Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis West-Amerika

Discussie gestart

vls

Ons defintief programma.  Nu zoeken we nog een beetje wat we telkens onderweg zeker moeten zien.
Wie heeft er tips ?

Ons programma ziet er momenteel zo uit:
dag 1: vlucht Brussel - LAX
overnachting in Four Points Sheraton (luchthaven lax)
dag 2: rit van Los Angeles naar San Diego
overnachting in Best Western Posada Inn
+ stadsbezoek + park
dag 3: San Diego - Seaworld
dag 4: rit van San Diego naar Needles
overnachting in Best Western Colorado River Inn
dag 5: rit van Needles naar Grand Canyon
(heeft iemand tips welke route wij het best nemen ?)
overnachting in Best Western Squire Inn
dag 6: bezoek aan Grand Canyon + overnachting
dag 7: rit van Grand Canyon naar Bryce Canyon
overnachting in Bryce Pioneer Village
(eventueel via Page ???)
dag 8: Bryce Canyon + overnachting
dag 9: rit van Bryce Canyon via Zion naar Las Vegas
overnachting in Circus Circus
dag 10: Las Vegas
dag 11: rit van Las Vegas naar Death Valley
bezoek aan Death Valley
overnachting in Stove Pipe Wells
dag 12: rit van Death Valley-Yosemite
overnachting in Mammoth Mountain Inn (Mammoth Lakes)
(klopt het dat dit een mooie route is)
dag 13: bezoek Yosemite + rit naar San Francisco
dag 14 + dag 15: San Francisco
(Alcatraz, Fisherman's Wharf, Chinatown, ...)
iemand nog tips ?
overnachting in Metropolis Hotel
dag 16: rit van San Francisco naar Monterey
(wat moeten we hier zeker zien ?)
overnachting in Casa Munras Hotel
dag 17: rit van Monterey naar Lompoc
overnachting in Vagabond Inn
dag 18: rit van Lompoc naar Los Angeles
Beverly Hills, Hollywood, Walk of Fame, e.d.
(zelfde vraag; wat moeten we hier zeker zien?)
dag 19: Los Angeles --> bezoek aan Universal Studio's
dag 20: Los Angeles --> shoppen + stadsbezoek
dag 21: terugvlucht naar Brussel

Kunnen jullie ons nog wat tips geven ?
Heeft iemand ervaring met deze hotels ?
#1 - 28-02-2005, 17:32 uur
« Laatst bewerkt op: 16-06-2005, 19:36 uur door vls »

stinger

als ik jou was,zou ik maar hooguit 2 dagen in San Francisco blijven,San Francisco is een mooie,leuk stad,maar 4 dagen is wel erg lang hoor.en ook de laatste 4 dagen in L.A zou ik iets verkorten.zoveel bijzonders is het niet daar.ga een dagje naar hollywood,of naar beverly hills,om even te kijken is erg leuk.of ga een dagje naar de universal studio's ook erg leuk.
Vegas zou ik persoonlijk wat langer blijven,maar dat is mijn mening.
veel plezier op je trip!!

Stinger
#2 - 28-02-2005, 19:38 uur

Mississippi

Helemaal met Stinger eens.
Een extra dag in Scottsdale zou geen kwaad kunnen.
Kan je naar Saguaro National Parc (westelijk deel) bij Tucson !

#3 - 28-02-2005, 19:48 uur

Bakvet

Ben het niet met de eerste twee antwoorden eens. Je schrijft immers dat je de steden wilt bezoeken. Over het algemeen vallen Amerikaanse steden heel erg tegen voor ons Europeanen. San Francisco vormt daarop zeker een uitzondering.

Ik vind het een mooie afwisselende reis. (Al ben ik van mening dat je beter overal minimaal twee dagen kan blijven. Dan kan je minder highlights bezoeken maar het is een mooie reden om later nog eens terug gaan om de rest te zien.)

> dag 1: Brussel-Los Angeles-San Diego
Ik mag hopen dat dit helemaal per vliegtuig is en niet het laatste deel per auto?

