Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis west amerika hawaii in 20 dagen

Discussie gestart

Cees A

Je haalt Lower en Upper Antelope Canyon door elkaar.  In Upper Ant.Canyon is de lichtinval rond de middag het mooist.
In de Lower is dat juist in de (vroegere) ochtenduren.

Op dag 7 als we dan yoshua three bezoeken, halen we het dan ook om e arival tramway te bezoeken?
Je bedoelt dag 6 neem ik aan ?
Je hebt een druk schema. De bottom line is dat je op dag 6 in ieder geval veel meer tijd hebt dan op dag 7.
De Aerial tramway op en neer kost je op zich niet zoveel tijd, maar als je boven op Mt.Jacinto ook nog wat wil rondwandelen ben je iets langer bezig
Dag 7 is, afgezien van een stop(je) in Oatman gewoon een rij-dag. Stel je daar maar op in.
Oatman is, door de loslopende ezeltjes overigens best leuk:  http://www.tribeequus.com/burros.html

Mijn mening:
De reisbureau-branche heeft het moeilijk en ondervindt veel concurrentie van internet met alle mogelijkheden tot zelf-boeken
Als ik zie hoe ze met jou, een betalende klant nota bene, omspringen vind ik het niet gek dat ze het moeilijk hebben.
Ik boek mijn (Amerika)reizen zelf en ik kan al mijn geboekte hotels (voor zover daarvan sprake is) gratis annuleren tot 18.00 uur op de dag van aankomst.
Als ik dan zie dat jij niet eens een boeking van Flagstaff kunt wijzigen naar Williams (vergelijkbare prijzen) vind ik dat jouw reisbureau zich diep moet gaan schamen.
Hoogste tijd dat ze het woord klantvriendelijkheid eens opzoeken in het woordenboek ..........................


#16 - 28-04-2015, 22:50 uur

Marianne

Ik vind het ook buitengewoon klantonvriendelijk dat er geen wijzigingen gemaakt kunnen worden. Als alles al vastligt moeten ze ook nu de hotels door kunnen geven; waarom kunnen ze dat dan niet nu al geven? Fox geeft op de site aan dat een upgrade en verlenging mogelijk is, dan zou een aanpassing toch moeten kunnen?  Of heeft het reisbureau geen zin om met Fox contact op te nemen?

Ik zou hoe dan ook Bakersfield vergeten. Het kost je wel geld om zelf nog een nacht te boeken (ongeveer 100 dollar voor een Motel6 in Mammoth Lakes), maar dat is echt de moeite waard.

Wat de indeling betreft:
Dag 6 of 7: rij naar de plaats Joshua Tree en ga daar het park binnen. Je rijdt dan via de Park Boulevard. Bij twentynine Palms verlaat je het park. Het zal heet zijn in augustusl; wij waren er in 2002 midden in de zomer; zie hier ons reisverslag. Voor korte wandelingen in het park (en in andere parken) zie mijn wandelsite.
Ik zou niet de aerial Tramway en Joshua Tree op dezelfde dag doen maar een van beide op dag 6 en de ander op dag 7. Als je JT op dag 7 doet kun je meteen vanuit 29Palms doorrijden richting Flagstaff.

Dag 13: als je wel naar Bakersfield gaat - maar nogmaals, doe dat aub niet - is een bezoek aan sequoia echt niet mogelijk. Bekijk het eens met googlemaps en voer voor Sequoia General Sherman Tree in (dan rij je door sequoia np), en voer voor Yosemite Yosemite Village in. Reken er dan nog een uur bij want je zult waarschijnlijk wel buiten het park overnachten. Je ziet dan dat beide parken op 1 dag bezoeken echt niet mogelijk is. Kijk eens in ons 2006-verslag en 2013-verslag voor een bezoek aan Yosemite en Sequoia.

Marianne
#17 - 30-04-2015, 22:28 uur

Jez

Ik móet het toch vragen...... Wil je echt voor die 3 dagen helemaal naar Hawaii vliegen? Bedenk dat het een reis van 5 uur heen, 5 uur terug is en je hebt nog eens 3 uur tijdverschil. Dat betekent 12 uur tijdverschil overbruggen als je terugvliegt, en dat is pittig, kan ik je vertellen. Voor die 3 dagen moet je 6 dagen inleveren, omdat je 3 dagen reist. In die 3 dagen die je hebt, kom je waarschijnlijk niet verder dan Oahu. Wat leuk is hoor, maar erg toeristisch. Ik vind dat je dan een vertekend beeld van Hawaii krijgt, want de andere eilanden zijn zo anders en zoveel meer Hawaii. Ook zal het niet heel goedkoop zijn, die extra trip. Is het dat waard?

