Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis juli westen

Discussie gestart

schre062

Wij willen met ons gezin een rondreis maken door het westen van Amerika. De volgende route had ik mijn gedachten:

10/7 aankomst Las Vegas
11/7 Las Vegas
12/7 Grand Canyon
13/7 Page
14/7 Monument Valley
15/7 Bryce Canyon
16/7 Bryce Canyon
17/7 Zion
18/7 Death Valley
19/7 Yosemite
20/7 Yosemite
21/7 San Francisco
22/7 San Fransico
23/7 San Francisco
24/7 San Simeon
25/7 Los Angeles
26/7 Los Angeles
27/7 San Diego

Is dit een goeie keus? We twijfelen nog over San Diego. We hebben nog niks geboekt. Voor wanneer  moet je boeken?
#1 - 11-01-2011, 22:03 uur

Yessica

Ik zou Zion en Bryce omdraaien: 1 nacht Bryce, 2 in Zion.

Sure, San Diego erbij kan best, maar vlieg je dan de 27e terug of de 28e? Want als je de 27e terugvliegt heeft het niet zo veel zin en kun je beter in LA blijven.
#2 - 11-01-2011, 22:07 uur



schre062

Maakt het nog uit waar je de route begint of hoe je hem rijd qua drukte?
#3 - 11-01-2011, 22:33 uur

Marianne

Hallo, welkom op het forum!

Ik denk dat het niet veel uitmaakt hoe je de route doet, kijk gewoon wat het beste uitkomt qua tickets of qua hotelovernachtingen (Las Vegas en de meest populaire parken bij voorkeur ontwijken in het weekend). Zijn er kinderen mee en zo ja hoe oud?
Je zou ook in Phoenix kunnen beginnen, dan doe je Las Vegas tussen Zion en Death valley; je rijdt er dan toch langs en het is een mooie onderbreking na die eerste parken.
Ik kan ook meer tijd voor Zion aanraden, en minder voor Bryce. In zion is de Narrows leuk om te doen zie ons 2008-verslag).
Ik ben altijd een voorstander voor meer tijd voor Yosemite; het is niet alleen een verschrikkleijk groot park, maar het heeft ook heel veel mogelijkheden wua activiteiten (raften, zwemmen, fietsen, paardrijden en natuurlijk wandelen). Als je Yosemite zo vroeg mogelijk in de route opneemt zijn de watervallen nog wat imposanter.
San Diego wordt te veel denk ik. Je hebt niet echt veel tijd overal. Een stop tussen Death Valley en yosemite is ook aan te raden, en voor de grand Canyon en de kust en voor LA (1 volle dag nu) heb je ook niet veel tijd uitgetrokken.

Marianne
#4 - 11-01-2011, 22:49 uur

Tet14

Monument Valley eerst, dan Page en dan door naar Bryce zou logischer zijn.
#5 - 12-01-2011, 08:08 uur

schre062

Onze kinderen zijn een meisje van 16 en een zoon van 12. Heel avontuurlijk zijn ze niet ingesteld.
MIsschien is beginnen in Phoenix inderdaad een goeie keuze. Want om meteen in Las Vegas te beginnen is waarschijnlijk na zo'n lange vliegreis te heftig.
We willen wel regelmatig een dag inlassen voor wat rust.
Zoals een extra dag Page is misschien ook wel wat. San Diego haal ik er maar uit.
Ik denk niet dat we een pretpark in Los Angeles gaan bezoeken . We komen  meer voor Hollywood, Beverly Hills en de Walk of Fame.

#6 - 12-01-2011, 08:26 uur

dikkekat

Wij hebben eerst Las Vegas gedaan twee dagen en zijn toen naar Los Angeles gereden en zo de hele kustlijn (Highway 1) afgereden tot in San Francisco
Wij hadden niets geboekt zijn gewoon op goed geluk gestopt aan motels en hotels, wij zijn wel in september geweest dus dat scheelt wel qua drukte.
Maar in San Francisco hebben we wel serieus moeten zoeken naar de bordjes 'VACANCY' hebben toen een paar uur moeten zoeken naar een slaapplaats, maar voor de rest altijd direct een kamer gehad. Maar omdat jullie in het 'volle' sezoen gaan is dit misschien niet aan te raden...
Het goede eraan was wel dat we ons voor niets hoefde te haasten en als het ergens geweldig was konden we gerust nog een nachtje langer blijven zonder te moeten denken aan onze volgende boeking te halen.
Je kids gaan het geweldig vinden!! Zoveel te zien, zoveel te beleven!
Wij hebben Hollywood en de Walk of Fame ook gedaan en het was echt leuk en de moeite!
Beverly Hills was leuk maar veel meer dan wat hoge hagen en gesloten opritten was er eigenlijk niet veel meer te zien, vond ik.
Hopelijk kan je ook een keertje stoppen in BIG SUR want dat vond ik ADEMBENEMEND mooi
Veel plezier op je onvergetelijke vakantie!
#7 - 12-01-2011, 13:22 uur
AMERIKA-LOVER-FOREVER!!

Tet14

Het maakt niet veel uit kwa tijd of je in Phx of LV start. Met de nieuwe brug is het niet veel langer rijden vanaf LV.  En je hoeft toch niet de eerste dag in LV te zitten. Doe zoals Marianne zegt en bezoek Las Vegas onderweg. Het vliegveld van LV is zuid van de stad en dan ben je al snel op weg richting GC.
Dag 1: Aankomst LV/Phx
Dag 2: naar GCNP met een stop in Seligman
Dag 3: GC en naar Monument Valley
Dag 4: Monument Valley naar Page
Dag 5: Page
Dag 6: Page naar Bryce
Dag 7: Bryce naar Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: naar Las vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las vegas naar Lone Pine via Death Valley
Dag 12: Death Valley naar Yosemite
Day 13: Yosemite
Dag 14: Naar San Francisco
Dag 15 en 16: SF
Dag 17 Naar Cambria
Dag 18: Naar LA
Dag 19 en 20: LA.
Ik ben er alleen nog niet uit hoe lang je nu eigenlijk hebt...
#8 - 12-01-2011, 14:32 uur

schre062

Bedankt voor de tips. We kunnen als het moet wel een paar dagen langer blijven.  Yosemite park schijnt namelijk ook erg mooi te zijn. Maar ja je kunt ook weer niet alles zien.
Morgen gaan we naar de vakantiebeurs, dus wie weet nog meer tips.
#9 - 12-01-2011, 19:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15