahua NM. Neemt allemaal tijd.  Als NM je bestemming is zou je van Tombstone naar White Sands NM kunnen gaan. Echt een bizonder gebied en dan in Alamogordo overnachten. Van Alamogordo naar ABQ voor Old Town. Wellicht Sandia Peak doen en dan via de Turquoise Trail (nm14) naar Santa Fe.  Veel meer details te geven zoals de parken rond Santa Fe, Chaco Canyon etc etc. Om je de waarheid te zeggen vonden wij Taos te toeristisch maar wat je niet mag overslaan is een stop bij brug over de Rio Grande Gorge buiten Taos op weg naar Mesa Verde.   
Tet
#5 - 18-03-2010, 14:24 uur

Ine

Ik zou die mijlen even omzetten in kilometers. Nu klinkt het allemaal vrij vriendelijk, maar vaak als je die kms. ziet, zie je pas de echte afstanden....
Inderdaad heb je in Mesa verde meer tijd nodig. Het park ligt een flink eind van de Hwy en het beste is het met een parkranger te bezoeken. Dan klim je over  ladders e.d. en zie je het mooiste deel. Rij je wel zelf, zie jet meeste op afstand vanaf de weg en een groot deel van het park kan je per auto niet komen. De tochten zijn populair, dus probeer een reservering te maken.

Verder zou ik Gallup overslaan of direkt doorrijden. Niets te zien, een trein die met veel lawaai door het stadje rijdt en helaas veel (soms dronken en wat agressief) native indians.
Bij Holbrook zeker het Petrified Forest bezoeken en vaak is er 's avonds in het stadje een dansshow door indiaanse kinderen.
Van Santa Fe naar Taos loopt een mooie route via eerst I-285, dan hwy 76 en  518 naar Taos. Onderweg kom je door Chimayo, waar een mooi kerkje staat.
Ofschoon de Taos Pueblo veel genoemd wordt is het heel erg commercieel. Je moet toegang betalen en nog extra als je wilt fotograferen of filmen. Hier wordt streng toezicht op gehouden. Inderdaad is de brug over de Rio Grande en ook de plaatselijke Plaza wel interessant.
Als je aan de North Rim gaat overnachten dan zeker reserveren. Er is maar 1 hotel, check www.xanterra.com Anders overnachten in Jacob lake, maar dat is nog een eind weg i.v.m. zonsonder of zonsopgang. De toeristische route loopt niet langs het hotel, dus kijk op de kaart.
Slaap je niet in het hotel, dan wel even erheen rijden en door de lobby lopen. Je staat dan meteen aan de rim, mooie uitzichten en ook een paar wandelmogelijkheden vlakbij het hotel.
Vanaf Kanab rij je eerst door Zion (heb je tochj wel een aardige tijd nodig!) dan naar St. George.  Ook nog door te rijden anar Las vegas is wel erg veel.
#6 - 18-03-2010, 15:01 uur

Tet14

Xanterra hebben ze er aan de north rim uitgegooid. Is nu: http://foreverlodging.com/lodging.cfm?PropertyKey=181
#7 - 18-03-2010, 16:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15