Als het je gaat om te eindigen met wat stranddagen, dan heb je in California ook plenty mogelijkheden. En dan kun je deze rondreis in een rustiger tempo doen.
#18 - 30-04-2015, 23:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Suusje1986

Wederom bedankt voor de reacties,

Idd hebben jullie groot gelijk wat betreft de klantvriendelijkheid van het reisburo, we hebben onze vakantie geboekt bij onze vaste reisadviseur alleen is hij helaas in januari helemaal gestopt. Ivm zijn eigen bedrijf. Hij weet dus precies wat wij leuk vinden etc en dat mis je nu wel. De uitleg van de andere dame van het reisburo was.. Dit is een georganiseerde reis van fox en deze heeft een vaste route waardoor er niet van de reis afgeweken kan worden.. Misschien moet ik maandag zelf even naar fox bellen :)

Mocht het niet lukken, dan vervalt seqouia. Maar is seqouia ook niet te vergelijken met yoshua three.

Jez, we hebben idd voor hawai gekeken omdat we graag afsluiten met strand. Voor de mooiste stranden kwamen we uit op hawai. We komen smiddags aan in hawaii en vliegen pas savonds terug dus dat is wel gunstig. We hebben hier goed over nagedacht of we dit ivm het reizen wel wilden. Maar we hebben voor hawai een goede prijs kunnen krijgen waardoor we zoiets hadden van dan doen we het nu omdat we er anders nooit niet zouden komen.
#19 - 01-05-2015, 19:34 uur

Marianne

Je het hoe dan ook geen tijd voor Sequoia, of je nu via Bakersfield rijdt of via de Tioga Pass.
Ik kan je alleen maar aanraden om een kaart te kopen en de routesf eens goed te bekijken. Koop de Hallwag nr 5; die kun je ter plekke ook goed gebruiken. Vanaf maandag kun je de route ook met googlemaps goed bekijken want dan gaat de Tioga Pass open.

En nee, Sequoia is absoluut niet te vergelijken met Joshua Tree. Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor beide parken, dan zie je toch wel hoe anders ze zijn? Joshua Tree is een woestijn, terwijl Sequoia - net als Yosemite - in de Sierra Nevada ligt, dus in  de bergen. Het klimaat is in die parken niet te vergelijken met dat in Joshua Tree. Kijk ook eens op www.nps.gov/seki en www.nps.gov/jotr. Had je al naar mijn reisverslagen gekeken voor die parken? En heb je ontdek-amerika al bekeken?

Ik zou inderdaad eens met Fox gaan bellen. Kan op zaterdag ook wel.

Marianne
#20 - 01-05-2015, 20:00 uur

Suusje1986

Marianne, ik heb zojuist op fox site gekeken en vanuit de site is het wel mogelijk om vanuit las vegas via tioga pass naar mammoth lakes te rijden.

Als het lukt zou het dan zijn

Las vegas - mammoth lakes
Mammoth lakes - yosemite

Dit zou betekenen dat we een hele dag hebben in yosemite, wat wel ergfijn zou zijn!

Als we via las vegas naar mamoth lakes zouden rijden, kunnen we door death valley, maar van daaruit zou je toch door kunnen naar sequoia of zie ik dat nu heel verkeerd? Death valley willen we trouwens alleen doorheen rijden meer niet
#21 - 01-05-2015, 20:22 uur

Suusje1986

Mocht het niet lukken is dir dan een optie

Las vegas via death valley naar bakersfield
Bakersfield via sequoia naar yosemite ( hier zouden we dan tegen het eind van de dag aankomen )
Volgende ochtend vroeg eruit om yosemite te bezoeken en dan later in de middag vertrekken terug naar san fransisco

#22 - 01-05-2015, 20:58 uur

Marianne

Als we via las vegas naar mamoth lakes zouden rijden, kunnen we door death valley, maar van daaruit zou je toch door kunnen naar sequoia of zie ik dat nu heel verkeerd? Death Valley willen we trouwens alleen doorheen rijden meer niet
Je kunt inderdaad door DV rijden als je van LV naar Mamoth Lakes rijdt. Maar je komt dan niet in Sequoia; er is immers geen ingang aan de oostkant van het park. Kijk eens op www.nps.gov/seki voor een kaart van het park (links onder park tools). Zoals ik al eerder zei: je hebt GEEN tijd voor Sequoia. Oók niet als je via Bakersfield rijdt. Maar nogmaals; vergeet Bakersfield.

Ik had al gesuggereerd om eens de afstanden en reistijden via GoogleMaps te bekijken voor het stuk van Bakersfield via Sequoia naar Yosemite (en naar je hotel). Heb je dat al gedaan? Zelfs als het qua reistijd wel zou kunnen heeft het geen zin, want je zult toch ook eens de auto uit willen. Zeker voor Sequoia geldt dat je eigenlijk niets ziet als je niet de auto laat staan en een wandeling gaat maken. De grootste sequoia's staan niet aan de kant van de weg.

Marianne
#23 - 01-05-2015, 23:39 uur

Old Faithful

Inderdaad VERGEET BAKERSFIELD! Je hebt sowieso al heel weinig tijd voor Yosemite en dan moet je niet de reistijd die dag nog langer willen maken en ook nog een park toe willen voegen.

