Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2e reis Westen: nu ook Rockies e.o., niet teveel van hetzelfde??

Discussie gestart

Marianne

Je trekt nu wel heel erg weinig tijd voor Rocky Mountain NP uit. Zo weinig dat ik bijna aan zou raden om het te laten vallen. Yellowstone is echt krap met maar 2 volle dagen. Neem de tijd om eens een geiser uit te zien barsten - ze zijn niet allemaal zo stipt als de Old Faithful - en ga eens 's morgensvroeg of tegen de avond wild spotten. Heb je de overnachtingen al vastgelegd?

Tussen Jackson en SLC kun je via Bear Lake rijden, zie ons 2004-verslag. Mooie route maar ik zou daar niet nog een tussenstop maken; dan liever voor Yellowstone of Grand Teton meer tijd uittrekken. In GT mis je in deze route de mooie uren in de ohtend of tegen de avond - kijk eens in ons 2008-verslag voor ons beozke aan het park. Zelf met een volle dag lukte het ons niet om de wandeling bij Jenny Lake te doen (volle parkeerplaats) dus zorg er voor dat je voldoende tijd hebt om te kunnen doen wat je wilt doen.

Marianne
#16 - 15-01-2012, 22:10 uur

Tet14

Ipv Trail Ridge rd zou je Beartooth hw kunnen toevoegen. Zelfde WOW factor. Dus misschien zo:
1. Aankomst Denver
2. Denver-Custer of Hill City.
3,4: Black Hills SD/Badlands NP
5. Via Devils Tower NM naar Sheridan
6. Sheridan Cody via 14A. 
7. Cody via Beartooth hw naar Yellowstone (eventueel Chief Joseph hw en op en neer Beartooth.)
8,9,10: Yellowstone. Dag 10  's middags naar Jackson.
11. GTNP.
12. GTNP via Evanston naar Park City
13. Park City naar Moab
14: Moab
15. Moab and 's middags naar Torrey of 's morgen vertrek en dan 's middags Capitol reef.
16. (Capitol Reef NP) Ut12 naar Bryce
17: Bryce Canyon NP, Red Rock, Coral Pink Sanddune, Best Friends, Kanab.
18. The Wave (Permit nodig)
19. Richting Las Vegas.
Tet
#17 - 16-01-2012, 11:34 uur

dani80

Hebben jullie nog tips voor goede reisgids voor deze route? Heb al de ANWB Verenigde Staten zuid west, maar hier staat Yellowstone en Rockies niet in.
Tevens nog tips vwb accomodatie in Yellowstone en Moab? (ik weet dat ik Yellowstone via Xanterra moet boeken, maar welke hotels zijn ok?).
#18 - 31-01-2012, 19:32 uur

jhbechthum

Heb al de ANWB Verenigde Staten zuid west, maar hier staat Yellowstone en Rockies niet in.

Staan in NoordWest.

Johan
#19 - 31-01-2012, 20:00 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

dani80

oh, wist helemaal niet dat die ook bestond. Vond de zuidwest erg handig, dus dan ga ik naar die op zoek. Ook nog tips voor accomodatie?
Is het noodzakelijk al iets te boeken voor eind juni of zouden we dan ook nog wel iets in west yellowstone kunnen krijgen? Heb begrepen dat daar sowieso veel accomodatie ligt?
#20 - 31-01-2012, 21:16 uur

jhbechthum

Als je in Yellowstone wilt overnachten zit je vast aan Xanterra Parks & Resorts. Ik denk alleen dat je voor juni al te laat bent, maar het is altijd te proberen.
Zie ook de site van het park: www.nps.gov/yell/planyourvisit/lodging-in-yellowstone.htm.

Verder is het ook mogelijk om net buiten het park te overnachten. Is ook wellicht goedkoper, maar brengt ook meer rij-tijd met zich mee.

Johan.
#21 - 31-01-2012, 21:35 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

dani80

Heb weer wat gepuzzeld. Wat vinden jullie hiervan:
16 jun   Denver - Rocky Mountains (via plaatsje Nederland)   1 u 32
17 jun   RM - Scotsbluff   3 u 21
18 jun   Scotsbluff - Mt Rushmore - Custer NP   3 u 30
19 jun   Custer NP (iron mountain scenic drive)- Badlands   
20 jun   Badlands - Devils Tower - Sheridan   
21 jun   Sheridan - Cody - Yellowstone   
22 jun   yellowstone NP (north rim)   
23 jun   yellowstone NP (south rim)   
24 jun   yellowstone - grand teton NP    3 u 38
25 jun   grand teton Np  (Jackson)   
26 jun   GT - SLC   5u 45
27 jun    SLC-  Arches- Moab   4u + 1u
28 jun   Moab -Dead point view- Canyonlands - Moab    0.38 + 0.47 + 1.13
29 jun   Moab- Capitol reef   3 u 15
30 jun   CR - Kanab   4 u
1  jul   Kanab (tour) (of the wave?)   
2 jul   Kanab - Las Vegas (via valley of fire?)/Little finland/hobgoblins playground   3 u
3 jul   Las Vegas (valley of fire)   
4 jul   Las Vegas    
5 jul   Las Vegas   
6 jul   Las Vegas

Begreep dat beartooth highway misschien nog niet open is eind juni dus wil dat risico niet nemen.    
#22 - 03-02-2012, 13:19 uur

dani80

Ziet er naar uit dat we deze route door ziekenhuis behandeling niet in juni kunnen gaan doen. Denken nu aan begin aug. Moet ik dan nog ergens rekening mee houden? Is het dan té druk? Beter tot sept wachten? Komt ons echter minder goed uit. Wat vinden jullie? Nog tips omtrent aangepaste route?
#23 - 06-02-2012, 19:21 uur

Hans B

Begin september zijn de vliegtickets waarschijnlijk goedkoper dan in augustus (hoogseizoen).
#24 - 06-02-2012, 20:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bas_en_Es

Dacht dat het voor Yellowstone ook al snel weer koud is of kans op sneeuw naarmate je later gaat?
#25 - 08-02-2012, 08:45 uur

Hans B

Dacht dat het voor Yellowstone ook al snel weer koud is of kans op sneeuw naarmate je later gaat?
Klopt daar heb je wel een punt.
We hebben eind augustus al eens sneeuw gehad, maar ook wel eens 25°C.
Heel onvoorspelbaar.
#26 - 08-02-2012, 14:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Zowel augustus als september zijn prima voor een bezoek aan Yellowstone. Ik vind het nadeel van september dat de dagen al aardig kort worden, en dat in Yellowstone al voorzieningen sluiten, maar verder is het prachtig in die tijd van het jaar. Ik heb net foto's van een collega gezien die er afgelopen september geweest is; ze hebben wolven gezien, en vooral 's morgensvroeg zijn al die dampende en pruttelende geisers etc prachtig om te zien, heel mysrerieus, al die rookpluimen.
Voor sneeuw zou ik ook nog niet bang zijn, maar ja, het kan natuurlijk eens voorkomen.

Marianne
#27 - 08-02-2012, 19:05 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15