Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis met ons gezin met 3 tieners (15, 14, 14) new york, Westen en Hawaii

Discussie gestart

Hoetjes

Dag allemaal, Ik ben aan het rondkijken op dit mooie forum en wil jullie graag onze ideeën voorleggen over onze droomreis naar de VS voor aankomende zomer. We willen in juli of augustus 2016 naar New York vliegen vanaf A'dam en dan 4 nachten in NY verblijven. Daarna willen we graag naar de westkust en de volgende steden/parken aandoen. San Francisco, daar 3 dagen zijn dus 4 nachten, dan de highway 1 naar Los Angeles (heb begrepen dat je dit het beste vanuit SF kunt doen richting LA omdat je dan de kust aan de kant hebt waar je rijdt) en onderweg op een mooie stek overnachten voor 1 nacht om toch even de sfeer te proeven van zo'n leuke badplaats.. In Los Angeles graag 2 dagen zijn (3 nachten) om een dag naar Universal Studios te kunnen gaan en 1 dag Hollywood en LA wat te kunnen zien en beleven. Daarnaast willen we naar Sequoia National Park omdat mijn partner graag deze bomen wil zien en we hebben begrepen dat er ook een boom is waar je met de auto doorheen kunt rijden..? Daarnaast naar Monument Valley (eveneens een droom van mijn partner). Daarnaast nog Bryce Canion en Grand Canyon.
We willen niet door Death Valley omdat we hebben begrepen dat dit in juli/aug zo heet is dat we vermoedelijk alleen maar snel door willen rijden en niet uitstappen.. Daarnaast ook niet naar Las Vegas omdat we dit 20 jaar geleden met zijn tweeën al eens hebben gezien en niet zodanig vonden dat we dit opnieuw willen. Zyon eveneens niet (of misschien wel erdoor rijden dat lijkt me nog wel mooi als dat past op de route) omdat we daar ook al eens zijn geweest 20 jaar geleden.
Dan willen we de reis graag afsluiten met een paar dagen strand en sfeer en hopen dit op Hawaii te kunnen verkrijgen.. Voor een dag of 4.. Of zal Key West goedkoper zijn uiteindelijk vermoeden jullie?

We willen met een auto reizen. Liefst een met de mogelijkheid dat ons drietal niet continue naast elkaar moet zitten dus met twee banken. Hebben jullie daar nog tips voor. We reizen met 5 handbagage trolleys dus qua laadruimte voor de koffers is het niet nodig om een supergrote auto te hebben.

Heb gezien dat er zeer ervaren reizigers zijn op dit forum. Hoop dat jullie met me mee kunnen denken?
Dank alvast.
Groet, Lia :)http://forum.verenigdestaten.info/Smileys/4thJuly/smiley.gif
#1 - 23-08-2015, 20:10 uur

Hans B

De dagen tellen lekker op als ik je wensen lees. Hoeveel tijd heb je maximaal ?
#2 - 23-08-2015, 21:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hoetjes

Dag Hans, Ja dat is een goede vraag. Liefst houden we het bij 24 dagen zo'n beetje. Is dat reëel denk je?
#3 - 23-08-2015, 21:09 uur

Marianne

24 dagen is mooi voor een rondje in het westen, zeker met jullie plannen. Ik zou dan NY en zeker Hawaii vergeten.

Je wilt niet naar Las Vegas en niet door DV rijden. Maar als je California combineert met Monument Valley en Bryce dan kom je daar toch langs, zeker als je de mooiste route wilt nemen. Vergeet ook Zion niet, leuk met kinderen, vooral de Narrows.
Zet de plaatsen die je wilt zien eens in googlemaps en bekijk eens wat mogelijke routes.
Kijk eens naar ons 2006-verlsag voor onder andere Sequoia met onze kinderen, en ons 2008-verlsag voor zion en Monument Valley.
Wat wil je 3 dagen in SF doen? Met 2 dagen kun je ook al heel veel zien.