Waar logeer je bij Yosemite? Op de site van Fox is sprake van Modesto (hopelijk niet, dat is ruim twee rijden van Yosemite Valley) en van een Comfort Inn op 15 minuten van de zuidingang. Dat laatste zou in jouw situatie gunstig zijn. Je kunt dan van Mammoth Lakes via Tioga Pass en Yosemite Valley naar je hotel rijden en de volgende dag via Glacier Point naar San Francisco. Die Comfort Inn in Oakhurst had overigens in september 2012 een goed ontbijt met o.a. roerei en worstjes.
 
De uitleg van de andere dame van het reisburo was.. Dit is een georganiseerde reis van fox en deze heeft een vaste route waardoor er niet van de reis afgeweken kan worden.. Misschien moet ik maandag zelf even naar fox bellen :)
Over de klantvriendelijkheid van (de juffrouw op) het reisbureau is al het nodige gezegd en daar ben ik het mee eens. Op de website van Fox staat dat je je eigen reis kunt ontwerpen. Zeker als de hotels nog niet definitief geboekt zijn, zouden daar mogelijkheden moeten liggen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#24 - 02-05-2015, 14:24 uur
Groet,

Old Faithful

Suusje1986

Old faithfulwe zitten idd als het goed is in het comfort inn dus 15 min van het park, maar dit is dus onder voorbehoud
#25 - 02-05-2015, 18:12 uur

Marianne

Oakhurst ligt op meer dan een uur rijden van de vallei, de afstand tot de parkgrens zegt niet zoveel. Maar goed, het is beter dan Modesto.
De route zoals Old Faithful die noemt is dan mooi; eerst de Tioga Road en de vallei, en dan naar Oakhurst. Dan de volgende dag weer het park in en naar Glacier Point rijden en daarna via de 120 of 140 naar SF. Of besteed het grootste deel van de eerste dag aan de Tioga Road (er zijn daar prachtige wandelingen te maken en het is er minder druk dan in de vallei), rij via Glacier Point naar Oakhurst, en bezoek de volgende dag de vallei.

Marianne
#26 - 03-05-2015, 10:28 uur

Suusje1986

Waarschijnlijk is het tocg gelukt  :D vandaag bij het reisburo geweest en de filiaalmanager was er zelf, ze heeft gebeld met fox wat de mogelijkheden waren en nu is er een optie gemaakt om te kijken of het nog vrij was. Het kost dan 59 euro per persoon meer ( eigenlijk nog 17 euro pp meer maar daarin komt het reisburo ons tegenmoet) het enigste wat we kwijt zijn zijn de hotelkosten die we al gemaakt hebben in bakersfield ( raar maar waar ) en even afwachten of er annuleringskosten gaan komen maar dat dacht ze van niet.

Als het lukt zou de route zijn. Van las vegas naar mammoth lakes - hotel sierre nevada resorts
Van mammoth lakes naar yosemite np - hotel yosemite vieuw lodge.

Mocht het nou zijn dat yosemite vieuw lodge vol zit houden ze het eerste hotel aan wat we al hadden ( 15 min van het park ) en worden de kosten ook minder.

Seqouia slaan we dan over, ( helaas wel een teleurgestelde man, maar wel weer een reden om nog eens terug te komen  ;) )

Kun je ergens anders nog wel van die bomen tegenkomen of is het echt alleen maar op dat park?
#27 - 04-05-2015, 15:00 uur

Old Faithful

Mooi en hulde voor de filiaalmanager.  :afro:
#28 - 05-05-2015, 00:44 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

De Yosemite View Lodge ligt mooi, hopelijk lukt dat.
Dat je nu Sequoia mist is eigenlijk niet waar; je had er zoals ik al eerder zei toch geen tijd voor.
Je kunt in Yosemite op twee plaatsen sequoia's bekijken; in de Merced Grove en in de Tuolumne Grove. Kijk eens hier en hier voor informatie over beide groves.
Beide groves liggen langs de CA120. Je kunt er langs als je van ML naar Yosemite Valley rijdt. Bekijk de kaart die je bij de ingang krijgt. Het kan zijn dat het erg druk is bij beide groves; ik zou de keuze dan ook af laten hangen van de mogelijkheid om een parkeerplaats te vinden.
Neem ook de tijd voor de Tioga road; breng een bezoek aan Tenaya Lake, wandel een stuk over de Meadows, en bekijk het uitzicht bij Olmsted Point.
Je kunt in de vallei het beste de auto parkeren en alles lopend of met de shuttlebus doen.
De volgende dag zou je vanuit El Portal nog het park in kunnen gaan en naar Glacier Point kunnen rijden.

Marianne
#29 - 05-05-2015, 09:07 uur
« Laatst bewerkt op: 05-05-2015, 12:29 uur door Marianne »

Suusje1986

Vandaag een middag de tijd genomen om de route uit te stippelen.

Ik ben nu aan het kijken van san francisco naar pismo beach, deze route willen we rijden via highway 1 en dan met tussenstops in santa cruz, het pheiffer burn state park en san simeon. Nu lees ik heel veel over de 17 mile drive maar kan die route niet echt duidelijk vinden. Valt deze er nog tussen te voegen oo deze dag of is dat niet haalbaar?
#30 - 14-06-2015, 14:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15