Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis met camper juli/augustus

Discussie gestart

mirjam08

Hallo allemaal,

Deze zomer (juli/augustus) gaan we in bijna 4 weken een rondreis in het Westen maken met een camper. We zijn man en ik en 4 kinderen (11,9,7,6 jaar).
We hebben de volgende trip in gedachten:

ma 25-7    Amsterdam - San Fransisco   
di 26-7       San Franscisco       
wo27-7    San Fransisco ophalen camper
do 28-7    San Fransisco - Monterey               
vrij 29-7    Monterey - Big Sur - Pismo Beach   
za 30-7    Pismo Beach - Santa Barbera   
zo 31-7    Santa Barbera - San Diego     
ma 1-8         San Diego     Sea World       
di 2-8        San Diego - Joshua Tree NP       
wo 3-8        Joshua Tree NP - Kingman       
do 4-8        Kingman - Grand Canyon South Rim   
vrij 5-8        Grand Canyon Village- Monument Valley   
za 6-8        Monument Valley - Page       
zo 7-8        Page-Bryce Canyon           
ma 8-8        Bryce Canyon
di 9-8        Bryce Canyon - Zion- Las Vegas   
wo 10-8    Las Vegas   
do 11-8    Las Vegas - Hooverdam- Tonopah     
vrij 12 -8    Tonopah - Sequoia NP   
za 13-8    Seqouia
zo 14-8    Seqouia - Yosemite via Tioga Pass
ma 15-8    Yosemite
di 16-8         Yosemite
wo 17-8     Yosemite- San Fransisco       
do 18-8     San Fransisco- Amsterdam    camper inleveren
vrij 19-8    Amsterdam

We hebben geen zin in Los Angeles (of iemand moet een hele goede reden geven). We denken nog na over 1 dag langer San fransisco. We huren bij Road Bear en ik heb begrepen dat je dan niet door Death Valley mag rijden, waardoor we wat om moeten naar Seqouia. Graag ontvang ik wat reacties op deze route. Is dit haalbaar? Missen we wat? Verder wil ik graag nog even weten of onze jongste van 6 jaar in een autostoel moet in de camper. Ons reisubreau had daar geen duidelijk antwoord op.
Alvast bedankt voor de reactie.
Mirjam
#1 - 11-02-2011, 14:37 uur

Marianne

Hallo Mirjam,
Wat een heerlijk vooruitzicht om 4 weken rond te reizen!
Je hebt al een prachtige route uitgestippeld. Het is ook allemaal goed te doen, maar ik vind wel dat je zo hier en daar wat te weinig tijd hebt gepland.
Ik denk dat je ook nog eens de kaart er bij moet pakken om te izen hoe de wegen precies lopen (ik kan de Hallwag nr 5 aanraden); van Sequoia naar Yosemite kom je niet over de Tioga Pass. Tonopah begrijp ik ook niet in deze route.
Omdat het jammer is om de Tioga Pass te missen en omdat je bij bijvoorbeeld zion wel extra tijd kunt gebruiken zou ik aan willen raden om Sequoia over te slaan en van Las Vegas naar Lee Vining te rijden en dan via de Tioga Pasa naar Yosemite. Als je wel Sequoia er in wilt houden, ga dan eerst naar Yosemite en dan naar Sequoia.
Zion is een veel te leuk park met ook prachtige kampeermogelijkheden (Watchman) om over te slaan; ik zou daar zeker 2 nachten voor uittrekken.
Joshua Tree zou je over kunnen slaan; het is een heel aardig park, maar je gaat nog veel mooiere dingen zien. Bovendien is het er erg heet in de zomer. Als je 1 stop neemt tussen SD en GC heb je daar ook wat meer tijd.

Verder is de indeling een beetje afhankelijk van wat je allemaal van plan bent; je zou ook bijvoorbeeld 2 nachten Page en 1 nacht Bryce kunnen doen in plaats van andersom, maar Bryce is misschien plezierger (minder heet) in de zomer, en heel geschikt voor bijvoorbeeld een paardrijtocht.
Twee dagen Yosemite is mooi, en als je nog voldoende tijd hebt is het wel geschikt om nog een dag te doen. Je kunt er fietsen, zwemmen, paardrijden, wandelen, klimmen, etc. Voor de kinderen is het junior ranger programma misschien wel iets. Kijk ook eens in onze reisverslagen voor Yosemite. Weet je dat je daar 3 maanden van te voren moet boeken voor een plaatsje in het park? Zie daarvoor www.nps.gov/yose en dan naar fees & reservations.
Als je de route omdraait en dus eerder in Yosemite bent heb je kans dat er nog geraft kan worden, en de watervallen zullen dan ook nog net iets mooier zijn.

