Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Mei 2010 San Francisco - L.A.

Discussie gestart

JohanenTine

Hey iedereen. Graag zou ik jullie mening willen ivm onze rondreis door West-Amerika.
Onze voorlopige planning zou de volgende zijn:

11/05: Vertrek Parijs - San Francisco
12/05: SF
13/05: SF
14/05: SF - Yosemite NP
15/05: Yosemite
16/05: Yosemite - Death Valley (camping net ervoor)
17/05: Death Valley - Las Vegas
18/05: Las Vegas - Zion
19/05: Zion
20/05: Zion - Bryce
21/05: Bryce - Capitol Reef
22/05: Capitol Reef - Arches
23/05: Arches - Monument Valley
24/05: Monument Valley - Lake Powell
25/05: Lake Powell - Grand Canyon
26/05: Grand Canyon
27/05: Grand Canyon - via stukje Route 66 - Joshua Tree NP
28/05: Joshua Tree NP - ?
29/05: San Diego?
30/05:LA ?
31/05:LA
1/06: LA
2/06: LA opstijgen avond
3/06: Parijs


We zouden gebruik maken van de tent om op de meeste plaatsen te overnachten. Tips hiervoor?
Moeten we al op voorhand plaatsen reserveren of is het in mei goed te doen zonder reservatie?
Lijkt deze route haalbaar of nemen we teveel hooi op onze vork? Vorig jaar deden we roadtrip van 14 dagen door Kroatië, wat ons goed beviel.
Nog interessante plaatsen die we overslaan of wat we beter zouden bezoeken? Het laatste stuk weten we nog niet helemaal zeker hoe we dat gaan afwerken. In LA hebben we nog wel onze huurauto. We zijn niet echt mensen om in pretparken of de studio's onze tijd te gaan doorbrengen.

Alvast bedankt om je mening hierover te geven!

Johan en Tine
#1 - 25-03-2010, 13:42 uur

Marianne

Hallo Johan en Tine,
Welkom op het forum.

Ik ga er even van uit dat de tickets geboekt zijn (zo niet, overweeg dan om de route om te keren in verband met het risico van een gesloten Tioga Pass).
De rit van Yosemite naar DV is erg lang en zoals gezegd risicovol omdat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn.
Julile hebben erg weinig tijd voor Arches (je kunt daar ook nog naar Canyonlands) en erg veel voor LA. Het hangt er natuurlijk van af wat jullie willen doen, die dagen in LA krijg je wel vol, maar je zou ook makkelijk 4 dagen in Yosemite door kunen brengen, of bij Page, bij Moab, etc.

Wij hebben in september een in juni met een tent rondgereisd en nergens gereserveerd, maar in Yosemite was het toen vol, en het zal jullie ook niet meer lukken om iets in de vallei te vinden. Je zou in plaats van een camping eens naar een kant en klare tent kunnen kijken bij Housekeeping Camp of in Curry Village (zie www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden en reserveringen).

Marianne
#2 - 25-03-2010, 14:04 uur

JohanenTine

Hey,

De tickets zijn al maanden geboekt :)
Maar ivm Tioga Pass, hiervan zijn we ons bewust. Onze route ligt vast via Bakersfield (google maps: 620km ong 7u rijden) We zouden tot Panamint Springs rijden, juist aan Death Valley.
Verder zouden we net buiten Yosemite willen kamperen, Camping Hodgdon Meadow. Zou hier ook al geen plek meer zijn? Dus als ik het goed begrijp, is kamperen zonder reservatie vlotjes te doen?

Doordat we niet zouden reserveren, kunnen we gerust ergens een dag langer blijven hangen. 4 dagen LA is eigenlijk niet de bedoeling.
Is San Diego de moeite waard?

Nog praktische vraag. We nemen onze eigen GPS mee, reeds kaartje Amerika bijgekocht. Maar past de lader in de Amerikaanse auto's?

Alvast bedankt voor je adviezen!


#3 - 25-03-2010, 14:17 uur

Tet14

Zeker een mooie route!  In een dag kan wel van Yosemite naar Panamint Springs. Hangt ervan af waar vanaf je komt in Yosemite.  De mooiste route gaat van Bakersfield over 178 naar us395 langs Kern River maar neemt wat langer dan de hoofdwegen via Mojave. Reken op tenminste 7 uur.
San Diego is zeer de moeite waard maar wellicht mosterd na de maaltijd. Je neemt echt te kort tijd voor Moab. Tenminste 1.5  dag. Daar zou ik dus een dag aan toevoegen. Ook tussen Moab en MV is van alles te zien zoals The Needles, Edge of the Cedars, Natural Bridges, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods en Gooseneck SP.  Muley point is een goede dirtroad, Valley of the Gods is iets lastiger. Nooit rijden na of bij regen. En je verhuurbedrijf staat niet toe om off road te rijden.
Grand Canyon naar Joshua Tree is ook een lange dag, zeker als je R66 wil gaan rijden.  Er zijn veel details te geven tussen GC en Joshua Tree maar als je alles onderweg wil zien kan je beter 2 dagen nemen. En nog enige tijd in Joshua Tree toevoegen.
Als je ruim de tijd wil nemen tussen GC en vertrek van LA zou ik San Diego overslaan.
Tet
#4 - 25-03-2010, 15:01 uur

