Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis vanuit Fort Collins - Colorado

Discussie gestart

Ien

Hallo,

Op aanraden van o.a. Yessica en Old Faithfull stel ik bij dit subforum de vraag hoe we het beste onze reis kunnen plannen. We vertrekken op 29/7 naar Denver, waar we de eerste dagen in Fort Collins bij onze dochter zullen verblijven die daar dan is voor een onderzoeksstage voor haar studie diergeneeskunde. Die vrijdag vertrekt ze voor een paar dagen naar een universiteit in de staat New York waar ze haar eindpresentatie moet gaan houden. In die dagen zouden we een bezoek kunnen brengen aan Mount Rushmore. In de loop van maandag komt ze dan weer terug. Vanaf dinsdag 5 augustus willen we dan met haar de rondreis naar Yellowstone Park, naar de Old Faithfull, gaan maken. Is dat te doen in minder dan een week ? Dinsdag 12 augustus is de terugvlucht gepland.
Graag aub jullie suggesties/tips voor de mini-rondreizen.
Alvast hartelijk dank.
Ien

#1 - 04-06-2014, 23:24 uur

Cees A

Je hebt wel een paar dingen uitgezocht die niet bepaald in de buurt van Fort Collins liggen.
Naar de Black Hills gaat nog wel, da's ongeveer 4 - 4˝ uur rijden.
Je hebt dan 2 dagen om Custer state Park (met de wildlife loop, Needles Hwy, Iron Mts road) en Mt. Rushmore en de rest van de Black Hills te zien.
Info over Black Hills:  http://www.verenigdestaten.info/the-black-hills-south-dakota-americana/

Naar Yellowstone is "iets" verder rijden.
Heb het zelf nooit zo gedaan, maar Google Maps geeft een rijtijd naar Cody aan van 6˝ uur (excl. rust- en eetstops)
Als je Grand Tetons ook wil bezoeken en je rijdt naar (of je komt terug vanaf) Jackson is het 7 uur rijden.
Ft.Collins - Cody is bij een vroeg vertrek uit Ft.Coliins in 1 dag te doen, en als je voldoende tijd wil hebben voor Yellowstone (minstens 3 dagen is aan te raden) moet je het eigenlijk ook in 1 dag rijden, maar het is en blijft een heel eind ................................



#2 - 05-06-2014, 08:44 uur

Marianne

Zijn de tickets al geboekt? Het is wel een gepuzzel. Eindigen in bijvoorbeeld Salt Lake City zou wel een stuk schelen als je naar Yellowstone en Grand Teton wilt.
Voor dat deel van de route zou je ons 2004-verslag eens kunnen bekijken. Wij deden er 14 dagen over om vanaf Denver via South Dakota naar Grand Teton te rijden. Het kan wel sneller, wij zaten ook nog een dag bij Rocky Mountain NP. Als je naar Yellowstone gaat moet je daar echt wel voldoende tijd voor uittrekken, voor alleen de Old Faitfhful (met 1 l :)) zou ik niet dat hele eind gaan rijden. Er is veel meer te zien, en ook veel meer en mooiere geisers!
Eigenlijk ziet het er nu zo uit als ik het goed begrijp, met de mogelijkheid om nog iets te doen vanuit of in plaats van Fort Collins:

29-jul   naar      Denver
30-jul   Denver    -   Fort Collins
31-jul   Fort Collins      
1-aug   Fort Collins      
2-aug   Fort Collins      
3-aug   Fort Collins      
4-aug   Fort Collins      
5-aug   Fort Collins   -   Cody
6-aug   Cody    -   Yellowstone
7-aug   Yellowstone      
8-aug   Yellowstone      
9-aug   Yellowstone    -   Grand Teton
10-aug   Grand Teton    -   ?
11-aug   ?    -   Denver
12-aug   Denver      

Je hebt dan twee volle dagen voor Yellowstone. Dat kan op zich wel. Kijk alvast eens naar accommodatie, wellicht is er iets vrij bij Old Faithful. Canyon Village ligt ook heel gunstig voor de rest van het park. Als alternatief kun je kijken naar West Yellowstone.

De eerste dagen zou je inderdaad naar South Dakota kunnen gaan. Maar Rocky Mountain NP is ook een mogelijkheid en een stuk dichterbij. Je hebt dan van 1 augustus tot 4 augustus? Of vanaf 2 augustus? Misschien is RMNP in combinatie met Colorado Springs (Graden of the Gods, Pikes Peak) wel iets? zie voor dat laatste ons 2013-verslag.