Marianne
#2 - 11-02-2011, 15:00 uur

Hans B

Hallo Mirjam,
een paar "kleine" zaken over je route.
Van San Diego zou ik door Joshua rijden en eindigen in Lake Havasu, de volgende dag naar Grand Canyon.
Scheelt je een dag in je schema.
Van Page naar Bryce (±4 u) dan 's middags Bryce bekijken / wandelen en slapen.
Volgende dag morgens misschien nog even naar Bryce en dan in de middag naar Zion.
Scheelt je een dag in je schema.
Blijf minimaal 1 liefst 2 dagen in Zion, prachtig wandelpark (door de rivier of berg op).
Vergeet Sequoia. Rij van Las Vegas om de Death Valley naar Lee Vining.
Vanaf die kan de Tioga Pass oprijden en Yosemite bekijken Daarna door naar SF.
Ook Las Vegas voor velen een kitscherige bedoening, vind ik (en mijn kids) geweldig.
Hier kun je je best meerdere avonden vermaken.
Maak de woensdag in je schem een tripje naar de Hooverdam en bv heerlijk relaxen aan Lake Mead.
Kun je de dag daarop de lange rit naar Lee Vining maken en ga je niet eerst de 'verkeerde' kant op (Hooverdam).
Succes.
#3 - 11-02-2011, 15:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

mirjam08

Dankjewel Marianne voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad al wat gelezen uit jouw reisverslagen, heel handig! Ik heb Tonopah erin omdat ik zo om Death Valley heen naar Sequoia dacht te reizen. Ik zal Sequoia nog eens overwegen en naar jouw alternatieve route kijken. Ik weet dat je inderdaad vroeg moet reserveren bij Yosemite. Grand Canyon is ook wel handig denk ik om te reserveren. Weet jij hoe het is met de andere plekken, midden in de zomer. Kun je veel op z'n beloop laten of moeten we toch meer reserveren?


Ook Hans bedankt voor je reactie. Komt wel wat overeen met het verhaal van Marianne. Ik denk dat ik jullie raad maar ga opvolgen. Die Hooverdam willen mijn man en zonen graag zien, maar zat me al niet zo lekker gezien het heen en weer reizen, nog een nachtje Las Vegas is dan misschien wel slimmer.

groet,
Mirjam
#4 - 11-02-2011, 15:16 uur

Hans B

Tijdens het posten zag ik dat Marianne op dezelfde tijd ook een bericht had gestuurd met over het algemeen dezelfde strekking.

Tonopah kan een goede route zijn als je OM de Death valley moet rijden (is noordelijk) 350 mile, 6 uur sturen.
Anders moet je via Barstow 425 mile en 7½ uur achter het stuur.
 
#5 - 11-02-2011, 15:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Hi
Als je vanaf Vegas eerst naar Hoover Dam gaat en dan naar Tonopah wordt dat een te lange dag imo. Laat staan als je dan nog naar Lee Vining wil rijden. In Page Az kan je een soortgelijke dam zien nl Glen Canyon Dam. Beter parkeren en goedkoper om te bezoeken.
Een dagrit San Diego naar Joshua Tree (met bezoek) en dan nopg naar Lake Havasu zal niet meevallen. Zeker niet met een RV.
Ik begrijp ook niet waar Los Angeles die (onverdiend) slecht naam vandaan heeft.  Ik denk dat jullie een bezoek aan Universal of WB best leuk zullen vinden. Sea World schijnt voor velen onontkoombaar te zijn maar meer tijd voor het prachtige San Diego heb je niet.
Joshua Tree NP is heel heet zoals gezegd. Zou niet mijn eerste keus zijn die tijd van het jaar.  En ook, zoals gezegd, 2 dagen Zion en een nacht Bryce. Voor Page zou ik ook 2 nachten kiezen. Lake Powell ligt in een prachtige omgeving en veel te doen in Page. Pismo Beach en Santa Barbara liggen niet ver van elkaar. Sequoia NP zou ik dit keer ook overslaan.
Tet
#6 - 11-02-2011, 15:34 uur

