Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Phoenix-LV-SF-LA

Discussie gestart

wodson

Hey allen,

Ik had een tijdje geleden hier reeds een topic gestart betreffende onze rondreis in California.
Nu alles zo goed als geboekt ha dik me graag nog  even geïnformeerd betreffende de activiteiten die we daar zullen ondernemen.
ter info; we reizen met ons tweeën (mijn vriendin en ik (28 & 33jaar)
Bij deze laat jullie gerust eens gaan :-)

11/6 - aankomst Phoenix, afhalen huurwagen en nog even doorrijden tot aan flagstaff zodat we dag nadien vroeg ter plaatse zijn aan de GC
12/6- bezoek GC, hier twijfelen we nog of we een helicopter tour zouden, wandeling of een fiets zouden huren (door de jetlag zouden we hier vroeg ter plaatste moeten kunnen   zijn. In de namiddag vertrekken naar Las Vegas.
13/6 - Verkennen Las Vegas (wandeling over de strip, shopping en 's avonds eventueel een gokje wagen.
14/6 - Las vegas naar Lonepine (onderweg stoppen voor dante's view, zabriskie point, badwater bassin, stovepipe well's)
15/6 - Lonepine - hotelletje in de buurt van mariposa (heb toen gekeken en we geraken ondanks de werken daar, eventueel aan het eerste deel van de Tioga pass stoppen van een paar leuke stops, de wandelingen houden we voor later)
16-17/6 - Yosemite; wandelingen. Ik heb de wandelingen van Marianne al eens allemaal afgedrukt. Nu enkel nog kijken wat voor ons de leukste zouden zijn.
18-19-20/6 - Mariposa - san fransisco; bezoeken van de meest gekende (fishermann's warf, pier45, pier49, Telegraph Hill, nob hill, Union square, alamo square, golden gate bridge, Alcatraz (avondtour op 19/6)
21/6 - San Franisco - Pacific grove; monterey bay (acquarium), 17 mile drive (zou dit te doen zijn per fiets en combinatie met Monterey)
22/6 - Pacific grove - Los Angeles
23-24/6 -Los angeles; hier ben ik nog niet geraakt (waarschijnlijk de beaches, de studio's zeggen ons niet zoveel)
25/6 Retour à la maison

Laat jullie maar gerust horen!

grtz
#1 - 03-05-2015, 13:32 uur
« Laatst bewerkt op: 03-05-2015, 13:39 uur door wodson »

NMP

Hallo Wodson,
Mooie trip waar veel mooie natuur te genieten is. Ik ben nu net bezig met het bouwen van een blog-site waar ik, o.a. dit filmpje, dat ik lang geleden heb gemaakt, tegen kwam. Kijk maar eens staan veel plekken op die ook in je planning zitten.

https://www.youtube.com/watch?v=Y-BNH_I8SLI

Gr.
MarcoP
#2 - 03-05-2015, 14:05 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Cees A

Lees dit topic eens door:  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
In dat topic vind je veel informatie, kaarten en tips over de parken en plaatsen op je route
#3 - 03-05-2015, 15:27 uur

wodson

@NMP; mooie video, doet me alleen meer zin krijgen om te vertrekken :-)
@Cees; thx voor de linken al!

grtz
#4 - 03-05-2015, 20:51 uur

wodson

ik had misschien nog een praktisch vraagje;

We zouden onze GPS kunnen meenemen (TOMTOM) om daar onze weg iets makkelijker terug te vinden.
Nu vroeg ik me af kunnen  we deze altijd aansluiten in de wagen daar? of hebben we hiervoor nog een speciale transformator nodig?

grtz
#5 - 04-05-2015, 19:48 uur

ronald-s

ik had misschien nog een praktisch vraagje;

We zouden onze GPS kunnen meenemen (TOMTOM) om daar onze weg iets makkelijker terug te vinden.
Nu vroeg ik me af kunnen  we deze altijd aansluiten in de wagen daar? of hebben we hiervoor nog een speciale transformator nodig?

grtz

Aansluiten van je TOMTOM is geen probleem. 12 volt aansluitingen heb je op alle modellen, ik zou bij de walmart even een 12 volt splitter inclusief usb poorten kopen, kun je meteen ook je telefoons/camera/ipad opladen.

Mijn ervaring met TOMTOM (aan die kant van de VS) is dat de reistijden vaak minder lang zijn dan TOMTOM aangeeft (door onbekende max snelheden op bepaalde trajecten). Mapquest.com is wat dat betreft een stuk betrouwbaarder.
#6 - 04-05-2015, 20:55 uur

Wop


Mijn ervaring met TOMTOM (aan die kant van de VS) is dat de reistijden vaak minder lang zijn dan TOMTOM aangeeft (door onbekende max snelheden op bepaalde trajecten). Mapquest.com is wat dat betreft een stuk betrouwbaarder.

Dat is nog altijd beter dan dat je (veel) later dan gepland aankomt!  ;D
#7 - 04-05-2015, 21:50 uur

ronald-s


Mijn ervaring met TOMTOM (aan die kant van de VS) is dat de reistijden vaak minder lang zijn dan TOMTOM aangeeft (door onbekende max snelheden op bepaalde trajecten). Mapquest.com is wat dat betreft een stuk betrouwbaarder.

Dat is nog altijd beter dan dat je (veel) later dan gepland aankomt!  ;D

Da's waar..maar als je daardoor een extra overnachting plant is het z'n minst kostbaar kwa tijd en geld :)

Check maar eens wat TOMTOM vindt van de route Tusayan GC naar Page. (Of is dat inmiddels gecorrigeerd :))
#8 - 04-05-2015, 21:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15