Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis West Amerika

Discussie gestart

vidovicd

Een goedemiddag, als student ben ik in 2014 van plan samen met een vriend/collega een roadtrip te gaan maken in west Amerika. Aangezien het onze eerste reis naar Amerika en onze eerste roadtrip is dacht ik hier even te vragen wat jullie er van denken. Onze reis staat gepland voor ongeveer 25 dagen en zou zijn met de auto (daar huren) vanaf LA terug naar LA(Zie foto). Wat vinden jullie van de reis die wij gepland hebben, alle suggesties zijn welkom aangezien wij er zelf er geen ervaring mee hebben. Zijn er dingen die we moeten schrappen of eventueel toe moeten voegen? Als laatste vraag hebben jullie misschien nog wat andere tips voor ons?  In ieder geval bedankt alvast.

#1 - 20-10-2013, 13:01 uur

vidovicd

Ik zie helaas dat mijn bijlage niet toegevoegd wordt.. iemand tips?
#2 - 20-10-2013, 13:02 uur

vidovicd



Hier bij deze!
#3 - 20-10-2013, 13:15 uur

Hans B

Wat ik mis in bovenstaande route zijn de nationale parken net ten noorden van de Grand Canyon (D):
Zion NP en Bryce Canyon NP.
Ook het stadje Page met de Antilope Canyon en op ± 100 mile de Monument Valley komt dan binnen je bereik.
Sacramento is niet een stad die ik de 1e keer zou gaan bezoeken.

Wat je ook kunt overwegen is starten in Phoenix en vertrekken vanaf LA.
Scheelt je een 'saai' stuk tussen deze beide steden.
#4 - 20-10-2013, 14:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Je kunt beter je reis opschrijven in een van-dag-tot-dag schema. Gebruik hierbij Google Maps voor afstanden en rijtijden
Is veel duidelijker en je ziet zelf ook meteen of iets haalbaar is of niet.
Bijvoorbeeld zoiets:
Dag 1:  Vlucht van Amsterdam naar Los Angeles, auto ophalen en naar hotel rijden
Dag 2:  Van Los Angeles naar San Diego. 125 mijl, 2 uur rijden.  Bezoek aan Seaworld.
Dag 3: San Diego.  Bezoek Old Town, Balboa Park, vliegdekschip de Midway, Gaslamp Quarter
dag 4: Van San Diego naar .............. enz.

Verkijk je niet op de afstanden die je moet rijden en de grootte van sommige nationale parken.
Reserveer ook voldoende tijd om in die parken iets te ondernemen.
Informatie over wat er in die parken te doen en te zien is vind je op de volgende site:
Info over de grote nationale parken:  http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
Info over kleinere parken en andere bezienswaardigheden:  http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html

Ik lees dat je daar ter plaatse een auto wil huren. NIET doen !!
Reserveer en boek die auto via een Europese reisorganisatie of website. Dit i.v.m. de nodige verzekeringen.
Hier boeken is trouwens veel goedkoper ook.

Als je als Nederlander naar Amerika wil reizen voor een vakantie van minder dan 90 dagen heb je geen visum nodig, maar wel een reistoestemming.
Zo'n reistoestemming, ESTA genaamd,  (Electronic System for Travel Authorization) vraag je online aan via onderstaande site:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1
De kosten zijn 14 $ pp en kunnen alleen per creditcard worden betaald.
Als je nog geen creditcard hebt, vraag die dan een aan, want een creditcard is in Amerika onmisbaar.

Ben benieuwd naar je schema
 
#5 - 20-10-2013, 14:16 uur
« Laatst bewerkt op: 20-10-2013, 14:19 uur door Cees A »

vidovicd

Bedankt voor jullie snelle reacties, het was inderdaad al de bedoeling om vanaf hier een auto te huren. Ook mooie informatie over Antelope en Zion, wat we zeker gaan bezoeken. Ik zal hieronder eens mijn reis per dag neerzetten tot nu toe.

