Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis west amerika 2006

Discussie gestart

Jez


Yellowstone schrappen?????/!!!!!!!!!!!  :-X :-[ :-\ :o

Daar krijg je je levenlang spijt van!!! Ik zou de pretparken schrappen, die heb je in Nederland ook wel voldoende... Maar Yellowstone overslaan is echt zonde...

 :o ???


Dat zie je verkeerd, Cheif. Ze bewaard Yelowstone voor een volgende keer, zodat ze alle tijd heeft om van dit park te genieten en het daardoor ook beter op z'n waarde kan schatten.

Als ze nu Yellowstone erbij pakt, wordt het naar het park racen, snel er doorheen jakkeren en met een rotgang weer terug voor de rest van de route.

M.I. vraagt Yellowstone om een heel andere route, niet incl. de zgn Golde Circle. Tenzij je veel langer de tijd hebt, natuurlijk.
#16 - 03-11-2005, 01:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

SpaceAce

Ik zou de pretparken schrappen, die heb je in Nederland ook wel voldoende...

Ehm  :)

Heb je gezien wat voor pretparken wij te bieden hebben, hier in Nederland????

Zelfs de Efteling en Walibi World valt nu hier tegen (dus het is inderdaad een risico als je eenmaal de pretparken in de USA hebt bezocht)  ;)

Ieder heeft zo zijn eigen hobbies. Als ze nu Yellowstone schrappen, komen ze toch gewoon een andere keer terug daarvoor? Bedoel, als je eenmaal een keer in Amerika geweest bent, heb je het Amerikaverslavingsvirus behoorlijk snel te pakken  ;D

De een houdt een pretparkvakantie en de ander een Nationaal Natuurparkvakantie.
Ilona wisselt mooi deze vakantie af, maar geeft aan dat ze iets meer van de pretparken is (zoals ik begrijp). Ik gok niet dat ze dus hiervan spijt krijgt, als ze Yellowstone voor deze vakantie schrapt en deze bewaard voor de volgende keer, zodat ze dan voor dit Natuurpark (en misschien dan nog wel meerdere parken) de tijd heeft.

Wijzelf gaan nu voor de derde keer naar Amerika voor een pretparkvakantie :)
#17 - 03-11-2005, 07:39 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Chiefram

Ok, als ze maar wel belooft de volgende vakantie Yellowstone aan te doen, hihihihi...

 ;) :D
#18 - 03-11-2005, 15:49 uur

ilonakuijten

Hey Chiefram,

Ik kan het je zekerbeloven hoor, want wat ik erover heb gelezen en gezien is het echt inderdaad de moeite waard. En gelukkig wilt de rest het ook erg graag zien.

We zijn op dit moment bezig met een nieuw reisschema zodra die rond is zet ik hem weer online zodat jullie (als jullie willen natuurlijk) jullie deskundige blik erop kunnen werpen.

groetjes
#19 - 03-11-2005, 22:54 uur
url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]

tamara21

Hoi
Ik ben 1 van de mede reizigers van deze reis.
We willen een andere keer terug gaan naar Amerika en dan een reis maken waar yellowstone np zeker in voor komt.
Maar we moeten anders zo veel kilometers rijden. (dat doen we nu ook wel maar niet in 1 dag)
Het is in ieder geval een park die we zeker een keer willen bezoeken.
En nu hebben we wat meer tijd voor o.a. Yosemite np vandaar
Groetjes Tamara
#20 - 04-11-2005, 19:14 uur

ilonakuijten

Hey,

We hebben ondertussen een andere dagindeling gemaakt. We hebben gekeken naar het aantal kilometers wat we per dag moeten rijden.

