Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis LA-LV- NP-SF 2011

Discussie gestart

Spartan

Voor 't najaar van 2011 heb ik mijn zinnen gezet op een rondreis door 't westen van de VS. Nu mijn vorige vakantie(NoordOost VS) zo goed is bevallen ben ik helemaal reisgek geworden. Zo ga ik over 3 weken naar de Cycladen in Griekenland en volgend voorjaar het vaste land van Griekenland bezoeken. Ik heb inmiddels iets van een schema opgesteld na wat gelezen op 't forum te hebben, maar heb nog geen idee of 't allemaal mogelijk is. Ik zou zeker graag wat tips krijgen of het mogelijk is om de Nationale Parken te bezoeken met openbaar vervoer of tours of iets dergelijks. Heb wel al gelezen over een bus die door Death Valley naar San Francisco gaat, maar weet nog niet of dat is wat ik zoek. Verder ben ik benieuwd wanneer de beste tijd is om in dit gebied rond te reizen.

Hier alvast een lijstje wat ik voorlopig heb opgesteld:

Dag 1 AMS - LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA
Dag 4 Anaheim
Dag 5 San Diego
Dag 6 San Diego
Dag 7 Palm Springs/Johua Tree NP
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas/Mojave National Preserve
Dag 10 Zion NP
Dag 11 Grand Canyon NP
Dag 12 Grand Canyon NP
Dag 13 Death Valley
Dag 14 Sequoia NF
Dag 15 Yosemite NP
Dag 16 Yosemite NP
Dag 17 Yosemite NP
Dag 18 Sacramento
Dag 19 Sacramento
Dag 20 San Jose
Dag 21 San Francisco
Dag 22 San Francisco/Monterrey/Big Sur
Dag 23 San Francisco
Dag 24 SF - AMS
#1 - 27-08-2010, 00:01 uur

Hans B

Wordt ongetwijfeld weer een prachtige reis.
De plaatsen even in de juiste route volgorde gezet.
't Is een kwestie van smaak waar je tijd wilt besteden.


#2 - 27-08-2010, 10:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Is er een speciale reden om Sacramento en San Jose te bezoeken? Je zou van Yosemite naar Cambria kunnen rijden en dan langs de kust (Big Sur etc) naar San Francisco. En hoe laat ga je in het "najaar". Als Tioga Pass nog open is zou ik altijd die route kiezen van DV op weg naar Yosemite. Je zou dan zelfs nog naar Seki kunnen  en dan naar de kust.
Tet
#3 - 27-08-2010, 11:29 uur

Marianne

Hans heeft niet alleen de route in een betere (juiste?) volgorde gezet, maar ook Sequoia voor het gemak weggelaten. Zou ik trouwens ook doen, en zeker als je met het OV wilt.
De route die je nu schetst is een echte auto-route.
Voor we verder gaan kijken wat wel en niet een goede route is, is het handig om even te vermelden of je dit echt zonder auto wilt doen, want dan zal het denk ik een heel ander plaatje worden.
Ik ben benieuwd wat je hebt gelezen over een bus van Death Valley naar SF.

Kijk eens naar de Bundu bus, die geeft wat mogelijkheden, maarer zijn ook de nodige beperkingen ten opzichte van een reis met de auto.

Marianne
#4 - 27-08-2010, 11:50 uur

Ine

Inderdaad even een wegenkaart van de USA bekijken, want de route zit niet overal logisch in elkaar. Nu is het soms heen en weer rijden.
Naar Monterey als dagtocht vanuit SF bijv. is vreemd en je hebt daar weinig tijd voor op die manier, net als het bezoek aan San Jose. Tenzij je er een reden voor hebt natuurlijk.
Sequioa heeft alleen een ingang aan de westkant, niet aan de oostkant, dus moet je eerst een lange dag richting Visalia rijden om er te komen.
Vergeet het openbaar vervoer. Alleen binnen de steden zal je die vinden, daar buiten niet.
Lijndiensten als Greyhound etc. gaan eigenlijk nooit naar de nat. parken, dus heb je er niets aan.
#5 - 27-08-2010, 19:15 uur

Spartan

Probleem is dat ik geen rijbewijs heb en ik nu toch graag wat nationale parken wil zien, zeker als ik dit gebied ga bekijken. Daarom heb ik hier alvast een route opgesteld die voor mij de belangrijke punten benadrukken. Sacramento en San Jose heb ik in principe alleen toegevoegd, omdat 't volgens mij redelijk grote steden zijn, maar zou goed kunnen dat ik die maar uit de route haal naar aanleiding van de reacties. (is daar echt niks te beleven of is 't gewoon beter om de tijd op interessantere plekken door te brengen)

Ik heb verder even gekeken op de site van de bundu bus en dat blijkt ook degene te zijn van de route door Death Valley. Had alleen nog niet verder gekeken op de site (nu wel). Geeft een hoop mogelijkheden.

Nu vraag ik mij af of er iemand is die ervaring heeft van 't bezoeken van deze parken of andere met 't openbaar vervoer. Ik begrijp ook wel dat 't makkelijker en beter is om met de auto deze parken te bekijken, maar wil graag weten of 't ook op deze alternatieve manier mogelijk is.
#6 - 27-08-2010, 22:37 uur

Tet14

Bundu Bus lijkt mij te veel op Bundu Bashers. Deze firma krijgt nogal wat slechte recenties maar ik heb zelf nooit gebruik van ze gemaakt. Als je zo'n reis gaat maken zonder auto zou ik eerst eens naar een reisbureau gaan voor een georganiseerde reis. Wellicht voorkom je dan teleurstellingen. Ik vind bv deze post verontrustend zeker omdat ik 2 van de posters persoonlijk ken en ik van ze weet dat ze geen flauwekul verkopen. http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g143028-i157-k2664689-Bundu_Bus-Grand_Canyon_National_Park_Arizona.html
Tet
#7 - 27-08-2010, 23:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15