mirjam08

Ben vanmiddag na alle reacties gelezen te hebben (super hoe dat werkt op zo'n forum!) onze route wat aan het aanpassen. JT slaan we over. Voor Zion nemen we meer tijd en sequoia laten we zitten. We gaan ook de Glen Canyon Dam bekijken ipv de Hooverdam. Het eerste stuk van de reis wil ik het nog wat rustig houden vandaar Monterey-Pismo Beach- Santa Barbera. Kunnen we goed wennen aan het camperleven en -reizen, maar ook genieten van de kust.
Ik heb nog een paar vragen:
-wat zijn de ervaringen in juli/augustus met wel/niet reserveren van RV-parken? Ik wil GC en Yosemite wel vastleggen. Maar is dat voor de andere plekken ook nodig?
-Zijn er misschien nog tips voor RV-parken die genoeg voorzieningen hebben voor kinderen? ik denk aan zwembad en speeltuin.
-moet zoonlief van 6 in een autostoeltje in de camper
 Ik hoor graag weer van jullie.
Mirjam
#7 - 12-02-2011, 15:17 uur

Tet14

Ik heb geen ervaring met het rijden met een RV maar wat ik begrijp uit de vele posts hierover is dat het verstandig is om alles vast te leggen die tijd van het jaar. Wellicht dat dit voor Las Vegas en Tonopah niet nodig is maar wel langs de kust en ook in Monument Valley en Page.  Verder heb ik begrepen dat je tot een bepaalde lengte van het kind je een stoeltje moet hebben en anders altijd in de gordels.  Misschien dat Hans je hierover meer kan vertellen.
#8 - 12-02-2011, 15:31 uur

Marianne

Aan de kust zul je zeker moeten reserveren. Het is daar druk en relatief duur. In hoeverre je moet reserveren in parken als Zion en Bryce weet ik niet, je kunt eens kijken wat er op de NPS-sites daarover gezegd wordt.
Ik denk dat ik zelf alles zou reserveren, je route zal toch min of meer vastliggen.
Voor zwembaden zul je buiten de parken moeten zitten (behalve Yosemite, die heeft er 2 en ook nog andere zwemmogelijkheden). Bij Bryce zou Ruby's CG een mogelijkheid zijn, hoewel het zwembad daar niet veel voorstelt (zie ons 2002-verslag).
Bij Zion kun je in de rivier zwemmen of tuben, erg leuk voor de kinderen. Buiten Zion/Springdale heb je een camping met meer voorzieningen, maar ik zou toch in het park of in Springdale gaan zitten zodat je de camper kunt laten staan als je het park in gaat.
Ga op tijd kijken hoe het reserveren in Yosemite werkt; het is handig om een maand van te voren te oefenen, dan weet je wat je te wachten staat.

Bekijk ook nog eens de mogelijkheid om eerst richting Yosemite te gaan.

 Marianne
#9 - 12-02-2011, 15:39 uur

Hans B

Vakantie in een camper is veel vrijheid en gaan en staan waar je wilt. Echter in het hoogseizoen is het lastig, zo niet soms onmogelijk, een plekje in de mooie parken te vinden. Derhalve zul je je dus helaas moeten vastleggen als je op de eerste rang (lees IN het park) wilt overnachten. Zoals ik lees heb je je route al wat aangepast. Yosemite is reserveren een must. Grand Canyon en Zion zijn denk ik ook niet onverstandig. Springdale (ligt naast Zion) en heeft ook enkele campings. Wij sliepen bij dit h(m)otel.  http://www.qualityinn.com/hotel-springdale-utah-UT079. Misschien wel leuk: achter de camping was een riviertje waar de kids op autobanden de rivier afdreven.
#10 - 12-02-2011, 16:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

mirjam08

Dat wordt dus toch alles reserveren. Maar misschien wel net zo rustig als we op reis zijn, hoeven we niet tijd te verspillen aan het zoeken van een plek. Marianne, bedoel je met eerst Yosemite dat er dan nog watervallen zijn? Ik had gekozen om eerst naar het zuiden te gaan omdat de kinderen in de camper rechts bij een raam zitten en dan meer kunnen zien van de kust. Wellicht dat dat op een ander moment in de reis weer in hun nadeel is. Maar wat is belangrijker, de kust bekijken of de watervallen bij Yosemite? Ik vind dat nu nog moeilijk te beoordelen. En wat betreft het reserveren bij Yosemite, ik zal snel gaan kijken. Zeker als dat zo ingewikkeld is. Bedankt voor alle tips.
Mirjam
#11 - 12-02-2011, 16:48 uur

