Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis SF-SLC sept-okt

Discussie gestart

Engeltje25

Hallo allemaal,

in september gaan we met 4 personen een rondreis maken door West-USA. We hebben een auto gehuurd en ik ga via priceline.com het hotel in San Francisco boeken. Hieronder het reisschema. Als jullie nog tips of aanmerkingen hebben hoor ik die graag!

dag 1: aankomst San Francisco
dag 2: San Francisco
dag 3: San Francisco
dag 4: Lake Tahoe
dag 5: Reno
dag 6: Yosemite
dag 7: Yosemite
dag 8: Kings Canyon/ Seqoia
dag 9: Kings Canyon / Seqoia
dag 10: Death Valley
dag 11: Death Valley
dag 12: Las Vegas
dag 13: Las Vegas
dag 14: Las Vegas
dag 15: Las Vegas
dag 16: Grand Canyon
dag 17: Grand Canyon
dag 18: Bryce
dag 19: Bryce
dag 20: Zion
dag 21: Salt Lake City
dag 22: Salt Lake City - terugvlucht.

groetjes,

Jessica
#1 - 12-06-2008, 09:15 uur

Old Faithful

Hoi,

Voor mij ziet het eruit als een heel relaxte route met overal voldoende tijd  :afro:.

Om als eerste een schot voor de boeg te lossen. Ik zou de tijd bij Bryce en Zion aanpassen en op dag 19 al naar Zion rijden om daar minstens een hele dag , en misschien ook meer, te besteden. Voor Bryce heb je m.i. minder tijd nodig dan voor Zion.

Veel plezier bij de planning.
#2 - 12-06-2008, 11:33 uur
Groet,

Old Faithful

BbimmerR

Ben het helemaal met mijn voorganger eens. Zion rules! Vooral Angels Landing  :afro:

Zelf vind ik Salt Lake City helemaal niks. Ben daar na 2 uur weer weggegaan, werd misselijk van al die mormonen en al die gebouwtjes... Iets zorgde er voor dat ik er rillingen van kreeg.  Zo houdt je misschien nog een dagje over voor iets anders? Dan kom je 's avond lekker aan in SLC.
#3 - 12-06-2008, 12:11 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Marianne

Liggen de vluchten al vast? Ik vind het ook wat zonde van de tijd om nog naar SLC te gaan., het ligt wat uit de route.

Ik zou je aanraden om de route eens op te schrijven in de vorm van:
dag 4 van SF naar (South?) Lake Tahoe
dag 5 Lake Tahoe - Reno
dag 6 Reno - Yosemite
etc
en dan de reistijden er bij zetten. Dan zie je beter wanneer je tijd hebt om nog iets te bezoeken. Je zult zien dat het dan toch iets minder relaxed is dan het nu lijkt.

Ik vind Lake Tahoe, en Reno, wel een omweg. Als je via de Tioga Pass wilt rijden, is de route via Lake Tahoe een mogelijkheid. Ga dan ook langs Bodie.
Reno begrijp ik niet, je gaat al naar Las Vegas,  waarom dan ook nog Reno? Je hebt nu maar 1 volle dag in Yosemite, terwijl je daar makkelijk een week door kunt brengen.
Ook de tijd voor Zion vind ik zo te weinig.
Twee nachten in Death Valley, is dat bewust? Ik weet niet hoe warm het daar is tegen die tijd, bekijk eens wat je er wilt doen.
Denk ook eens aan een stop in Page, tussen de GC en Bryce.

Marianne
#4 - 12-06-2008, 20:52 uur

pw.van.andel@hccne

>dag 6 en 7: Yosemite
>dag 8 en 9: Kings Canyon/ Seqoia

Uit nieuwsgierigheid: hoe vaak zijjn jullie nu de laatse jaren naar een arboretum gegaan? Spendeer je daar ook dagen per jaar? Na 2 dagen Yosemite heb je die hoge bomen wel gezien.Wil je dan niks van Amerika zien?
Wij vonden Zion vervelend (onderweg zie je hetzelfde landschap / rotsen) en Bryce stom-vervelend. Je moet het gezien hebben maar er is zoveel mooiers onderweg. Vergeet niet in te plannen het Donner park (net voor Lake Tahoe)
#5 - 13-06-2008, 00:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15