Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

white pocket met eigen 4X4 vanuit zuiden(grand canyon)

Discussie gestart

frank vegas

wie weet er meer van.

ik heb een jeep cherokee 4X4 gehuurd en zit er over te denken om zelf naar white pocket te rijden. Ja ik weet dat het niet mag met huurauto.

Van north rim grand canyon naar page kom je er bijna langs..... heb er al een hoop info over gevonden maar is er  toevallig nog iemand zo eigenwijs geweest om zelf te rijden.

impressie 2008 - Fahrt zur White Pocket, AZ
dat kan ik beter als ik onbescheiden ben
Terry alderman zou kunnen maar dan moet ik eerst weer naar kanab  tja tja.

frank
#1 - 07-03-2010, 20:57 uur
« Laatst bewerkt op: 07-03-2010, 21:11 uur door frank vegas »

Tet14

Met alle respect Frank, maar naar mijn mening ben je "niet goed snik" om dit met een huurauto te doen. Hier is een verslag van Marjan en Jan. Die ken ik goed, en zij zijn zeer ervaren off road drivers. Ik heb nog nooit, op welk forum dan ook, iets gelezen over mensen die met een huurauto van north rim via White Pocket naar Page reden. En het filmpje doet al het ergste vermoeden. http://hekkietravel.web-log.nl/reisverslag2008/2008/04/di-29-april-whi.html
Tet
#2 - 09-03-2010, 09:53 uur
« Laatst bewerkt op: 09-03-2010, 10:37 uur door Tet14 »

frank vegas

ach valt wel mee met mijn geestelijke gesteldheid hoor :D

maar we zullen zien of we de krant halen!

frank
#3 - 11-03-2010, 15:49 uur

koosv

Ik weet niet of een jeep cherokee de juiste wagen is voor white pocket, ik zag enkele dagen geleden een paar duitsers bij coyote buttes south met ik vermoed een cherokee. Later sprak ik ze weer, en ze kwamen vast te zitten in een bocht heuvelop met diep zand, ze hebben toen met een stel mensen zitten duwen om hem los te krijgen, ja ook een manier.

Ik ben zelf met een kleine jeep Patriot 4WD (Dollar rent a car) naar south coyote buttes gereden. Je moet wel elektronische topo kaarten van USGS  hebben in bv OZIexplorer, of/en een losse GPS, maar zonder waypoints en route ben je "lost in space"  :'(
Tot mijn stomme verbazing had deze kleine jeep geen enkel probleem met diep zand op deze route, en zelfs kleine hellingen waren geen probleem. Misschien speelt het lage gewicht een rol. Het motortje blijkt een enorme power te kunnen ontwikkelen.
Je moet voor de zekerheid een schep hebben (geen opvouwbare, dan kan je geen kracht zetten). ESC (elektronische stabilisatie) uitzetten!! Banden iets leeg laten lopen zou ik niet doen, het middel kan erger zijn dan de kwaal. En zorg dat je momentum hebt (een vaart van meer dan 20 mijl/h), hoewel zelfs dat was geen probleem, een beetje met je stuur heen en weer bewegen als je denkt dat je vast komt te zitten wil wel helpen, het wagentje zoekt dan een andere weg. Het is heel erg leuk en spannend om op dit soort wegen te rijden! Tenzij je vast komt te zitten, en misschien daarna weer, en weer, dat is het einde van een toch al slecht huwelijk denk ik.... En als je vast komt te zitten dan moet je uitkijken, het wagentje gaat zich ingraven als je gas geeft totdat de bodem gelijke hoogte heeft met het zand. Big trouble! dan moet je het voertuig opkrikken en de wagen op de een of andere manier weer vrij maken.

White pocket heb ik door allle verhalen ter plekke (nog) niet aangedurfd met deze wagen die geen al te hoge clearance heeft en niet de juiste banden.
#4 - 17-05-2010, 04:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15