Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis USA gepland of ongepland?

Discussie gestart

atny286

In juni-juli 2005 wil ik met vriendin gaan rondreizen in West USA. Ik heb mooie routes gezien van Special Traffic (Great West). Maar wij zijn geen voorstanders van geplande reizen. Afgelopen zomer is een Barcelona reis ook geëindigd in Sevilla, Algarve en Lissabon. Wij reizen graag met de auto om niet gebonden te zijn. Ik ben bang dat een geplande reis bijv. via Special Traffic dan een spoorzoekertje wordt zonder dat wij onze eigen gang kunnen gaan.

Wie heeft goede of minder goede ervaringen met geplande reizen (evt via Special Traffic) in West USA (LA, NPs, Vegas, SF, etc). Let me know! Alvast bedankt!

groet,
Anthony
#1 - 01-12-2004, 14:51 uur
« Laatst bewerkt op: 01-12-2004, 16:09 uur door atny286 »

Barbaramama

Hi Anthony,

Amerika is bij uitstek het land om zelf met een auto of camper rond te reizen. Ik heb vorig jaar 3 weken een rondreis gemaakt en we hadden alleen de vlucht (BA), autohuur geboekt via WRC. Via internet heb ik de eerste 2 nachten vooruit geboekt in LA en daarna zijn we gewoon de route gaan rijden. In Palm Springs hebben we bij alle motelketens hun boek gehaald en vaak zijn we ook via couponboekjes aan goedkope moteltjes gekomen. Het is echt prima te doen en je hebt de tijd aan jezelf en kunt op het laatste moment je schema aanpassen.

Succes met alles uitvogelen en vooral ook de voorpret!

Groetjes Babs
#2 - 01-12-2004, 16:17 uur

atny286

Hoi Babs!

Wist je vantevoren welke route je zou gaan rijden, of heb je ter plaatse gevraagd naar mooie routes? Locals weten het vaak beter, vind ik.
Heb je ook in de National Parcs geslapen, dat lijkt me super!

Groet,
Anthony
 :D
#3 - 01-12-2004, 16:49 uur

Norbert

Op mijn reizen naar Amerika heb ik van te voren altijd een globale route gemaakt. In Amerika zelf ga ik dan altijd eerst naar de AAA, en leg daar de route voor. Je krijgt dan advies, en gratis wegenkaarten en tourbooks van de staten waar je doorheen reist.
Verder door praten met de locals passen we onze route ook nog aan.
#4 - 01-12-2004, 19:01 uur

Barbaramama

Hi Anthony,

Ja ik wist van te voren ongeveer welke route we wilden rijden.  Maar heb het wel in zoverre open gelaten dat ik we er tijdens de reis van konden afwijken als we wat interessants tegen kwamen. Had het streven om ongeveer op de helft (na anderhalve week) in Las Vegas te zijn.

In de nationale parken overnachten zelf is redelijk moeilijk, in zoverre, dat de accomodatie soms ruim van te voren al volgeboekt zijn. Als je thuis een schema aan het uitwerken bent met waar je naar toe wilt, welke route etc. kun je natuurlijk wel ongeveer uitrekenen wanneer je de parken aandoet en zou je die overnachtingen vooruit vanuit Nederland alvast via internet kunnen boeken.

Wij hebben ongeveer 2 nachten van te voren, uit een motelkamer, de overnachtingen voor de grand canyon geboekt, we zaten in Tusayan, net buiten het park, daar liggen een heleboel motels bij elkaar, ook de imax theater en restaurants. Dit was dus geen probleem, ze hadden nog kamers vrij. Ook hebben we via internet onderweg het hotel in Las Vegas geboekt, we wilden graag in het Alladin hotel, omdat een collega daar al meerdere malen geweest was en het een heel goed hotel vond. Ik heb via internet een goede deal gevonden voor 2 nachten en dat dus geboekt. Als je aan het rijden bent kun je redelijk goed inschatten op welke dagen je waar bent, dus een nacht vooruit boeken is dan geen probleem.

Heel veel succes,
Babs
#5 - 02-12-2004, 12:27 uur

Poison ArroW

whaha grappige naam barbamama
#6 - 02-12-2004, 15:59 uur

Deion

Ik heb afgelopen september nog een 3 weekse rondreis door het Zuidwesten gemaakt. Het was de Best Buy Route 1 van Holland International.
Alle hotels dus al besproken en dat is goed bevallen. 's Ochtends ga je verkassen en je weet gelijk waar je heen moet rijden, aangekomen gooi je je koffers in de kamer en je kan weer naar buiten om rond te kijken. Ook na een lange dag is het wel welkom om gelijk naar je hotel te kunnen en niet te hoeven zoeken.
Je moet er ook rekening mee houden dat in de afgelegen delen te horen krijgt dat het hotel vol zit.
In de Grand Canyon en Bryce Canyon heb ik dit meegemaakt dat er mensen wilden inchecken en dus konden vertrekken naar een verder gelegen hotel. Wij zaten in ieder geval lekker valkbij de ingang.
#7 - 04-12-2004, 15:26 uur

Jikkie

dat is waar, als je wilt overnachten in of vlakbij een Nationaal Park doe je er verstandig aan om van te voren te reserveren.
Wij hebben het ook 2x gehad dat we na een lange dag in zo'n plaatsje vlakbij een N.P. een kamer zochten, de prijzen waren zo buitensporig hoog (voor bed & breakfast werd $ 140,00 gerekend !!) dat we maar verder zijn gereden.
Maar na zo'n lange dag is het dan zwaar balen  >:( als je nog moet zoeken om een overnachtingsplek.
#8 - 10-12-2004, 20:48 uur

Jaimy

tsja een van de eeuwige vraagstukken van de reiswereld haha
voor alles is wel wat te zeggen merken we wel weer.vastleggen is handig als je toch al weet waar je heen wilt en hoe lang , zerkheid van te voren boeken etc etc : kwestie van goed voorbereiden , al vaker geweest ? wil je flexibel zijn ?, wat avontuurlijker( risicovoller ) misschien : dan kan  je het  daar allemaal doen ..
afijn om een lang antwoord kort te maken:

doe wat je moet doen om jouw ultieme usa ervaring te krijgen ;-)

Groetjes Jaimy
#9 - 28-12-2004, 21:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15