Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis mei 2006 met zoon van 5

Discussie gestart

mynno

Geachte forumbezoekers,
we gaan in mei voor het eerst met een rv rondreis maken met zun drietjes voor 3 weken
Route LA -palm springs -cottonwood(verde canyon railroad) -grand canyon -monument vally -kanab -bryce -via zion naar las vegas -death vally -fresno -yosemite -san fransisco - monterry -LA.
Eerste vraag is dit een beetje te doen met een klein kind?
Heb je internationaal rijbewijs nodig?
Moet je bij anwb AAA-kaart halen of is je eigen Anwbpas bruikbaar daar?
Kun je in mei met camper door death valley rijden(ivm.hitte)?
alvast bedankt voor eventuele antwoorden.
Groeten Menno
#1 - 23-11-2005, 22:37 uur

Jez

Hoi Menno, en welkom! Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.

Eerste vraag is dit een beetje te doen met een klein kind?
Ik heb zelf geen (kleine) kinderen, maar denk dat je eerst moet bedenken of jullie al eerder met hem hebben rondgereisd, en hoe dat ging. Onderschat ook het vliegen niet; hebben jullie dat al eerder gedaan met hem en hoe ging dat? Veel zal van jullie en je kind zelf afhangen.

Citaat
Heb je internationaal rijbewijs nodig?
Nee, heb je niet nodig. Gewoon je Hollandse roze velletje volstaat.

Citaat
Moet je bij anwb AAA-kaart halen of is je eigen Anwbpas bruikbaar daar?
Kan, maar je kunt inderdaad ook met je ANWB-pasje bij de AAA-kantoren terecht. Hoewel het prettig kan zijn als je thuis alvast de kaarten hebt.

Citaat
Kun je in mei met camper door death valley rijden(ivm.hitte)?
Geen idee; heb nog nooit met een camper gereisd en ben nog niet in Death Valley geweest. Maar ik mag aannemen dat je airco in je camper hebt.


Groetjes, Jez
#2 - 23-11-2005, 23:13 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Hallo Menno,
     Ik heb zelf kinderen, inmiddels 16 en 13, wij zijn jaren terug enkele malen naar Spanje en Griekenland gevlogen, de laatste jaren naar de VS. Met onze kids nooit geen problemen gehad. Wel vaker huilende of jengelende kinderen rondom ons heen en dan is een vliegtuig erg klein en een vlucht van 8/10 uur erg lang. Je tolorantiegrens wordt dan wel erg op de proef gesteld. Vooral de landing kan ivm luchtdrukverschil problemen geven. Er zijn speciale watjes verkrijgbaar, als je zoonlief duidelijk kunt maken dat hij moet slikken om de druk van z'n oren te halen is het ook ok.
     Een internationaal rijbewijs kost je ±€15. Soms vragen verhuurmaatschappijen er wel na soms ook niet. Om alle risiko te vermijden zou ik er wel eentje meenemen. En wat is €15 op je vakantie.
     Een ANWB-pas is wel handig. Op vertoon kun je in de VS gratis kaarten en andere info krijgen, sommige attractieparken geven korting. Wellicht is het handig vooraf even te surfen naar de AAA en te kijken waar het dichtstbijzijnde kantoor is, kun je daar aan het begin van je reis terecht.
     Het hangt van de regels van de verhuurder af of je door de Death Valley mag.
Van de site van Cruise America RV :
Vehicles are restricted from operation in Death Valley and other desert areas during hot periods. Damage waivers are voided should this rule be violated. Customer will also be held liable for all damages to vehicle, tires, towing charges, and all other related expenses as a result of a breakdown associated with operating in these areas. During certain periods, these areas are not habitable and could pose a danger to the customer and passengers. Consult your rental office for restricted areas and times. Vehicles are not allowed on "logging" and other non-public roads, and selected highways such as the Apache Trail in Arizona.
Ik zou je geen bindend advies willen geven, maar mocht de temperatuur ter plaatse boven de 80-85°F zijn, zou ik de gok niet wagen. Ik heb ervaring met reparatiekosten aan m'n eigen camper.
veel plezier, groeten Hans
#3 - 24-11-2005, 12:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

sh820100

hallo menno

wij zijn naar de vs geweest met onze zoon van drie.
dat is heel goed te doen legoland bij carlsad(la) is heel leuk of universal studios in LA over death valley in principe kan je er door heen rijden maar als het daar te heet is, word soms geadviseerd om de airco uit te doen om de motor niet oververhit te laten raken. dit zal in mei niet het geval zijn denk ik

groeten
#4 - 24-11-2005, 16:55 uur

mynno

thanks voor jullie nuttige informatie ;D
#5 - 25-11-2005, 21:39 uur

Jez

Wel vaker huilende of jengelende kinderen rondom ons heen en dan is een vliegtuig erg klein en een vlucht van 8/10 uur erg lang. Je tolorantiegrens wordt dan wel erg op de proef gesteld.

Ik hoop dan ook dat ouders hier tevoren iets meer bij stil staan. Op onze laatste vakantie hadden we heen een kind dat 6 van de 8 uur heeft gekrijst, terug eentje die het 4 van de 5 volhield. En dan is mijn tolerantiegrens erg laag.

Ik denk dat iedereen er begrip voor heeft als een kindje huilt bij het opstijgen of landen; dat vinden de meeste mensen niet prettig. Maar tussenin echt continue krijsen.............

