Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Nevada/Utah/Arizona

Discussie gestart

samabith

Voor april/mei 2008 zijn wij, twee volwassen en twee kinderen, bezig een rondreis te plannen.

Graag zouden wij advies willen vragen wat wij in ieder geval gezien moeten hebben in de diverse parken/steden. Eventueel suggesties om de route aan te passen zijn ook welkom.
Ook graag advies welke hotels jullie zouden adviseren.

Ons schema ziet er (voorlopig) als volgt uit:
25 april Brussel - Las Vegas
26 april Las Vegas
27 april Las Vegas - Zion NP
28 april Zion NP - Bryce NP
29 april Bryce NP - Moab
30 april Moab
1 mei  Moab - Monument Valley
2 mei  Monument Valley - Canyon de Chelly
3 mei  Canyon de Chelly -  Holbrook
4 mei  Holbrook - Tucson
5 mei  Tucson
6 mei  Tucson - Sedona
7 mei  Sedona - Grand Canyon
8 mei  Grand Canyon
9 mei  Grand Canyon - Las Vegas
10 mei Las Vegas- Brussel

Alvast bedankt voor de reacties

Theo


 welkom
#1 - 02-12-2007, 22:33 uur

Marianne

Hallo Theo,
Mooie route!
Afhankelijk van wat jullie precies willen, zou je wat kunenn schuiven. Holbrook en Tucson zeggen me niet zoveel, wat willen jullie daar gaan doen?
Ik zou zelf wat meer tijd voor Zion en Bryce nemen, en ook 1 dag voor Moab is weinig. In ZIon kun je veel en gevarieerde wandelingen maken, en ook srpingdale is leuk te overnachten. Vergeleken met de tijd die je voor de Grand Canyon neemt vind ik dit wat krap bemeten.

Wij zijn voor de zomer ook een planning aan het maken waar wat delen van jullie route in zitten: misschien heb je daar iets aan. Er staan ook wat hoteltips bij. Zie http://martinenmarianne2008.blogspot.com/
Voor de Grand Canyon is een overnachting aan de rim prachtig, zie hiervoor www.xanterra.com
Als de kinderen nog jong zijn zou ik in Las Vegas voor Circus Circus gaan, wel een beetje vergane glorie, maar heel betaalbaar en leuk voor kinderen.
Bij Monument valley heb je de mogelijheid om in een cabin op de camprgound bij Gouldings Lodge te overnachten, lijkt me leuk met kidneren. Ook bij Moab heb je de mogelijkheid van een cabin, op de Moab Valley RV Camprground.

Marianne
#2 - 02-12-2007, 23:20 uur

Hans B

Hallo Theo,
houd in deze periode er in ieder geval rekening mee dat er nog veel sneeuw kan liggen en het erg koud kan zijn op deze hoogte.
In Holbrook ga je denk ik naar het Petrified Forest NP, ik ben er geweest, stel je er niet al te veel van voor.
In Tucson : Arizona Desert Museum, Pima Air & Space, San Xavier Del Bac en dan natuurlijk Saquaro NP.
Als ik je route bekijk, zou ik een keuze maken noord (Moab) of zuid (Tucson).
Vanwege het weer en de tijd zou ik kiezen voor Tucson en Moab een andere keer doen.

Hans
#3 - 03-12-2007, 12:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Harry

Hans B schreef:

Citaat
In Holbrook ga je denk ik naar het Petrified Forest NP, ik ben er geweest, stel je er niet al te veel van voor.

Wij zijn hier twee jaar geleden geweest en vonden het een prachtig park, zeker de moeite van het bekijken waard, nou zijn wij al tien keer geweest en hebben dan ook wat tijd om de minder bekende parken te bekijken, maar wij vonden het zeker de moeite waard.

Harry
#4 - 03-12-2007, 13:29 uur

Bertorelli

Voor april/mei 2008 zijn wij, twee volwassen en twee kinderen, bezig een rondreis te plannen.

Graag zouden wij advies willen vragen wat wij in ieder geval gezien moeten hebben in de diverse parken/steden. Eventueel suggesties om de route aan te passen zijn ook welkom.
Ook graag advies welke hotels jullie zouden adviseren.

