Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis West > MidWest > NorthEast

Discussie gestart

MiamiHeat

Hallo,

Het duurt nog even maar we zijn natuurlijk al weer bezig met de planning van onze trip die we volgend jaar Juni/Juli 2011 willen gaan maken. Vooralsnog is dit een eerste opzet wat we willen gaan doen:

Dag1   Amsterdam - Denver
Dag2   Denver - Custer
Dag3   Custer - Buffalo >> o.a. Mount Rushmore
Dag4   Buffalo - Cody >> o.a. Big Horn Canyon
Dag5   Cody >> o.a. Yelowstone   
Dag6   Cody - Jackson >> o.a. Yellowstone - Grand Teton
Dag7   Jackson - Salt Lake City
Dag8   Salt Lake City - Moab >> hier hebben we 2 jaar geleden een lang verblijf gehad. Puur omdat we Arches nog wel een x wilden zien staat Moab op de route
Dag9   Moab - Georgetown >> 2 jaar geleden was de Scenic Byway 128 gesloten dus die willen we nu rijden
Dag10   Georgetown - Estes Park >> via de 40 naar de 34 "Trail Ridge Road"...deze weg was 2 jaar geleden gesloten en die wilden we juist zo graag rijden. Vandaar dat hij nu weer op de kaart staat!
Dag11   Estes Park - Luchthaven Denver - Chicago  >> vliegdag
Dag12   Chicago >> wat moet ik zeker bekijken?
Dag13   Chicago - Erie   >> gewoon een lange reisdag met de auto
Dag14   Erie   Batavia  >> o.a. Niagara Falls
Dag15   Batavia - Boston   
Dag16   Boston >> wat moet ik zeker bekijken?      
Dag17   Boston - New York   
Dag18   New York      
Dag19   New York      
Dag20   New York   Amsterdam   
Dag21   Aankomst Amsterdam      
Dag22      

Ok...tot zover onze eerste opzet. Het lijkt allemaal vrij krap maar wij houden van autorijden dus lange stukken vinden we niet erg. Waar veel te zien is hebben we ook meer tijd ingeruimd. Ik zit alleen een beetje met Salt Lake City...wat is daar nu echt de moeite waard? Anders ga ik er liever niet heen en ga vanuit Jackson rechtstreeks naar Moab.

Ik heb verschillende zaken op mijn ToDo lijstje staan voor Boston en Chicago maar wat moeten we zeker niet missen. Het liefst laten we de auto staan als we in deze twee plaatsen zijn en willen veel in het centrum verkennen.

Nu heb ik 1 of 2 dagen over die ik evt. nog kan inplannen. Wat zouden jullie doen?

Ik lees me suf op het forum en heel veel blogs maar tips uit de eerste hand zijn altijd zeer welkom.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie's............alvast enorm bedankt!!

Gr. Eus   
#1 - 11-08-2010, 19:34 uur

Hans B

The Grove,
ik neem aan dat je vaker in de VS bent geweest, weet wat afstanden zijn en hoe relaxt het autorijden is.
Maar zoals je de route nu plant, doet afbreuk aan alles waar je volgens mij alleenmaar voorbij rijdt. Kom je wel uit de auto?
Persoonlijk zou ik de rit in de buurt van Denver blijven, want daar is meer dan voldoende te zien en de Black Hills zijn ook nog eens leuk om te rijden.
In 'de buurt' van Denver kun je oa vinden: Scottsbluff, Agate Fossil Beds, Ft.Laramie, Mt.Rushmore, Crazy Horse, Rocky Mountain NP, de Trail Ridge, Jewel Cave, Wind Cave, iets verder Badlands. Wellicht is er nog veel meer en zeker genoeg voor een aantal weken.