Marianne
#3 - 05-06-2014, 12:40 uur

Cees A

Je hebt dan twee volle dagen voor Yellowstone.
Marianne 

Dit lijken mij eerder 3 volle dagen voor Yellowstone.  ;) Zo ver ligt Cody niet van Yellowstone
 
Hou wel rekening met de grootte van dit park.  De weg die, in de vorm van een 8, door het park loopt is ongeveer 250 km lang.
Ik zou daarom, uitgaande van een verblijf van 3 dagen in Yellowstone  een routeschema met meerdere overnachtingsplaatsen in overweging willen geven.
Kijk ter orientatie eerst eens op deze inzoombare kaart zodat je ziet waar alle hieronder genoemde plaatsen liggen:
Kaart Yellowstone:   http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/yellowstone_park98.pdf
 
5 aug: Na je rit van Ft.Collins naar Cody overnachting in Cody.
6 aug: Op deze dag rij je vanaf Cody via de east entrance Yellowstone binnen en via Fishing Bridge, Canyon en Tower Roosevelt naar Gardiner.
Je ziet dan o.a. Fishing bridge, Natural bridge (bij Bridge bay), Mud volcano, Sulphur caldron, Yellowstone Canyon en Tower falls.
 Overnachting in Gardiner.

7 aug: van Gardiner naar West Yellowstone.
Je ziet dan o.a. Mammoth hot springs, Roaring mountain, Norris geyser basin, Steamboat geyser,
 Artists paintpots, Monument geyser basin en Beryl spring.
Overnachting in West-Yellowstone.

8 aug: naar West Thumb en dan terug naar West Yellowstone. (of je overnacht bij Old Faithful)  (met 1 L  ::) )
In dit deel van het park liggen de meeste geysers in de Lower, Midway, Upper, Biscuit en Black sand geyser basins.
 Verder zie je hier Old Faithfull, de Grand Prismatic ring en de Fountain paint pot.
 Overnachting weer in West-Yellowstone (of bij Old Faithful)

9 aug:  Van West Yellowstone (of Old Faithful) via Grand Teton naar Jackson.

Voordelen van dit schema:
Op deze manier rij je in 3 dagen langs vrijwel alle bezienswaardigheden van Yellowstone zonder onnodig op en neer gerij.
Je hebt meer dan voldoende tijd om alle populaire plaatsen uitgebreid te bezichtigen en er is genoeg tijd voor een aantal korte en middellange wandelingen.
Voordeel van overnachten buiten het park is een betere prijs/kwaliteitsverhouding van hotelkamers  (een betere kamer voor minder geld)
Buiten het park is bovendien veel meer keus, niet alleen in hotels maar ook in restaurants en reserveren van hotel hoeft niet zo lang van tevoren 
Gardiner en West Yellowstone liggen tegen het park aan dus extra rijtijd i.v.m. buiten het park overnachten is hier heel beperkt
#4 - 05-06-2014, 13:42 uur

Old Faithful

Nog een optie, om het nog gemakkelijker te maken.  ;)
Als je in Cody overnacht, zou ik het zonde vinden om de vijf museums van het Buffalo Bill Center of the West niet te bezoeken.
In 2010 reden wij van Cody naar Yellowstone via Beartooth Pass, een heel mooie route.
Wij hebben zowel in het park overnacht als in West Yellowstone. Ik heb een voorkeur voor overnachting in het park. De hotels in West Yellowstone zijn meestal wel luxer en er is meer keuze in restaurants en winkels. Daar staat in het park een centralere ligging tegenover en je verblijft midden in de natuur, met vaak 's avonds bezoek van herten bij de cabins (zie foto).
De cabins bij Canyon Village waren basic maar netjes en met eigen badkamer. Ze hebben geen t.v., maar die mis ik daar zeker niet. Ik weet dat Marianne enthousiast is over de Old Faithful Inn, met name vanwege de mogelijkheid van de geisers te genieten als de meute (nog) niet (meer) in het park is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding

#5 - 05-06-2014, 15:59 uur
« Laatst bewerkt op: 05-06-2014, 16:02 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Ien

Alvast bedankt voor jullie (eerste) tips !! Hier kunnen we wat mee. Die verdeling van de dagen is inderdaad zo'n beetje het plan. We moesten wel weer vanaf Denver vertrekken omdat onze dochter haar spullen dan vanuit het gehuurde huis moet halen en haar kennende zal ze ook wel een "time-to-say-goodbeye-party/drink" willen houden voor haar Amerikaanse vrienden !
Zal er eerst wat reisverslagen op gaan nalezen ...
Tot het volgende bericht !
#6 - 05-06-2014, 23:33 uur

