Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis West Amerika

Discussie gestart

Hans B

Hallo Pol,
je schrijft dat je de tickets nog moet bestellen en Brussel - SF het goedkoopste is.
Als ik je route bekijk zou ik zeggen start in Phoenix of LV en rij naar de Grand Canyon.
Doe de LA dagen in één keer aan het eind.
Het maakt je route wat rustiger en volgens mij win je zo minimaal 1 misschien wel 2 dagen.
Zet de tijdwinst dan af tegen het kostenvoordeel en bekijk het nog eens.

Hans
#16 - 26-03-2009, 17:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Twee enkele tickets zijn ook een stuk duurder. Ik zou zelf dan juist Los Angeles - Grand Canyon eruit laten. Dat is een dag waar we alleen maar in de auto zitten.

Het hoeft helemaal niet duurder te zijn, je moet ook geen enkeltjes nemen, maar een retour met een ander vertrekpunt (kijk naar de multicity options of multiple destinations of zo).

Met DCS bedoel je DCA neem ik aan. Beide parken op één dag is voor ons geen optie.

Ja, ik bedoelde DCA - ik kan niet typen  embarressed

Marianne
#17 - 26-03-2009, 17:16 uur

yvonn

hai,

heb zelf vorig jaar gevlogen naar S.F. en terug vanaf Seattle.  De prijs van het vliegticket was exact 2x de helft van de verschillende retourtickets. Wel geboekt via reisbureau. Scheelt je wel veel tijd en mijlen.

yvon
#18 - 26-03-2009, 17:45 uur

peter1962

qua mijlen maakt het niet uit, die kan je altijd laten bijschrijven......

Peter
#19 - 26-03-2009, 17:49 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

Pol

Tickets geboekt! Los Angeles bleek toch de goedkoopste (en beste) optie te zijn. Nu kunnen we de hotels gaan vastleggen.
#20 - 26-03-2009, 20:29 uur

djengo



Hoi Pol,

wij hebben in 2001 bijna hetzelfde rondje gedaan.

La -Grand Canyon
Las Vegas - Hooverdam - Las Vegas.   (extra Rijden)
dit zou ik anders doen. Zelf vind ik LV een stad die je in  de namiddag/ avond moete bezoeken.

LA - Las Vegas
Las Vegas- Hooverdam-  Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon-  North  Rim
North Rim - Bryce
Bryce - Zion - Las Vegas  (mocht je van lange wandelingen houden kom je eigenlijk in alle parken tijd tekort)
Las Vegas- Death valley
Death Valley- mono Lake- tioga pass- Yosemite
Yosemite ...............


Veel plezier met plannen!!

#21 - 29-03-2009, 15:58 uur

Pol

Op de planning staat Las Vegas - Death Valley en de dag erna Death Valley - Yosemite. Is het handiger om de eerste dag al een stuk door te rijden. 's Morgens is er niets te doen in Las Vegas, dus logisch dat we vroeg vertrekken. Death Valley lijkt me mede door de hitte niet echt een plek waar je erg lang zult blijven. Als je dan tot Lone Pine of iets verder kunt door rijden pik je de dag erna toch nog een paar extra uurtjes Yosemite mee. Dan zou je vanuit Yosemite weer een paar uur eerder kunnen vertrekken naar San Francisco. Logische gedachtengang of raden jullie me dit af?

Op dag 15 heb ik Santa Maria staan. Dit heb ik gekozen omdat ik een stad langs de kust moest kiezen voor de planning. Echter liggen hier ook nog steden als Pismo Beach en Santa Barbara etc. Welke stad raden jullie mij aan? 

