Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis VS-Canada

Discussie gestart

Harold

Hallo allemaal. 29 aug a.s. gaan we drie weken toeren door Amerika & Canada.  Het is niet de eerste keer dat we gaan rondtoeren dus we hebben al de nodige ervaring. Het gebied waar we nu heengaan is echter helemaal nieuw voor ons.

29-8 AMS-Seattle (met NWA, rechtstreeks)
30-8 Seattle
31-8 Seattle - Mt Rainier Park - Kennewick
1-9 Kennewick - Missoula
2-9 Missoula - Glacier NP/Waterton Lakes NP - Lethbridge
3-9 Lethbridge - Calgary
4-9 Calgary
5-9 Calgary - Banff
6-9 Banff
7-9 Banff - Jasper
8-9 Jasper
9-9 Jasper - Kamloops
10-9 Kamloops - Vancouver
11-9 Vancouver
12-9 Vancouver
13-9 Vancouver - Vancouver Island
14-9 Vancouver Island
15-9 Vancouver Island - Port Angeles
16-9 Port Angeles (Olympic NP)
17-9 Port Angeles - Seattle Airport
18-9 Seattle - AMS (aankomst 19-9)

Eén van de dingen die we graag willen weten is welke ferry we nemen van Vancouver naar Vancouver Island. Er gaat er een naar Nanaimo en een dichter bij Victoria, de laatste lijkt me het mooist omdat je dan volgens mij door een mooier gebied vaart. Iemand ervaring mee? De reis is al volledig vastgelegd en ik wil graag tips wat zeker te doen op de dagen dat we op bepaalde plaatsen zijn.

Bedankt alvast voor de tips en ervaringen.

Groet.
#1 - 03-08-2008, 09:46 uur
« Laatst bewerkt op: 05-08-2008, 17:50 uur door Harold »

Harold

Hallo,

Kennelijk ga ik naar een stukje VS waar nog nooit iemand van jullie is geweest. Heeft er werkelijk niemand tips over al is het alleen maar Seattle, Olympic Park en Mt Rainier? Om dan nog maar te zwijgen over het prachtige Canada?

 ;) :-X :D ;D >:( :) :( >:D ^-^ :o 8) :-\ ??? ::) :P :-* :'( embarressed :afro:
#2 - 19-08-2008, 16:49 uur

ronaldstark

Hoi Harold,

ik las net pas je bericht. qua tips hangt er helemaal vanaf waar je overnacht (of heb je een camper) en wat je interesses zijn. Op Vancouver Island is van alles te doen en te zien, waarbij je wel rekening moet houden met je tijd en reisafstand.
Een goeie tip om eens te kijken is op deze site http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute.html . Hier vind je een uitgestippelde route met veel tips en ook foto's om een beeld te vormen. Deze site is van Ann uit Vancouver.

Succes,

Ronald
#3 - 19-08-2008, 18:43 uur

BelCan75

Beste Harold,

Ik had je post nog niet eens gezien!  Goed dat je het topic even terug naar boven haalt.   :afro:  Voor de ferry van Vancouver naar Vancouver Island zou ik  inderdaad de ferry naar Victoria nemen.  Je moet dan naar Tsawassen, een 20 minuutjes ten zuiden van Vancouver waar je de ferry neemt richting Swartz Bay.  Als je op een bepaald tijdstip in Victoria wil zijn dan raad ik aan dat je deze ferry rit reserveerd, want het kan in het weekend soms druk zijn en dan moet je wachten.  Je kan eens naar hun officiele website kijken voor de afreizen: http://www.bcferries.com/schedules/mainland/  Je moet dan kijken bij Vancouver-Victoria (Tsawassen-Swartz Bay).  Deze rit duurt ongeveer anderhalf uur en de zichten onderweg zijn echt wel mooi!

