Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis west Amerika voor 1e keer: adviezen of is dit goed haalbaar?

Discussie gestart

lindadejong

Hoi allemaal,

we gaan deze zomer voor het eerst naar Amerika met 2 gezinnen en ieder een huurauto. We overnachten in hotels en de laatste week samen in 1 huis met zwembad.
Wil iemand eens meedenken of onze reis goed te doen is?
Ik hoor tips en adviezen graag!

Groetjes,
Linda

Reisplanning Amerika juli 2015:
Vrijdag 3 juli   Aankomst in Los Angeles rond 19.15 uur, auto halen en naar hotel in Anaheim voor 2 nachten.
Zaterdag 4 juli   Anaheim. Even bijkomen in hotel in Anaheim en feest vieren... “4 of july”
Zondag 5 juli   Anaheim -> Lake Havensu City.
’s Morgensvroeg vertrekken we naar Calico Ghost Town, na 193 km zijn we daar. Als we daar alles gezien hebben rijden we 294 km verder naar Lake Havensu City. Daar overnachten we.
Maandag 6 juli   Lake Havensu City – Williams.
’s Ochtends rustig aan misschien nog even het stadje in voordat we vertrekken naar Williams, 278 km rijden.
Dinsdag 7 juli   Williams.
’s Ochtends vertrekken we naar Grand Canyon,95 km rijden. Nadat we Grand Cayon hebben gezien rijden we terug naar Williams en kunnen we nog even zwemmen/relaxen.
Woensdag 8 juli   Williams -> Las Vegas.
’s Ochtends rustig aan vertrekken voor een rit van 352 km naar Las Vegas
Donderdag 9 juli            Las Vegas.
Vrijdag 10 juli   Las Vegas.
Zaterdag 11 juli   Las Vegas -> Mammoth Lakes.
’s Ochtends op tijd vertrekken. Na een lange rit van 505 km langs (niet door) Death Valley  stoppen we bij the Mammoth lakes. Daar huren we een huis met zwembad etc voor 3 nachten. Even lekker relaxen en rust voor de kids
Zondag 12 juli   Mammoth Lakes
Naar Yosemite (waterval?)
Maandag 13 juli   Mammoth Lakes
Naar Yosemite of relaxen/zwemmen
Dinsdag 14 juli   Mammoth Lakes -> San Francisco
We vertrekken op tijd richting San Francisco een rit van ongeveer 453 km. In San Francisco overnachten we.
Woensdag 15 juli   San Francisco
Donderdag 16 juli   San Francisco
Vrijdag 17 juli   San Francisco -> Cambria.
We vertrekken ‘s morgens op tijd langs de kust naar Cambria, 383 km.
Zaterdag 18 juli   Cambria -> Anaheim
Vertrek naar Anaheim, 420 km
Zon.19 tm zat.25 juli    Anaheim, 7 dagen tijd in huis met zwembad voor rust , walt disney, Holywood, Santa Monica pier, San Diego, palm springs of wat we willen zien.
Zondag 26 juli   vertrek naar vliegveld en terug naar Nederland
#1 - 02-05-2015, 00:05 uur

Pieter79

Ik heb rongereist in California voor werk, en qua mijlen lijkt je route goed te doen. Of je genoeg tijd neemt voor alles daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Gr. Pieter
#2 - 02-05-2015, 02:23 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

lindadejong

Bedankt voor je reactie Pieter!
Ik hoorde dat de reistijd in Amerika langer zou zijn dan in NL, maar wellicht heeft dat te maken met mijl/km omrekenen. Vandaar even een hulpvraag aan kenners of de afstanden in km per dag te doen zijn :)
Groetjes!
#3 - 02-05-2015, 07:08 uur

Cees A

De nadruk in je route ligt wel heel erg op (en ik citeer nu even) "bijkomen, relaxen, zwemmen en rusten"
De natuurparken komen er een beetje bekaaid vanaf ............... Jammer ! Daarvoor gaan de meesten namelijk naar het ZW van Amerika
Je ziet bovendien over het hoofd dat je, door een ongelukkige keuze van je "rustplaatsen" heel veel reistijd hebt.
Zo wil je bv Yosemite bezoeken vanuit Mammoth Lakes. Bedenk dat Mammoth Lakes aan "de verkeerde kant" van de bergen ligt.
Yosemite Valley ligt aan de westkant van de Sierra Nevada, Mammoth Lakes aan de oostkant.
7 dagen Anaheim en van daaruit San Diego en Palm Springs bezoeken vind ik ook geen aanrader. Ook dit kost je (te) veel reistijd

Ik zou je adviseren om de planning van deze route eens helemaal opnieuw te maken.
Wat denk je van dit schema. ALLE plaatsen uit jouw schema zitten erin, alleen in een andere, meer logische, volgorde.