Op onze laatste vlucht hadden 2 moeders het goed voor elkaar. Allebei een klein kindje bij, maar ook genoeg speelgoed om ze te vermaken. Ze wandelden er regelmatig mee rond, stonden dan weer even in het keukentje en de kids waren de hele vlucht lekker rustig en tevreden. Voor iedereen een prettige vlucht!
#6 - 25-11-2005, 21:53 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tekkel

Wij staan er in ieder geval wel bij stil, maar het is toch afwachten hoe Boris (3 1/2 jaar) het gaat vinden.
We zullen in ieder geval speelgoed en boekjes voor hem meenemen, voor in het vliegtuig.
De laptop gaat ook mee, maar die zal het niet de hele vlucht uithouden. Ik zal er in ieder geval wat van zijn favoriete bedtijd filmpjes op zetten.
Verder bedenk ik me net dat kokindjes misschien wel handig zijn. Daar is hij gek op, dan kan hij lekker kauwen tijdens het landen.
Het is alleen wel jammer dat (bij de KLM althans) de stoelen vooraan in de rij niet te reserveren zijn, had hij lekker de ruimte gehad om voor onze stoelen te spelen ;D

Bart
#7 - 25-11-2005, 22:13 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

androb

Ik ben vorig jaar november met de tweeling van toen 3,5 naar Florida gevlogen. Het zijn 2 zeer actieve mannetjes maar wij hebben totaal geen problemen ondervonden en de mensen om ons heen ook niet ;) Wij hebben ze gewoon enorm bezig gehouden met speelgoed, en boekjes en niet te vergeten 100.000 keer 2 emmertjes water halen zingen met een van de 2 op schoot. Wij hoopte op veel slapen we vertrokken immers om 4 uur 's middags en normaal storten ze wel in na 8 uur. Maar helaas daar dachten de mannen anders over. Gelukkig worden ze niet huilerig als ze moe worden, wel als je ze wakker maakt bleek maar dat hebben we pas gedaan toen het vliegtuig al leeg liep. We waren wel snel door de douane (ha,ha). al met al viel het ons 100% mee. Wij rijden vaak hele stukken en dat gaat altijd best goed met ze. Maar een rondreis hebben we nog niet gedaan omdat we tot nu toe dan ons tempo wel heel erg aan moesten passen want ergens rondkijken is met kinderen van die leeftijd een ander verhaal helaas. Ik ben dus zeer benieuwd naar jullie reis, want de vakantie is laat volgend jaar dus kunnen we eventueel alsnog gaan (hi,hi) Hoe regelen jullie het eigenlijk met school?
groetjes
Andrea
#8 - 27-11-2005, 14:32 uur

Wop

Onze oudste dochter (nu 5)  is al 3 maal de grote oceaan over geweest. Allemaal goed gegaan, maar inderdaad ook bezig houden af en toe. Pak kleine cadautjes in en laat ze die uit pakken als ze zich beginnen te vervelen. Loop regelmatig even het vliegtuig op en neer dat vinden ze erg interessant...

Toen pappa en mamma het de laatste reis zat waren wilde mevrouw nog ff het zwembad in  ;)
Dus wij hebben geen grote problemen ervaren. Volgend jaar gaat onze jongste dochter ook mee, dan 20 maanden, ben benieuwd hoe het gaat. ::)

Besef wel dat elk kind anders is en dat bovendstaande onze ervaringen zijn. Op de website verenigde staten met info staat ook nog een gedeelte Tip met kids: http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/reizenkids.html
#9 - 27-11-2005, 14:49 uur

mynno

Wij zij al een keer met onze zoon(toen 3) naar thailand geweest en dat ging ook perfect.
Het ligt vaak aan de ouders,je moet ze bezighouden en kadootjes/nieuwe speeltjes geven tijdens de vlucht.Behalve als het kind last krijgt van de oortjes want dan kan je er als ouder ook weinig aan doen
En onze Nemo is heel amicaal,die heeft altijd zo contact met andere mensen.
Met kinderen op vakantie is echt een verijking , je hebt zo snel contact met andere mensen.
Groeten menno.
                                   
#10 - 27-11-2005, 21:56 uur

mynno

Vergat helemaal op andrea te reageren, hij heeft dan 2 weken voorjaarsvakantie en de daar opvolgende week mogen we hem van school houden want hij wordt in juli pas 5, dus voor die tijd mag het nog.
Tevens was dit ook een reden om het nu nog te doen.
Groeten.
#11 - 27-11-2005, 21:59 uur

Jez

Ik wens jullie in elk geval een fijne vakantie met die kleine man (geweldige naam trouwens!)
#12 - 27-11-2005, 23:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

androb

Ja dat is zeker een goede reden om het nu nog even te doen. Helaas worden die van mij al in maart 5 dus dat is te vroeg in het seizoen. Ik wil namelijk het liefst richting de Rocky Mountains de volgende reis. Ach Amerika loopt waarschijnlijk niet weg dus we komen er nog wel met ze. Die twee van mij zijn ook ZEER sociaal, die gaan ook rustig even door het vliegtuig wandelen en knopen een praatje aan met iedereen die per ongeluk naar ze kijkt. En met z'n tweeen staan ze sterk dus pappa en mamma kunnen rustig blijven zitten de heren lopen liever alleen door het vliegtuig  ;D
#13 - 28-11-2005, 09:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15