Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis New Mexico / Utah / Arizona 2007

Discussie gestart

tamara

Hoi allemaal,

In juni van volgend jaar zouden we een rondreis willen maken door... natuurlijk... de USA!  :D Nu heb ik op dit forum al een heleboel mooie reisroutes gevonden, maar tot hiertoe nog geen enkele die echt heel erg op de onze lijkt. Daarom wou ik de route die we in gedachten hadden eens voorleggen aan alle "experts" hier, in de hoop wat ideeën op te doen en een antwoord te krijgen op een aantal vragen waar we toch nog mee zitten.

Hier gaan we:

Albuquerque - 1 overnachting (om uit te slapen na onze vlucht)
Chinle - 1 overnachting: bezoek Canyon de Chelly
Kayenta - 1 overnachting: bezoek Monument Valley
Grand Canyon Village - 1 nacht
Panguitch - 3 nachten: bezoek Zion en Bryce
Moab (rit Panguitch -> Moab via Capitol Reef) - 3 nachten: bezoek Arches en Canyonlands
Durango - 3 nachten: bezoek Mesa Verde en auto-/trein-/jeeprit naar Silverton
Santa Fe - 3 nachten: stadsbezoek en bezoek omgeving Taos
Albuquerque - 1 nacht (voor we onze vlucht terug nemen)

Wat vinden jullie hiervan? Zijn we erin geslaagd de "hoogtepunten" van de streek aan te doen, of hebben we iets essentieels gemist? (LA en San Francisco heb ik al gezien, vandaar dat we het wat verder het binnenland in zijn gaan zoeken.) Hebben we overal genoeg tijd voor? (nu ja, er is nooit genoeg tijd, natuurlijk, maar je weet wel wat ik bedoel  wink). We zouden geen extra nachten meer willen bijvoegen, het moet dus lukken met die 17 nachten... Op de eerste paar dagen na, geven we er ook de voorkeur aan om meerdere dagen op 1 centrale plek te blijven slapen, dat vinden we toch iets meer "vakantie" dan elke dag weer in- en uitpakken.
En wat met de afstanden? We zijn de reistijden nagegaan via Rand McNally, en alles lijkt ons haalbaar, onze langste rit zou volgens hun routeplanner 5 uur duren... Maar in hoeverre kunnen we op die schatting vertrouwen? En wat zijn de mooiste stopplaatsen voor onderweg, denken jullie?

Dan hebben we ook nog een aantal erg concrete vragen, waar we hopen dat iemand ons mee kan helpen:
* In Durango zouden we graag de Million Dollar Highway rijden naar Silverton en Ouray (en terug). Heeft iemand die al gedaan? Is het een erg griezelige weg? We rijden allebei wel al een tijdje, maar hebben geen van beide ervaring met rijden in de bergen..
* Zijn er mensen die ervaringen hebben met jeeptours in Canyonlands? Hebben jullie tips, suggesties, ...?
* Is het haalbaar om op onze rit tussen de Grand Canyon (Zuidrim) en Panguitch te stoppen in Page, om Antelope Canyon te bezichtigen?
* Wie heeft al eens een stuk van de Zion Narrows gewandeld? (dagtripje, stroomopwaarts en terug) Is het erg zwaar, of valt dat goed mee? En Angels Landing?

Veel vragen, ik weet het... Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen! Alvast bedankt!!  cheerb

Groetjes,
Tamara en Christophe
#1 - 13-11-2006, 22:33 uur
« Laatst bewerkt op: 14-11-2006, 16:14 uur door tamara »

Yessica

Hé, dat is leuk! Soortgelijke route had ik ook in gedachten, al wilde ik de rondreis eindigen in Phoenix. Wil je niet ook graag White Sands National Monument bezoeken?

Ik maak in ieder geval dankbaar gebruik van de reacties op jouw topic  ;)
#2 - 14-11-2006, 10:44 uur



Marianne

Panguitch - 3 nachten: bezoek Zion en Bryce
Moab (rit Panguitch -> Moab via Capitol Reef) - 3 nachten: bezoek Arches en Canyonlands

Op de eerste paar dagen na, geven we er ook de voorkeur aan om meerdere dagen op 1 centrale plek te blijven slapen, dat vinden we toch iets meer "vakantie" dan elke dag weer in- en uitpakken.
En wat met de afstanden? We zijn de reistijden nagegaan via Rand McNally, en alles lijkt ons haalbaar, onze langste rit zou volgens hun routeplanner 5 uur duren... Maar in hoeverre kunnen we op die schatting vertrouwen? En wat zijn de mooiste stopplaatsen voor onderweg, denken jullie?

