Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis met bus of niet met kinderen

Discussie gestart

peetje

als ik bij de routeplanner ga kijken en ik check de reis van Las Vegas naar LA rechtstreeks kom ik ongeveer op 420 km en als ik Palm Springs ertussen neem kom ik op meer dan 600 km, is het dan wel de moeite om Palm Springs ertussen te doen ?
#16 - 03-06-2010, 22:22 uur

peetje

Ik weet helemaal niet wat ik mag verwachten van deze reis, vooral niet van de natuurparken, is het ook niet zo dat wanneer je 1 natuurpark gezien hebt, dat je ze dan allemaal gezien hebt ? Het punt is dat na zoveel uren in de wagen te zitten dat de kinderen zich ook een beetje moeten amuseren natuurlijk.

Jouw route was interessant maar ik verkies toch om in San Fransisco to beginnen, ik zal me nog een beetje meer moeten verdiepen in dit forum om een uiteindelijke beslissing te maken voor de verdere route. Misschien is er ook een mogelijkheid om LA er ergens tussenin te nemen en als laatste dan LAS VEGAS te doen en daar een paar daagjes te ontspannen aan een zwembad.

Bedankt alvast voor je tips !
#17 - 03-06-2010, 22:36 uur

Marianne

als ik bij de routeplanner ga kijken en ik check de reis van Las Vegas naar LA rechtstreeks kom ik ongeveer op 420 km en als ik Palm Springs ertussen neem kom ik op meer dan 600 km, is het dan wel de moeite om Palm Springs ertussen te doen ?
Zoveel kan het niet schelen, maar Palm Springs had ik ook niet tussen LA en Las Vegas gezet maar tussen de Grand canyon en LA, om de afstand te breken. Je kunt ok ergens anders stoppen, of het zelfs in een keer doen. Het gaat niet om Palm Springs dus, dat is neit de moeite waard op deze reis.

Het is inderdaad best wel lasitg om van te voren te weten wat verstandig is en wat je wel en niet lek vindt, de beste voorbereiding is het lezen van reisveslagen. En nee, je hebt echt niet alle parken geien als je er één geizen hebt, ze zijn héél verschillend! Ik heb je al een aantal sites gegeven, en naar onze reisverslagen verwezen. Kijk ook eens op www.nps.gov/yose voor Yosemite en www.nps.gov/grca voor de Grand Canyon, etc. Dan krijg je ook veel informatie over activiteiten etc.

LA ergens halverwege doen is niet zo handig, ik vind een route van SF naar LA niet gek. Je kunt dan ook nog een middag aan het strand doorbrengen (deden wij in 2008, bij Marina del Rey).

Marianne

#18 - 03-06-2010, 23:19 uur

estel

beste Petra,

Heb je vragen en de antwoorden daarop gevolgd en kan me er helemaal in vinden. Ga vooral lekker zelf rijden met je kids, heel goed te doen en super relaxed (vonden wij). Zelf hebben wij dit ook gedaan met twee kinderen van 9 en 11 in een camper. Dat is ook een overweging, huur een rv. Je kunt stoppen wanneer je zin hebt, hebt alle spullen bij de hand en onderweg is dat ook prettig reizen voor de kinderen want veel bewegingsruimte en alle speelgoed en spelletjes bij de hand. Wanneer je op tijd boekt zijn camper goed te betalen en de route die je hebt uitgestippeld is prima te doen (behalve death valley, daar mag je in de zomer niet met een rv door). Het wordt vast fantastisch volgend jaar!

groetjes, estel
#19 - 04-06-2010, 09:17 uur

eric440551

Vorig jaar voor het eerst een rondreis in het Westen gemaakt
met kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd.
Dit ging prima en de kinderen vonden het fantastischs.
Dvd speler in de auto en voldoende stoppen.
In de avond lekker zwemmen bij het hotel.
Ze hebben zich niet verveeld.
We zijn een grote groep Nederlanders die een rondreis
aan het maken waren per bus tegengekomen.
Hun vonden het ideaal en waren erg tevreden.
Ze moesten wel elke ochtend om vijf uur verzamelen.
Alles lag vast en voor elk park hadden ze ongeveer een uurtje.
Ze hebben voor kinderen bij Djoser wel speciale rondreizen
maar die zijn niet goedkoop.
#20 - 05-06-2010, 00:38 uur

peetje

Hey bedankt allemaal voor jullie fijne reacties, ik denk dat ik toch maar met de auto zal gaan en niet met de bus (als ik ook al lees dat je altijd om 5 u moet verzamelen en maar 1 uurtje de tijd hebt in een park...).

Kunnen jullie me zeggen of de wegen in de bergen veilig genoeg zijn (ik bedoel of de afgronden genoeg afgebakend zijn etc.), vooral als ik de beslissing neem om zelf met de wagen te gaan.
#21 - 05-06-2010, 08:53 uur

peetje

Mijn voorlopige route ziet er zo uit (als het kan verbeterd worden zeg het maar !) :

SAN FRANCISCO
MONOLAKE
DEATH VALLEY
LAS VEGAS
ZION
BRYCE CANYON
GLENN/ANTELOPE CANYON
MONUMENT VALLEY
GRAND CANYON
PHOENIX (ipv Sedona om de afstand te overbruggen tussen de Grand Canyon en Palm Springs)
PALM SPRINGS
LOS ANGELES

Hoe lang ik overal zal blijven moet ik nog uitdokteren.  Wat denken jullie, is dit te doen in 3 weken ?
#22 - 05-06-2010, 09:40 uur