Pol
#22 - 30-03-2009, 18:28 uur

Marianne

Het blijft natuurlijk een afweging, maar ik zou niet te vroeg uit Las Vegas vertrekken en zorgen dat ik de mooiste uren van de dag, als de zon lager staat, in Death Valley ben. Overnacht in het park, dan heb je ook 's morgens nog de gelegenheid om te genieten van de laagstaande zon en de diepere kleuren.
Las Vegas is ook 's ochtends de moeite waard, je kunt hotels bekijken of nog even in het zwembad genieten.
Je houdt weinig tijd over voor Yosemite, maar die paar uur die je anders zou winnen maken ook niet veel uit. Je hoeft niet heel vroeg naar SF want je hebt daar nog 2 volle dagen.
Heb je al gereserveerd in Yosemite? Hetis wel fijn om in het park te zitten, dat scheelt je weer heen en weer rijden.

Santa Maria ken ik niet, je zit niet aan de kust daar. Kijk eerst wat je wilt doen aan de kust, en kijk dan wat een goed gelegen overnachtingsplaats is.

Marianne
#23 - 30-03-2009, 20:31 uur

Pol

Het blijft natuurlijk een afweging, maar ik zou niet te vroeg uit Las Vegas vertrekken en zorgen dat ik de mooiste uren van de dag, als de zon lager staat, in Death Valley ben. Overnacht in het park, dan heb je ook 's morgens nog de gelegenheid om te genieten van de laagstaande zon en de diepere kleuren.
Las Vegas is ook 's ochtends de moeite waard, je kunt hotels bekijken of nog even in het zwembad genieten.
Je houdt weinig tijd over voor Yosemite, maar die paar uur die je anders zou winnen maken ook niet veel uit. Je hoeft niet heel vroeg naar SF want je hebt daar nog 2 volle dagen.
Heb je al gereserveerd in Yosemite? Hetis wel fijn om in het park te zitten, dat scheelt je weer heen en weer rijden.

Santa Maria ken ik niet, je zit niet aan de kust daar. Kijk eerst wat je wilt doen aan de kust, en kijk dan wat een goed gelegen overnachtingsplaats is.

Marianne


Ik zag het schema en ik dacht dat dat misschien handiger zou zijn, maar dat is het dus niet. Yosemite heb ik nog niet gereserveerd, heb wel al gekeken naar de accommodaties en de prijzen. Wil zeker in het park zelf zitten, dat is een must. Vind de prijzen wel erg hoog ($1034.00) voor The Ahwahnee, $454.90 voor Wawona's Make History (met privé bad) en $310.90 (zonder privébad). Wat houdt dat precies in? Het lijkt me leuk om een dag een fiets te huren, en door het park te fietsen wat foto's te maken en te genieten van de natuur. Ben wel sportief ingesteld dus dat zou qua uithoudingsvermogen geen probleem zijn.

Welke andere kustplaatsen zijn aan te raden? Aangezien we waarschijnlijk laat op de middag/vroeg op de avond aan komen is zwemmen geen pre. We komen sowieso langs allerlei andere stranden, dus we zullen wel ergens even n uurtje aan het strand gaan liggen en eventueel zwemmen. In Californië vind je neem ik aan geen gevaarlijke zeedieren, zoals bv. (levensgevaarlijke) kwallen of haaien. Dit heb ik vorig jaar in Australië wel gehad (niet dat ik ze ben tegengekomen, maar je mocht niet zwemmen en op plaatsen waar je wel mocht zwemmen vond je overal flessen met azijn tegen kwallenbeten). Het leukste zou zijn als het een leuke kustplaats zou zijn waar je gezellig kunt eten en waar 's avonds ook nog het een en ander te beleven is.

Aangezien ik de tweede pagina niet had opgemerkt, lees ik nu pas deze posts. Ik houd niet zo van wandelen in het algemeen, maar dit zijn toch totale andere wandelingen, meer het bezichtigen van een park. Ik vind het leuk om door de parken te lopen/fietsen/rijden maar niet om een hele dag te wandelen om te wandelen. Tijd kom je altijd tekort, je moet het doen met de tijd die je hebt (dat geldt overigens voor alles in het leven). 