> dag 3: San Diego-Scottsdale
Bijna 400 mijl, dat is een flink eind, maar als je twee bestuurders hebt en om de 100 mijl wisselt is het wel te doen. Hou er rekening mee dat je 's avonds eerder moe bent vanwege het grote tijdsverschil met Europa. Zo vroeg mogelijk 's ochtends vertrekken dus.

Las Vegas zit wel goed.

> dag 12: Death Vally - Mariposa
> dag 13: Mariposa - San Francisco

In Mariposa (Yosemite) moet je zeker een dag langer blijven.

Die twee volle dagen Los Angels heb je zeker nodig als je naar Disneyworld wilt gaan en daarnaast nog iets anders wilt doen.
#4 - 28-02-2005, 20:38 uur

vls

Heb ons programma nog eens opnieuw bekeken.  We denken eraan om niet naar Phoenix/Scottsdale te gaan, maar van San Diego naar Needles of Laughlin.
Kan iemand ons hieromtrent advies geven.
#5 - 01-03-2005, 20:44 uur

Ebelix

Ik raad je aan om niet te gaan rijden als je aankomt in LA. De route LA naar San Diego is erg druk. Hooguit auto ophalen om naar je hotel te rijden. De reden om niet te gaan rijden is dat je na 11 uur vliegen kapot bent en je tjdens de spits in LA aankomt. Het verkeer is dan echt hectisch en je zal moeten wennen aan alles. Neem een hotel op het vliegveld en ga de volgende morgen vroeg rijden naar SD. Je bent toch vroeg wakker ivm de jetlag  ;D

Als je vliegt van LA naar San Diego heb ik niets gezegd.
#6 - 01-03-2005, 21:39 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

FreezeM

Hoi,

In San luis Obispo kan ik je Apple Farm Inn aanraden voor je overnachting. Is gebaseerd op een bakkerij thema, bij aankomst gratis appeltaart proeven :) Is sfeervol, met een open haard op de kamer, een oude watermolen en bakkershuis en alles toch goed betaalbaar. Zit ook een goed restaurant bij.

In San Diego moet je zeker een bezoek brengen aan Old Town en daar Mexicaans eten in een van de restaurants. Goede kwaliteit en heel anders dan de NL-Tex-Mex die je hier krijgt.

In san Francisco kan ik je het Chancellor Hotel op Union Square aanraden. Lees ook mijn reacties elders in deze categorie.

En lees ook onze reisverhalen: http://www.helloworlditsme.com/archives/cat_holiday.php
#7 - 07-03-2005, 17:05 uur

Norbert

Heb ons programma nog eens opnieuw bekeken.  We denken eraan om niet naar Phoenix/Scottsdale te gaan, maar van San Diego naar Needles of Laughlin.
Kan iemand ons hieromtrent advies geven.
In 2003 ben ik van LA naar Laughlin gereden. Dit is een mooie route om te rijden. Laughlin is een klein gokstadje, met lage prijzen voor de hotels. Wij hebben toen een kamer gehad voor 25 dollar. De naam van het hotel weet ik niet meer helaas.
Wat ik nog wel weet, dat het hotel super vaderlandslievend was. Militairen en gepensioneerde militairen kregen nog extra korting, iedere morgen was er een raising the flag ceremony.
Vanuit Laughlin zijn we vervolgens via route 66 doorgereden naar Flagstaff.
#8 - 11-03-2005, 19:53 uur

Hans B

Hallo Vis,
je reis ziet er goed uit. Zoals anderen al opperden, zou ik van San Diego (met wellicht 1 overnachting) direct richting de Grand Canyon rijden.
San Diego, El Centro, Blythe, Prescott 425 ml. Is de kortste route en in 1 dag te doen. Je houdt dan wat extra over om de natuur te bekijken. Voor de dag in Scottsdale zou ik dan ook liever een dag extra doorbrengen in Las Vegas.
groeten Hans B.
#9 - 29-03-2005, 12:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

