Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis San Francisco, Yosemite, Vegas, Zion, Bryce, Grand Canyon, San Diego,LA

Discussie gestart

USARené

Hallo,

We vertrekken voor onze honeymoon maandag 16 mei en zijn op 9 juni weer terug. We hebben een auto gehuurd en de eerste 2 nachten in San Francisco en voor de rest zijn we dus ‘vrij’. Het lijkt ons een schitterend rondje (met mooie steden en vooral de natuur), maar omdat het onze eerste keer is, zijn we nog een beetje onzeker over met name de ‘lange’ reisdagen en of die haalbaar zijn. Ik ben al heel veel via dit mooie forum te weten gekomen, maar indien iemand nog wat tips voor ons heeft, zijn die zeer welkom!

Ons rondje:

Dag  1 Amsterdam (11.45) - San Francisco Airport (13.55) - San Francisco
Dag  2 San Francisco
Dag  3 San Francisco - Yosemite
Dag  4 Yosemite
Dag  5 Yosemite - Tioga - Lone Pine of (als Tioga pas dicht is)
Dag  5 Yosemite - Sequoia Park - Bakersfield - Ridgecrest (te lang??)
Dag  6 Death Valley - Las Vegas
Dag  7 Las Vegas
Dag  8 Las Vegas (- Valley of Fire) - Zion
Dag  9 Zion - Bryce
Dag 10 Bryce
Dag 11 Bryce - Capitol Reef - Natural Bridges - overnachten??
Dag 12 Monument Valley - Page
Dag 13 Page - Antilope Canyon - Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - Joshua Tree
Dag 16 Joshua Tree - San Diego
Dag 17 San Diego: Sea World - richting LA
Dag 18 LA: Hollywood, Beverly Hills
Dag 19 LA: Universal studios
Dag 20 LA - San Luis Obispo
Dag 21 San Luis Obispo - Monterey (aquarium, 17 miles drive)
Dag 22
Dag 23
Dag 24 Monterey - San Francisco Airport (vertrek 16.00)
Dag 25 Amsterdam (aankomst 11.35)

Ik heb dag 22 en 23 maar even onlogisch leeg gelaten. In feite komt het er op neer dat we met ons rondje 2 dagen ‘over’ houden. Maar zoals ik al aangaf heb ik het gevoel dat er wat (te) lange reisdagen tussen zitten.

En dan vooral de route (indien de Tioga-pas rond 20 mei nog dicht is) van Yosemite naar ‘een plaats’ voor Death Valley. Is deze route, via Sequoia (de moeite waard?) naar bijv. Ridgecrest niet te lang. En heeft iemand een tip voor waar te overnachten om daarna de volgende dag via Death Valley naar Las Vegas te gaan (bijv. Ridgecrest?). Als we dit in 1 dag doen komen we op zaterdag in Las Vegas aan, wat volgens mij kostentechnisch niet al te slim is, dus dat zou dan weer kunnen pleiten voor een 2 dagen trip van Yosemite naar Death Valley.

Ook de trip ná Bryce Canyon lijkt me wat lang. Feitelijk is die trip een soort van doortocht richting Monument Valley en hoeven we op zich alleen maar door Capitol Reef en laten we misschien de Natural Bridges links liggen, maar is het dan nog niet lang (volgens Rand: Bryce - Mexican Hat 300 miles en 6,5 uur (dus zonder Natural Bridges)? En weet iemand in die omgeving plaatsen waar te overnachten (bijv Mexican Hat?), want ik neem aan dat het met de motels/hotels daar niet al te dicht bezaaid is?

Heeft iemand verder nog tips hoe we onze ‘extra’ dagen kunnen besteden. Bijv dagje strand, of ergens anders wat langer blijven. Verder nog tips voor leuke (enigszins betaalbare) hotels in Las Vegas. Of zijn de flinke bedragen het echt waard om in zo’n duur hotel te slapen. Want ja, in feite slaap je alleen maar in het hotel en kun je de pracht en praal ook bekijken als je in een minder duur hotel overnacht (of ben ik nu een echte Hollander ;-).

Is het mogelijk om, indien je niet van tevoren boekt, in of in elk geval dicht bij de nationale parken te overnachten. En heeft iemand goede voorbeelden van hotels in of bij Yosemite, Zion, Bryce en Grand Canyon.

We zitten trouwens rond Memorial Day in de Grand Canyon. Heeft iemand ervaring met deze Amerikaanse feestdag en de drukte. Maw wordt dat in de auto slapen of valt het mee ;-)

Al met al kunnen we niet wachten tot we gaan!

Groet,
René
#1 - 13-04-2005, 14:05 uur

ikkedus

Ik zou na Capitol Reef doorrijden naar Moab.(Arches NP en Canyondlands NP) en daar zeker een dag blijven.

