Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Help! Going to the Sun road gaat deels dicht....

Discussie gestart

Jez

Help! Ik lees net dat de Going to the Sun road deels afgesloten is vanaf 15 september:

Monday, September 15, 6AM

West side will close to vehicular traffic between Avalanche and Big Bend
East side traffic will be allowed to travel to Logan Pass and as far as Big Bend where barricades and toilets will be located


Onze planning is dat we er óp 15 september zijn......... Het plan was om van west naar oost te rijden. We komen dan namelijk vanaf Yellowstone. (vertrek Yellowstone op de 14e, aankomst Glacier 15e) Volgens mij kunnen we nu 2 dingen doen: doorrijden zodat we er een dag eerder zijn of toch van oost naar west rijden. Alleen moet ik bij het laatste nog even de halve route omgooien..............

Wie heeft er een goed idee?
#1 - 28-08-2008, 23:27 uur
« Laatst bewerkt op: 29-08-2008, 18:57 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Vegas

Volgens mij zijn er al langer werkzaamheden aan de GTTSR waardoor verkeer vaak uren oponthoud heeft.
Ik zou gewoon via west naar binnen gaan zover je kunt en dan terug en onderlangs de route nemen naar St Mary aan de oost kant, die route is wel iets minder fraai als de logan pass, maar toch wel erg mooi.
#2 - 29-08-2008, 21:35 uur

Jez

Wat is eigenlijk de mooiste kant, oost of west? We kunnen toch vrij eenvoudig "andersom" rijden, dus hebben we de keuze uit oost of west. Ik begrijp alleen de berichtgeving niet goed: kunnen we 'm wel helemaal van oost naar west rijden, of ook niet helemaal?
#3 - 29-08-2008, 23:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ceetje

Ik had gisteren al even de kaart van Glacier erbij gepakt, maar ik weet nu eigenlijk ook niet tot waar je kan rijden: Big Bend kan ik nergens vinden langs de Gttsr?! De weg maakt wel een enorme bocht, maar dat heet "The Loop" En als ik de aanwijzing lees, lijkt het wel alsof je 'm nergens helemaal kan rijden. Ik zou geen dag minder doorbrengen in Yellowstone, omdat ik Ys veel indrukwekkender en mooier vond dan de Gttsr. Het park Waterton in Canada vond ik leuker en mooier dan Glacier. Maar ja ... da's mijn mening. Nou ja, eigenlijk heb je dus niks aan mijn bijdrage  embarressed desaltniettemin: Fijne vakantie!
#4 - 30-08-2008, 08:53 uur

Hans B

Jaz,
wat is je route in die dagen vanaf Yellowstone naar Glacier.
Als je van Yellowstone komt en de I-15 noord rijdt, rij je volgens mij van oost naar west door het park.
HAns
#5 - 30-08-2008, 10:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

 :offtopic:

Is de Amerikaanse variant op de "Route du Soleil"?
#6 - 30-08-2008, 15:42 uur

Jez

:offtopic:

Is de Amerikaanse variant op de "Route du Soleil"?

<zucht>................... ;D
#7 - 30-08-2008, 15:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Jaz,
wat is je route in die dagen vanaf Yellowstone naar Glacier.
Als je van Yellowstone komt en de I-15 noord rijdt, rij je volgens mij van oost naar west door het park.
HAns

We vertrekken op 14 sept. uit Yellowstone, nemen de I-90 tot ongeveer Missoula voor een overnachting. Volgende dag (15-9) door Glacier, over de GttSr. Overnachting in de buurt van Conrad. Dan over de 89 terug richting Yellowstone. Tenminste, dat was het plan. We kunnen dit rondje ook andersom maken, da's nauwelijks om. Maar als we de GttSr niet helemaal uit kunnen rijden, dan moeten we misschien een ander plan trekken. En dan is mijn vraag welke kant mooier is: west tot de Loop of oost tot de Loop?
#8 - 30-08-2008, 15:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Vegas

Ik vond persoonlijk oost mooier. vooral ook omdat ik daar een prachtige wandeling heb gemaakt naar waterval waarvan ik de naam even kwijt ben.
#9 - 31-08-2008, 21:29 uur

Old Faithful

St Mary Falls ?

De oostkant vond ik ook mooier. Zo zie je dan o.a. St Mary Lake met Goose Island en Logan Pass.
Begin juli werd er al flink aan de weg gewerkt met de nodige vertragingen als gevolg.


Veel plezier.
#10 - 31-08-2008, 22:46 uur
Groet,

Old Faithful

Vegas

yes, st. mary, hoe kon ik dat nou vergeten.
heb ook in st mary overnacht, leuk klein motelletje op een heuvel met prachtig uitzicht op glacier.
het was in mei toen ook het enige, naast de benzinepomp, wat open was.
#11 - 01-09-2008, 17:43 uur

vana

Wij vonden de oostkant ook mooier.
Overnacht in st Mary niet in het Red Eagle motel. De kamers waren heel oud, roken niet erg fris en ik zal maar niet te veel uitweiden over de vlek die mijn dochter op haar laken aantrof :o
In het Johnston Café naast het motel kun je wel lekker eten

Om een idee te krijgen van de oost en westkant:    http://www.pixagogo.nl/0891414302
(wij reden van oost naar west)

Marjon
#12 - 02-09-2008, 22:13 uur
« Laatst bewerkt op: 02-09-2008, 22:18 uur door vana »
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

Jez

Oh, nu zit ik weer heel erg te twijfelen......... Ik denk dat we toch maar vanaf west gaan beginnen. Dan zien we wel hoever we komen. Als we niet helemaal tot oost kunnen rijden, dan rijden we weer terug en gaan onderlangs over de 2 en zo alsnog naar de oostkant. We hebben gelukkig wel wat ruimte in de planning om langer bij Glacier te blijven dan oorspronkelijk geplanned. Nu nog 4 nachtjes slapen......... Ik heb zo'n zin!
#13 - 03-09-2008, 21:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jaroen

Wij waren hier afgelopen augustus, toen waren ze druk bezig. Paar keer een poos moeten wachten, maar viel reuze mee, hooguit een half uur tot uur extra tijd kwijt. Informeer eventueel bij Glacier park service self als je de exacte datum weet wanneer je er bent en wat er dan open is..
We zijn via de west kant naar de oostkant gereden, en toen onder glacier door terug naar Kallispel. Kost wel een dag, vooral als je ook nog even wat onderweg wilt doen. Wij vonden het middengedeelte (het echte berggedeelte totaan logan pass het mooist...
#14 - 04-09-2008, 08:24 uur

MiamiHeat

Oh, nu zit ik weer heel erg te twijfelen......... Ik denk dat we toch maar vanaf west gaan beginnen. Dan zien we wel hoever we komen. Als we niet helemaal tot oost kunnen rijden, dan rijden we weer terug en gaan onderlangs over de 2 en zo alsnog naar de oostkant. We hebben gelukkig wel wat ruimte in de planning om langer bij Glacier te blijven dan oorspronkelijk geplanned. Nu nog 4 nachtjes slapen......... Ik heb zo'n zin!

Twijfel is een slechte raadgever..............
#15 - 04-09-2008, 17:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15