Ien

Vrijdag 1 augustus hebben we dan het plan om richting Mount Rushmore te gaan. Kom ik op een site tegen dat er vanaf 2 augustus de Sturgis Motorcycle Rally in de Black Hills zal worden gehouden. In hoeverre kunnen we daar "last" van krijgen ? Zal op zich wel een indrukwekkend gezicht zijn, maar om nu nog een overnachtingsplek te vinden zal zeker niet meevallen ? Zat zelf aan Custer of Rapid City te denken. Het gaat dan om twee nachten. In de loop van zondag gaan we dan weer terug. Kunnen we maandagochtend mét onze dochter aan het rondje richting Yellowstone Park beginnen.
#7 - 10-06-2014, 22:55 uur

Cees A

De Sturgis Bike Week is dit jaar van 4 tot 10 aug.
Vergis je niet, die Bikeweek wordt goed bezocht. (ongeveer 600.000 bezoekers)
Een inwoner van Sturgis zei ooit tegen mij dat in die week het inwoneraantal van South Dakota zo ongeveer verdubbelt.

Wat je daarvan merkt is dat motorrijders in de dagen die vooraf gaan aan de Bikeweek al beginnen aan te komen in de Black Hills.
Hotels en campings, vooral in de buurt van Sturgis / Spearfish / Rapid City, zullen "goed bezet" zijn en de hoofdprijs vragen voor de plaatsen die nog vrij zijn.

Het advies dat ik je dan ook wil geven is: Zoek een overnachtingsplaats in het zuiden van de Black Hills (bv in het plaatsje Hot Springs)
Je zit dan vlakbij Wind Cave en Custer State Park en als je de Needles Hwy hebt gereden kom je vanzelf bij Mt. Rushmore uit.




#8 - 11-06-2014, 09:05 uur

Ien

Cees bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels in Hot Springs twee overnachtingen geboekt bij Hills Inn. Die staan nu vast. Zijn we het eerste weekend "onder de pannen". Maandag krijg ik van een collega een roadmap, zodat we de route helemaal kunnen gaan uitstippelen.
Kunnen we daarna de trip naar Yellowstone gaan uitwerken. Welke kant van het park kan je het beste binnenrijden ?
#9 - 14-06-2014, 22:39 uur

Old Faithful

Vanuit Cody is de oost ingang de kortste route. Velen, waaronder ik, geven er echter de voorkeur aan om via de prachtige Beartooth Pass de noordoost ingang te nemen. Er zijn dan twee opties: Cody - 120 (Bellfry Highway) tot Bellfry - 308 via Bear Creek naar Red Lodge - 212 (Beartooth Highway) via Cooke City naar Yellowstone N.P. of 120 tot splitsing - 296 (Chief Joseph Highway, ook scenic) tot 212 - 212 richting Beartooth Pass oprijden tot het hoogste punt - omdraaien en via Cooke City naar Yellowstone N.P.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#10 - 15-06-2014, 01:03 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Maandag krijg ik van een collega een roadmap, zodat we de route helemaal kunnen gaan uitstippelen.
Kunnen we daarna de trip naar Yellowstone gaan uitwerken. Welke kant van het park kan je het beste binnenrijden ?

Da's een kwestie van smaak.
Ik geef, zoals ik ook al schreef op 05-06 om 13.42 uur, de sterke voorkeur aan de east entrance.
Als je, zoals Old Faithful adviseert, via de Beartooth Pass rijdt mis je het hele oostelijke stuk Yellowstone tussen de east entrance en Tower Roosevelt.
Als je op de kaart-link klikt die ik in mijn bericht van 05-06 heb bijgevoegd zie je wat ik bedoel.
Je ziet dan dat in dat stuk ook de Yellowstone Canyon ligt, een van de meest kenmerkende en mooiste stukken landschap in Yellowstone park.
Aan de typische gele rotswanden van deze canyon heeft Yellowstone zijn naam te danken.
Als je bij Google afbeeldingen zoekt op "Yellowstone Canyon" zie je wat ik bedoel en waarom ik kies voor een route langs deze canyon:  https://www.google.nl/search?q=yellowstone+canyon&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=LUGdU5XQDcfHPN7ggLAF&ved=0CB8QsAQ&biw=1449&bih=662



