Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis vanuit Houston zomer 2010

Discussie gestart

Marianne

Je kunt bij de North Rim inderdaad de Colorado niet zien, dat is wel jammer. Nu zijn er op de SR ook niet veel punten waar je hem ziet lopen - en als je hem ziet is het ongelofelijk hoe klein hij er uit ziet - maar ik vond dat toch wel erg leuk om te zien. Overigens kun je bij de NR ook prima wandelen, naar beneden wel te verstaan. Als je alleen uitzichtpunten vanaf de rim wilt doen is de SR een veel betere keus. Ook voor een eventuele helicoptervlucht.

Marianne
#16 - 20-09-2009, 21:44 uur

Porphyria

Vanaf de North Rim kan je de Colorado River WEL zien. We zijn er deze zomer in juli geweest, dus ik kan het bevestigen. Vanaf het uitzichtpunt Cape Royal heb je uitzicht op de canyon, Angels Window én de Colorado River. Kijk maar eens op de website www.nps.gov.

Het is wel een feit dat er minder uitzichtpunten zijn op de North Rim, maar wij hebben er twee nachten verbleven en ons geen moment verveeld. Het is er redelijk rustig en de Campground was echt de allermooiste die we op onze reis zijn tegengekomen. Heerlijk ruim en rustig, tussen de bomen en vlakbij de rand van de Canyon. Verder hebben we er alle uitzichtpunten bezocht. Meestal moet je wel een korte wandeling maken om aan het punt te geraken. En we zijn ook een stukje afgedaald in de canyon langs de North Kaibab Trail. Een echte aanrader!

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik niet kan vergelijken met de South Rim, want die heb ik nog niet bezocht. Maar voor ons was de North Rim alleszins een goede keuze.
#17 - 24-09-2009, 17:57 uur

waterbank

Bedankt voor je reactie Porphyria,

Zoals je al gelezen zult hebben waren wij ook van plan volgende jaar Juli twee nachten aan de North Rim door te brengen. Ik twijfelde nog of dit een goede keus was maar dit
geeft in ieder geval meer vertrouwen om toch dit plan door te zetten.

Carlo
#18 - 24-09-2009, 21:08 uur



Marianne

Vanaf de North Rim kan je de Colorado River WEL zien. We zijn er deze zomer in juli geweest, dus ik kan het bevestigen. Vanaf het uitzichtpunt Cape Royal heb je uitzicht op de canyon, Angels Window én de Colorado River. Kijk maar eens op de website www.nps.gov.

Je hebt gelijk, ik heb er zelfs een foto van.  embarressed

En de camping daar vonden we ook geweldig! Wij hadden het laatste plaatsje, maar we hebben onze buren niet gezien, zo groot waren de plaatsen.

Marianne
#19 - 24-09-2009, 22:12 uur

waterbank

 :D Inmiddels de eerste reserveringen gemaakt voor onze reis volgend jaar. Het schema ziet er nu als volgt uit:

Dag 1    do 8-jul   Vertrek Nederland, aankomst 13:45 Houston
Dag 2    vr 9-jul   Houston - Fort Stockton
Dag 3    za 10-jul   Fort Stockton - Tucson
Dag 4    zo 11-jul   Tucson
Dag 5    ma 12-jul   Tucson - Las Vegas
Dag 6    di 13-jul    Las Vegas
Dag 7    wo 14-jul   Las Vegas
Dag 8    do 15-jul   Las Vegas - GC North rim  (North rim lodge - Western Cabin)
Dag 9    vr 16-jul   GC North rim  (North rim lodge - Western Cabin)
Dag 10   za 17-jul   GC North rim - Page
Dag 11    zo 18-jul   Page - Springdale
Dag 12   ma 19-jul   Springdale (Zion)
Dag 13    di 20-jul    Sprindale - Bryce
Dag 14    wo 21-jul   Bryce - Capitol Reef NP - Hanksville
Dag 15    do 22-jul   Hanksville - Moab (Hampton Inn)
Dag 16    vr 23-jul   Moab (Hampton Inn)
Dag 17    za 24-jul   Moab (Hampton Inn)
Dag 18    zo 25-jul   Moab - Monument Valley
Dag 19    ma 26-jul   Monument Valley - Albuquerque
Dag 20    di 27-jul    Albuquerque
Dag 21    wo 28-jul   Albuquerque - White sand NM- Alamogordo   
Dag 22    do 29-jul    Alamogordo - Carlsbad
Dag 23    vr 30-jul    Carlsbad
Dag 24    za 31-jul   Carlsbad – San Angelo (Texas)
Dag 25    zo 1-aug   San Angelo - Houston
Dag 26    ma 2-aug   Houston
Dag 27    di 3-aug    Vertrek van Houston naar Nederland  16.30 uur 
Dag 28    wo 4-aug    Aankomst Nederland 11.00 uur Amsterdam

De eerste vijf nachten zijn geboekt, voor de rest nemen we wat meer tijd.
#20 - 25-09-2009, 21:49 uur



waterbank

Hallo,

Nog even een vraagje over een bezoek aan Page - Lake Powell. Aangezien we liever 2 nachten Zion en 2 nachten Bryce willen vastleggen twijfelen we of we de voor ons 'lange' omweg via Page
willen maken? We willen evt. overnachten in Page, heeft iemand al eens overnacht in Page, is Lake Powell wel vanuit Page te zien als je geen boottocht wilt doen over Lake Powell?

