Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

National Bison Ranch

Discussie gestart

Bren

hoihoi

Is er ooit iemand bij de National Bison ranch in Montana geweest?

zoja,was dit de moeite waard?

aangezien we deze tegenkomen onderweg met onze reis in 2007.

Wie kan ons helpen.

Groetjes Harold en bianca
#1 - 19-09-2006, 19:52 uur



Vegas

Hallo,
Ik ben er dit jaar geweest.
Het is op zich wel de moeite waard, het hangt eigenlijk een beetje af van de rest van de reis.
Mijn reis kwam oa langs Yellowstone waar ook veel bizons te bewonderen zijn in een schitterende natuurlijke omgeving. Ik ben enkele dagen in YS geweest en had daar al veel bizons van heel dichtbij kunnen bewonderen.

Later die reis kwam ik dus langs de bizon range. Je maakt een korte auto tocht van ongeveer een uurtje of 1,5 door een heuvelachtig landschap. Op zich wel aardig en er bevindt zich naast bizon nog ander wild. Daar heb ik echter niet veel van gezien, alleen een paar gazelles en een schaap.
De bizon kudde waar je aan het eind van de rit langs komt, of zelfs doorheen rijdt is wel indrukwekkend. Toch zou ik het persoonlijk overslaan als ik de reis over zou doen.
Maar dat komt dus omdat ik al meer bizons had gezien voordat ik in dat gebied kwam.
Verder vond ik het park een beetje te opgezet, het neigde een beetje naar een kleine dierentuin / kinderboerderij achtig iets.

Mijn advies:
Als je gedurende je verdere reis geen Yellowstone of Custer State park (South Dakota) doet, is het leuk om de bison range te bezoeken.
doe je wel een van die 2 aan, laat de range dan links liggen.
#2 - 20-09-2006, 07:54 uur

GoGriz

Raar, ik dacht dat ik gisteren al had geantwoord op dit bericht... misschien heb ik vergeten op submit te clicken ofzo :D

Anyway, zoals Vegas al zei, het is best wel interessant als je nog geen bisons hebt gezien.  In de bison range kom je die gegarandeerd tegen.  De paar keer dat ik er geweest ben (ik woon op een half uurtje van daar in Missoula) heb ik ook altijd kuddes antilopen en mule deer gezien.. .voor de rest wat kleine beestjes.   Wat ik wel zou doen daar in de buurt is de Bison Inn Cafe, dat ligt op de highway 93 in Ravalli (net na het dorpje als je van Missoula komt, of net na de bison range als je van polson/flathead lake komt.  Een andere interessante plaats is het kerkje in St Ignatius, dat gesticht is door een vlaamse jezuiet toen er nog exclusief indianen woonden in dat gebied.  Let vooral op de afbeeldingen van Jezus in Maria: die zijn er namelijk voorgesteld als indianen  :)  De bergen op de achtergrond (mission mountains) zijn ook heel spectaculair.     Nog vragen over Western Montana?  2006-04
#3 - 20-09-2006, 15:26 uur

Bren

hoihoi

Bedankt voor de reacties!
Wij komen die dag van kalispell af,en willen dan overnachten in Butte.
dus we zijn vlak in de buurt.
de dag erna gaan we vanuit Butte naar Yellowstone waar we 3 dagen verblijven.
dus ik denk dat we deze wel gaan doen om al voor te proeven van Yellowstone.

groetjes Bianca en Harold

#4 - 20-09-2006, 18:50 uur



GoGriz

Kleine tip: in plaats van Kalispell zou ik in Whitefish logeren, een mooi dorpje met Big Mountain op de achtergrond
#5 - 21-09-2006, 15:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15