Dag 1: Vlucht Amsterdam-Los Angeles, auto ophalen en naar het hotel.
Dag 2: Bezoek Venice beach, Beverly Hills, Hollywood en Bell-Air.
Dag 3: Bezoek Universal studios en Griffith observatory (Uitkijk over LA)
Dag 4: Bezoek Getty centrum museum,  Hollywood bowl overlook om vervolgens naar San Diego te rijden( 194 km +- 2 uur rijden).
            Aangekomen in San Diego naar USS Midway Museum, en even een kijkje nemen bij Sunset Cliffs.
Dag 5: Bezoek Sea World San Diego, daarna even langs Torrey Pines (Als de tijd het toelaat nog Cabrillo national monument).
Dag 6: Reis San Diego-Phoenix (570 km +-6 uur rijden) Als we de tijd hebben even wat zien van Phoenix.
Dag 7: Reis Phoenix-Sedona (186 km +- 2 uur rijden) Bezoek aan Apache Trail, en rijden naar Flagstaff (50 km +- 1 uur rijden).
Dag 8: Bezoek Sunset crater, Meteor Crater en Wupatki Ruins. Reis Wupatki Ruins-Page (185 km +- 2 uur rijden).
Dag 9: Bezoek Antelope Canyon, Reis Page-Grand Canyon NP (220 km +- 3 uur rijden)
Dag 10/11: Bezoek Grand Canyon NP
Dag 12: Reis Grand Canyon- Zion NP (450 km +- 5 uur rijden)
Dag 13/14: Bezoek Zion NP
Dag 15: Reis Zion-Las Vegas (260 km +- 3 uur rijden) Bezoek The strip, Fonteinen Bellagio, Le Reve en Fremont street.
Dag 16: Bezoek Hoover Dam, CSI The Experience en doen wat je moet in Las Vegas namelijk gokken.
Dag 17: Bezoek Battlefield Las Vegas, Reis Las Vegas- Death Valley(250 km +- 3 uur rijden).
Dag 18/19: Bezoek Death Valley NP
Dag 20: Bezoek Death Valley NP, Reis Death Valley-Yosemite (520km +- 6 uur rijden).
Dag 21/22: Bezoek Yosemite Park NP
Dag 23: Reis Yosemite NP-San Francisco (320 km +- 4 uur rijden).
Dag 24: Bezoek Alcatraz, Golden Gate Bridge, Twin Peaks en Marin Headlands.
Dag 25: Reis San Francisco- Los Angeles via Highway 1 (705 km +- 9 uur rijden).
Dag 26: Terugvlucht Los Angeles- Amsterdam.

Zo hier staat het ongeveer, hier komt wel bij dat wij niet echt natuur mensen zijn dus waarschijnlijk niet overal 2 dagen blijven in de Nationale Parken maar als het wel zo is kunnen we altijd wat inkorten want sommige dingen staan erin om de dag door te komen. Alle tips blijven zeer welcome, Bedankt. :afro:

#6 - 20-10-2013, 15:01 uur

Old Faithful

Voor de Grand Canyon heb je behoorlijk veel tijd, behalve als je van plan bent (ver) de canyon in te wandelen. Waarschijnlijk rijd je van de Grand Canyon naar het oosten en dan kom je sowieso langs de viewpoints aan de East Rim Drive. Hier zou je eventueel één of zelfs twee dagen kunnen winnen.
Ik mis in ieder geval Bryce N.P. in jullie route en dat is jammer.
Voor Zion N.P. heb je ook ruim de tijd. Willen jullie daar veel wandelen, bijvoorbeeld Angels Landing en/of The Narrows?
Ook Death Valley krijgt ruim de tijd. Bedenk wel dat het daar 's zomers erg heet is voor actieve dingen.
Tussen Death Valley en Yosemite zou ik een overnachting aan de voet van de Tioga Pass plannen, bijvoorbeeld in Mammoth Lakes of Lee Vining. Dat geeft je ook de gelegenheid een bezoek te brengen aan Mono Lake en/of Bodie.
Van San Francisco naar Los Angeles is via de Interstate wel in één dag te doen. Via de kustweg zou ik minstens één overnachting extra inplannen.