vls

We hebben onze route nogmaals aangepast.
Nu zouden we het volgende doen:
dag 1: Los Angeles
dag 2: Los Angeles - San Diego
dag 3: San Diego
dag 4: San Diego - Needles (of ander voorstel)
dag 5: Needles - Grand Canyon
dag 6: Grand Canyon
dag 7: Grand Canyon - Page
dag 8: Page - Bryce
dag 9: Bryce via Zion naar Las Vegas
dag 10: Las Vegas
dag 11: Las Vegas - Death Valley
dag 12: Yosemite
dag 13: Yosemite - San Francisco
dag 14: San Francisco
dag 15: San Francisco
dag 16: Monterey
dag 17: Santa Barbara
dag 18: Los Angeles
dag 19: Los Angeles
dag 20: retourvlucht vanuit LA

Kan iemand ons advies geven ivm het traject San Diego - Grand Canyon.  Volgens mij is dit te lang om in één keer te doen.  Is Needles een goede stop of beter iets anders ?
Is Page de moeite of blijven we beter één nacht extra in Bryce ?
Op het einde hebben we LA voorzien.  Hier zouden we Beverly Hills, Hollywood en Universal Studios willen doen.  Logeren we dan best in LA zelf of bvb Santa Monica ?

Elk advies is welkom !

#10 - 20-04-2005, 12:16 uur

Hans B

Hallo Vis,
ik heb m'n routeplanner er even bijgepakt, als snelste route geeft die aan :
S.D. I-15 I-40, via San Bernardino, Barstow, Needles, Kingman naar Williams in 500 mijl en 8 uur sturen.
Als alternatief kun je rijden S.D., Yuma, Quartzsite, Prescott, Williams in 450 mijl en 9 uur sturen
Of S.D., Yuma, Kingman, Williams in 550 mijl en 10 uur.
Als je je in een auto verplaatst kan het volgens mij geen enkel probleem zijn om deze afstand in één dag te rijden.
Wij reizen in onze camper en doen op de langere 'reis'dagen ±350 mijl in 7 uur zonder probleem.
Alles hangt af van je interesses en wat je wilt doen. In 3 weken kun je niet alles en zal je dus een snelle 'consumptie' toerist worden en net als ieder ander (wij ook) overal een snuifje van willen meepikken.
Vanaf Williams kun je 's morgens binnen 1 uur de Grand Canyon bereiken om de hele dag te kunnen genieten. Neem de westrim vanaf Village, ga te voet naar Hopi Point, vandaar de shuttle naar Pima Point om het laatste stukje te wandelen naar Hermits Rest. Terug kan helemaal met de shuttle. Het is dan al gauw in de middag als je terug bent. Village bekijken, souvenirtje, eten, slapen. De eastrim doe je door naar het nieuwe grote visitor center te rijden je auto te parkeren, met de shuttle enkele uitzichtspunten te bekijken, in de middag terug de auto te pakken en langzaam oostelijk de Grand Canyon te verlaten. Desert View is het laatste uitkijkpunt en dan richting Page, wat je dezelfde avond nog makkelijk kunt bereiken. Weer een dag gewonnen, zonder -echt waar- iets gemist te hebben.
Bryce Canyon : ook hier ligt het eraan wat je wilt doen zonsopkomst zien, zonsondergang zien, wandelen. De mooiste wandeling is Navajo/Queens Garden trail, dan loop je vanaf de rim naar beneden, wandel je een stuk over de 'bodem' en klim je weer omhoog (reken ±3 uur).
Verder rij je langs de verschillende uitzichtpunten de doodlopendeweg heen en terug. Als je 's morgens begint, ben je aan het eind van de dag wel klaar en kun je verder.

Ik weet je kunt wel weken in 1 park blijven zonder 2x hetzelfde te zien, maar voor een 3 weekse vakantie is bovenstaande de normale gang van zaken.

groeten, Hans B.

#11 - 20-04-2005, 12:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ebelix

Page is goed te doen als overnachtingsplaats. Je kan dan de volgende morgen een excursie maken naar de Antilope canyon waar je een schitterende lichtinval heb om 12 uur. Zeer de moeite waard. Verder is lake powell ook leuk om te vertoeven en om een rondvaart te maken.

