Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis ter goedkeur

Discussie gestart

bonkers

Graag input van de amerika fenomenen

Vegas
dag 1 Springdale / zion
dag 2 zion
dag 3 zion naar bryce canyon
dag4  bryce canyon
dag 5 vroeg op en richting page  middag foto tour antilope
dag 6 page
dag 7 page richting flagstaff
dag 8 flagstaf sedona kingsman
dag 9 kingsman bastow
dag 10 bastow anaheim rest van de dag in disney
dag 11 rustig door la naar lompoc
dag 12 lompoc carmel
dag 13 carmel whale spotten en dan door naar san francisco
dag 14 SF
dag 15 SF
dag 16 sf naar yosemite
dag 17 yosemite
dag 18 yosemite, lee vining,  lone pine
dag 19 lone pine las vegas
dag 20 las vegas
dag 21 vegas naar huis

Even ter onderbouwing we zijn beiden gek op auto rijden dus de afstanden zijn voor ons geen issue Zeker niet in Amerika :-)


#1 - 08-12-2010, 21:35 uur

Old Faithful

Hallo bonkers,

Allereerst hartelijk  welkom op het forum.

Leuk dat mensen een route "ter goedkeuring" aanbieden. Gaan jullie niet als de route niet wordt goedgekeurd?  ;)

Enkele kleine opmerkingen. Op dag 4 zou je aan het einde van de dag al naar Page kunnen rijden (moet in 3 uurtjes te doen zijn). Je hebt dan wat meer tijd voor Page.  
Op dag 7 rijd je van Page naar Flagstaff zonder de Grand Canyon te noemen. Willen jullie daar niet heen? Als dat wel het geval is, dan zou ik daar ook een overnachting inplannen i.p.v. in Flagstaff.
Op dag 9 zou ik van Kingman doorrijden naar Anaheim (500 km/5uur). Je hebt dan wat ruimer de tijd voor Disney.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 08-12-2010, 22:10 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Ik mis ook enkele dingen in je route en het eerste is wat rust (dag7 - dag 13)
Je kunt wel 'gek' zijn op autorijden, maar je wilt toch ook voldoende tijd hebben om het natuurschoon te bewonderen (lees = wandelen).
Indien het nog plannen zijn en er niets geboekt is zou ik in A starten en in B eindigen.
En niet helemaal gaan terugrijden naar LV.
Voorbeeld:
Phoenix - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - SF - kustweg - LA
#3 - 08-12-2010, 22:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

hallo bonkers,

Wanneer willen jullie precies gaan, in de zomer?
Ik zou ook aanraden om op dag 4 al naar Page te rijden; dan ben je de volgende dag zeker op tijd voor Antelope Canyon zonder dat je je moet haasten. Afhankelijkv van wat je pog meer rondom Page wil doen kan 1 overnachting ook voldoende zijn.
Als je naar de GC gaat, overnacht dan in het park of in Tusayan, dan kun je er ook nog een zonsondergang meemaken.
Barstow begrijp ik niet, dat ligt toch niet op de route? Ik zou maar één stop nemen tussen GC en LA/Anaheim. Als je naar Disneyland gaat lijkt een overnachting in Anaheim mij verstandig; dan kun je meteen 's morgens het park in. Is er trouwens een speciale reden voor Disney in plaats van bijvoorbeeld Universal Studios? Disney is vergelijkbaar met Parijs.

Marianne
#4 - 08-12-2010, 23:34 uur

bonkers

allereerst bedankt voor de input dan nog wat verklaring.

Het rondje begint in vegas maar we komen daar s'avonds aan en vertrekken s'morgens gelijk dus merken daar niets van We eindigen daar zodat we gewoon lekker lui en comfortabel de laatste dagen kunnen uitzitten in het zonnetje!!!  In bv san fran is zoveel te zien en te doen dat luieren er waarschijnlijk niet van komt vandaar de keuze van het rondje. La trekt me helemaal niet.