Ons schema ziet er (voorlopig) als volgt uit:
25 april Brussel - Las Vegas
26 april Las Vegas
27 april Las Vegas - Zion NP
28 april Zion NP - Bryce NP
29 april Bryce NP - Moab
30 april Moab
1 mei  Moab - Monument Valley
2 mei  Monument Valley - Canyon de Chelly
3 mei  Canyon de Chelly -  Holbrook
4 mei  Holbrook - Tucson
5 mei  Tucson
6 mei  Tucson - Sedona
7 mei  Sedona - Grand Canyon
8 mei  Grand Canyon
9 mei  Grand Canyon - Las Vegas
10 mei Las Vegas- Brussel

Alvast bedankt voor de reacties

Theo

 welkom

Mooie route, dat wel alleen VÉÉÉÉL kilometers.
Zou het persoonlijk wat rustiger aan doen zodat je wat meer tijd hebt om het een en ander te bekijken van BUITEN de auto  ;)
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ik denk dat die er af en toe wel uit willen om wat te bekijken.

Voor de meeste parken heb je al bijna een hele dag nodig en als je dan daarvoor of daarna nog een eind moet rijden ben je 's avonds wel helemaal op.

Tevens ligt Tucson inderdaad een behoorlijk stuk uit de route.

Wij hebben afgelopen zomer ook een deel van deze route gereden en zou je dan ook zoiets als dit aanraden:
25 april - Brussel - Las Vegas
26 april - Las Vegas (jetlag / shoppen / etc)
27 april - Las Vegas - Zion NP (overnachten in bv. Hurricane of St. George) ongeveer 240 KM
28 april - Zion NP bezoeken (reken op minimaal 1/2 dag) en daarna richting bv Panguitch ongeveer 130 KM
29 april - Bryce NP bezoeken (ook hier minimaal 1/2 dag) en daarna richting bv Torrey (via Highway 12) ongeveer 200 KM
30 april - Capitol Reef bezoeken (is wat kleiner, maar reken op 3 uur) en daarna richting Moab ongeveer 260 KM
1 mei - Moab (Arches bezoeken, reken op minimaal 1/2 dag)
2 mei - Moab (Canyonlands bezoeken, reken op 1 volle dag)
3 mei - Moab - Monument Valley ongeveer 240 KM
4 mei - Monument Valley - Canyon de Chelly ongeveer 150 KM
5 mei - Canyon de Chelly bezoeken en daarna richting Holbrook (bezoek een optreden van de Navajo indianen) ongeveer 200 KM
6 mei - Petriefied Forest bezoeken en daarna richting Flagstaff ongeveer 220 KM
7 mei - Flagstaff - Grand Canyon ongeveer 140 KM
8 mei - Grand Canyon - wandelen, kijken, wandelen, kijken, wandelen en vooral kijken (waar je loopt..)
9 mei - Grand Canyon - Las Vegas ongeveer 450 KM
10 mei - Las Vegas- Brussel

Moab staat hier dus met 3 nachtjes.
Als je daar één nacht vanaf snoept zou je de laatste dag kunnen opdelen en rustig aan via Route 66 kunnen terugrijden naar Las Vegas.
Een extra stop in bv Kingman is dan een optie.

Hotel/motel tips...

Las Vegas - The Orleans (niet op de strip, maar wel erg leuk en voordelig)
Torrey - Austin's Chuckwagon Motel
Moab - Adventure Inn
Monument Valley - Goudings Lodge (RESERVEREN!)
Grand Canyon - Een van de lodges (RESERVEREN!)

Groetjes en vooral veel plezier...

Bert

(Kijk ook eens hier voor wat indrukken)
#5 - 03-12-2007, 13:55 uur

jerbia

Wij gaan volgend jaar ook van 26 april t/m 11 mei naar het Zuidwesten. Wij doen ongeveer het rondje zoals Bert hierboven beschrijft, maar dan andersom. Misschien heb je wat aan onze planning: http://southwest2008.blogspot.com
#6 - 03-12-2007, 14:06 uur

samabith

Bedankt voor jullie reacties, hier kunnen we wat mee. Wordt weer menig uurtje op internet.
Ter verduidelijking onze kinderen zijn twee zoons van 13 jaar, dus een grotere afstand is niet direct een bezwaar.
In Grand Canyon hebben wij Thunderbird Lodge geboekt, de rest moeten we nog doen.
#7 - 03-12-2007, 19:29 uur

Bertorelli

Bedankt voor jullie reacties, hier kunnen we wat mee. Wordt weer menig uurtje op internet.
Ter verduidelijking onze kinderen zijn twee zoons van 13 jaar, dus een grotere afstand is niet direct een bezwaar.
In Grand Canyon hebben wij Thunderbird Lodge geboekt, de rest moeten we nog doen.

