Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis plannen..

Discussie gestart

jagdies

Hallo amerika-kenners! graag zou ik advies van jullie ontvangen. Wij zijn aan het bekijken of we een reis voor april/mei kunnen maken.
De planning is als volgt:

15 april naar los angeles, dan
las vegas
zion
Salt lake city
Jackson
Yellowstone
Cody (of Buffalo)
Rapid city (mount rushmore)
Cheyenne
Rocky Mountain
Denver

Op 6 mei van Denver weer terugvliegen.
Hebben jullie hier ideeen over? of tips? alle info is welkom...
Alvast bedankt voor de moeite..
 
#1 - 06-01-2011, 22:04 uur

Marianne

Welkom op het forum!

Liggen de vluchten al vast? Is dit de eerste keer naar Amerika?

Marianne
#2 - 06-01-2011, 22:07 uur

Tet14

Ik denk niet dat Yellowstone/GTNP voor april/mei zo'n goed idee is. Wegen kunnen nog gesloten zijn en er kan nog een hoop sneeuw liggen. Dat geldt ook voor RMNP. Trail Ridge Road zal zeker nog gesloten zijn.
#3 - 06-01-2011, 23:56 uur

Swissdutchie

Hoi,
Ik vrees, dat eind april / begin mei niet echt de meest geschikte tijd is om Yellowstone en Rocky Mountain NP te bezoeken. Er kan dan nog aardig wat sneeuw liggen, meren bevroren, bepaalde wegen gestremd en parkfaciliteiten en accommodaties nog gesloten. Zo zijn bij voorbeeld in Yellowstone de meeste wegen tot eind april gestremd en ook veel faciliteiten (park lodges, winkels, restaurants etc.) gaan pas half mei weer open. Ik denk daarom, dat je het beter iets zuidelijker kunt gaan zoeken. Bovendien lijkt me LA - Denver een behoorlijke afstand voor 3 week tijd. Met 3 weken zal ik voor een afstand LA - Phoenix of bij voorbeeld een rondje vanuit Las Vegas kiezen.
Succes met de verdere planning!
Groeten,
Franziska
#4 - 07-01-2011, 00:06 uur



Marianne

Ik zou ook inderdaad iets anders gaan doen, vandaar ook mijn vraag naar de vluchten. Als die wel vastliggen kun je ook een zuidelijker route nemen, maar als ales nog openstaat zou ik inderdaad eerder ana een rondje van LAs Vegas of Phoenix dneken. dEaht Valley en Joshua Tree zijn in die tijd ook prachtig. Moab en ruime omgeving of Zion is mooi, bij Bryce heb je kans op sneeuw.
Kijk op de NPS-site (www.nps.gov) bij het park van je keuze om te izen welke wegen open zijn en wat de mogelijkheden zijn in die periode.

Marianne
#5 - 07-01-2011, 08:23 uur

Hans B

Moet je niet willen. De kale route is ± 2000 mile = ±3500 km voor 3 weken is dat behoorlijk veel.
Zeker als je bedenkt dat de meeste tijd gaat zitten in het bekijken van dingen en het wandelen om er te komen.
Mijn eigen ervaring met enkele door jou genoemde plaatsen zijn:
LA - vlucht + 1 a 2 dagen
LV - minimaal 2 dagen als je het een leuke stad vindt meer
Zion - minimaal 2 dagen
SLC - 1 dag
Yellowstone - 4 a 5 dagen
Rapid City (Black Hills) - 3 a 4 dagen
Je komt veel te veel tijd te kort.

Zoals de anderen al schreven is de tijd van het jaar ook niet ideaal.
#6 - 07-01-2011, 12:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jagdies

Welkom op het forum!

Liggen de vluchten al vast? Is dit de eerste keer naar Amerika?

Marianne
[/quote

Hallo, Nee de 4e keer , en de vluchten staan nog niet vast, dat is nog maar een planning?
kijken of het haalbaar is..
#7 - 08-01-2011, 23:05 uur

jagdies

Ik denk niet dat Yellowstone/GTNP voor april/mei zo'n goed idee is. Wegen kunnen nog gesloten zijn en er kan nog een hoop sneeuw liggen. Dat geldt ook voor RMNP. Trail Ridge Road zal zeker nog gesloten zijn.

oke dank je wel , voor je advies
#8 - 08-01-2011, 23:11 uur

jagdies

Hoi,
Ik vrees, dat eind april / begin mei niet echt de meest geschikte tijd is om Yellowstone en Rocky Mountain NP te bezoeken. Er kan dan nog aardig wat sneeuw liggen, meren bevroren, bepaalde wegen gestremd en parkfaciliteiten en accommodaties nog gesloten. Zo zijn bij voorbeeld in Yellowstone de meeste wegen tot eind april gestremd en ook veel faciliteiten (park lodges, winkels, restaurants etc.) gaan pas half mei weer open. Ik denk daarom, dat je het beter iets zuidelijker kunt gaan zoeken. Bovendien lijkt me LA - Denver een behoorlijke afstand voor 3 week tijd. Met 3 weken zal ik voor een afstand LA - Phoenix of bij voorbeeld een rondje vanuit Las Vegas kiezen.
Succes met de verdere planning!
Groeten,
Franziska

nou, dat wordt kijken voor een andere route, helaas. bedankt voor je moeite..
#9 - 08-01-2011, 23:12 uur

jagdies

Moet je niet willen. De kale route is ± 2000 mile = ±3500 km voor 3 weken is dat behoorlijk veel.
Zeker als je bedenkt dat de meeste tijd gaat zitten in het bekijken van dingen en het wandelen om er te komen.
Mijn eigen ervaring met enkele door jou genoemde plaatsen zijn:
LA - vlucht + 1 a 2 dagen
LV - minimaal 2 dagen als je het een leuke stad vindt meer
Zion - minimaal 2 dagen
SLC - 1 dag
Yellowstone - 4 a 5 dagen
Rapid City (Black Hills) - 3 a 4 dagen
Je komt veel te veel tijd te kort.

Zoals de anderen al schreven is de tijd van het jaar ook niet ideaal.
jammer jammer
#10 - 08-01-2011, 23:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15