Wat je ook kunt overwegen is starten in Phoenix en vertrekken vanaf LA.
Scheelt je een 'saai' stuk tussen deze beide steden.

Heb je hier nog naar gekeken. Eventueel zou je ook nog van San Diego terug kunnen vliegen.
Ik zou eens kijken naar een route van Phoenix naar San Diego of omgekeerd. Misschien lukt het dan om behalve Bryce - zeker doen - nog enkele andere dingen toe te voegen, die Hans B al noemde.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#7 - 20-10-2013, 17:03 uur
Groet,

Old Faithful

vidovicd

Bedankt voor je reactie, Ik heb even gekeken naar Bryce NP en dat ziet er zeer zeker interessant uit. Om eerlijk te zijn, we zijn niet echt de types voor het wandelen en hiken etc. maar je kunt geen roadtrip plannen zonder die mooie natuur te bekijken natuurlijk. Daarom denk ik dat 1 dag in de Nationale Parken voor ons genoeg is. Voor de temperaturen zal het niet uitmaken denk ik want we zijn aan het plannen in Oktober, zodra we onze studie afgerond hebben. Wat zijn jullie ervaringen met geld? Moet ik zorgen dat ik veel contact geld bij heb, of alles met de Creditcard doen?

Bedankt
#8 - 20-10-2013, 17:19 uur

Cees A

N.a.v. Hans z'n idee om te starten in Phoenix en te vertrekken vanaf LA heb ik even een schema gemaakt.
Je ziet dat je een route maakt waarin alle belangrijke parken en bezienswaardigheden van het zuid-westen van Amerika zijn opgenomen.
Info over de genoemde parken en bezienswaardigheden vind je op de site van Ontdek Amerika waar ik eerder naar linkte.
Kijk eens wat je ervan vindt:

1   AMS – PHX
2   Phoenix – Sedona
3   Sedona via Slide Rock State Park naar Grand Canyon
4   Grand Canyon
5   Van Grand Canyon naar Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell)
6   Van Page via Monument Valley naar Moab
7   Moab (Arches national park)
8   Moab (Canyonlands national park en Dead Horse Point state park)
9   Van Moab via Goblin State Park naar Capitol Reef (overnachten in Torrey)
10 Van Capitol Reef via de mooie Hwy 12 naar Bryce
11 Van Bryce naar Zion  (Parkeer je auto net voor de tunnel en loop de korte Canyon Overlook Trail)
12 Zion
13 Van Zion via Valley of Fire naar Las Vegas
14 Las Vegas
15 Van Las Vegas naar Death Valley (overnachting in Panamint Springs of Lone Pine)
16 Van Death Valley via Alabama Hills bij Lone Pine, Mono Lake en Bodie naar Mammoth Lakes
17 Van Mammoth Lakes via de Tioga Pass naar Yosemite
18 Yosemite
19 Van Yosemite naar San Francisco
20 San Francisco
21 San Francisco
22 Van San Francisco naar Morro Bay
23 Van Morro Bay naar LA
24 LA
25 LA
26 Van LAX naar AMS

Je mag zelf de afstanden en rijtijden erbij zoeken, maar dan zul je zien dat je de meeste dagen niet te lang in de auto zit.

#9 - 20-10-2013, 18:32 uur

vidovicd

Ik heb gekeken naar jullie adviezen, zeker over de lengte van het blijven op de parken, en het beginnen en eindigen van de reis.
Nu ben ik hier op uitgekomen.