Thunderbird is prima !
Ik zou in ieder geval een reservering maken voor Goulding bij Monument valley.
Als die vol zitten moet je een flink eind verder rijden wat er zit niet veel in de buurt.

Voor jongens van 13 is Las Vegas wel erg leuk...
Zorg dat je daar een leuk hotel hebt... keus in overvloed...

Veel plezier
#8 - 03-12-2007, 20:16 uur

jerbia

Voor jongens van 13 is Las Vegas wel erg leuk...
Zorg dat je daar een leuk hotel hebt... keus in overvloed...


Dat valt helaas vies tegen op 9 & 10 mei 2008. Behalve dat het dan weekend is, zijn er in dat weekend ook nog eens heel veel conventions waardoor de prijzen enorm stijgen. Wij hebben zelf het South Point Hotel geboekt (off Strip) via een aanbieding van Fatwallet.com ($ 120 p/n).
#9 - 03-12-2007, 20:26 uur

samabith

Citaat
Dat valt helaas vies tegen op 9 & 10 mei 2008. Behalve dat het dan weekend is, zijn er in dat weekend ook nog eens heel veel conventions waardoor de prijzen enorm stijgen.

Waar kan ik terug vinden wat er in Las Vegas te doen is qua conventies, congressen, e.d.?
#10 - 03-12-2007, 21:03 uur

jerbia

Citaat
Dat valt helaas vies tegen op 9 & 10 mei 2008. Behalve dat het dan weekend is, zijn er in dat weekend ook nog eens heel veel conventions waardoor de prijzen enorm stijgen.

Waar kan ik terug vinden wat er in Las Vegas te doen is qua conventies, congressen, e.d.?

http://www.lasvegastourism.com/conventions_may.htm

groetjes Bianca
#11 - 03-12-2007, 21:31 uur

samabith

Wij gaan volgend jaar ook van 26 april t/m 11 mei naar het Zuidwesten. Wij doen ongeveer het rondje zoals Bert hierboven beschrijft, maar dan andersom. Misschien heb je wat aan onze planning: http://southwest2008.blogspot.com

Hoi Bianca,
Dank voor de link.
Heb ook even gekeken op jullie blog. Die planning ziet er ook goed uit, misschien kan ik dit gebruiken om wat aanpassingen te maken. Voel wel wat voor om minimaal één dag langer in Moab te blijven en één dag langer in Springdale. De lus naar Tucson zou dan vervallen. We hebben dus nog wat huiswek te doen.
Kans bestaat dus dat wij elkaar ergens halver wege tegen komen.

Theo en Bianca
#12 - 03-12-2007, 22:42 uur

jerbia

Dat zou gezellig zijn!

Ik zou jullie wel willen aanraden om niet te lang te wachten met het boeken van hotels. Vooral in Springdale, Moab en Grand Canyon Village waren al aardig wat hotels vol in deze periode.
#13 - 04-12-2007, 01:09 uur

samabith

Dat zou gezellig zijn!

Ik zou jullie wel willen aanraden om niet te lang te wachten met het boeken van hotels. Vooral in Springdale, Moab en Grand Canyon Village waren al aardig wat hotels vol in deze periode.

Dat kan inderdaad gezellig zijn, zeker omdat jullie al enige ervaring hebben met reizen in deze regio. Tot nu zijn wij alleen in Florida geweest en wilde nu de andere kant van USA zien.

Nog een vraag; boeken jullie de hotels rechtstreeks via de hotels of via speciale internetsite (zo ja, welke?)

Ben nu bezig te kijken welke opties wij zullen nemen. Tucson valt zeer waarschijnlijk af en voegen daar waarschijnlijk 1 dag Moab en 1 dag Torrey aan toe. Twijfel nog of we in plaats van deze opties een dag langer in Zion NP zullen blijven. Keuzes maken blijft moeilijk.
#14 - 04-12-2007, 13:51 uur

Harry

samabith vroeg:

Citaat
Nog een vraag; boeken jullie de hotels rechtstreeks via de hotels of via speciale internetsite (zo ja, welke?)

Wij boeken altijd rechtstreeks bij de hotels, meestal krijg je de beste prijs (niet altijd), je betaald geen boekings-of administratiekosten, maar het grootste voordeel vind ik dat je kostenloos kunt annuleren tot 24 of 48 uur voor aankomst.

Harry
#15 - 04-12-2007, 14:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15