#11 - 15-06-2014, 09:07 uur

Old Faithful


Als je, zoals Old Faithful adviseert, via de Beartooth Pass rijdt mis je het hele oostelijke stuk Yellowstone tussen de east entrance en Tower Roosevelt.
Hoezo?  ???
Ik heb bij elk bezoek aan Yellowstone de Grand Canyon Of The Yellowstone gezien, evenals Mud Volcano en Sulphur Caldron aan dezelfde weg. Je kunt na de noordoost ingang bij Roosevelt naar het zuiden richting Canyon rijden.
Bovendien zul je in Yellowstone sowieso enkele dagen nodig hebben om alles te kunnen zien. En de Grand Canyon Of The Yellowstone ligt zo centraal, dat die bijna niet te missen is. Ik heb eens in Canyon Village overnacht en ik heb de Canyon toen verschillende keren bezocht. Ik vond het licht tegen het vallen van de avond heel mooi.
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat iemand via de oost ingang komt, bij Fishing Bridge naar het zuiden rijdt om via West Thumb en Old Faithful naar West Yellowstone te rijden. Je komt dan niet langs de Grand Canyon Of The Yellowstone.
Ik ben het wel zeer met Cees A eens dat je bij een bezoek aan Yellowstone N.P. de Grand Canyon Of The Yellowstone eigenlijk niet mag overslaan.
Ik zou echter alleen de oost ingang nemen als de tijd ontbreekt om via de prachtige Beartooth Pass te rijden.

#12 - 15-06-2014, 12:03 uur
Groet,

Old Faithful

Old Faithful

Dubbel.  embarressed
#13 - 15-06-2014, 12:04 uur
« Laatst bewerkt op: 15-06-2014, 12:06 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Cees A

Sorry "Ouwe Trouwe" ,  ;)  ik ben het v.w.b. een aantal dingen niet met je eens.
Ik ben van mening:
---- Dat, en dat is mijn belangrijkste bezwaar, er binnen de beschikbare tijd die Ien voor Yellowstone heeft geen ruimte is voor de Beartooth Hwy.
---- Dat je bij het koste wat kost invoegen van Beartooth Hwy de grote lijnen en uitgangspunten van de route en een aantal andere belangrijke details uit het oog verliest.
 
Ik heb bij elk bezoek aan Yellowstone de Grand Canyon Of The Yellowstone gezien, evenals Mud Volcano en Sulphur Caldron aan dezelfde weg. Je kunt na de noordoost ingang bij Roosevelt naar het zuiden richting Canyon rijden.
En dan ? Hoe zie je dan het vervolg van de route ?   Ik heb trouwens net gekeken en bij Canyon zit alles vol op de dagen dat Ien daar zou zijn. 
Nou kan dat natuurlijk door annuleringen nog veranderen, maar op de dagen dat er nog wel plaats is is het tarief meer dan 200 $ per nacht.
Oké, de locatie is niet onaardig, maar 200+ $ is in mijn ogen heel veel geld voor wat in reviews wordt omschreven als "een bouwkeet met een bed erin" .


Ik kan me ook heel goed voorstellen dat iemand via de oost ingang komt, bij Fishing Bridge naar het zuiden rijdt om via West Thumb en Old Faithful naar West Yellowstone te rijden. Je komt dan niet langs de Grand Canyon Of The Yellowstone.
Nou, in het geval van Ien (en daar gaat het hier om) kan ik me dat nu juist helemaal niet voorstellen.
Je route door Yellowstone wordt bepaalt door de richting waar je vandaan kwam EN door de richting waar je na Yellowstone naar toe gaat
In dit geval komt Ien vanuit het oosten (Cody) en ze verlaat Yellowstone richting het zuiden (Grand Teton)
In dat geval lijken me de gekozen overnachtingsplaatsen en de route zoals beschreven in mijn bericht van 05-06 nog steeds het meest logisch.



#14 - 15-06-2014, 16:55 uur

Old Faithful

Je hoeft niet in Canyon te overnachten om daar te komen. Canyon ligt zo centraal dat je er vrijwel zeker langs komt als je enkele dagen in Yellowstone N.P. bent. Dat hoeft echt niet per se op de aankomstdag.
Er zijn ook goedkopere overnachtingsmogelijkheden dan $200,in Canyon Village. Het is wel duidelijk dat jij liever in West Yellowstone of Gardener overnacht en ik liever in het park  ;). Ik ben het echter niet eens met de omschrijving "bouwkeet met een bed erin." De cabin was niet groot en niet luxe, zonder tv, koelkast en magnetron, maar wel netjes en had een eigen WC en douche. De beschikbaarheid voor begin augustus a.s. zou inderdaad wel een probleem kunnen zijn. De kansen in West Yellowstone en/of Gardiner zijn dan groter.

Overigens wil ik niet "koste wat kost Beartooth Highway in de route invoegen" , ik wil alleen een optie noemen en ik laat het graag aan Ien over welke optie zij kiest. Ik wens haar succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#15 - 15-06-2014, 18:49 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15