Veel plezier.
#12 - 20-04-2005, 13:52 uur
« Laatst bewerkt op: 20-04-2005, 13:53 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

vls

Ons defintief programma.  Nu zoeken we nog een beetje wat we telkens onderweg zeker moeten zien.
Wie heeft er tips ?

Ons programma ziet er momenteel zo uit:
dag 1: vlucht Brussel - LAX
overnachting in Four Points Sheraton (luchthaven lax)
dag 2: rit van Los Angeles naar San Diego
overnachting in Best Western Posada Inn
+ stadsbezoek + park
dag 3: San Diego - Seaworld
dag 4: rit van San Diego naar Needles
overnachting in Best Western Colorado River Inn
dag 5: rit van Needles naar Grand Canyon
(heeft iemand tips welke route wij het best nemen ?)
overnachting in Best Western Squire Inn
dag 6: bezoek aan Grand Canyon + overnachting
dag 7: rit van Grand Canyon naar Bryce Canyon
overnachting in Bryce Pioneer Village
(eventueel via Page ???)
dag 8: Bryce Canyon + overnachting
dag 9: rit van Bryce Canyon via Zion naar Las Vegas
overnachting in Circus Circus
dag 10: Las Vegas
dag 11: rit van Las Vegas naar Death Valley
bezoek aan Death Valley
overnachting in Stove Pipe Wells
dag 12: rit van Death Valley-Yosemite
overnachting in Mammoth Mountain Inn (Mammoth Lakes)
(klopt het dat dit een mooie route is)
dag 13: bezoek Yosemite + rit naar San Francisco
dag 14 + dag 15: San Francisco
(Alcatraz, Fisherman's Wharf, Chinatown, ...)
iemand nog tips ?
overnachting in Metropolis Hotel
dag 16: rit van San Francisco naar Monterey
(wat moeten we hier zeker zien ?)
overnachting in Casa Munras Hotel
dag 17: rit van Monterey naar Lompoc
overnachting in Vagabond Inn
dag 18: rit van Lompoc naar Los Angeles
Beverly Hills, Hollywood, Walk of Fame, e.d.
(zelfde vraag; wat moeten we hier zeker zien?)
dag 19: Los Angeles --> bezoek aan Universal Studio's
dag 20: Los Angeles --> shoppen + stadsbezoek
dag 21: terugvlucht naar Brussel

Kunnen jullie ons nog wat tips geven ?
Heeft iemand ervaring met deze hotels ?
#13 - 16-06-2005, 19:41 uur

jacq

We kunnen elkaar volgen VLS, want wij maken grote delen van de trip ook! Vertrek 10 juli.
Van wat ik op internet gelezen heb is het hotel Circus Circus in Las Vegas een vreselijk hotel..... veel te warm, te druk en te lawaaiig. Iemand ervaring?  
#14 - 16-06-2005, 20:47 uur
« Laatst bewerkt op: 16-06-2005, 20:48 uur door jacq »

Kinneret

We kunnen elkaar volgen VLS, want wij maken grote delen van de trip ook! Vertrek 10 juli.
Van wat ik op internet gelezen heb is het hotel Circus Circus in Las Vegas een vreselijk hotel..... veel te warm, te druk en te lawaaiig. Iemand ervaring?  

Wij zijn 1 nacht in het Circus Circus Hotel geweest, het is echt niet zo verselijk als je hoort, alleen er hangt wel een gek geurtje, en het is een beetje kinderachtig hotel, met de kamers zelf niks mis hoor, het te laawairig of te druk valt echt wel mee, alleen... er hing een bepaald gek sfeertje, als jullie echt van mooie perfecte hotels houden zou ik een ander nemen, maar het gaat hem dus eigenlijk om de overnachting, de rest van de dag ben je niet in het hotel. Hoewel ik wel dacht dat dit een relatief goedkoper hotel was. Conclusie: Het is geen perfect hotel maar je kunt er goed slapen, ik zelf zou de volgende keer wel een ander nemen, maar dat is nou een persoonlijke mening, jullie kunnen het er ook te gek vinden.
#15 - 16-06-2005, 22:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15