Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis mei 2011

Discussie gestart

arwen68

Hallo Allemaal,

Wij zijn in mei 2011 12,5 jaar getrouwd en om het te vieren willen we graag (voor de 6e keer overigens) nog een keer een rondreis van +/- 3 weken door het westen van de USA maken.
Omdat we er al 3 keer geweest zijn, wil ik eigenlijk graag een reis maken langs minder bekende natuurparken/plaatsen waarvan jullie zeggen die moet je echt gezien hebben!
Dus heel graag jullie ideeën hierover!!
De plaatsen waar we wel graag nog een keer naar toe gaan zijn bryce canyon, en de glazen brug bij de grand canyon omdat we die nog niet gezien hebben. En de apache trail (route sr 88) willen we ook graag nog een keer rijden omdat we die heel erg leuk vonden (wel 10 jaar geleden....)
Verder zijn nog alle opties open, maar ik ben gewoon erg benieuwd naar wat jullie graag nog een keer zouden willen doen! ^-^
We rijden graag, dus lange afstanden geen probleem!
En vinden jullie het trouwens verstandig om een 4wheeldrive te huren?
Graag jullie reactie en alvast bedankt voor alle hulp! Ik ben blij dat we niet de enige zijn met een USA verslaving.....

groetjes Yvonne
#1 - 18-05-2010, 20:03 uur

Marianne

Hallo Yvonne,
Welkom op het forum!
Jullie zijn ook aardig verslaafd zo te zien! Wat hebben jullie allemaal al gezien? Hebben jullie bijvoorbeeld ook Yellowstone, South Dakota, Colorado, New Mexico etc al bezocht? En wat hebben jullie buiten de bekende parken in het zuidwesten al gedaan? Kennen jullie Valley of Fire SP? Canyon de Chelly? Mesa Verde?
Of de skywalk de moeite (en het geld!) waard is weet ik niet, ik heb er nog geen positieve verhalen over gehoord. Als je eens een ander deel van de GC wilt zien is Havasu Falls misschien een idee? Dat kost je wel meer tijd, maar het lijkt me prachtig.
Als jullie de Apache Trail gaan rijden kun je in de omgeving nog allerlei dingen bekijken, zoals de omgeving van Sedona, de Granite Dells, Montezuma Castle, etc.

Jullie zouden eens op deze site kunnen gaan kijken naar parken en overige bezienswaardigheden in Arizona, hier kun je erg veel ideeën opdoen.
Als je van fotograferen houdt en je wilt wat onbekende plekjes zien zijn de boeken van Laurent Martres een aanrader: Photographing the Southwest.

Marianne
#2 - 18-05-2010, 21:26 uur

arwen68

Hallo Marianne!
bedankt voor je reactie allereerst.
ja, zucht, wij zijn echt verslaafd...
Yellowstone hebben we  hebben we inmiddels 2 keer gezien, maar south Dakota en colorado, new Mexico eigenlijk nog niet.
Dit ligt denk ik voornamelijk in het feit dat we meestal in november onze rondreizen doen.
De laatste keer zijn we van San Fransisco via Yosemite en Craters of the moon  richting Yellowstone gegaan en via Dinosaur naar de noordkant van de Grand Canyon doorgereden.
Daarna via Las Vegas en Bryce richting Los Angeles en via HW 1 weer terug naar San Fran.
En onze eerste rondreis door the west hebben we meer het rondje Bryce-Zion-Grand Canyon (zuid)-canyon lands-arches,petrified forest, Canyon de Chelly en valley of fire gedaan.
Valley of Fire vond ik inderdaad ook prachtig, maar Canyon de Chelly daar in tegen niet zo bijzonder.
Ben ook nog niet in Kings Canyon en sequoia NF geweest, en lees daar ook goeie berichten over.
De Granite Dells heb ik nog nooit van gehoord, dus ik ga meteen enthousiast aan het zoeken! Bedankt voor de tip!
En ik hou inderdaad van fotograferen, dus ik zal de naam Laurent Martress onthouden!
Een rondreis door het Oosten hebben we ook nog niet gedaan, maar dat komt omdat we zo'n mooie dingen hebben gezien in het westen dat we er toch elke keer weer naar toe terug willen.
Maar ik ben bang dat we die kant ook echt nog wel een keer zullen zien. Evenals het diepe zuiden, zoals Georgia en Alabama en Louisiana....
Marianne bedankt voor al je tips en hopelijk spreken we elkaar vaker!
#3 - 18-05-2010, 22:11 uur