dag 1: aankomst LA -> Long Beach
dag 2: Knott's berry farm
dag 3: Disney parken
dag 4: beverly Hills + Hollywood
dag 5: Six Flags Magic Mountain -> San Diego
dag 6: San Diego zoo
dag 7: San Diego -> Phoenix / Scottsdale
dag 8: Phoenix -> Grand Canyon
dag 9: Grand Canyon
dag 10: Grand Canyon
dag 11: Grand Canyon -> Lake Powell
dag 12: Lake Powell -> Bryce Canyon
dag 13: Bryce Canyon -> Zion NP
dag 14: Zion NP -> Las Vegas
dag 15: Las Vegas
dag 16: Las Vegas -> Mammoth lakes (door de death valley)
dag 17: Mammoth lakes -> Yosemite NP
dag 18: Yosemite NP
dag 19: Yosemite NP
dag 20: Yosemite NP
dag 21: Yosemite NP -> San Fransisco
dag 22: San Francisco
dag 23: San Francisco
dag 24: San Francisco -> Santa Maria (door Monterey)
dag 25: Santa Maria -> LA
dag 26: Terugreis.

Is deze reis beter te doen, niet te veel aantal kilometers?

groetjes ilona
#21 - 07-11-2005, 09:19 uur
url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]

Jez

Lijkt me een mooi plan. Neem je van Phoenix naar de GC de snelweg? Je komt nl onderweg nog wat mooie plekjes tegen, zoals Sedona en Montezuma's Castle.
#22 - 07-11-2005, 11:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

tamara21

Het is inderdaad de bedoeling om Sedona te zien. Kom je dat tegen als je over de snelweg rijdt of niet ? Montezuma's Castle wat is dat voor iets. Een kasteel neem ik aan maar verder ?
#23 - 07-11-2005, 16:28 uur

Jez

Het is inderdaad de bedoeling om Sedona te zien. Kom je dat tegen als je over de snelweg rijdt of niet ? Montezuma's Castle wat is dat voor iets. Een kasteel neem ik aan maar verder ?


Voor Sedona moet je van de snelweg af. Mooiste zou zijn om de Alt. 89 te nemen, kom je er automatisch uit.

Montezuma's Castle is een rotswoning van de indianen. Een Mesa Verde in het klein eigenlijk. Je bent er niet veel tijd kwijt, half uurtje tot een uur, maar wel erg leuk om even te kijken (Je moet toch af en toe je benen strekken!
Hier vind je er meer info over:
http://www.nps.gov/moca/
#24 - 07-11-2005, 16:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

SpaceAce

dag 24: San Francisco -> Santa Maria (door Monterey)
dag 25: Santa Maria -> LA

Vooral dag 24 wordt hard doorrijden. Of je zou de snelweg moeten nemen, maar dat zou erg jammer zijn, want de kustweg zo ontzettend mooi.

Langs de kustweg zijn namelijk een paar hele leuke stops. Om deze te doen heb je wel twee overnachtingen nodig langs de highway 1, maar je kunt er natuurlijk ook een paar uitkiezen.

Een betere verdeling zou zijn een overnachting bij Monterey en een overnachting bij San Simeon. Maar mocht je maar één nacht te besteden hebben langs de kustweg, zou ik alleen bij San Simeon overnachten en tussen San Francisco en San Simeon een paar stops er tussenuit halen.

Let wel, ikzelf heb de ervaring met ook alleen een overnachting in San Simeon en heb alleen de Boardwalk, Monterey Bay Aquarium en Point Lobos kunnen zien en hebben daarna nog een uur in het donker naar San Simeon gereden. En dat is best zonde als je dan door het donker langs de Big Sur rijdt - hét mooiste stukje van de kustweg :( Ach ja...

Tussenstops langs de kustweg:
#25 - 07-11-2005, 17:19 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Chi Sin X

Al lijkt mij drie dagen Yosemite iets te veel (maar ik ben er nog nooit geweest, dus vergeef me als ik nu iets ongelooflijks stoms zeg) ;D
Ik heb er 2 dagen gezeten, en ik vond het eigenlijk te weinig.  Ik heb op die tijd wel het belangrijkste kunnen zien, maar het is zo enorm groot dat ik mij er zeker nog een paar dagen had kunnen amuseren.

Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Je moet wel graag wandelen, want anders ben je er zo door.  De mooiste dingen lagen ook op een paar km wandelen, en niet vlak naast de weg.
#26 - 08-11-2005, 15:38 uur

blusmuts

Mij lijkt me twee volle dagen Grand Canyon juist weer erg veel. Volgens mij heb je aan één dag genoeg. Op de aankomst dag kun je al heel veel van de rand zien en de volgende dag misschien een wandeling of een rondvlucht? Tenzij je natuurlijk de wandeling met overnachting onderin de canyon gaat doen, dan heb je wel twee dagen nodig.

Van Las Vegas naar Mammoth Lakes in één dag is best te doen, maar dan zien je weinig van Death Valley. Je komt daar midden op de dag doorheen en dan is er erg warm! Misschien wil je dan ook liever in de auto met airco blijven....
#27 - 08-11-2005, 17:20 uur

tamara21

Ik heb bij een reisverslag gelezen dat je in Monterey een wale-watching kunt doen,
Heeft iemand hier ervaring mee of iets er over gehoord ? En moet je dit van te voren bespreken ?
Is deze reis goed te doen als je gewoon naar LA vliegt en daar de eerste en laatste overnachting boekt, en verder alles ter plaatsen bekijkt waar je wilt overnachten ?
Is het druk rond september/oktober ? (het moet natuurlijk niet zo zijn dat we uren aan het rijden zijn voor een hotel/motel die vrije kamers heeft)
Groetjes Tamara
#28 - 04-12-2005, 19:18 uur

Jez

Hoi Tamara,

Met het whale watchen heb ik geen ervaring, dus die speel ik door naar iemand anders.

We zijn nu in september, oktober en in november naar Amerika geweest en hebben nooit problemen gehad om een motel te vinden. Bijna altijd was het bij het 1e motel meteen raak. Ik denk maar zo: als je een hotel/motel tevoren geboekt hebt, moet je óók zoeken, om het adres te vinden. En meestal zitten de hotels/motels een beetje bij elkaar, dus heeft de 1 geen plek (of vind je het te duur) dan stap je gewoon bij de buurman naarbinnen. Ik neem wel altijd een Travel Coupon Guide (gratis, op vele plaatsen te krijgen) mee, zodat ik weet waar de motels een beetje zitten en in welke prijsklasse ze vallen.

Wil je echter in Las Vegas in een luxe hotel aan de Strip zitten, dan zou ik die wel tevoren boeken, omdat die nou eenmaal snel vol zitten. Maar buiten de strip heb je ook nog genoeg keus. Vorig jaar waren we daar op 4 oktober en hadden geen enkel probleem een kamer te vinden net buiten de Strip.

Het is ook slim even te kijken of er geen conventions zijn als jij er bent (in de weekenden), want dan zijn er ook minder kamers beschikbaar. Wij hadden dat vorig jaar in Moab, maar konden toen toch nog vrij snel een goed betaalbare kamer krijgen.
#29 - 04-12-2005, 23:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tekkel

Ik heb bij een reisverslag gelezen dat je in Monterey een wale-watching kunt doen,
Heeft iemand hier ervaring mee of iets er over gehoord ? En moet je dit van te voren bespreken ?
Wij zijn van plan om over twee weken te gaan whale watchen vanuit Dana Point http://www.danawharfsportfishing.com/whalewatch.htm of http://dolphinsafari.com/index.html
Dana point ligt iets onder LA, dus moet voor jou ook in de richting zijn.
Alleen vraag ik me af of je niet te vroeg in het seizoen bent, op de bovenstaande site staat dat ze op 25 November begonnen zijn met "California Gray Whale Watching trips ".

Ik laat hier nog wel weten hoe wij het beleefd hebben.

Bart
#30 - 05-12-2005, 09:37 uur
« Laatst bewerkt op: 05-12-2005, 10:17 uur door Tekkel »
Visum Australia granted; 12-01-2009

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15