Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis West Amerika

Discussie gestart

Ewald

Hallo allemaal

Wij gaan binnenkort naar Amerika om daar een rondreis in een camper te maken. De volgende reis hadden wij in gedachten. Hebben jullie nog ideeen of suggesties? Ze zijn van harte welkom

Dag 1   Amsterdam - Los Angeles
Dag 2   Los Angeles   
Dag 3   Los Angeles   
Dag 4   Los Angeles   
Dag 5   Los Angeles - Visalia
Dag 6            Visalia -Sequoia National Park
Dag 7   Sequoia National Park    
Dag 8   Sequoia National Park - Yosemite National Park
Dag 9   Yosemite Natioal Park (Tioga Road)
Dag 10   Yosemite Natioal Park - Lone Pine (via Bodie)
Dag 11   Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
Dag 12   Las Vegas   
Dag 13   Las Vegas -Zion National Park
Dag 14   Zion   
Dag 15   Zion - Bryce
Dag 16   Bryce - Capitol Reef National Park
Dag 17          Capitol Reef National Park - Arches National Park
Dag 18   Arches Natioal Park - Page
Dag 19   Page - Grand Canyon
Dag 20   Grand Canyon   
Dag 21   Grand Canyon - Laughling
Dag 22   Laughling - Joshua Tree National Park
Dag 23   Joshua Tree National Park   
Dag 24   Joshua Tree Natioal Park    Los Angeles.
Dag 25          Nog vrij

Zoals jullie zien hebben we dag 25 nog vrij. Ik dacht zelf om deze dag bij Moab aan te plakken. Ik zou graag wat reacties van jullie horen mbt onze reis, alvast bedankt.
#1 - 01-09-2008, 23:28 uur
« Laatst bewerkt op: 02-09-2008, 10:35 uur door Ewald »

hdeweert

Hallo Ewald
Mooie route en zit redelijk goed in elkaar. Je optie om de nog vrije dag bij Moab te gebruiken is prima.
Een paar dingen ter overweging
Doe de route eens in omgekeerde volgorde.
Joshua Tree National Park is een mooi park maar je hoeft daar geen extra dagen voor uit te trekken. Maak je verblijf in LA wat korter dan is het mogelijk om  een bezoek te brengen aan San Francisco en langs de kust weer naar LA
Harm
#2 - 02-09-2008, 09:08 uur

Eric

Helemaal mee eens.
San Francisco is naar mijn mening veel boeiender dan LA.
Wat wil je in LA gaan doen? Dat zou je zelfs nog kunnen laten schieten.
Wanneer je voor SF en de kust kiest is het logisch de route omgekeerd te nemen en van Death Valley eerst naar Sequoia te gaan, vervolgens naar Yosemite en dan SF en via de kust terug naar LA.
By the way als je reizen niet erg vind is het te doen om van Joshua naar Grand Canyon in 1 dag te reizen (max 5,5 uur). Zo win je weer een dag.
Lauglin is niet al te boeiend vind ik.

Succes,
Eric
#3 - 02-09-2008, 09:39 uur

Ewald

Bedankt al voor jullie reacties. We zijn al in San Francisco en omgeving geweest en hoeven daar nu niet meer naar toe.

De vrije dag zit inmiddels bij Moab.

De reden dat wij de route links omrijden was dat we gelezen hadden dat we zo een mooi uitzicht hadden in Monument Valley.

In LA willen we onder andere met een auto naar Santa Monica, Hollywood, Beverly Hills en nog een dag een pretpark bezoeken. We kunnen de camper van Road Bear pas op dag 5 van onze vakantie ophalen.

We zitten nu nog even te kijken waar we mogelijk de extra dag van Joshua Tree kunnen bijvoegen.

#4 - 02-09-2008, 11:01 uur

hdeweert

Als je reis al vast ligt en je de andere delen van Amerika al gezien hebt word het moeilijk om een beetje advies te geven.
Als je Monument Valley alleen maar langs rijd is het zicht beter als je op deze wijze er langs rijd als je hem aandoet maakt het niets uit waar je vandaan komt.
Kijk ook eens of je wel zolang in Sequoia National Park wilt blijven.

Harm
#5 - 02-09-2008, 11:37 uur

Marianne

Prachtige route Ewald. Ik zou ook de volgorde zo houden, niet vanwege Monument Valley (het uitzicht vanaf het noorden is mooi, maar je kunt ook even een paar mijl op en neer rijden om daarvan te genieten), maar ook omdat je nu Sequoia en Yosemite aan het begin hebt, en wellicht nog wat beter weer treft daar.
Ik neem aan dat je vast zit aan je vertrekdag met de camper, anders zou ik aanraden om wat dagen LA deels naar achteren te schuiven, dan heb je onderweg ook wat meer flexibiliteit, maar je schema is aardig ruim, zeker de laatste dagen. dus het gaat zo ook wel lukken.
Je schrijft niet wanneer je precies gaat, maar houdt er rekening mee dat je al een sneeuwbui kunt meemaken en dat de dagen al kort zijn.

Ik ben het niet met de opmerking van Harm eens over Sequoia; je hebt er maar 1 volle dag en eigenlijk is dat heel weinig om het park goed te kunnen bekijken. Vergeet niet dat je echt de auto/camper uit moet om hier iets te zien. De Kings Canyon Scenic Byway is een aanrader. Waarom ga je in Visalia overnachten en niet in het park? Ik hoor altijd van camperliefhebbers dat het voordeel van een camper de nabijheid van de natuur is - dat mis ik hier, terwijl er prachtige campings in het park zijn. Ik zou op twee plaatsen overnachten, afhankelijk van wat je wilt bezoeken.