Yessica

De plaatsen waar we wel graag nog een keer naar toe gaan zijn bryce canyon, en de glazen brug bij de grand canyon omdat we die nog niet gezien hebben.
Zo'n spuuglelijk geval wil je toch ook niet zien? Dat ding is pure aanranding van de Grand Canyon!  :(

Citaat
En de apache trail (route sr 88) willen we ook graag nog een keer rijden omdat we die heel erg leuk vonden (wel 10 jaar geleden....)
Prachtig is ie he? Wij hebben deze en Cottonwood Road gedaan anderhalf jaar terug en ik vond het beiden schitterende wegen!
Citaat
En vinden jullie het trouwens verstandig om een 4wheeldrive te huren?
Ik vond het heerlijk rijden, zeker als je af en toe eens een dirt road hebt zoals de twee hierboven genoemde wegen. Maar het is ook gewoon erg comfortabel.

Kings en Seqouia vond ik ook erg mooi, zeker toen we de moeite hadden genomen wat trails te lopen en niet alleen bij de seqouia's te blijven hangen.

Veel plezier met de voorpret!  :afro:
#4 - 19-05-2010, 20:48 uur



Hans B

In November moet je een beetje in het zuiden blijven wil je nog wat zon tegenkomen.
New Mexico heeft heel veel moois, maar deels ze zit in de hoge Rockies met kans op sneeuw.
Carlsbad Caverns, Petrglyph, Turkoise Trail, Santa Fé, Taos, Los Alamos, Bandelier, Roswell, White Sands, ... etc ...
#5 - 20-05-2010, 13:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Gaan jullie nu in mei of in november???
#6 - 20-05-2010, 15:10 uur

Nell

hetgeen ik een volgende keer toch zeker zou willen proberen, is een permit te krijgen voor 'the wave'... lijkt mij geweldig!
#7 - 20-05-2010, 15:17 uur

arwen68

Gaan jullie nu in mei of in november???

Hoi Tet,

Dit keer in mei omdat dan onze trouwdag is, dus ook een onbekende tijd voor ons!
#8 - 20-05-2010, 17:47 uur

arwen68

hetgeen ik een volgende keer toch zeker zou willen proberen, is een permit te krijgen voor 'the wave'... lijkt mij geweldig!

Kun je me vertellen wat de wave is? (sorry als ik nu dom overkom....)

groetjes yvonne
#9 - 20-05-2010, 17:48 uur

Marianne

Kijk maar eens op de site waar ik hierboven naar verwezen heb - bij bezienswaardigheden in Arizona.
Ik kan je echt aanraden die site goed te gaan bekijken!

Voor Kings Canyon en Sequoia kun je eens in ons 2006 verslag kijken. Ik weet niet of het handig te combineren is met de andere plannen.

Marianne
#10 - 20-05-2010, 18:03 uur

Hans B

Ok, dan had ook ik het verkeerd begrepen.
Alhowel het dan al wel warm kan zijn, blijft Nw Mexico een mooie staat met veel bijzonders.
Eagle's Nest zal dan ook wel te bereiken zijn.
#11 - 20-05-2010, 22:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

annetta

kiijk even op ons web-log. Wij hebben de tweede keer ook minder bekende parken bezocht. Kodachrome bv dicht bij Bryce. Of Goblin State Park

Groetjes, Marianne www.amerikametdecamper.web-log.nl
#12 - 21-05-2010, 17:45 uur

Tet14

Als je nog nooit in New Mexico bent geweest zou ik dat zeker overwegen, en zelfs het westen van Texas is prachtig. Mooi is ook SW Colorado maar mei is daar het eind van het "mudseason" Check eens San Juan Skyway in SW Co. En natuurlijk Black Hills/Badlands NP in SW South Dakota. Zou je ook kunnen combineren met Colorado maar de kans op sneeuw in mei blijft bestaan.
Tet
#13 - 21-05-2010, 18:02 uur

arwen68

Hallo Allemaal!

Bedankt al voor de vele tips!
Ik heb al een aantal plaatsen gezien die ik zeker in mijn reis ga inpassen.
Mijn hoofd slaat al weer op hol bij al die mooie plekken....... :D
Omdat het nog zo ver weg is, kan ik nog geen vliegtickets boeken, maar zodra ik wat meer weet laat ik jullie de definitieve route weten!
Bedankt!

 ;D

groetjes yvonne
#14 - 22-05-2010, 08:12 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15