Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis USA West - Routes

Discussie gestart

Joste

Hoi,

We hebben onderstaande route gepland.
Voor ons de eerste keer in Amerika, kijken er echt naar uit. (Vertekken eind Juni)

Heeft iemand tips wat betreft de routes onderweg.
Welke wegen zeker te nemen (of te vermijden), ...
We kunnen wel via GPS de route opvragen van de ene plek naar naar de andere, maar dan worden er warschijnlijk voornamelijk
grote wegen gekozen en missen we misschien de leuke plekjes.

Alle tips, tussenstops, niet te vermijden wegen/plaatsjes zijn welkom.


Onze Route:
Dag 1: Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles - Palm Springs (122 km)
Dag 4: Palm Springs - Sedona (594 km)
Dag 5: Sedona
Dag 6: Sedona - Grand Canyon (129 km)
Dag 7: Grand Canyon - Page/Lake Powell (142 km)
Dag 8: Page-Monument Valley (99 km)
Dag 9: Monument Valley - Moab (169 km)
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab-Bryce canyon (281 km)
Dag 12: Bryce Canyon - Zion MP (91 km)
Dag 13: Zion NP - Las Vegas (168 km)
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Hoover Dam
Dag 18: Las Vegas - Death Valley (176 km)
Dag 19: Death Valley - Mammoth Lakes (183 km)
Dag 20: Mammoth Lakes - Yosemite NP (109 km)
Dag 21: Yosemite NP - San Francisco (190 km)
Dag 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco - Monterey (131 km)
Dag 24: Monterey - Santa Barbara (237 km)
Dag 25: Santa Barbara
Dag 26: Santa Barbara
Dag 27: Santa Barbara - Los Angeles (94 km)
Dag 28: Los Angeles (universal Studios)
Dag 29: Los Angeles (Terugvlucht)



Groetjes

Joste

#1 - 01-06-2009, 17:38 uur

Marianne

Voor de mooiste routes kun je het beste een kaart kopen, zoals de Hallwag nr 5. Daar staan ook de scenic routes op aangegeven. Meestal is de meest directe route trouwens ook de enige route.
Leuke routes nemen is mooi, maar vergeet niet voldoende tijd te nemen voor de parken hoewel ik uit de indeling begrijp dat jullie niet echt gecharmeerd zijn van de parken. Toch vind ik het wel jammer dat jullie zo weinig tijd besteden aan bijvoorbeeld Zion, Arches, Canyonlands en vooral Yosemite. De dagen Las Vegas zou ik persoonlijk veel te veel vinden. Voor de Hooverdam hoe je geen dag uit te trekken, kijk ook eens of de Glen Canyon Dam in Page geen alternatief is, is ook zeer indrukwekkend, goedkoper en minder ver omrijden.

Ik weet niet waar jij de afstanden vandaan hebt gehaald, maar ik heb het idee dat het niet allemaal klopt. Moab - Bryce bijvoorbeeld is echt veel meer dan 281 km. Zijn het mijlen in plaats van kilometers? Maar dan nog lijkt het mij optimistisch allemaal.

Marianne
#2 - 01-06-2009, 20:02 uur

Hans B

Joste,
Marianne heeft gelijk. Ik heb mijn route planner even laten werken die geeft voor Moab - Bryce 262 mile, 5 uur reistijd.
Route Moab, Interstate-70, Hwy-24, Hanksville, Torrey, Escalante, Bryce.

Verder een vraag / opmerking ben je van plan te gaan wandelen? Eigenlijk een must als je de parken wat beter wilt zien, dan moet je voor de Nationale Parken zeker wat meer tijd uittrekken.
Arches (2 dagen)
Bryce (1 dag)
Zion (2 dagen)
Yosemite (2 dagen)
#3 - 01-06-2009, 20:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lukic

Leuke reis. Lijkt een beetje op degene die ik in oktober/november vorig jaar heb gemaakt.

In tegenstelling tot wat andere zeggen zou ik de dagen die je hebt gepland in Las Vegas helemaal niet te lang vinden. Is daar veel te doen, een ervaring en ook lekker bijkomen. Maar goed je moet een beetje van Las Vegas houden.

Persoonlijk zou ik het verblijf in San Francisco lager maken. Is een top stad en je bent er nu maar1 volle dag. Ik zou ook met maar 1 tussenstop van SF naar LA rijden. Meerdere dagen in Santa Barbara verblijven lijkt me ook niet nodig. Is niet zo bijzonder hoor.

Ik zou van Death Valley in een dag proberen naar Yosemite te gaan. Win je ook weer een dag mee. Probeer in parken zoals Bryce, Yosemite en Zion altijd meer dan 1 volle dag te zijn. Anders is het erg kort.

Succes!
#4 - 14-06-2009, 19:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15