De keuze van disney is dat we de grote parken in florida al gedaan hebben en Dit het eerste echte pretpark was Dus nostalgische redenen. Ervaring leert dat we er na een uurte of 5 wel genoeg van hebben Dus een hele dag trekken wij weer niet vandaar de ochtend keuze

Barstow ligt in het verlengde van kingman h40 en bood de gelegenheid om door mojave national preserve te rijden. Vandaar de keuze.
Oja je schijnt in lompoc indianen grotten met wandschilderingen te hebben iemand hier ervaring mee ???

Ik ga met jullie inpput aan de slag en de wijzigingen zal ik nog even posten   
#5 - 09-12-2010, 09:13 uur

Tet14

Van laatste dagen in LV zal niet veel terecht komen denk ik. Wellicht 1 dag. Van Lone Pine naar Las Vegas mag je gerust op een volle dag rekenen als je nog iets van Death Valley NP wil zien.
En ga je van Page via GCNP naar Flagstaff?
Van Kingman zou je via de R66 route via Sitgreaves Pass en Oatman naar I40 kunnen rijden en dan naar Anaheim. Als je vroeg start is dat best mogelijk. Mojave National Preserve is een van mijn favorieten maar als je hem echt wil onderzoeken heb je veel meer tijd nodig. De route van Kelso via Baker naar Barstow is niet echter interessant. En in de drie "B" plaatsen (Bakersfield, Barstow, Baker) overnachten we alleen als het niet anders kan. Tevens ga je dan in de spits naar Anaheim de volgende morgen. Het is wel een voordeel om al de vorige dag naar Anaheim te gaan imo.
De hw1 route hebben we helemaal gevolgd maar helaas zijn de grotten me ontgaan dus daar kan ik niet over oordelen. Ik kan ook geen review voor Lompoc vinden.
Wellicht is het leuker om Hearst Castle bij San Simeon te bezoeken en te overnachten in San Simeon of Cambria.
Tet
#6 - 09-12-2010, 11:41 uur

bonkers

he tet spot on. Blijft er voor mij eigenlijk alleen het stuk barstow over ik wou zelf na kingsman naar boven door het Mojave National Preserve en dan richting anaheim vandaar de overnachting. zodat we over dat stuk een volle dag konden doen. en dan smorgens richting anaheim, en nogmaals disney is uit nostalgisch oogpunt. Ik ga daar geen volle dag doorbrengen vuurwerk is leuk en een parade maar dan heb ik het wel een beetje gehad. ergo als ik er maar voor 9en savonds ben en denk dat dat wel moet lukken  :P
#7 - 10-12-2010, 09:32 uur

Hans B

Hoewel Sedona erg mooi is, zou ik het na de vele rode rotsen en je beperkte tijd schrappen.
Ga van Grand Canyon naar Williams voor een overnachting.
De volgende dag rij het stuk Williams - Anaheim in één keer is 420 mijl = 675 km, dat moet wel te doen zijn.
Het scheelt je enorm in tijdwinst.
#8 - 10-12-2010, 10:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

bonkers

ben eruit inmiddels al wat boekingen gedaan en de auto geregeld
Route

Dag 1 Las Vegas aankomst auto halen en slapen Luxor
Dag 2 Las vegas - Springdale
Dag 3 Springdale   zion verkennen
Dag 4 Springdale  Bryce
Dag 5 Bryce - page
Dag 6 page
Dag 7 page - grand canyon
Dag 8 grand canyon - kingman
Dag 9 kingman - la
dag 10 la
Dag 11 la - lompoc
dag 12 lompoc - carmel 17 mile drive
dag 13 carmel  Whale spotten
dag 14 carmel san F
dag 15 San F
dag 16 San F
Dag 17 San F - yosemite
dag 18 Yosemite trail wandelen
Dag 19 Yosemite - lone pine
dag 20 Lone pine Vegas
Dag 21 Vegas

Dank voor jullie input
#9 - 20-12-2010, 22:18 uur

Tet14

Je gaat een mooie reis maken! Vertel even hoe het in Lompoc was na terugkomst.....
#10 - 20-12-2010, 23:10 uur

Old Faithful

Ik wens jullie een fijne reis.
#11 - 22-12-2010, 20:59 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15