Marianne

#4 - 23-08-2015, 21:22 uur

Cees A

Je schrijft dat je 24 dagen hebt.
Als ik de dagen van je lijstje (4 nachten NY, 4 nachten San Francisco enz.) in een schema zet kom ik op dit:
1  Amsterdam -- NY
2  NY
3  NY
4  NY
5  NY - San Francisco
6  SF
7  SF
8  SF
9  SF -- Hwy 1 overnachting
10 Hwy 1 -- LA
11 LA
12 LA
13 LA -- ?   
14 Dag 1 nog in te vullen    
15 Dag 2 nog in te vullen   
16 Dag 3 nog in te vullen   
17 Dag 4 nog in te vullen   
18 ?    --    Hawaii (of Key west)
19 Hawaii (of Key west)
20 Hawaii (of Key west)
21 Hawaii (of Key west)
22 Hawaii (of Key west)
23 Hawaii (of Key west) -- AMS
24 Aankomst Amsterdam

Dat betekent dat je nog 4 dagen overhoudt voor de rest van je wensenlijstje.
Daar moeten ook de dag(en) voor Sequoia nog af.
En op de dag 4 die je overhebt zul je moeten eindigen in een plaats waarvan je naar Hawaii kunt vliegen
Dat wordt dus een kort wensenlijstje ............ of flink schrappen

V.w.b. de auto zou je aan een minivan kunnen denken.
Succes met plannen     
#5 - 23-08-2015, 21:52 uur

jetusa

Dan willen we de reis graag afsluiten met een paar dagen strand en sfeer en hopen dit op Hawaii te kunnen verkrijgen.. Voor een dag of 4.. Of zal Key West goedkoper zijn uiteindelijk vermoeden jullie?

Ik wil jullie niet uit een droom helpen, maar kan het echt niet laten:

Een dag of 4 afsluiten op Hawaii of Key West vanaf Los Angeles dat is net zoiets als een rondreis maken door noord-Europa en dan voor 4 dagen strand van Amsterdam naar Gran Canaria vliegen! Als je dat op een verjaardag vertelt dan verklaart iedereen je voor gek, maar als het Amerika betreft dan is het opeens een serieuze vraag??

De term "goedkoper" lijkt me ook relatief..............maar als je even zoekt naar tickets met fictieve data in juni (voor juli en augustus nog niet beschikbaar) dan is Ams-NY-SF-Miami-AMS een stuk goedkoper dan Ams-NY-SF-Honolulu-Ams.
Overigens ben je dan nog niet in Key West, dat is nog minimaal 3 uur rijden.

Een Ford Crysler of Dodge Caravan of soortgelijke minivan lijkt me voor jullie reis de uitgelezen auto. Overigens knap (zonder cynisme) als je voor zo'n vakantie p.p. alleen een handbagage trolley mee kunt nemen.


#6 - 23-08-2015, 21:58 uur

Dirc

of flink schrappen

Dit is denk ik de beste tip uit Cees zijn post. Blijft altijd lastig, maar zoals de meeste hier zeggen: beter veel tijd voor weinig dan weinig tijd voor veel. In het laatste geval kun je ook heel je vakantie op Google Images terugvinden.
#7 - 23-08-2015, 21:59 uur

Hoetjes

Dank voor het meedenken tot dusver.. Snap dat het beetje veel is wat ik me voorstel..
Ben er nog niet  uit ..
Marianne dank voor je meedenken. Wij zijn in 94 ook samen in USA geweest met de auto van Miami naar LA gereden en toen ook Zyon al gezien (grand canyon ook maar dat mag nogmaals, Las Vegas ook, hoeft niet herhaald wat ons betreft)... Zo komt de keuze tot stand..
Zie zelf ook niet zo goed wat een mooie route kan zijn...
Wij zijn geen gezin die in de parken met zulke temperaturen veel dagen door willen brengen dus wat dat betreft denk ik dat ons plan ook realistisch kan zijn. Mogelijk zijn twee dagen in San Francisco ook passend idd. Wij willen naar Alcatraz, fietsen over golden gate bridge.. stad sfeer proeven en ervaren..
Hoor graag nog van jullie wat dit voor reacties oproept.
Dank tot dusver.
#8 - 23-08-2015, 22:09 uur

Dirc

Nog even terug komend op Cees zijn planning;
Hierin zie je al dat je eigenlijk 3 vakanties in 1 stopt. NY in het Oosten, LA in het Westen en Hawaii welke nog eens 6 uur vliegen is. Iedere dag vliegen kost je in totaal zo'n 0,5-1 dag met inchecken, vliegen, uitchecken, huurauto.