03-07-15   Vlucht AMS – LAX  auto ophalen en overnachten in de buurt van Hollywood
04-07-15   Dagje bijkomen met Hollywood en Santa Monica
05-07-15   LA – Pismo Beach (Je ziet dat je een overnachting extra langs de kust hebt. Da's nodig, want er is hier veel te zien en te doen)
06-07-15   Pismo Beach – Monterey
07-07-15   Monterey – San Francisco
08-07-15   San Francisco
09-07-15   San Francisco
10-07-15   San Francisco – Yosemite
11-07-15   Yosemite
12-07-15   Yosemite – Bishop  (vandaag kun je eventueel ook nog ghosttown Bodie en Mono Lake bezoeken)
13-07-15   Bishop – via Death Valley naar Las Vegas
14-07-15   Las Vegas
15-07-15   Las Vegas
16-07-15   Las Vegas – Grand Canyon
17-07-15   Grand Canyon – Lake Havasu City  (rij van Kingman via de Sitgreaves Pass en het plaatsje Oatman met z'n loslopende ezels)
18-07-15   Lake Havasu City – via Joshua Tree national park naar Palm Springs
19-07-15   Palm Springs  (Neem de Aerial Tramway naar Mt.Jacinto om daar wat rond te wandelen)
20-07-15   Palm Springs – San Diego
21-07-15   San Diego  (Bezoek Balboa Park met de Zoo en ga naar de haven om het vliegdekschip de Midway te bekijken)
22-07-15   San Diego  ( eventueel dagje naar Seaworld)
23-07-15   San Diego – Anaheim
24-07-15   Anaheim
25-07-15   Anaheim
26-07-15   Vlucht LAX – AMS
27-07-15   Aankomst Amsterdam

Als je wat minder steden en wat meer natuurparken in je route wil stoppen zou je eens naar deze voorbeeldroute moeten kijken.
Linkje ----> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
In de beschrijving van die route zie je welke bezienswaardigheden je onderweg allemaal tegenkomt
Kijk ook eens naar de beschrijving van de parken die je nu mist en wat daar allemaal te zien en te doen is.
Succes met plannen.
#4 - 02-05-2015, 08:33 uur

Dirc

De Aerial Tramway naar Mt.Jacinto is voor mij ook nog wel een leuk in te passen idee denk ik :)
#5 - 02-05-2015, 10:50 uur

Marianne

Hallo Linda, welkom op het forum!
Wat voor tips zoek je precies? Liggen de overnachtingen al vast of kan daar nog in geschoven worden? Het zou mooi zijn als er nog iets veranderd kan worden, hoewel dat met 2 gezinnen natuurlijk best lastig kan zijn om iets te vinden.
Kijk eens naar de routes van Cees. Voor een invulling kun je ook eens kijken naar onze reisverslagen. In 2002 waren onze kinderen 7 en 9.  Wij bezochten toen onder andere de Grand Canyon, Yosemite en de kust. In 2004 en 2006 hebben we ook grote delen van het zuidwesten gedaan. Kijk eens in die verslagen voor het stuk van Las Vegas via Death Valley en Mammoth Lakes naar Yosemite. Waarom zou je niet door Death Valley rijden?

Marianne
#6 - 02-05-2015, 11:07 uur

lindadejong

Hoi Cees en Marianne, bedankt voor jullie reacties!
Cees, we hebben 4 kids mee in de leeftijd van 6-10, vandaar dat we voldoende tijd willen nemen voor de rustmomenten en niet elke dag alleen maar op pad moeten gaan, we willen ze ook voldoende rijd geven te zwemmen en te spelen.
De laatste week hebben we ingebouwd om een huis in dezelfde omgeving te hebben en toch nog uitstapjes te kunnen maken. We zijn nogal fan van Disney, daar gaan we zeker 3 of 4 dagen heen. Bedankt voor je suggesties, gaan we zeker over nadenken!