Ook zou ik zeker minstens één dag langer in San Diego blijven. Dat is absoluut mijn favoriete stad in de USA met o.a. het prachtige Balboa Park(met daarin de Zoo), Seaport Village, de Haven, Point Loma, Coronado Island(met het beroemde hotel), de Pacific Beaches, lekker eten in Little Italy of het Gaslamp Quarter, winkelen in Horton Plaza/outlet Las Viejas of Las Americas, Seaworld, Old Town, La Jolla, een openluchtconcert bij 'Humphreys by the Bay' enz. enz.

In ieder geval veel plezier, het wordt zeker een reis om nooit te vergeten!

Patrick
#2 - 13-04-2005, 16:10 uur
« Laatst bewerkt op: 13-04-2005, 17:40 uur door ikkedus »
Nu ook de foto's van 2005 op:
http://community.webshots.com/user/ikkedus2

FreezeM

Leuke reis hebben jullie gepland :)
Ik zou ook wat langer in San Diego blijven. Lekker een avond heerlijk Mexicaans eten in Old Town, en een avond gezellig dineren in Gaslamp Quarter. Het is een prachtige stad. Misschien vind je het leuk om wat verhalen te lezen en foto's te bekijken van onze reis door California afgelopen december. Ze staan op de site van mijn vriendin: http://www.helloworlditsme.com/archives/cat_holiday.php Even naar beneden scrollen want het begint met onze plannen voor Mei aanstaande. Probeer in San Luis Obispo ook een bezoek te brengen aan The Madonna Inn. Een heel apart hotel. Er komen daar dagelijks een hoop mensen om alleen maar een kijkje te nemen naar de mannen wc. Heel apart!
#3 - 13-04-2005, 19:56 uur

USARené

Hallo,

We hebben het schema inmiddels een beetje aangepast/verder ingevuld. Nav het schitterende reisverslag van Remko Voets, zie topic elders in dit forum (www.remkovoets.nl), slapen we 2 nachten in een tent in Curry Village midden in Yosemite Village.

Dag  1 (16 mei) Amsterdam (11.45) - San Francisco Airport (13.55) - San Francisco (Castle Inn)
Dag  2 San Francisco (Castle Inn)
Dag  3 San Francisco - Yosemite (tent Curry Village)
Dag  4 Yosemite (tent Curry Village)
Dag  5 Yosemite - Sequoia Park
Dag  6 Sequoia Park - Bakersfield - Ridgecrest
Dag  7 Ridgecrest - Death Valley - Las Vegas
Dag  8 Las Vegas
Dag  9 Las Vegas (- Valley of Fire) - Zion
Dag 10 Zion - Bryce
Dag 11 Bryce
Dag 12 Bryce - Capitol Reef - Natural Bridges - Mexican Hat
Dag 13 Mexican Hat - Monument Valley - Page
Dag 14 Page - Antilope Canyon - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon (Memorial Day!)
Dag 16 Grand Canyon - Joshua Tree
Dag 17 Joshua Tree - San Diego
Dag 18 San Diego: Sea World - richting LA (noord- of zuidkant?)
Dag 19 LA: Hollywood, Beverly Hills
Dag 20 LA: Universal studios
Dag 21 LA - San Luis Obispo (of ergens anders langs de kust)
Dag 22 dagje strand?
Dag 23 ?? - Monterey (aquarium, 17 miles drive)
Dag 24 Monterey - San Francisco Airport (vertrek 16.00)
Dag 25 (9 juni) Amsterdam (aankomst 11.35)

Heeft iemand ervaring met de drukte rond Memorial Day? Wij zitten dan in/bij de Grand Canyon. We komen daar op zondag aan en ik vraag me af of het verstandig is van tevoren wat te regelen, in bijv Tusayan. Of is een van de plaatsen wat verder van de Canyon ook te doen?

En we willen tegen het einde van de reis nog een dagje strand pakken tussen LA en SF. Graag tips waar dat het beste kan.

Groet,
René
#4 - 21-04-2005, 09:55 uur

Hans B

Hallo René,
wat betreft het strand zou ik zeggen; pik eentje zo dicht mogelijk bij Los Angeles. Des te noordelijker je gaat des te koeler het wordt. Zeker in de mei/juni maand dat jij er bent. In Los Angeles heb je natuurlijk de bekende Santa Monica en Venice beaches, anders zou je Santa Barbera kunnen proberen of Pismo beach nabij San Luis Obispo., dit zijn de grotere stranden. Wil je een klein meer privé strandje dan zou je enkele verlaten stukjes aan de 101 kunnen proberen.
groeten Hans B.
#5 - 21-04-2005, 12:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Hoi René,

Memorial Day is niet zozeer een dag maar een heel weekend. Omdat mensen een dag langer vrij zijn trekken ze er opuit voor een korte vakantie. Dat betekent dat het op vrijdag-, zaterdag en zondagavond druk is. Op maandag gaan veel mensen weer naar huis dus op maandagavond zal het wel meevallen om een kamer te vinden.

De leukste plek om te verblijven is in het Grand Canyon park zelf, maar grote kans  dat alles wat betaalbaar is al bezet is op die dag.
http://www.grandcanyonlodges.com
#6 - 21-04-2005, 20:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15