Ik zou er eerder voor kiezen om dat de vakantie ofwel rondom NY, ofwel in het Westen, ofwel in Hawaii te doen. LA en Hawaii is misschien nog redelijk te combineren maar ik heb dit eens geprobeerd en dan moet je heel veel moois wegschrappen.
Het is toch zonde om straks wel overal geweest te zijn maar weinig gezien te hebben omdat je meer tijd in het vliegtuig besteed hebt.
#9 - 23-08-2015, 22:17 uur

Marianne

Marianne dank voor je meedenken. Wij zijn in 94 ook samen in USA geweest met de auto van Miami naar LA gereden en toen ook Zyon al gezien (grand canyon ook maar dat mag nogmaals, Las Vegas ook, hoeft niet herhaald wat ons betreft)...
Ik vraag ne af wat je dan in Zion hebt gedaan. Zijn jullie de Narrows in geweest? OF heb je bijvoorbeeld de Canyon Overlook Trail gelopen? Zouden de kinderen die wandelingen niet leuk vinden? Of tuben in de virgin River?
En bij onze kinderen is Las Vegas een echte must.

Wij zijn geen gezin die in de parken met zulke temperaturen veel dagen door willen brengen dus wat dat betreft denk ik dat ons plan ook realistisch kan zijn
Je hoeft ook niet meerdere dagen in de parken door te brengen maar toch wel voldoende tijd om ook iets te ondernemen daar. Anders zit je alleen maar in de auto, ik kan me niet voorstellen dat de kinderen dat leuk vinden.

Marianne
#10 - 23-08-2015, 22:53 uur

Yessica

Ik sluit me wat betreft Hawaii aan bij de anderen. Als het je alleen om strand te doen is, kan je de vakantie beter afsluiten ergens in Californie. Bijvoorbeeld Santa Monica of Santa Barbara, om maar iets te normen. Om voor een paar dagen nou 6 uur te gaan vliegen....
Bovendien, Hawaii is een bestemming op zich. Om het echte Hawaii te zien moet je minstens naar 3 eilanden gaan, liefst vier. Je kunt je er makkelijk twee weken vermaken.
Hawaii is prachtig, maar de mensen die ik heb horen zeggen dat het zo tegenviel zijn altijd de mensen die alleen een strandverlenging op Oahu hebben gedaan.
Zonde dus!
#11 - 23-08-2015, 23:20 uur



Marianne

Een route met jullie wensen er in maar zonder Hawaii zou er zo uit kunnen zien:

1   naar      NY
2   NY      
3   NY      
4   NY      
5   NY    -   SF
6   SF      
7   SF      
8   SF    -   Pismo beach
9   Pismo beach    -   LA
10   LA      
11   LA      
12   LA    -   Kings Canyon
13   Kings Canyon    -   Sequoia NP
14   Sequoia NP      
15   Sequoia NP (Three rivers)    -   Kingman
16   Kingman      Grand Canyon
17   Grand Canyon    -   Monument Valley
18   Monument Valley    -   Page
19   Page    -   Bryce
20   Bryce    -   Zion
21   Zion   
22   Zion    -   Las Vegas
23   Las Vegas - AMS

Je zou ook in LA kunnen beginnen, dan via de kust naar SF en dan naar Yosemite en via de Tioga Pass en Death Valley richting Zion. Dan heb je ene mooiere route. In Yosemite kun je ook sequoia's zien, maar niet zo veel of zo groot als in Sequoia NP en Kings Canyon.
Je kunt niet meer door een sequoia rijden, wel onder een omgevallen boom doorrijden. Kijk eens in ons 2013-verslag voor Sequoia en Kings Canyon. Of ons 2006-verslag; toen waren wij er met de kinderen.

Marianne
#12 - 23-08-2015, 23:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15