Marianne, ik ga de reisverslagen lezen, dank voor de tip. Ik hoorde dat death valley heel heet is hoogzomer, dus dat je er beter omheen kunt rijden ivm de hitte.
Ik zoek vooral bevestiging dat de reisdagen goed te doen zijn qua afstanden, maar ik begrijp dat dit nog genoeg ruimte laat voor bezichtigingen tussendoor en efficiënter kan bij mammoth. We hebben alleen de eerste 2 nachten, las vegas en de laatste week anaheim gereserveerd, dus we kunnen nog wat schuiven.
We hebben er al zin in!

#7 - 02-05-2015, 12:46 uur

Cees A

Oké. Knelpunten in jouw schema:

Je hebt maar 1 overnachting langs de Californische kust gepland. 
2 overnachtingen is beter en geeft je tijd voor de bezienswaardigheden langs de kust.
Zie: ------> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136274/#msg136274

Dat Mammoth Lakes geen goeie uitvalsbasis is voor Yosemite is intussen duidelijk begrijp ik.

Dat het warm is in Death Valley is waar. Maar in een auto met airco is dat geen probleem en merk je daar weinig van.
Death Valley is een fascinerend park en het zou doodzonde zijn om om dit park heen te rijden.
Als je, komend van Las Vegas door Death Valley rijdt en een overnachting neemt in Bishop, kun je de volgende dag van Bishop via de Tioga Pass naar Yosemite rijden.
Alle bezienswaardige punten in Death Valley liggen vlakbij de weg die door het park loopt, dus je hoeft iedere keer maar even uit de auto.
Info Death Valley zie hier: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136275/#msg136275

Je wens voor een rustige route met zo min mogelijk "verhuizingen" is begrijpelijk, maar deze strategie kan ook tegen je werken.
Uit jouw schema maakte ik op dat je Palm Springs en San Diego wil bezoeken vanuit je huis in Anaheim.
Ik blijf dat geen goed plan vinden.
Om Palm Springs en San Diego te bezoeken vanuit Anaheim zul je iedere keer 2X2uur (op en neer) in de auto moeten zitten.
In mijn schema wilde ik laten uitkomen dat je deze plaatsen beter kunt bezoeken als je van LA naar Grand Canyon rijdt.
Offer hier desnoods een paar dagen Anaheim voor op.
Als je dan de laatste dagen in Anaheim bent heb je ECHT rust, want dan hoef je er niet meer op uit om naar Palm Springs en San Diego te rijden

Info Palm Springs en San Diego: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136280/#msg136280
#8 - 02-05-2015, 13:40 uur

Marianne

Als je behalve LV en Anaheim nog niets hebt geboekt zou ik zo snel mogelijk de route vaststellen en iets gaan boeken bij de Grand Canyon en Yosemite. Ik denk dat het ook bij de kust verstandig is om zo snel mogelijk iets te zoeken.
Als de dagen in Las Vegas vaststaan (of kun je nog annuleren?) zou je zoiets kunnen doen:

3-jul   naar    -   LA
4-jul   LA    -   Palm Springs
5-jul   Palm Springs    -   Williams
6-jul   Williams    -   Grand Canyon
7-jul   Grand Canyon    -   Las Vegas
8-jul   Las Vegas      
9-jul   Las Vegas      
10-jul   Las Vegas    -   Death Valley
11-jul   Death Valley    -   Mammoth Lakes
12-jul   Mammoth Lakes    -   Yosemite
13-jul   Yosemite      
14-jul   Yosemite      
15-jul   Yosemite    -   San Francisco
16-jul   San Francisco      
17-jul   San Francisco      
18-jul   San Francisco    -   Monterey
19-jul   Monterey    -   Pismo Beach
20-jul   Pismo Beach    -   Los Angeles
21-jul   Los Angeles/Anaheim      
      
Als je kunt schuiven met LV dan heb je wat meer mogelijkheden.   
Kijk eens op www.yosemitepark.com voor een overnachting in het park, of probeer een motel in El Portal.
Voor de Grand Canyon zie www.grandcanyonlodges.com of www.visitgrandcanyon.com voor een kamer in het park.

Toch erg jammer dat je met zoveel tijd niet naar parken als Bryce en Zion gaat.