Bewaar Yellowstone, Grand Teton, Cody, Jackson, SLC voor een volgend bezoek.
Hetzelfde heb ik met de steden Boston, Chicago en NYC kies er één en bezoek deze grondig.
#2 - 12-08-2010, 08:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Ja, been there, seen it. If it's tuesday this must be Yellowstone. Je hebt echt veeeeeel meer tijd nodig voor  Black Hills SD en Yellowstone. Ik zal verder niet op details ingaan als je deze route wil rijden, maar als je besluit om bv SLC, Moab etc te strippen zouden er wat meer mogelijkheden zijn. Nog steeds met lange ritten trouwens.
Van Cody op en neer naar Yellowstone is niet aan te bevelen.
Tet
#3 - 12-08-2010, 09:53 uur

MiamiHeat

@hans en @tet... ik was er al bang voor vandaar dat ik ook om 'hulp' vroeg. We zijn een beetje te enthousiast geweest.........eigenlijk hebben we 2-3 reizen in 1 reis gepropt. Oftewel....we moeten keuzes gaan maken!
2 jaar geleden zijn we al in Denver en Rocky Mountain NP geweest...en daar is natuurlijk nog veel meer te zien in de omgeving. We willen echter al heel lang naar Chicago en New York willen we graag ook weer eens zien. Ik denk dat ik mijn allereerste idee maar weer eens te voorschijn ga halen.....in Chicago beginnen en eindigen in New York. En  Yellowstone, Grand Teton, Cody, Jackson, SLC voor een volgend bezoek bewaren.

Hoeveel dagen ben je eigenlijk gem. kwijt aan Yellowstone en Grand Teton?

Tips blijven natuurlijk welkom!

Gr. Eus
#4 - 12-08-2010, 11:19 uur

Tet14

Hi Eus
Hoe lang? Dat wordt veel gevraagd en is voor iedereen verschillend. Nou ja, ik adviseer meestal  1,2,3. Dus een volle dag voor GTNP, 2 volle dagen voor Black Hills/Badland en 3 volle dagen voor Yellowstone. Dan heb je nog niet alles gezien natuurlijk. Yellowstone bestaat uit een upper en een lower loop (en nog meer). Beide loops zijn ongeveer 100 miles lang en als je alles wil zien op zo'n loop is 1 dag al veel te kort. Wild op de weg, langzaam rijden (soms heel langzaam), talloze wandelingen etc.
Als je naar het oosten gaat is het misschien aardig om PA ook te bezoeken. Je kan hier ook aardige ritten maken zoals ten ZO van Pittsburgh, of de Amish Byway in Ohio.  Hershey bij Harrisburg, National Military Park bij Gettysburg en Dutch Country rond Lancaster. West Virginia is ook prachtig en in Maryland bv de scenic drive door zijn panhandle, en de rit door de Alleghenies in noord Pennsylvania. Nee ik heb ze niet allemaal gereden, ik noem zo maar wat bekende routes.
Tet
#5 - 12-08-2010, 16:10 uur

Marianne

Dat is wel een aardige regel, die 1,2,3. Sluit ik me bij aan. Maar toen wij de eerste keer naar Yelowstone gingen en niets vastgelegd hadden, zijn we er een week gebleven. Dat kan dus ook.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor ons bezoek aan Yellowstone, Grand Teton en Moab. Wij hadden toen 2 volle dagen in Yellowstone, omdat we er al eerdeer waren geweest. Mammoth Hot Springs en Norris hebben we die keer overgeslagen.
Ik geef toe dat we met 2 tienerdochters niet zo veel doen op een dag dan wanneer we met z'n tweeën zouden zijn. Maar die bizons en beren op de weg hou je, dat kost veel tijd.

Marianne
#6 - 12-08-2010, 16:22 uur

MiamiHeat

@tet; die 1-2-3 is idd wel een handige methode! En natuurlijk bedankt voor je overige tips!

@marianne; we hadden je blog al ontdekt en staat al bij de favorieten...ik lees me suf! Thanks!!
#7 - 12-08-2010, 19:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15