Ik weet dat jullie route volledig vast staat, maar als het nog zou kunnen dan had ik een extra dagje genomen in Jasper.  Maar goed met de tijd dat je hebt ga je zeker ook een deel van de prachtige plaatsen kunnen zien.  Hier zijn wat must sees and must do's op de volgende plaatsen:

*Banff:  zo te zien hebben jullie hier een anderhalve dag te besteden, de dag dat jullie uit Calgary komen (wat een 2 uurtjes rijden is) en de dag erna.  Ik stel het volgende voor, nadat jullie aankomen uit Calgary ga even naar de Bow Falls wat in het dorp zelf liggen, ietsje verderop vind je de prachtige Vermillion Lakes, ga ook even naar Lake Minnewanka op deze dag.  De volgende dag zou ik (als het vrij mooi weer is) de gondola naar Sulphur Mountain nemen, van daarboven heb je en prachtig zicht over Banff town en de omgeving.  Verderop kan je ook naar Johnston Canyon wat zeker een paar uurtjes van je tijd waard is. Moest je niet naar Sulphur Mountain willen dan zou ik die tijd uitstrekken om naar Lake Louise en Moraine Lake te gaan, dit ligt op een 50km van Banff richting Jasper, want daar ga je geen tijd voor hebben als je op weg bent naar Jasper.  Dus ik zou bijna zeggen om Sulphur Mountain niet te doen en naar Lake Louise en Moraine Lake te gaan, deze twee mag je absoluut niet missen!  Misschien dat je ze ergens anders in je programma kan krijgen als jullie aankomen van Calgary.

*Banff naar Jasper:  Dit is een rit van ongeveer 290km en als je ineens door zou rijden dan doe je daar een 3 uren en 45 minuten over.  Ik stel voor dat je vroeg genoeg vertrekt zodat je onderweg aan alle prachtige zichtpunten kan stoppen.  Jullie zouden Lake Louise en Moraine Lake hier eventueel ook nog kunnen bij doen als het niet anders kan en strek dan een half uurtje tot een uurtje uit per meer...dat is wel voldoende denk ik.  Eens op de Icefield Parkway zie je aan de linkerkant al een mooie meer liggen langs de weg, dit is Bow Lake en hier kan je ook even stoppen als je wil.  Een stukje verderop ligt het mooie Peyto Lake waar je zeker moet stoppen.  Volg het cemente pad voor 400m omhoog om tot aan het prachtige viewpoint over Peyto Lake te geraken...dit is echt de moeite!    Nog een stuk verderop liggen nog 2 meren die tot de Waterfowl Lakes behoren, hier kan je eventueel ook even stoppen afhankelijk van de tijd die jullie hebben.  Op een gegeven moment kom je aan de Columbia Icefields terecht, een enorm grote gletsjer waarvan de tong hier alleen te zien is.  The Athabasca gletsjer kan je van dichtbij gaan bekijken, je kan een stuk te voet doen of gewoon van langs de weg bekijken of je kan eventueel een trip doen met zo'n Ice Explorer (http://www.columbiaicefield.com/the_ice_explorer.asp).  

Eens voorbij de Columbia Icefields is het ook de moeite om te stoppen aan de Sunwapta Falls alsook de Athabasca Falls. Eens aan de Athabasca Falls ben je bijna in Jasper, moest je nog tijd over hebben dan zou ik de 14km lange Cavell Road nog volgen naar Mount Edith Cavell waar je langs het Path of the Glaciers kan wandelen om een zicht te hebben op de Angel Glacier en Cavell pond met ijs stukken die er nog in liggen van de Cavell gletsjer.  Dit kan je ook eventueel doen tijdens je dag in Jasper.

