Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis met camper juli/augustus

Discussie gestart

Truus

Ik zie dat ik weer dezelfde fout heb gemaakt met de campground. Haal iedere keer zaken door elkaar (leeftijd!!). Maar Marianne als je kijkt naar het reserverings schema dan kon ik dus 15 januari boeken voor arrival vanaf 15 mei, is volgens mij 4 maanden. Ga je later kijken ben je echt te laaat miz.

Mirjam, als je gaat boeken heb je kans dat je bij het reserveren van het internet afgegooid wordt...je moet dan gewoon opnieuw in loggen, ook kreeg ik in rode letters de mededeling om het later nog eens te proberen. Heb ik niet gedaan en ben gewoon doorgegaan. Heb uiteindelijk een grotere plaats kunnen reserveren als onze camper is 23 ft op een 27 ft. Kijk vooraf op de lijst van sites die je zou willen boeken en schrijf deze op.
verder veel succes met het plannen.

Truus
#16 - 13-02-2011, 11:19 uur

Marianne

Je hebt gelijk Truus, eigenlijk is het tussen 4 en 5 maanden van te voren, afhankelijk van wanneer je precies aankomt. Op de site staat ook "uo to 5 months in advance".

Mirjam, jij zult een maand eerder moeten boeken als je op 14 augustus aankomt. Het gaat om de 14e, de dagen daarna kun je dan meteen ook reserveren.

Arrival date  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   First day to make reservations
(7 am PT) July 15 through August 14  . . . . .  March 15

Marianne
#17 - 13-02-2011, 12:13 uur

mirjam08

Ja Marianne, je hebt gelijk. Maar in mijn reisschema is wat verschoven en nu komen we de 15e aan. Maarja dat kon je natuurlijk niet zien.
In ieder geval enorm bedankt voor de tips (ook die van jou Truus).
Zit ik nog wel met een vraag:
-we hebben in ons stuk een route van San Diego naar Kingman. dit is ongeveer 400 mijl als we via Palm Springs rijden. Als ik zo rondlees op het forum is dat wel erg veel voor een dag met de camper. En ook het stuk van Las Vegas en Lee Vining is vrij lang. Is het verstandig om op te splitsen of is het wel te doen? Zijn het stukken die gemakkelijk doorrijden?
Mirjam
#18 - 13-02-2011, 15:27 uur

Marianne

Op zich rijdt het goed door, maar of het te veel is weet ik niet. Ik denk dat op die stukken het verschil tussen een camper en een auto niet groot is.

Jammer eigenlijk van die 15e. Het is makelijker om vanaf de 14e te boeken. ALs je een maand later boekt zul je zien dat er al veel vol is dankzij al die mensen die er vanaf de 13e of de 14e zitten.  :(

Marianne
#19 - 13-02-2011, 18:09 uur

Truus

Het zijn inderdaad twee behoorlijk lange stukken. Als je met tweeen of drieeen kunt rijden zijn het nog lange dagen en er moet niets tegen zitten en als je onderweg nog wil stoppenom iets te zien. En daar ga je voor op vakantie, denk ik dan. Als het mogelijk is zou ik kortere stukken kiezen. Vanmiddag met mijn zwager gezeten en die is al een keer of 10 geweest dan zijn dagen, met een camper, van 250km  eigenlijk al een max. Maar als er een lange dag tussen zit kan dat wel.
Het is dus plannen en nog eens plannen maar dat is wel heel leuk om te doe.

Truus
#20 - 13-02-2011, 22:56 uur

mirjam08

Omdat we toch wel vrezen voor de de lange rit met Camper van San Diego naar Kingman hebben we besloten San Diego helemaal te laten vallen. Gaan we met de kids wel een keer naar het dolfinarium in Harderwijk hahaha ;). We hebben nu meer tijd voor het reizen en hebben een dag rust bij Monument Valley gepland. Daar willen we een jeeptocht doen. Ook hebben we een extra dag SF gepland omdat we die stad goed willen bekijken (ook naar Alcatraz). Het enige lange stuk wat nu overblijft is van Las Vegas naar Lee Vining. Voor een keer in de vakantie niet erg. Of moeten we toch die dag MV hier weer inzetten?
De route ziet er nu als volgt uit:
ma 25-7    Amsterdam - San Fransisco   
di 26-7        San Franscisco     
wo27-7    San Fransisco
do 28-7    San Francisco  ophalen camper/boodschappen   
vrij 29-7    San Fransisco - Monterey       
za 30-7    Monterey - Big Sur - Pismo Beach   
zo 31-7    Pismo Beach - Santa Barbara   
ma 1-8        Santa Barbara -  Barstow       
di 2-8         Barstow - Kingman               
wo 3-8        Kingman - Grand Canyon South Rim   
do 4-8        Grand Canyon Village- Monument Valley   
vrij 5-8    Monument Valley
za 6-8         Monument Valley- Page       
zo 7-8        Page
ma 8-8        Page-Bryce Canyon       
di 9-8        Bryce Canyon - Zion       
wo 10-8    Zion
do 11-8    Zion - Las Vegas           
vrij 12-8    Las Vegas
za 13 -8    Las Vegas - Lee Vining   
 zo 14-8    Lee Vining- Tioga Pass-  Yosemite         
ma 15-8    Yosemite
di 16-8         Yosemite
wo 17-8     Yosemite- San Fransisco       
do 18-8     San Fransisco- Amsterdam    camper inleveren
vrij 19-8    Amsterdam