Marianne
#9 - 02-05-2015, 23:13 uur

lindadejong

Jeetje wat fijn al jullie tips, reisverslagen en voorgestelde routes. Zet je toch weer aan het denken :)
We gaan toch door Death Valley heen denk ik, dat leek ons allemaal al leuk, alleen dacht ik dat het werd afgeraden in hoog zomer. Maar we hebben airco dus dat komt goed. Verder even kijken waar we vanuit daar kunnen slapen bij Yosemite, we willen in ieder geval de Falls zien.
Palm Springs zit idd op de route naar Grand Canyon, daar kijken we ook nog even naar. En als we toch 2 dagen San Diego willen doen in de laatste week, nemen we daar alsnog een losse overnachting bij of plannen we het op de route in. Lijkt me dan handiger/ efficiënter en lijkt me ook een heel mooie stad.
Kan haast niet wachten om te gaan.
We zagen inderdaad dat de hotels al vol raken, dus we zullen komende week de route definitief maken en gaan boeken.
Nogmaals bedankt voor het meedenken :-))
#10 - 03-05-2015, 00:51 uur

Marianne

 
We gaan toch door Death Valley heen denk ik, dat leek ons allemaal al leuk, alleen dacht ik dat het werd afgeraden in hoog zomer.

Ik vraag me af door wie en waar dat afgeraden wordt. Voor campers wordt het wel afgeraden, maar met de auto is het geen enkel probleem. Wij vinden een overnachting in het park ook heel bijzonder. Net als bijvoorbeeld de zonsopkomst bij Zabriskie Point. Zie voor dat laatste mijn 2011-verslag. En voor de overnachtingen met de kinderen zie ons 2004- en 2006-verslag.

 
Verder even kijken waar we vanuit daar kunnen slapen bij Yosemite, we willen in ieder geval de Falls zien.

Welke falls bedoel je? In juli/augustus staat de Yosemite fall al droog, zeker dit jaar zal het erg vroeg droog vallen.
De Vernal Fall zal niet meer zo indrukwekkend zijn maar die droogt niet op. De wandeling langs deze waterval (de Mist Trail) is erg de moeite waard. Misschien is de Panorama Trail een idee; dan loop je van Glacier Point naar de vallei, via de Illiouette Falls, de Nevada fall en de Vernal Fall.

Marianne
#11 - 03-05-2015, 10:17 uur

Cees A

Mooi schema, maar Marianne houdt er geen rekening mee dat je al op 18 juli in je geboekte huis in Anaheim moet zijn.
Eerder schreef je dat je eerste 2 nachten en de nachten in Las Vegas ook geboekt zijn.
Ik hoop toch echt dat je die nog kunt annuleren en/of wijzigen want anders worden je mogelijkheden wel heel erg beperkt.

Bij onderstaand schema ga ik ervan uit dat je die eerste 2 nachten (3 en 4 juli in Anaheim) annuleert en daarvoor in de plaats 1 overnachting in de buurt van Hollywood boekt en dat je je overnachtingen in Las Vegas één dag naar voren haalt.
Als je dat niet doet / wil / kunt dan is mijn schema ook waardeloos

3-jul   naar         -   LA
4-jul   LA           -   Palm Springs
5-jul   Palm Springs -   Williams
6-jul   Williams     -   Grand Canyon - Williams
7-jul   Williams     -   Las Vegas
8-jul   Las Vegas     
9-jul   Las Vegas     
10-jul  Las Vegas    - door Death Valley naar Bishop
11-jul  Bishop       - Yosemite
12-jul  Yosemite
13-jul  Yosemite     - San Franscisco     
14-jul  San Francisco     
15-jul  San Francisco
16-jul  San Francisco - Monterey     
17-jul  Monterey      - Pismo Beach     
18-jul  Pismo Beach   - via Hollywood naar Anaheim

Tips: (een aantal heb ik al eerder kort genoemd, maar nu allemaal op een rijtje in volgorde van je route)
Als je van LA naar Palm Springs rijdt, ga dan bij Banning van de grote weg af en rij binnendoor via de mooie Palm to Pines Hwy.
Deze weg voert je van de dennebomen bovenin de bergen naar de palmbomen beneden in Palm Springs.
Net voor je aan je afdaling naar Palm Springs begint heb je een mooi uitzicht over de stad beneden in de vallei
Kaartje: http://www.scenicdrivesusa.com/node/39
Video van de Palm to Pines Hwy: https://www.youtube.com/watch?v=84CrxvlXe4o

Ga in Palm Springs met de Aerial Tramway omhoog naar Mt.Jacinto.
De vloer van de kabelbaancabine draait gedurende de tocht 360 graden zodat iedereen tijdens de tocht uitzicht heeft naar alle kanten.