*Jasper:  Op deze dag kan je naar Mount Edith Cavell gaan in de voormiddag, heb je dat de dag ervoor al gedaan dan kan je de Maligne Lake Road doen waar je kan stoppen aan Medicine Lake, Maligne Canyon en uiteindelijk bij Maligne Lake.  Maligne Lake is zeker de moeite en hier raad ik ook de boot rit aan naar Spirit Island, deze is 90 minuten lang.    De trip is vrij duur maar wel echt de moeite waard als het weer wat meezit! Dit is de website over die boot ritten: http://www.malignelake.com/cruises.html  Verder heb je in Jasper ook nog enkele meren die je kan bereiken binnen de 10km zoals Pyramid Lake, Patricia Lake, Lake Edith, Lake Annette en Lake Beauvert.  De Jasper Tramway is ook wel de moeite en die brengt je naar de top van de Whistler's Mountain: http://www.jaspertramway.com/

*Vancouver:  Een wandeling door het stad is zeker aan te raden met Robson Street, Gastown, Chinatown enzovoort. Verder mag je het bekende Stanley Park natuurlijk niet missen met zijn 9km lange zeemuur rond het park. Je kan op die zeemuur fietsen, wandelen of roller bladen en je kan ook rondom het park rijden met de wagen/camper. In Stanley Park zou ik minstens een namiddag besteden om alles te bekijken. Tijdens jullie verblijf in Vancouver zou ik zeker ook wat tijd uitstrekken om Noord Vancouver te zien, een namiddagje Grouse Mountain is zeker de moeite als het mooi weer is. Het kost wel wat om met die gondola naar boven te gaan, maar het is wel de moeite omdat je boven de Grizzly beren nog kan gaan zien, de Lumberjack show, films, wandelpaden volgen enzovoort.  Je kan eens kijken op de officiele website: http://www.grousemountain.com/  Verder kan je ook naar Cypress Mountain rijden waar je onderweg een aanwijzing zal zien van Cypress Provincial Park, daar kan je stoppen om te genieten van een prachtig zicht over Vancouver en de omgeving.  In Noord Vancouver vind je ook de bekende Capilano Suspension Bridge wat zeker wel de moeite is, maar als het allemaal wat kostelijk word dan zou ik naar Lynn Canyon gaab, dit is ook een prachtig park met een hangbrug.  Dit park is gratis en is ook wel de moeite waard om te zien want het is een stukje prachtige natuur dichtbij de stad: http://www.dnv.org/ecology/see_do/see_do.html  Voor nog meer bezienswaardigheden in Vancouver kan je eens op deze pagina kijken: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute4.html

Voor Vancouver Island tips kan je eens kijken onderaan op deze pagina: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute.html

Als julie in Port Angeles aankomen dan is een bezoekje aan Hurricane Ridge zeker een aanrader.  Ik zou dan tegen de avond richting Forks rijden en daar een nacht verblijven, tenzij die nacht in Port Angeles al vast ligt.  Zoja, dan de dag erna vroeg uit de veren en rijden richting Forks om daar de west kust van Olympic National Park te bezoeken. Forks is ongeveer 1 uur en 30 minuten rijden van Port Angeles.  Stop onderweg aan het mooie Lake Crescent, kan je niet missen want je rijdt er zo langs op.  Een stukje voordat je in Forks aankomt zie je de aanwijzigingen al voor Rialto Beach en La Push. Volg de weg naar Rialto Beach en bij het terug komen kan je dan even overgaan naar La Push.  Second Beach bij La Push is ook wel echt de moeite als je er de tijd voor hebt.  De time tables voor eb en vloed in deze regio kan je op internet al bekijken voor Rialto Beach en voor Second Beach en die kan je hier vinden: http://www.kaleberg.com/tides/lapush/index.html

Zo, ik hoop dat ik je hier toch wat mee kan helpen!  Als je nog vragen hebt, mag je me gerust contacteren!
Vele groetjes uit Vancouver (Canada),
Ann  :)



#4 - 19-08-2008, 19:13 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


ronaldstark

als je het over de "duivel"hebt....

Tja, Ann kan staven op veel kennis en ervaring. :afro:
#5 - 19-08-2008, 19:25 uur

vana

Hoi Harold,

wij zijn net teruggekomen van onze Canada -Amerika reis.
Ik heb niet echt veel toe te voegen aan de tips van Ann maar kan wel zeggen waar wij van genoten hebben.