Hallo Tamara,
Voor een groot deel voor mij (nog) onbekend terrein, maar het lijkt mij een prachtige reis en goed te doen qua afstanden. Alleen dat op een plaats blijven zitten: realiseer je wel dat je vanuit Panguitch naar Zion toch zo'n 1,5 uur onderweg bent, en ook weer terug. Ik zou er de voorkeur aan geven om in Springdale te overnachten. Dat is een hele leuke plaats, en als je er over denkt om Angels Landing te gaan doen zit je vanuit Springdale zo in het park (met de gratis shuttlebus). Je hebt dan de mogelijkheid om 's ochtends vroeg te gaan wandelen; het kan daar aardig warm worden in de loop van de dag. Zelf heb ik Angels Landing nooit gedaan; ik vind het al eng om naar foto's ervan te kijken of om de mensen in de verte te zien lopen daarboven!  bloos
De Narrows hebben we maar voor een klein stukje gedaan. Houd goed de weersverwachting in de gaten want het kan er erg gevaarlijk zijn.
Als je twee nachten in Springdale blijft heb je een hele dag voor Angels Landing en eventueel nog een kortere wandeling. Of je doet een klein stukje van de Narrows. Een prachtig motel in Springdale is www.desertpearl.com maar er zijn ook genoeg goede motels die wat minder duur zijn. En in Springdale en ook bij de Lodge in het park kun je prima eten!

Vanuit Springdale/Zion ben je vrij snel in Bryce. Je kunt dan 's middags nog een wandeling maken en van de zonsondergang genieten en de volgende dag van de zonsopgang - wel vroeg opstaan dan!. Vlakbij Bryce liggen prima motels, dat zou ik verkiezen boven Panguitch, is ook weer zo'n anderhalf uur rijden.
Wij reizen met z'n vieren, maar ik heb het in- en uitpakken nooit als een probleem ervaren. Wel proberen we altijd meerdere nachten ergens te blijven maar we geven er de voorkeur aan om in of vlakbij een park te overnachten.

Volgens mij is RandMcNally qua tijden aardig betrouwbaar; je kunt het ook nog checken bij www.mapquest.com, hebben we ook goede ervaringen mee.

Marianne
#3 - 14-11-2006, 14:42 uur

tamara

Hoi hoi,

@Yessica: Bedoel je dat je een rondreis wil doen met vertrek en aankomst in Phoenix, of vertrekken vanuit ABQ en in Phoenix eindigen? Wij hebben gekozen voor vertrek en aankomst op dezelfde plaats, om de dropoff-kosten te vermijden. ABQ leek ons dan de meest centrale keuze.
Hoe zou jullie trip er dan ongeveer gaan uitzien? En op hoeveel dagen hadden jullie gerekend?
Het zuiden van Arizona en New Mexico lijkt me inderdaad ook erg de moeite, maar tja, je moet ergens keuzes maken...  White Sands bezoeken zou betekenen dat we iets anders moeten laten vallen, en dan heb ik echt geen idee wat. Het zou lukken als we de trip zouden verlengen met een paar dagen, maar dat zien we niet zo zitten (budget...). Ik duim alleszins al samen met jou op veel nuttige reply's!!  :)

@Marianne: Wat de afstand Zion/Bryce betreft, heb je wel een punt... Anderhalf uur onderweg is inderdaad vrij lang. We gaan er nog eens goed over nadenken! Is het te doen om Bryce te zien op minder dan een dag, denk je, als we ook daar nog een wandeling zouden willen maken?
Over Angels Landing ben ik ook nog heel, heel diep aan het nadenken, hoor... Ik ben ook niet zo'n held  embarressed, dus misschien krabbel ik nog terug - of lopen we gewoon het stuk tot aan Scout Lookout en houden we het dan voor bekeken. Vond je de Narrows de moeite waard? In elk geval al bedankt voor de tips!

Tamara
#4 - 14-11-2006, 15:02 uur

danny debals

Ook leuk, en te integreren in jullie trip:
1. Coral Pink Sand Dunes park, tussen Kanab en Zion, ik denk dat je er passeert, vonden we heel mooi, zie foto



2. als je in Durango bent, misschien proberen te overnachten in Mesa Verde, de Far View Lodge? we waren er 10 jaar geleden, vonden we overweldigend...

3. Zeker Taos bezoeken, en ook de witte kerkje tussen Taos en Santa Fe
#5 - 14-11-2006, 16:18 uur
Danny Debals

Marianne

Hoi hoi,

@Marianne: Wat de afstand Zion/Bryce betreft, heb je wel een punt... Anderhalf uur onderweg is inderdaad vrij lang. We gaan er nog eens goed over nadenken! Is het te doen om Bryce te zien op minder dan een dag, denk je, als we ook daar nog een wandeling zouden willen maken?
Over Angels Landing ben ik ook nog heel, heel diep aan het nadenken, hoor... Ik ben ook niet zo'n held  embarressed, dus misschien krabbel ik nog terug - of lopen we gewoon het stuk tot aan Scout Lookout en houden we het dan voor bekeken. Vond je de Narrows de moeite waard? In elk geval al bedankt voor de tips!