De ene dag voor Yosemite is ook erg weinig voor zo'n groot en divers park. Je schrijft bij dag 9 Tioga Road, maar ik neem aan dat je die pas op dag 10 gaat rijden? De Tioga Road heeft prachtige uitzichtpunten en wandelmogelijkheden. Samen met Bodie (en Mono Lake?) en dan nog naar Lone Pine betekent dat je voor dat deel weinig tijd hebt op dag 10.
Ik raad je een camping in de vallei aan, anders ben je erg veel tijd kwijt met heen en weer reizen. Ik denk dat je ook voor september tijdig moet reserveren.Ik weet niet hoe de weekenden vallen in dit schema, maar als het even kan vermijd dan Yosemite en Grand Canyon in het weekend.
En wat mij betreft dus de extra dag bij Yosemite!

Kijk ook eens voor tips in ons 2006 verslag en dat van 2008 (in wording): http://martinenmarianne.blogspot.com/

Marianne
#6 - 02-09-2008, 12:17 uur
« Laatst bewerkt op: 02-09-2008, 21:08 uur door Marianne »

melvin

hoi,

ik zou die dag joshua tree ruilen voor een dag extra yosemite. (maar dat is voor iedereen anders)
voor de rest een hele mooie route. ( ik heb het een paar weken geleden ook gedaan)

gr. melvin
#7 - 02-09-2008, 19:40 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

meistershof

Hallo Ewald.
Een mooie route ,wel veel kilometers voor al om Capital reef .als je nog tyd over hebt zou ik via flakstaf naar sedona rijden ,dit is een erg mooi gebied .
Het ligt aan het laatste traject dat kun je op het laatst nog bekijken.Ik denk zelf dat je de rit naar capitalreef het best kunt laten vervallen en dan wat meer tyd in bryce
en bij las vegas de hooverdam en aan lake mead langs naar de valley of fire . ik moet wel zeggen capitolreef en arches zijn wel erg mooi ,Ik zou dat voor de volgende keer doen ,
die komt vast . ;D
Groeten Wim
#8 - 02-09-2008, 21:16 uur

Old Faithful

De weg naar Capitol Reef laten vervallen is m.i. niet goed mogelijk als je naar Moab wilt, en dat wil je  ^-^. Van Bryce naar Moab kom je door Capitol Reef en de route - Highway 12- is ook nog eens heel mooi. Ik zou er die zeker in laten.
#9 - 04-09-2008, 01:58 uur
« Laatst bewerkt op: 04-09-2008, 02:00 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

wim put

Mooie route;
Bij de Arches zou je ook naar Dead Horse point moeten gaan.
De rest hebben ze al beantwoord
Veel succes
WIm
#10 - 04-09-2008, 09:15 uur
usa.eigenstart.nl

Dokus

Joshusa Tree is één dag voldoende. Leuke wandeling kan je maken in de "Hidden Valley"
Bodie is met een camper bijna niet te doen. De laatste kilometers ga je over een zandweg met flinke kuilen en ribbels. Het is jammer als je al een flink eind gereden hebt, en je moet omkeren omdat je met een camper niet verder komt.

Yosemite en Grand Canyon MOET je van te voren reserveren en betalen (Visa kaart). Deze parken zijn zo ontzettend populair dat ze constant vol zitten. Reververen kan je eenvoudig via Internet doen. In Yosemite kan je het beste in de valley overnachten. Bryce kan ook druk zijn, dus reserveren kan geen kwaad. Bijvoorbeeld Ruby's Inn (http://www.brycecanyoncampgrounds.com)

Kijk eerst bij sequoya op hun website als je met een grote camper rijdt. De doorgaande route, als je uit het zuiden komt, is niet toegankelijk als je met een lange (26-29) camper komt. Afhankelijk van de tijd kan het voorkomen dat sommige campings gesloten zijn. Als je voor de "tall trees" komt, kan je die ook zien bij Wawona in het zuiden van Yosemite.

De noordelijke randweg van Los Angeles staat constant vol in de file (5-6 rijen dik!). Ga dus in het weekend of 's-avonds er langs.

Afhankelijk van de periode in het jaar krijg je niet altijd toestemming van de verhuurder om in Death Valley te rijden, of je gaat op eigen risico. Controleer dat bij de verhuurder. Anders moet je verder zuidwaarts rijden via Barstow.

Wat even wennen is, dat de shoppingcenters meestel net buiten (aan de rand) van de stad liggen. Handig als je de dagelijkse boodschappen moet doen.

Een dag Las Vegas is pittig. 's-avonds is het het leukste (en ook koeler), de volgende dag zou ik het rustiger aan doen. Grote camping (uitvoering als een parkeerterrein) van de KOA aan de strip bij Circus Circus. Prima plek om te overnachten. Kan je ook reserveren via internet. 10% korting als je een KOA kaart hebt. Boekingscode is dan: INT

Capitol Reef vonden wij niet bijster interessant, kan je m.i. aan voorbij rijden.

Veel plezier!




#11 - 04-09-2008, 23:52 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15