Vancouver- geweldige relaxte stad. Vooral Stanley park vonden wij helemaal te gek. Neem wel je eigen auto om rond te rijden. Wij hebben de gratis bus genomen, maar die was steeds zo vol dat we moesten staan met onze hand in een lus. Die was echter net te hoog voor mij en vooral voor mijn dochter dus onze armen werden zowat uit de kom getrokken.

Wij hebben de route Vancouver -Jasper via de Sea to Sky highway gereden en het is een erg lange route. Ik ben blij dat we het in 3 dagen reden, in twee dagen lijkt me erg vermoeiend.
Het is wel een schitterende route, vooral het gedeelte  tot Whistler. 

Jasper NP- Lake Maligne is inderdaad schitterend. Maar het hoogtepunt van Jasper NP was voor ons Mount Edith Cavel en de wandeling naar de Angel Glacier. Schitterend mooi!
               - Jasper is een leuk toeristisch plaatsje. Wij hebben heerlijk gegeten bij L&W. Heerlijk verse pizza en pasta. En de homemade pie was ook jammie..

De Icefield Parjkway is ongelooflijk mooi. Wij hadden het geluk dat de lucht stralend blauw was. Peyto Lake is heel mooi blauwgroen. Alleen jammer dat er net een bus Japanners gestopt was en het complete kleine viewpoint in beslag nam.

Banff NP.
Johnston canyon is niet spectaculair en de waterval stelt niet echt veel voor. Maar de wandeling naarde Upper falls  is heel leuk. De hike loopt wel heel steil omhoog, dus is niet echt makkelijk.
 Bezoek Lake louise en Lake Moraine zo vroeg mogelijk. Wij waren om een uur of 10 bij Lake Louise en het was nog heerlijk rustig, toen we na een halfuurtje weggingen was het al aardig druk aan het worden. Vervolgens zijn we naar Moraine Lake gereden en daar was geen parkeerplaats meer te vinden. Na een tijdje rondrijden hebben we uiteindelijk maar geparkeerd bij een resort.
Wij vonden Banff niet echt leuk, veel te toeristisch. We hebben overnacht in Canmore en dat was veel gezelliger.
We hebben in Banff wel heerlijk gegeten bij Earl's.

Waterton hebben we over moeten slaan maar we hebben wel de Going to the Sun road door Glacier NP gereden. Ik kan alleen maar zeggen wauw!

Olympic NP. Hurricane Ridge vonden wij verrassend mooi. Je moet wel helder weer hebben, anders is er niet zo veel aan denk ik.

Wij hebben de ferry van Victoria -Schwarz Bay naar Tsawassen genomen en dat is inderdaad een mooie route tussen de eilanden door. Wij hebben in de verte zelfs walvissen gezien.
Onthoud wel waar je auto staat, wij hebben ons rot gezocht om hem weer terug te vinden :(

Als je alvast wilt genieten van de mooie plekken die jullie gaan bezoeken, wij hebben onderweg een fotoverslag bijgehouden: http://www.pixagogo.nl/2841384395

Heel veel plezier,

Marjon






#6 - 19-08-2008, 20:46 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

Vegas

Erg leuk de fotosite marjon.
Ik vertrek 10 september voor ongeveer dezelfde route, nu heb ik nog meer zin gekregen....!

En ik zie dat ik een B&B heb gereserveerd recht tegenover L&W daar op Patricia Street in Jasper. Zal dat restaurant dus zeker proberen.
#7 - 19-08-2008, 21:24 uur
« Laatst bewerkt op: 19-08-2008, 21:30 uur door Vegas »

BelCan75

@ ronaldstark: hihi inderdaad toeval dat we op het zelfde moment aan het posten waren  :D  Dank voor mijn website te vermelden!  :afro:

@Vegas: Wow, de tijd begint erg te korten, he!  In elk geval een heerlijke reis toegewenst en dat je vele mooie dingen mag zien en doen! 

Vele groetjes,
Ann :)
#8 - 20-08-2008, 00:27 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


Harold

Ann en Marjon, enorm bedankt voor jullie reactie. Heb de tips overgenomen en de sites bekeken. Erg mooie foto's in het fotoverslag bv, schitterend. Als ons dat te wachten staat krijg ik er steeds meer zin in.