Tamara
Bryce is schitterend, loop als het even kan naar beneden, een hele trail of een stukje; je hebt elke keer weer andere fotogenieke plekjes. Maar heel veel tijd hoeft het niet te kosten, ik zou 1 nacht wel voldoende vinden, zeker als je de middag er voor hebt en eventueel nog wat uitloop de volgende dag. Niet dat je er niet meer tijd door kunt brengen; wij zijn er twee jaar geleden twee nachten geweest met de kinderen en die hebben toen hun best gedaan om junior ranger te worden. Dat betekent opdrachten uitvoeren,  een rangerpraatje bijwonen etc. En ook de winkels bij de ingang van het park waren bij onze dochters erg in trek, net als het zwembad bij onze cabin.

De Narrows vonden we zeker de moeite waard, ook het stuk er naar toe langs de rivier is mooi. Wel druk in het hoogseizoen, maar daar hebben jullie minder last van. Ik heb geen idee of het water in juni erg koud is, lijkt me wel iets om rekening mee te houden. En goede schoenen, waterschoenen zijn niet aan te raden als je ver wilt lopen. Wij hadden geen goede schoenen bij ons en hebben toen maar een klein stukje gedaan. Toch wel een mooie ervaring.

Marianne
#6 - 14-11-2006, 16:29 uur

tamara

Ook leuk, en te integreren in jullie trip:
1. Coral Pink Sand Dunes park, tussen Kanab en Zion, ik denk dat je er passeert, vonden we heel mooi, zie foto

2. als je in Durango bent, misschien proberen te overnachten in Mesa Verde, de Far View Lodge? we waren er 10 jaar geleden, vonden we overweldigend...

3. Zeker Taos bezoeken, en ook de witte kerkje tussen Taos en Santa Fe

Kanab passeren we inderdaad! Dat State Park heb ik intussen gevonden op de kaart, de foto's op de website zien er inderdaad best mooi uit...  Zeker iets om in gedachten te houden, dus, als we wat tijd over hebben op die rit.
Ik las ergens dat de ingang van Mesa Verde, en dus ook de Lodge veronderstel ik, nog een heel eind van de snelweg af ligt, klopt dat? Aangezien we heel graag Silverton en Ouray zouden willen bezoeken, wat sowieso al vrij ver rijden is, is het dan wellicht niet echt haalbaar om in Mesa Verde zelf te overnachten... Jammer...
Taos stond op ons verlanglijstje, het kerkje ook! Blij te horen dat dat een goede keuze is!  1smile

Bryce is schitterend, loop als het even kan naar beneden, een hele trail of een stukje; je hebt elke keer weer andere fotogenieke plekjes. Maar heel veel tijd hoeft het niet te kosten, ik zou 1 nacht wel voldoende vinden, zeker als je de middag er voor hebt en eventueel nog wat uitloop de volgende dag. Niet dat je er niet meer tijd door kunt brengen; wij zijn er twee jaar geleden twee nachten geweest met de kinderen en die hebben toen hun best gedaan om junior ranger te worden. Dat betekent opdrachten uitvoeren,  een rangerpraatje bijwonen etc. En ook de winkels bij de ingang van het park waren bij onze dochters erg in trek, net als het zwembad bij onze cabin.

We zijn op dit moment aan het nadenken over 1 nacht Bryce / 2 nachten Zion, of omgekeerd... Momenteel heeft de omgekeerde optie (2 Bryce, 1 Zion) een lichte voorkeur - omdat we dan telkens 's avonds in de parken aankomen, en dus meteen kunnen inchecken. Wat zijn jouw ervaringen wat dat betreft? Als je nu rond de middag, bv, in een hotel of motel aankomt, heb je dan veel kans dat je je kamer al krijgt? Of is het meestal wachten tot de namiddag/avond?

De Narrows vonden we zeker de moeite waard, ook het stuk er naar toe langs de rivier is mooi. Wel druk in het hoogseizoen, maar daar hebben jullie minder last van. Ik heb geen idee of het water in juni erg koud is, lijkt me wel iets om rekening mee te houden. En goede schoenen, waterschoenen zijn niet aan te raden als je ver wilt lopen. Wij hadden geen goede schoenen bij ons en hebben toen maar een klein stukje gedaan. Toch wel een mooie ervaring
Bedankt voor de tip, ik heb intussen gezien dat er in Springdale een plaats is waar je schoenen en dergelijke kunt huren om in de Narrows te wandelen. Gaan we waarschijnlijk wel doen! Angels Landing laten we wellicht voor wat het is - ik heb ook wat fotootjes bekeken...   ;)

Groetjes,
Tamara
#7 - 15-11-2006, 14:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15