Marianne

De Yosemite Falls zal niet veel meer voorstellen of je er nu in juli of in augustus bent; wij hebben hem eens tijdens ons verblijf langzaam op zien drogen. De Vernal fall blijft wel lopen, en hoe eerder je daar bent, hoe mooier. Het raften (eigenlijk meer dobberen) in de Merced River is meestal tot eind juli nog wel mogelijk, in augustus vaak niet meer. Dat raften is echt heel leuk om met z'n allen te gaan doen. Verder zou je het linksom of rechtsom rijden ook van de weekenden af kunnen laten hangen; als je bijvoorbeeld Yosemite of Zion in het weekend kunt vermijden scheelt dat toch wel wat in de drukte.

Wij hebben de kustroute in beide richtingen gereden en ik kan me niet herinneren dat ik het een of het ander nu beter vond. Je zult toch regelmatig eens moeten stoppen en uitstappen.

Marianne
#12 - 12-02-2011, 18:04 uur

Truus

Bij Yosemite zeker boeken. Wij hebben de Upper Falls geboekt, wij gaan in mei voor 3 weken. Dit kan 4 maanden van te voren.! Zeker even op de site van http://www.nps.gov/yose/index.htm hier staat duidelijk aangegeven vanaf wanneer je kunt boeken, je moet je wel eerst even registreren. Goed opletten en er op tijd bij zijn want toen ik ging boeken was de camping binnen 10 min. "'uitverkocht"'.   :-\  Moet er wel bij vertellen dat wij er in een weekend zijn...kon niet anders. Er zijn nog wel meer campings in Yosemite maar ook die zijn vlug vol.

succes,
Truus


#13 - 12-02-2011, 18:24 uur

Marianne

Je moet er inderdaad op tijd bij zijn. En dat is niet 4 maar 5 maanden van te voren!
Zie hier voor het overzicht.

Truus, het zijn de upper pines. Overigens zijn alle campings in de vallei prima, de North Pines zijn wellicht wat rustiger. Kijk ook welke plaatsen geschikt zijn voor de camper.
Er is ook een site waarop je foto's van de plaatsen kunt zien, zie http://yosemitecampsites.com/

Denk er aan dat het tijdverschil normaal gesproken 9 uur is, en dat je dus om 16.00 uur klaar moet zitten. Echter; in maart is het tijdverschil 8 uur (ander ingangsmoment zomertijd), dus dat betekent om 15.00 klaarzitten!

Marianne
#14 - 12-02-2011, 21:27 uur

mirjam08

Super al deze informatie. Heb net gekeken en kan voor onze arrival date pas boeken op 15 april. Zal dit dikomrand in mijn agenda zetten!!! Heb me wel al geregistreerd. En als ik het goed begrijp dan kunnen we altijd nog voor dag en dauw in de rij gaan staan bij een first come-first fill camping, mocht het boeken niet gelukt zijn. Ik ga 15 maart oefenen Marianne, want ik wil toch graag wel boeken bij een van de Pines. Is het misschien een idee om de laatste nacht in de buurt van Mariposa Grove te staan zodat we de seqouia's toch kunnen zien, of zijn die er ook midden in het park? Of is dit vanuit de Pine-campings goed te doen met de shuttlebus?
Alle informatie die ik van jullie krijg roept weer nieuwe vragen op zoals je ziet. Maar wat is het ontzettend leuk (en verslavend) om helemaal in deze reis te duiken. Als het reizen zelf nu ook nog gaat bevallen dan denk ik dat deze verslaving ons vaker naar de USA zal brengen.
Mirjam
#15 - 12-02-2011, 22:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15