We hebben één nacht in Banff en één nacht in Canmore in het Radisson. Zo te lezen wel oke dus, terwijl de bedoeling was beide nachten in Banff te verblijven. We zullen dan idd de meest zuidelijke ferry naar Victoria nemen en genieten van het uitzicht, aangezien we in het weekend de overtocht maken zal ik gaan reserveren. Het is alleen jammer dat ze daar CAD 15 voor rekenen.

Op Victoria Island staat de Butchart Gardens hoog op het lijstje alsmede de Butterfly Gardens. Die gaan we zeker bezoeken.

Alle hotels heb ik vastgelegd, ondanks dat dat op veel plaatsen niet per se hoeft. Maar omdat ik het via Priceline gedaan heb, zitten er regelmatig mooie prijzen tussen voor (zeer) goede hotels. Daarentegen beperk ik mezelf in mijn flexibiliteit, maar dat is bewust gedaan.

Nu nog maar hopen dat we redelijk tot goed weer hebben, dan komt het helemaal goed denk ik.

#9 - 21-08-2008, 16:34 uur

Harold

Hoi Harold,

Vancouver- geweldige relaxte stad. Vooral Stanley park vonden wij helemaal te gek. Neem wel je eigen auto om rond te rijden. Wij hebben de gratis bus genomen, maar die was steeds zo vol dat we moesten staan met onze hand in een lus. Die was echter net te hoog voor mij en vooral voor mijn dochter dus onze armen werden zowat uit de kom getrokken.

Net terug gekomen en heb wat ervaringen te delen. Stanley Park was idd erg mooi, zijn er lopend vanaf Robson St heengegaan via de haven, geen enkel probleem. De volgende dag fietsen gehuurd en door het park gefietst en het aquarium bezocht (wat de moeite net aan waard was).

Wij hebben de route Vancouver -Jasper via de Sea to Sky highway gereden en het is een erg lange route. Ik ben blij dat we het in 3 dagen reden, in twee dagen lijkt me erg vermoeiend.
Het is wel een schitterende route, vooral het gedeelte  tot Whistler. 

We zijn vanuit Jasper via Kamloops naar Vancouver gereden in twee dagen dus en zonder noemenswaardige problemen. Niet vermoeiend maar kennelijk is dat zeer persoonlijk.

Jasper NP- Lake Maligne is inderdaad schitterend. Maar het hoogtepunt van Jasper NP was voor ons Mount Edith Cavel en de wandeling naar de Angel Glacier. Schitterend mooi!
               - Jasper is een leuk toeristisch plaatsje. Wij hebben heerlijk gegeten bij L&W. Heerlijk verse pizza en pasta. En de homemade pie was ook jammie..

2 nachten in Jasper, goede startplaats, maar lodging erg duur. Het weer zat ook niet echt mee, en moet zeggen dat Banff wel mooier is.

De Icefield Parjkway is ongelooflijk mooi. Wij hadden het geluk dat de lucht stralend blauw was. Peyto Lake is heel mooi blauwgroen. Alleen jammer dat er net een bus Japanners gestopt was en het complete kleine viewpoint in beslag nam.

Peyto Lake is idd een topper, en die bussen met Japanners zijn er wss altijd, namelijk ook toen wij er waren en dat was zacht uitgedrukt erg jammer. Hebben daar nog een hike gelopen en hebben twee beren gezien, bergmarmotten en nog wat kleinwild. Het was best koud, en wat hoger op begon het zelfs te sneeuwen.......