Info over Joshua Tree: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136280/#msg136280
Als je van Palm Springs naar Williams rijdt, rij dan een stukje voormalige route 66 via Oatman en de Sitgreaves Pass.
Het dorpje Oatman is leuk voor een korte tussenstop vanwege de ezeltjes die daar los door het dorp lopen.
Zie: -----> http://www.tribeequus.com/burros.html
Als je op 5 juli geen tijd hebt om via Oatman te rijden, kun je dit dorpje ook bezoeken op 7 juli, als je van Williams naar Las Vegas rijdt

Het advies van Marianne om zsm je hotels te boeken bij Grand Canyon is alleen van toepassing als je IN het park wil overnachten.
Als je bij je oorspronkelijke plan blijft om in Williams te overnachten hoef je niet zo extreem vroeg te boeken.
In Williams is plaats genoeg.
Info Grand Canyon: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136278/#msg136278

Info Las Vegas, Death Valley en Yosemite:
Zie: ---->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136275/#msg136275

In mijn schema rij je op 10 juli van Las Vegas door Death Valley en overnacht je in Bishop.
Op 11 juli rij je van Bishop naar Yosemite.
Bishop ligt tussen death Valley en Yosemite in en in deze plaats zijn veel hotels in alle prijsklassen.

Jullie gaan voor de watervallen naar Yosemite. Reken er maar op dat die watervallen compleet opgedroogd zijn.
De watervallen in Yosemite zijn er alleen in mei/juni als de sneeuw smelt. In de zomer drogen ze op.
Omdat er deze winter bijzonder weinig sneeuw is gevallen zal er in juli vrijwel zeker niet veel waterval meer te zien zijn.
In foto 1 hieronder zie je de waterval in volle glorie.
In foto 2 is er al niet veel meer van over en ik vrees dat jullie de waterval zonder water van foto 3 te zien krijgen.
(Klik op de foto om 'm in het groot te zien. )

Info San Francisco en de kustweg tussen San Francisco en LA:
(deze route loopt van LA naar San Francisco dus je moet dat van onder naar boven lezen)
Zie: ---->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136274/#msg136274   





 

#12 - 03-05-2015, 10:52 uur
« Laatst bewerkt op: 03-05-2015, 11:06 uur door Cees A »

Cees A

Wij vinden een overnachting in het park ook heel bijzonder. 
Het bijzondere aan overnachten in Death Valley, en dan met name in Furnac Creek / Stovepipe Wells, is vooral de (hoge) prijs.  ^-^
ALS je al in Death Valley wil overnachten, kijk dan eens naar Panamint Springs, aan de rand van het park: http://www.panamintsprings.com/
Vergelijk zelf de prijzen maar eens .....................

Maar ........... In mijn vorige bericht met schema zie je dat je helemaal geen tijd hebt voor overnachtingen in Death Valley en Mammoth Lakes.
Die 2 overnachtingen zijn vervangen door één overnachting in Bishop want anders ben je niet op 18 juli in anaheim
 
#13 - 03-05-2015, 11:02 uur

TondeG

Oké. Knelpunten in jouw schema:
Je hebt maar 1 overnachting langs de Californische kust gepland

Heeft Cees gelijk in, wij hadden ook een overnachting maar door de afstand en snelheid kom je laat aan op je overnachtings adres zeker als je onderweg wilt stoppen, en dat is het doel van de route langs de kust. Tip ga om 06.00 weg dan is het nog te doen.

Betreft de Panorama Trail, ik weet dat Marianne met haar kinderen dit hebben gelopen maar is niet vanzelf sprekend, behoorlijke zware afdaling, je kan ook met de bus naar boven en en stukje wandelen en met de bus naar beneden.
#14 - 03-05-2015, 11:08 uur

Marianne

Voor mensen met een redelijke conditie is de PT toch wel te doen, zeker als je er voldoende tijd voor uittrekt. Als je niet de PT gaat lopen kun je beter met de auto naar Glacier Point, de bus heeft dan geen zin.

Marianne
#15 - 03-05-2015, 11:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15