Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis west amerika

Discussie gestart

Simone1968

Wij stel met 2 kids van13 en 11 jr gaan deze zomer naar amerika we hebben al wel heteen en ander vast gelegd maar willen heel graag tips ontvangen, wat echt een must is of hoe we de route / plaatsen anders en/ of leuker kunnen doen.
Dit is ip onze route
8 aug. Aankomst San Fransisco, laat in de middag.
9au. san Fransisco, Alcatraz geboekt en hop on hop of
10aug San Fransisco, hop on hop of
11aug auto ophalen naar yosemite
12 aug Yosemite
13aug Yosemite, via tioga pas richting death valley, ergens stop en overnachting waar ??? We willen niet in death valley overnachten
14 of 15 aug aankomst las vegas
Uitgaande van aankomst 14 aug
15 aug las vegas
16 aug las vegas  naar bryce canyon
17 aug bryce canyon
18 aug bryce naar grand canyon north rim ?
19aug grand canyon en smiddags vertrek nar ??
20aug ?  Naar.?
21 aug ? Naar San Diego
22aug san diego seaworld
23aug san diego strand /relaxen
24aug san diego zoo
25 aug naar los angeles
26 aug la universal
27aug la
28 aug 18.00 terug vlucht
Dag korter la mag hoef er geen 3dgn te zijn lijkt me te lang.
Wie heeft leuke tips voor de overnachting tussen yosemite en lv
En voor de overnachting van grand canyon naar san diego
En dus evt die 3e dag la ergens anders tusen.
Alleen de eerste 5 overnachtingen zijn geboekt.
#1 - 04-06-2012, 22:57 uur

Dirc

Hoi Simone,

Een paar tipjes uit mijn beperkte ervaring  ^-^

-In Alcatraz natuurlijk de audio tour doen!
-12 augustus zouden jullie een trail kunnen doen. Ik denk dat je met kinderen niet voor de Panorama (6 uur) moet gaan, maar op deze site vind je wandelingen in overvloed: http://www.wandelingen-usa.nl/Yosemite/YosemiteValley.html
-Las Vegas natuurlijk de Strip. Als je tijd over hebt kun je de Stratosphere tower of Fremont Street overwegen
-Gezien de tijd kun je misschien beter Zion pakken dan Bryce? En vervolgens de tijd besteden om naar de South Rim te rijden van de GC?
-Richting San Diego zou je 20 aug kunnen stoppen in Williams en de volgende dag een stuk van de oude route 66 rijden tussen Kingman en Seligman.
-In San Diego: Zoo, Old Town
-In LA: Walk of Fame, Griffith, Farmers Market

Wie heeft leuke tips voor de overnachting tussen yosemite en lv =>  death valley
En voor de overnachting van grand canyon naar san diego => Williams
#2 - 04-06-2012, 23:04 uur

Marianne

hallo Simone,
Wat heb je al wel en wat niet vastgelegd? Kan er nog wat geschoven worden?
Ik hoop dat je in Yosemtie al iets hebt geboekt, anders zal dat lastig worden. Een extra dag daar is niet verkeerd, één volle dag is niet veel voor zo'n groot park. waarom willen jullie niet in DV overnachten? Ik zou een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes doen en dan in DV, of in Lone Pine overnachten als je maar 1 overnachting wilt tussen yosemite en Las Vegas. zIe voor dit stuk eens ons 2004- en 2006-verslag. wij reisden toen ook met kinderen.
Verder mis ik Zion. Onze kinderen vinden dat een erg leuk park, leuker dan bryce.
Voor het stuk GC-SD is het goed om te weten of je naar de North Rim gaat of naar de South Rim. Ik denk dat accommodatie aan de NR niet meer te vinden is, maar voor de SR zul je ook echt iets moeten reserveren. zie daarvoor www.xanterra.com . Tussen de GC en SD kun je kijken hoever je komt. Het hangt er ook van af of je 1 of 2 nachten bij de GC blijft.

Dirc, waarom zou je de PT niet met kinderen kunnen doen? Wij deden het in 2004, toen waren die van ons 9 en 11, en ze hadden er minder moeite mee dan wij.

Marianne
#3 - 04-06-2012, 23:26 uur

Simone1968

Dank voor jullie waardevolle tips, yosemite heb ik gereserveerd, curry illage, wat zouden jullie doen bij grand canyon north of s
outh rim ?
Gr simone
Ps marianne had jou verslag gelezen, erg leuk !
#4 - 05-06-2012, 07:17 uur

Marianne

Voor een eerste keer, en met kinderen, zou ik voor de South Rim gaan. Daar is wat meer te beleven, je kunt er eventueel fietsen huren ter vervanging van de shuttlebus naar Hermits rest. Maar voor een paar korte wandelingen en viewpoints is de NR ook mooi. En iets minder warm. Als er nog iets beschikbaar is in de lodge zou ik dat ook niet gek vinden.

Marianne
#5 - 05-06-2012, 08:07 uur

Dirc

Ik heb geen kinderen en weet natuurlijk niet hoe zwaar PT is  ::)
#6 - 05-06-2012, 09:38 uur

petravv

Wij vonden de North Rim zelf mooier, en veel minder druk, dan de South Rim. Wat wel weer erg leuk was bij de South Rim was de helicoptervlucht.
Wat onze kinderen (toen 10 en 15) het mooiste vonden was Antelope Canyon bij Page.
#7 - 12-06-2012, 23:03 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15