Banff NP.
Johnston canyon is niet spectaculair en de waterval stelt niet echt veel voor. Maar de wandeling naarde Upper falls  is heel leuk. De hike loopt wel heel steil omhoog, dus is niet echt makkelijk.
 Bezoek Lake louise en Lake Moraine zo vroeg mogelijk. Wij waren om een uur of 10 bij Lake Louise en het was nog heerlijk rustig, toen we na een halfuurtje weggingen was het al aardig druk aan het worden. Vervolgens zijn we naar Moraine Lake gereden en daar was geen parkeerplaats meer te vinden. Na een tijdje rondrijden hebben we uiteindelijk maar geparkeerd bij een resort.
Wij vonden Banff niet echt leuk, veel te toeristisch. We hebben overnacht in Canmore en dat was veel gezelliger.
We hebben in Banff wel heerlijk gegeten bij Earl's.

Bij Lake Louise hebben we ook een hike gelopen en konden daardoor van bovenaf nog hele mooie foto's nemen van het meer zonder dat er veel mensen in de buurt waren (lees geen). Banff daarentegen vonden wij juist geweldig en Canmore was echt een triest oord, miss kwam dat ook wel omdat het hotel (Radisson) zeer tegen viel. Wel goed gegeten in restaurant the Wood.

Waterton hebben we over moeten slaan maar we hebben wel de Going to the Sun road door Glacier NP gereden. Ik kan alleen maar zeggen wauw!

Waterton hadden we geen tijd meer voor, Glacier wel gedaan door het mindere weer te weinig moois gezien, en ze waren nogal met de weg bezig en hebben er zodoende erg lang over gedaan.

Olympic NP. Hurricane Ridge vonden wij verrassend mooi. Je moet wel helder weer hebben, anders is er niet zo veel aan denk ik.

Nog een tegenvaller, uitgerekend Hurricane Ridge was van ma-do gesloten ivm wegwerkzaamheden, terwijl het weer niet mooier kon zijn, zware tegenvaller. De regenwouden in Olympic zijn daarentegen wel erg mooi, het kust gebied ook waar we bij Rialto Beach zijn geweest.

Wij hebben de ferry van Victoria -Schwarz Bay naar Tsawassen genomen en dat is inderdaad een mooie route tussen de eilanden door. Wij hebben in de verte zelfs walvissen gezien.
Onthoud wel waar je auto staat, wij hebben ons rot gezocht om hem weer terug te vinden :(

Dezelfde ferry gedaan en ook walvissen gezien, was erg mooi, en de auto terugvinden was geen probleem.......... Reserveren is toch wel handig, hadden dat niet gedaan en konden nog net mee terwijl we ruim een uur vantevoren bij de ferry aankwamen. De ferry van Victoria naar Port Angeles was helemaal extreem, daar konden we niet meer reserveren (ze laten maar 60% toe om te reserveren) en voor de eerste ferry van 10.30 hebben we de auto de avond ervoor om 19.30 al neergezet, dat was maar goed ook, als we de volgende dag om 7 uur waren gekomen was het wss al te laat geweest en hadden we tot 15.00 moeten wachten......

Als je alvast wilt genieten van de mooie plekken die jullie gaan bezoeken, wij hebben onderweg een fotoverslag bijgehouden: http://www.pixagogo.nl/2841384395

Mt Rainier is door het slechte weer ook niet geworden wat we wilden, Seattle was wel oke, Calgary ook, wel erg koud. 3 mooie weken gehad met de laatste week in Vancouver/Vancouver Island/Olympic NP nog temperaturen van 25-30 graden.

Groeten,
Harold







#10 - 19-09-2008, 18:08 uur
« Laatst bewerkt op: 19-09-2008, 18:10 uur door Harold »

BelCan75

Hoi Harold,

Leuk dat je hier een beetje een verslag uitbrengt over hoe de reis is geweest en leuk te horen dat het goed is meegevallen. Blij te horen dat het weer goed is meegevallen, wij hadden 2 dagen geleden inderdaad nog 28 graden hier in Vancouver maar op het moment is het bewolkt en maar een 19 graden.  Ga je ook foto's online zetten of een verslag?  Zoja, laat het ons weten want dan bekijk ik dat altijd heel graag!

Geniet nog lekker na van je trip!
Groetjes uit Vancouver,
Ann :)
#11 - 20-09-2008, 07:30 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15