Tet14

Je gaat een populaire roundtrip maken. Dit zou ik doen met kinderen van die leeftijd:
Dag 1: Aankomst SF
Dag 2 en 3: SF
Dag 4: SF naar Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite via Tioga pass en Mono Lake naar Lone Pine
Dag 7: Lone Pine via Death Valley naar Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas via Lake Mead en Valley of Fire SP naar Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion naar Bryce (Let up wegwerkzaamheden in Zion in 2010.
Dag 12: Bryce naar Page (water!)
Dag 13: Page
Dag 14: Page naar Monument Valley
Dag 15: Monument Valley naar GCNP south rim
Dag 16: South rim naar Kingman via R66 tussen Seligman en Kingman
Dag 17: Kingman via Sitgreaves Pass naar Oatman en dan door naar Los Angeles
Dag 18, 19 en 20: Los Angeles voor de pretparken/dagje strand. Hebben de kinderen iets om naar uit te kijken.
Dag 21: Terugreis
De langste rit in dit schema is van Kingman naar Los Angeles via Oatman. Alle andere ritten zijn maximaal 4-5 uur maar met de stops onderweg zullen ze langer duren natuurlijk.
Tet
#23 - 05-06-2010, 11:26 uur

Marianne

Petra,
Ik mis in jouw opsomming Yosemite, is dat bewust? Mono Lake is mooi als je er langs rijdt, maar geen doel op zich. De route van Tet is prima, je kunt natuurlijk altijd iets overslaan of ergens langer blijven.
Ik vind zelf dat 1 volle dag Yosemite heel erg weinig is. Zeker met kinderen is daar veel te doen (raften, fietsen, paardrijden, zwemmen, hiken), en het is er niet zo heet als in parken als Bryce, en in de omgeving van Page. Nogmaals, lees eens wat reisverslagen, en kijk wat jullie (kinderen) aanspreekt, en bepaal dan hoe lang je ergens wilt blijven.
Voor het stuk van Yosemite naar Las Vegas zou ik 1 overnachtingen aanraden, zoals wij in 2004 en 2006 gedaan hebben.
Met Monument Valley heb ik altijd wat moeite: het is prachtig om te zien en het hoort er echt bij, maar het kost je extra tijdm en je doet er eigenlijk maar weinig. Of het voor de kinderen leuk is, vraag ik me af. Ik moet wel zeggen dat wij de tour niet hebben gedaan, misschien is het dan wel veel leuker.

Marianne
#24 - 05-06-2010, 12:08 uur

Marianne

Kunnen jullie me zeggen of de wegen in de bergen veilig genoeg zijn (ik bedoel of de afgronden genoeg afgebakend zijn etc.), vooral als ik de beslissing neem om zelf met de wagen te gaan.
Je hebt weinig bergen in je route nu, en mijn ervaring is dat het nergens eng is om te rijden. De wegen zijn overal prima te berijden, en in de bergen rijdt het veel makkelijker dan in Europa.

Marianne
#25 - 05-06-2010, 14:32 uur

peetje

Hey Marianne,

Ik was Yosemite inderdaad vergeten hoor, we zijn van plan om daar minstens 2 dagen te blijven na ons verblijf in San Francisco, de route van Tet is inderdaad aantrekkelijk alleen weet ik niet goed wat ik in Kingman moet gaan doen, dat moet ik nog eens bekijken
#26 - 05-06-2010, 21:24 uur

Marianne

Je hoeft niets in Kingman te doen, alleen slapen.  ^-^
Grand Canyon - LA is erg lang om in 1 dag te doen, vandaar de stop in Kingman. Is niet te ver van de GC, dus je kunt daar nog een ochtend rondkijken. Als je snel bent uitgekeken in de GC kun je kijken of je verder kunt rijden, maar ik vind dit qua verdeling wel mooi.

Over een maand kun je in Yosemite boeken voor juli, zie daarvoor www.yosemitepark.com . Het lijkt wel erg vroeg, maar je zult zien dat de beste (qua prijs/kwaliteitverhouding) accommodatie heel erg snel volgeboekt is.

Marianne
#27 - 05-06-2010, 22:27 uur

peetje

We denken er nu over om de trip van de Grand Canyon rechtstreeks naar Los Angeles te doen (ik denk met de wagen rond de acht uur). Is het misschien niet beter om dan een binnenlandse vlucht te nemen of denk je dat dit met het in en uitchecken niet zoveel zal schelen qua tijd ?
#28 - 06-06-2010, 08:48 uur

Yessica

We denken er nu over om de trip van de Grand Canyon rechtstreeks naar Los Angeles te doen (ik denk met de wagen rond de acht uur).

Verkeerd gedacht vrees ik. De tips hierboven zijn niet voor niets gegeven. Het is echt een flinke afstand, zeker met kinderen in de auto. En je zult onderweg toch wel een keer ergens willen stoppen of eten? Vervolgens moet je aan het einde van de dag dan nog naar je hotel zoeken...
Citaat
is het misschien niet beter om dan een binnenlandse vlucht te nemen of denk je dat dit met het in en uitchecken niet zoveel zal schelen qua tijd ?

Hoewel je bij binnenlandse vluchten geen uren vantevoren aanwezig hoeft te zijn zie ik geen meerwaarde. Dan moet je sowieso weer een auto daar ophalen hetgeen ook tijd kost. Wat is je bezwaar tegen de goede opties zoals die bijvoorbeeld zijn gegeven door Marianne?
#29 - 06-06-2010, 10:28 uur

peetje

jullie hebben volkomen gelijk maar ik ben maar een leek op dit gebied en ik wou mijn gedachten gewoon met jullie delen, bedankt allemaal voor jullie vele hulp !
#30 - 06-06-2010, 10:43 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15