Dag 1:Amsterdam-Phoenix.
Dag 2: Phoenix-Sedona (187 km 2 uur rijden) Bezoek aan Apache Trail, en rijden naar Flagstaff (50 km 1 uur rijden).
Dag 3: Bezoek Sunset crater, Meteor Crater en Wupatki Ruins. Reis Wuptaki Ruins-Grand Canyon NP (132 km 2 uur rijden)
Dag 4: Grand Canyon NP
Dag 5: Reis Grand Canyon-Page (220 km 3 uur rijden) Bezoek Antelope Canyon, Horse shoe bend en Lake Powell
Dag 6: Reis Page-Monument valley (197 km 2 uur rijden) Reis Monument valley-Moab (235 km 3 uur rijden).
Dag 7: Bezoek Arches NP en Canyon Lands NP. Reis Canyon Lands NP-Torrey (235 km 4 uur).
Dag 8: Reis Captiol Reef-Bryce NP (198 km 3 uur) Bedankt voor de tip Cees! ;).
Dag 9: Reis Bryce NP-Zion NP (184 km 3 uur rijden) Reis Zion NP-Las Vegas (260km 3 uur rijden).
Dag 10: Las Vegas Bezoek The strip, Fonteinen Bellagio, Le Reve en Fremont street.
Dag 11: Las Vegas  Bezoek Hoover Dam, Battlefield Vegas, CSI The Experience en doen wat je moet in Las Vegas namelijk gokken.
Dag 12: Reis Las Vegas- Panamint Springs (293 km 3 uur rijden)
Dag 13: Bezoek Death Valley NP. Reis Death valley NP-Mammoth Lakes (360 km 4 uur rijden).
Dag 14: Reis Mammoth Lakes-Yosemite NP (175 km 3 uur rijden).
Dag 15: Yosemite NP
Dag 16: Reis Yosemite NP-Sacremento (275 km 4 uur rijden ).
Dag 17: Sacramento Bezoek Mc Kinley Park, California State University en California state railroad museum).
Dag 18: Reis Sacramento-San Francisco (142 km 2 uur rijden). Bezoek twin peaks en San Francisco bay.
Dag 19: San Francisco Bezoek Alcatraz, Golden gate bridge en Marin headlands.
Dag 20: Reis San Francisco-Morro Bay (375 km 4 uur rijden).
Dag 21: Reis Morro Bay-Los Angeles (325 km 3 uur rijden). Bezoek Venice Beach, Beverly Hills, Hollywood en Bell-Air.
Dag 22: Los angeles Bezoek Universal Studios en Griffith observatory en Hollywood Bowl. Reis Los Angeles-San Diego (194 km 2 uur rijden).
Dag 23: San Diego Bezoek Sea World, Torrey Pines en Cabrillo monument.
Dag 24:
Dag 25:
Dag 26: San Diego-Amsterdam

De dagen 24 en 25 zijn speling om te kijken wat ons allemaal bevalt of juist niet.
Bedankt
#10 - 20-10-2013, 21:41 uur

Marianne

In je vorige schema had je zo hier en daar wat veel tijd voor de parken, maar nu is juist te krap zo hier en daar. Zowel Arches als Canyonlands bezoeken en dan nog doorrijden naar Torrey is echt te veel op 1 dag.  En in 1 dag van Bryce naar Las Vegas geeft je te weinig tijd voor Zion. Waarom trek je wel een volle dag voor de Grand Canyon uit? Wat willen jullie daar doen?
Hou er rekening mee dat het erg vroeg donker is in oktober dus de dagen zijn kort. Als je in het donker rijdt mis je de mooie omgeving. En je loopt op veel plaatsen kans om wild aan te rijden.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor Arches, Canyonlands, Capitol Reef, Bryce, Grand Canyon en Yosemite. Dan krijg je een idee van de mogelijkheden daar.

Marianne
#11 - 20-10-2013, 22:00 uur

vidovicd

Marianne, bedankt voor het advies. Het punt is dat wij niet echt hele natuur mensen zijn dus vooral niet veel van het zelfde willen zien, daarnaast hebben wij echt geen idee hoelang je in sommige NP moet verblijven. Dit is eigenlijk gewoon een lijstje met nog 2 dagen speling en waar er sommige dagen meer te zien is dan we denken, andere dagen wat minder waardoor we er sneller doorheen gaan. Advies voor hoelang je bij bepaalde NP's moet verblijven is altijd welkom!