Yessica

Je zou ook van Joshua Tree naar Palm Springs kunnen gaan in plaats van helemaal naar San Diego doorrijden. Het is wel een mooie stad hoor, maar het past hier niet zo goed in de rondreis. In Palm Springs zou je bijvoorbeeld een ritje kunnen maken in de Aerial Tramway. (Je stapt in de woestijn in de kabelbaan en komt er in alpine gebied weer uit.) Geweldig! Of maak een wandeling door de prachtige Indian Canyons.

Je zou ook als je een dag wil inkorten in LA, een nachtje in Bryce kunnen blijven zodat je daar een volledige dag hebt om te hiken.

Op zich heeft LA genoeg te bieden hoor, ook naast de pretparken en studio's, maar als je meer van de natuur bent zou ik bovenstaande zeker overwegen.
Je kunt ook nog lekker een dagje naar Santa Monica gaan als je in LA bent, als je houdt van het strand natuurlijk, maar het is ook wel lekker daar wat sfeer op te snuiven en over de pier te wandelen.
#5 - 25-03-2010, 22:46 uur



Hans B

Hallo Johan en Tine,

voor een drie weekse reis ligt Arches te ver uit de route.
Arches is geen park waar je langsrijdt en het dan gezien hebt.
Evenals de andere parken zul je de auto uit moeten en moeten gaan wandelen.
Tijdens dat wandelen krijg je een behoorlijk stuk meer mee wat een park te bieden heeft.
Jullie flitsen nu overal in sneltreinvaart langs en dat is jammer.
Overweeg om vanaf Bryce naar Page te reizen en de overige dagen in andere parken te gebruiken, zodat je er écht wat van ziet.
Yosemite kan makkelijk één dag extra, Las Vegas ook, vanaf Page kun je op en naar naar Monument Valley.

Kroatie en west Amerika is geen vergelijk, zeker niet als het om afstanden gaat.
#6 - 26-03-2010, 13:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JohanenTine

Ik weet dat het misschien een zeer goed gevuld programma is, maar niets verplicht ons om alles te doen zoals gepland.
Omdat we met de tent onderweg zijn, nog niets gereserveerd hebben, kunnen we langer blijven wanneer we dat willen.

Ondertussen ben ik wat aan het puzzelen en denk ik wel dat we extra dag Bryce, Arches zullen inplannen. Zeker omdat de weg naar
Bryce anders loopt door werken, al snel 4u30 aan het rijden daarvoor.

Het is wel heel interessant om al jullie bevindingen en raadgevingen te lezen en over na te denken. Dit zal onze reis alleen maar
rijker maken, dank je!


#7 - 30-03-2010, 10:40 uur

Bakvet

De vraag over de lader van je GPS is nog niet beantwoord, dacht ik. De aanstekerplug in Amerikaanse auto's is gelijk aan die bij ons, dus dat werkt gewoon.

Waarom wil je net voor Death Valley kamperen? Dat kan, maar waarom? Ik zou aanraden om voor een camping in het park zelf te gaan, in de buurt van Furnace Creeck. Overnachten in Death Valley is toch een heel aparte ervaring en in mei valt de temperatuur best mee. Bij de Furnace Creeck Ranch kan je meestal (helaas niet altijd) Shower Passes kopen, daarmee kan je van de douches in het zwembad gebruik maken. En aangezien je er toch bent...
#8 - 05-04-2010, 00:03 uur

JohanenTine

Dat van Death Valley zullen we bekijken, bedankt voor de tip.

Nog één vraag. Weet iemand goede kampeerwinkel in SF?

Johan
#9 - 06-05-2010, 12:34 uur

Hans B

De winkels van REi schijnen de top of the bill the zijn in outdoor spullen.

San Francisco REI Store (0.9) miles
840 Brannan St
San Francisco, CA 94103
(415) 934-1938

Berkeley REI Store (9.9) miles
1338 San Pablo Ave
Berkeley, CA 94702
(510) 527-4140

Corte Madera REI Store (11.9) miles
213 Corte Madera Town Ctr
Corte Madera, CA 94925
(415) 927-1938
#10 - 06-05-2010, 14:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JohanenTine

Bedankt! Die winkelketen had ik op internet gevonden. Nu mogen we gerust zijn dat het de juiste zal zijn voor ons materiaal te kopen.

#11 - 07-05-2010, 09:37 uur

Pol

Wij hebben een Nederlandse TomTom met de kaart 'Mid-west' gebruikt in Amerika. Geen probleem. Gewoon even de 'oplader' in de sigarettenaansteker van de auto doen. Is het hetzelfde als in Nederland.
#12 - 09-05-2010, 03:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15