Thanks voor alle reacties, ik zal wel het een en ander laten weten als ik het een en ander vast leg. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!

Pol
#24 - 30-03-2009, 22:42 uur

Marianne

Je kunt het beste naar Curry Village kijken als je in Yosemite wilt overnachten. De Ahwahnee is inderdaad erg duur, en Wawona ligt te ver van de vallei. Fietsen in Yosemite stelt niet zoveel voor, tenminste, zolang je in de vallei blijft. Daarbuiten lijkt het me niet echt prettig om te fietsen, de wegen zijn smal en kronkelig en het verkeer verwacht geen fietsers daar.

Als CV vol is, check dan regelmatig, er komt vaak nog wel weer wat vrij. Ook erg leuk is Housekeeping Camp.

Marianne
#25 - 30-03-2009, 22:53 uur

Pol

Curry Village is een tentenkamp, zoals ik het op de site zie. Is dit voorzien van enige luxe en hoe moet ik dit zien. Zit je dan midden in het park?

Pol
#26 - 01-04-2009, 13:27 uur

Marianne

Het is niet echt een tentencamp, er zijn ook cabins en ook motelkamers. Ik heb zelf nog nooit in een tent gezeten daar maar wel in een kamer en in een cabin (with bath). Ik weet niet wat je met luxe bedoelt, in de parken heb je sowieso al geen televisie en telefoon etc. Wel gewone bedden in de tenten, verder weinig. Op www.yosemitepark.com kun je alle accommodatie bekijken.

Wat de ligging betreft, ik neem aan dat je de NPS-site kent? Je kunt daar ook kaarten en plattegronden vinden, zie hier. r is een kaart van de vallei, daarop kun je de ligging van Curry Village zien. Alles in de vallei is prima qua ligging, CV is prettig omdat er ook veel voorzieningen zijn (zwembad, restaurant, coffeecorner etc). Het zal echter wel moeilijk zijn om er iets te vinden (zie de andere topics hierover). Housekeeping Camp is ook leuk en als er nog plaats is, is de Lodge ook een aanrader.

Mariannne
#27 - 01-04-2009, 18:47 uur

Pol

Voor Curry Village zijn er nog wel unheated tents beschikbaar met of zonder ontbijt. Met luxe bedoel ik niet zozeer tv en telefoon, maar meer in de trant van 'zijn er degelijke bedden, voorzieningen (douches) en wc's'.
#28 - 02-04-2009, 14:28 uur

Marianne

Ik zou zo'n tent nemen. Het is erg eenvoudig natuurlijk, maar het is wel heel geweldig voor het park-gevoel, je zit echt middenin het park. Ik neem aan dat je de info over de tenten al gevonden hebt ( hier is de volledige link: http://www.yosemitepark.com/Accommodations_CurryVillage_LodgingDetails.aspx voor de volledigheid). Er zijn gemeenschappelijke douches en wc's.
Als je kunt kiezen tussen met of zonder ontbijt dan zou ik zonder ontbijt nemen, want volgens mij is de optie met onbijt niet echt voordeliger. Als je zonder ontbijt neemt kun je kiezen of je bij CV gaat ontbijten of bij de lodge. Bij CV heb je een ontbijtbuffet, en bij de lodge kun je zelf je keuze maken (en dus de prijs bepalen).

Marianne
#29 - 02-04-2009, 18:17 uur

Pol

Yosemite geboekt! Eindelijk hebben we de reservering kunnen plaatsen. Leverde nog een hoop gedoe op, omdat er twee keer een error kwam. Toen even gebeld, bleek dat het toch goed was gegaan, dus een reservering geannuleerd. We hebben zonder Breakfast gekozen, op bovenstaand advies.

Moeten we Death Valley en Grand Canyon ook al gauw vastleggen, of kan dat nog wel even wachten?

Pol
#30 - 09-04-2009, 10:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15