#12 - 20-10-2013, 22:05 uur

Marianne

.... daarnaast hebben wij echt geen idee hoelang je in sommige NP moet verblijven.
Daarom verwees ik ook naar mijn 2013-verslag (ook de andere verslagen kunnen voor jou interessante stukken hebben). Als je echt niets om de natuur geeft zou ik de route korter maken en Moab laten vallen. Je kunt dan meer tijd uittrekken voor bijvoorbeeld San Francisco en LA.
Alle parken zijn uniek, je zult echt niet veel van hetzelfde zien.
Ik zou ook aanraden om toch enkele trails te gaan lopen in de parken (zie mijn wandelsite voor wat suggesties). Zelfs als je niet van wandelen houdt is het aan te raden om zo hier en dan eens de auto uit te gaan en een korte of wat langere trail te lopen. Dat is niet te vergelijken met een wandeling in Nederland, zeker als je wat uitdagende trails uitzoekt.

Marianne
#13 - 20-10-2013, 22:15 uur

vidovicd

Ik ben ook aan het rondneuzen op de site, staan zeer interessante dingen. Maar wij hadden zoiets als we al naar Amerika gaan dan ook de mooie natuur zien, maar ik hoef er niet een hele dag te verblijven. Wat raadt je ons aan, om te slapen in hotels, motels of om te kamperen?

Danko
#14 - 20-10-2013, 22:18 uur

Cees A

Vidovicd schrijft: Het punt is dat wij niet echt hele natuur mensen zijn dus vooral niet veel van het zelfde willen zien

Oké, dat kan. We hebben hier al meer schema's voorbij zien komen van mensen die niets om natuur gaven.
Maar in die schema's was dan extra veel tijd ingeruimd voor de steden en zelfs dat mis ik in jouw schema.
In jouw schema mis ik de accenten waaruit af te leiden is waar nu eigenlijk je interesse ligt.
Als ik zo je berichten lees vrees ik dat je zelf ook niet echt weet wat je wil.
Jammer ..................
Je gaat namelijk een hoop geld uitgeven aan die Amerikavakantie en als je daar dan aankomt met het idee "wat doe ik hier" is dat toch zonde.

Ik ben het met Marianne eens dat je, als je op deze manier Moab wil bezoeken, Moab net zo goed kunt schrappen.
In die amper halve dag die je er nu voor reserveert kun je daar ook niet veel doen en dan is het zonde van de km die je maakt om er te komen.
Ga dan liever van Monument Valley rechtstreeks naar Capitol Reef (via Hwy's 261, 95 en 24)
Mooie route waarbij je vrijwel alles vanachter een autoraampje kunt bekijken. Je komt bijvoorbeeld langs Goosenecks en Moki Dugway.

Ik wil nog wel even zeggen dat er, naast wandelen, in de parken genoeg andere activiteiten mogelijk zijn.
Ik ga ze niet allemaal beschrijven, want ik ken je interesse niet, maar als je op de site van Ontdek Amerika of op de site van de National Parkservice kijkt kom je vanalles tegen.
http://www.nps.gov/findapark/index.htm   Zoek een park en kijk dan in het linker menu bij "Things to do"

Ik zal je een klein voorbeeldje geven.
In Moab, je weet wel, dat plaatsje waar jij ½ voor uittrekt, kun je een 4WD Jeep huren en daarmee Canyonlands nat.park intrekken.
Je kunt dan bv langs de Potash Road en Shafer Trail heenrijden en langs Gemini Bridges of Long Canyon terug. Ben je een hele dag zoet mee
Zoek bij Youtube met die namen maar eens naar filmpjes, er staan er genoeg op.
Dit is er een van Long Canyon:
http://www.youtube.com/watch?v=G3bn4U58XnA&feature=player_embedded
 



#15 - 21-10-2013, 09:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15