Mochten er nog mensen zijn die leuke tips hebben voor RV-parken dan zijn die van harte welkom. Bij Yosemite heb ik het idee om 2 nachten in het park en 2 nachten bij Mariposa wat luxer te overnachten.
groeten, Mirjam
#21 - 14-02-2011, 22:25 uur

Truus

Hallo Mirjam,

Bij Bryce kun je kijken naar Ruby's Inn campground. Bij MV naar Gouldings, bij Page aan het meer Waheap Campground.
Heb net het wereldbolletje bovenin ondekt daar staan ook goede tips.

Truus
#22 - 15-02-2011, 06:49 uur

mirjam08

Dankje Truus. Alleen die van dat wereldbolletje snap ik niet/zie ik niet. Of kijk ik nu met mijn neus!! ???
#23 - 15-02-2011, 19:00 uur

Truus

Je hebt gelijk Mirjam, het wereldbolletje vond ik op een andere site, ook met een forum. Maar als je op deze site helemaal nar beneden scrollt dan vind je een soort beoordelings link. ook hier kun je het een en andeer vinden.

Truus
#24 - 15-02-2011, 19:42 uur

mirjam08

Yes!!!  ;D
Zojuist een campingplaats geboekt voor Lower Pines in Yosemite! Ik klikte klokslag 15.00 uur het gewenste plekje aan en had hem gelukkig. Na het afhandelen van de reservering nogmaals gekeken (4 minuten later) en toen was er nog maar 1 plek over. Ongelooflijk zo snel als dat gaat. Marianne en Truus, nogmaals bedankt voor deze info, ben erg blij dat het gelukt is. Krijg nu nog meer zin in deze mooie reis.
#25 - 15-03-2011, 15:08 uur

Ko-mar

In Pismo beach hebben wij op deze camping gestaan. Wij stonden toen vlak bij de opgang naar het strand. Verder een prima campground.
Je zou ipv in Santa Barbara ook een stukje door kunnen rijden naar Malibu. In Malibu hebben wij op deze campground gestaan, met prachtig uitzicht over de oceaan.
#26 - 15-03-2011, 20:58 uur

mirjam08

Ik ben toevallig net vanavond aan het orienteren op de campings voor de kustroute. Dus bedankt voor de tips. De camping bij pismobeach had ik al gezien, maar daar moet je minimaal 2 nachten reserveren als je in het weekend kom (en wij zitten daar net toevallig op een zaterdag  :( ) dus dat gaat niet lukken helaas. De andere camping spreekt me ook erg aan, was inderdaad al op zoek naar iets aan zee. Iemand nog andere tips rond Pismo Beach en Monterey?
#27 - 15-03-2011, 21:44 uur

mirjam08

Mijn voorbereidingen zijn al aardig rond inmiddels en nu komen wat andere vragen naar boven. Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met de aanwezigheid van muggen. Een van mijn kinderen kan namelijk behoorlijk heftig reageren op muggensteken en daarvoor neem ik graag wat preventief spul mee. Ik weet natuurlijk dat je bij water er meer last van hebt, maar als je op hoogte bent wat minder. Hoe is het langs de kust, bij GC, Brice, Zion en Yosemite?
Mirjam
#28 - 29-05-2011, 12:06 uur

Marianne

Wij hebben in het noordwesten meer last gehad van muggen dan in het zuidwesten (met uitzondering van Tuolumne Meadows in Yosemite), het is waarschijnlijk sterk afhankelijk van de periode wanneer je er bent, en ik kan me ook voorstellen dat met de strenge winter de muggen zich anders zullen gedragen dan normaal. Meestal is juni in Yosemite muggen-seizoen, maar weliliht dat je er nu ook in juli last van hebt. Er is meer dan genoeg anti-muiggenspul te vinden overal (hm, dat zegt al iets natuurlijk). Maar goed, wij hebben er dus weinig last van gehad in juli en augutus in genoemde parken.

Marianne
#29 - 29-05-2011, 13:40 uur

kleg

Wij hebben in Yosemithe geboekt 5 maanden van tevoren en in het park was nog 1 plaatsje vrij.
We zaten precies om 15.00 uur klaar, maar het mocht toch niet lukken om de camping van onze eerste keus te boeken.
Ik hoop dat jullie nog iets kunnen vinden.
Wij kregen van het reisburo bericht dat er een gedeelte van de higway 1 dicht is, het lijkt me goed dat je kijkt of hij al open is.
Wij gaan begin juli voor 24 dagen en we hebben er erg veel zin in.
Heel veel plezier in Amerika

Gr. Karin
#30 - 29-05-2011, 13:54 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15