Alvast weer bedankt voor het meedenken  :afro:

Gr. Carlo
#21 - 28-09-2009, 17:41 uur
« Laatst bewerkt op: 28-09-2009, 19:16 uur door waterbank »



hdeweert

Hallo Carlo
Als je alleen voor een kijkje over Lake Powell naar Page gaat zou ik het overslaan.
 Het lake en de dam zijn op zich niet erg interessant.
Interessanter zijn een bezoek aan de Rainbow bridge en een bezoekje aan Antylope Canyon.

Harm
#22 - 28-09-2009, 20:13 uur

jerbia

En Horseshoe Bend niet te vergeten!
#23 - 28-09-2009, 20:31 uur

Hans B

Ik blijf het een heel vreemde route vinden, maar ieder zijn eigen invulling.
Om de route wat vloeiender te laten lopen, zou ik van Las Vegas naar ZION gaan, dan naar de NORTH RIM, PAGE en vervolgens "terug" naar BRYCE over de Cottonwood Canyon Road (wel eerst even informeren naar de wegconditie).  
Bij Page heb je ook nog de Antilope Canyon.
Succes.
#24 - 30-09-2009, 12:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

waterbank

Hallo allemaal, nog een fantastisch 2010!!
Eindelijk kunnen we echt gaan aftellen voor onze grote reis flag
Inmiddels zijn alle hotels geboekt en na veel wikken en wegen is de rondreis als volgt geworden:
Dag 1: Vertrek Nederland, aankomst Houston 13.45 uur
Dag 2: Houston - Fort Stockton
Dag 3: Fort Stockton - Tucson
Dag 4: Tucson
Dag 5: Tucson - Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas (shoppen)
Dag 8: Las Vegas - Grand Canyon North Rim
Dag 9: Grand Canyon North Rim
Dag 10: Grand Canyon North Rim - Springdale
Dag 11: Springdale (Zion Park)
Dag 12: Springdale - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon
Dag 14: Bryce Canyon -Capitol Reef National Park - Torrey
Dag 15: Torrey - (Colorado National Monument) - Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: Moab - Monument Valley - Kayenta
Dag 19: Kayenta - Pinetop
Dag 20: Pinetop - Las Cruces
Dag 21: Las Cruces
Dag 22: Las Cruces - Carlsbad - Odessa
Dag 23: Odessa - San Antonio (Texas)
Dag 24: San Antonio (Texas)
Dag 25: San Antonio - Houston
Dag 26: Houston
Dag 27: Vertrek vanuit Houston
Dag 28: Aankomst op Schiphol om 11:00 uur
#25 - 03-01-2010, 20:38 uur



Tet14

Mooi! Een echte roadtrip. Ik hoef je niet te vertellen dat je begint met 3 lange reisdagen. Ik zal verder geen details geven.
Wat ik anders zou doen, is de terugweg.   Van Kayenta naar Show Low/Pinetop is goed te doen maar weinig tijd voor Canyon de Chelly, Hubbell Trading Post en Petrified Forest. Dan tussen Pinetop en Las Cruces ga je waarschijnlijk via Eagar en Silver City en LC. De Catwalk bij Glenwood is een aardige onderbreking net als City of Rocks.
Je wil 2 nachten in LC logeren, waarschijnlijk om White Sand NM te bezoeken. In july is het erg heet daar maar sla White Sands (geen zand maar gypsum) niet over. Een paar uur zal wel genoeg zijn denk ik. Na al die hitte is het misschien aardig om in Cloudcroft te logeren op 9000 ft. Of zelfs doorrijden naar Carlsbad.
Voor de caverns heb je tenminste een halve dag nodig. Mijn advies is om in Carlsbad te logeren en dan van Carlsbad rechtstreeks naar San Antonio. De route via Midland is een omweg en nogal saai (om het mild uit te drukken).  Tenslotte een kleine waarschuwing voor het stuk tussen SA en Ft. Stockton. Max snelheid is hier 80 mph va Junction,enige interstate met die maximum snelheid) Houd je hieraan, Junction is berucht om zijn snelheidscontroles.
Dag 15: Je bedoelt hier waarschijnlijk Goblin Valley SP (en Little Wild Horse canyon). Colorado NM ligt bij Grand Junction en daar kom je niet.
Voor ik het vergeet. Je wil vast wel een lekker ijsje onderweg. Dat kan bij Alotta Gelato in Silver City. Mocht je dit doen doe dan de groeten aan de eigenaar Mitch van Tet, dan weet hij het wel......
Tet
#26 - 08-01-2010, 13:36 uur

waterbank

Hallo Tet,

Bedankt voor je leuke suggesties. Om eerlijk te zijn vind ik ons laatste deel van de reis het lastigst om in te vullen dus ik dacht er zelf ook al aan om nog wat te schuiven.
Ik wil evt. onze laatste dag in Houston daar wel aan opofferen dus daarom zat ik denken om het als volgt in te delen:

Dag 19: Kayenta - Canyon de Chelly, Hubbell Trading Post - Gallup (NM)
Dag 20: Gallup- Petrified Forest - Eagarr
Dag 21: Eagar - Las Cruces
Dag 22: Las Cruces
Dag 23: Las Cruces - Carlsbad
Dag 24: Carlsbad - San Antonio (Texas)
Dag 25: San Antonio (Texas)
Dag 26: San Antonio - Houston
Dag 27: Vertrek vanuit Houston

Het was inderdaad de bedoeling langs Silver City te gaan, ijs is altijd lekker (zeker bij die temperaturen), als ik de eigenaar spreek dan zal ik de groeten doen  :afro:
Gr. Carlo
#27 - 08-01-2010, 21:57 uur



koosv

Niet te missen bij de Carlsbad caverns is het spectaculaire uitvliegen van de Mexicaanse bats.  Deze vleermuissoort overwintert in Mexico. Tegen zonsondergang vliegen enkele honderdduizenden bats uit de grot. Aanvankelijk zie je nog een paar luid kwetterende zwaluwen rondvliegen, maar na enige tijd komen er eerst een paar bats, en daarna vliegen ze in gigantische aantallen het duistere zwerk in. Dat kan zelfs enkele uren duren voordat ze de grot hebben verlaten. Tegenwoordig mag je helaas geen foto's of video's meer maken. Dat komt omdat er mensen zijn die flitsfoto's maken (lees: niet weten hoe ze de flits moeten uitzetten). Dit verstoort het sonar systeem bij de vleermuizen. 's-Morgens tegen zonsopgang duiken ze van grote hoogte de grot in, maar dat is voor de  vroege vogels onder ons. Bij bijzonder slecht weer (weeralarm knmi...) vliegen ze nauwelijks uit, hoewel er ook een nooduitgang aan de achterkant van de grot schijnt te zijn. De grot zelf kan je in 3D zien via http://3dparks.wr.usgs.gov/cave/index.html .
3D brilletjes kan je evt. bestellen bij de mars society  ( http://www.marssociety.nl/3dbrillen.php ), voor vanaf 1.5 euro incl. verzendkosten. Ook 3D tours van Capital Reef (mooie foto's !) en andere parken kan je hier zien, maar ook gewone plaatjes in 2D.
#28 - 09-01-2010, 12:57 uur

Tet14

Dag 19 zou ik naar Holbrook rijden voor een overnachting. Van Gallup moet je eerst weer terug. Voor Petrified Forest NP heb je ook niet zo lang nodig. Op weg naar Holbrook kan je vast stoppen bij Painter Desert Overlook. Na PF kan je al vast op weg naar Silver City en wellicht ergens onderweg stoppen.
Ik was de bats helemaal vergeten. Goede post van Koos. Mag je echt niet missen. De bats hangen aan het plafond van de cave (kan je niet zien). Raad maar eens ongeveer hoeveel.  Nee, meer,  ongeveer 3000 (geen typo) per vierkante meter. Van de Caverns naar Carlsbad is ongeveer 30 minuten rijden. Probeer zuid van Carlsbad te logeren bv bij Days Inn of BW Stevens (prima restaurant, probeer de stakes). Ook in Whites City is een hotel. Was ook een Best Western.
Tet
#29 - 09-01-2010, 13:59 uur

waterbank

Hallo,

Nogmaals weer bedankt voor de reacties. Ik heb nog een beetje zitten schuiven en ben iets meer terug naar ons originele planning.
Om in ieder geval 's avonds naar de bats in Carlsbad Cave te kunnen kijken wil ik wel een overnachting Carlsbad gaan doen. Om op het eind van de vakantie niet te lang in de auto
meer te hoeven zitten op 1 dag heb ik in het traject tussen Carlsbad en San Antonio nog een tussenstop in San Angelo gepland.

Dag 19: Kayenta - Canyon de Chelly, Hubbell Trading Post, Petrified Forest - Eagar
Dag 20: Eagar - Las Cruces
Dag 21: Las Cruces - Carlsbad
Dag 22: Carlsbad - San Angelo (TX)
Dag 23: San Angelo - San Antonio (Texas)
Dag 24: San Antonio (Texas)
Dag 25: San Antonio - Houston
Dag 26: Houston
Dag 27: Vertrek vanuit Houston

Gr. Carlo
#30 - 10-01-2010, 14:44 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15